معرفی و دانلود کتاب صوتی پکس یعنی صلح

عکس جلد کتاب صوتی پکس یعنی صلح
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پکس یعنی صلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پکس یعنی صلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پکس یعنی صلح

کتاب صوتی پکس یعنی صلح از آثار پرفروش و خواندنی سارا پنی پکر است که توانسته جایزه‌ی یادبود جودی لوپز در بخش ادبیات کودک و نوجوان را از آنِ نویسنده‌اش کند. پکس یعنی صلح روایت دوستیِ نامتعارف یک پسربچه و یک روباه است. رویدادهای زندگی باعث جدایی مسیر زندگی آن‌ها از یکدیگر می‌شود و اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای را برایشان رقم می‌زند...

درباره‌ی کتاب صوتی پکس یعنی صلح

سارا پنی پکر (Sara Penny Packer) در کتاب پکس یعنی صلح (Pax) از رفاقت میان پسربچه‌ای به نام پیتر و روباهی به نام پکس می‌گوید. وقتی که پیترِ دوست‌داشتنی، جان پکس را نجات می‌دهد، آن دو به بهترین دوستان هم تبدیل می‌شوند. پکس اندک‌اندک و در اثر معاشرت با آدم‌ها، انگار اهلی شده باشد، خلق‌وخوی دیگری به خود می‌گیرد. برای پیتر که مادرش را از دست داده، پکس دوستی خوب و مهربان است و تنهایی‌هایش را پر می‌کند. اوضاع آن‌قدر خوب است که به نظر می‌رسد هیچ چیز نخواهد توانست آن دو را از هم جدا کند. اما جنگ، این اتفاق شوم و غیرمنتظره، راه زندگیِ آن‌ها را از هم جدا می‌کند.

پدر پیتر نظامی است و باید عازم میدان‌های جنگ شود. پدر مجبور است پیتر را به خانه‌ی پدربزرگ بفرستد. آن‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه پکس را در طبیعت رها کنند. پیتر پس از رها کردن پکس، به اندوه عمیقی دچار می‌شود و پذیرفتن این اتفاق برای او بی‌نهایت دشوار است. با اینکه خانه‌ی پدربزرگ از جنگل کیلومترها فاصله دارد اما یک روز پیتر بالاخره تصمیم می‌گیرد به تنهایی دنبال پکس برود تا او را پیدا کند. پکسِ نیمه‌اهلی هم در این مدت، چالش‌های دشواری را برای بقا در محیط وحشیِ جنگل از سر گذرانده است و اکنون به دنبال کشف معنای زندگی برای خود است. آیا پیتر موفق به پیدا کردن پکس می‌شود؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی پکس یعنی صلح

کتاب صوتی پکس یعنی صلح، اثری بسیار لطیف و تأثیرگذار در ادبیات نوجوان است. سارا پنی پکر، فعال اجتماعی، حامی حقوق کودکان و نویسنده‌ی پرمخاطب حوزه‌ی کودک و نوجوان است. از پکر، کتاب‌های بسیاری به انتشار رسیده که همگی با استقبال بسیار خوب خوانندگان مواجه شده‌اند. کتاب صوتی پکس یعنی صلح اولین‌بار در سال 1395 با عنوان «روباهی به نام پکس» و ترجمه‌ی بهرنگ خسروی توسط نشر پرتقال منتشر شده و از آن زمان به بعد، در سال‌های مختلف توسط ناشران متفاوت بارها به انتشار رسیده است. کتاب حاضر ترجمه‌ی ریحانه وادیدار است و با خوانش مریم افضلی به همت انتشارات آوای چیروک در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب پکس یعنی صلح

  • دریافت جایزه‌ی ویلیام آلن وایت در بخش داستان کودک و نوجوان سال 2019
  • دریافت مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا در سال 2018
  • دریافت جایزه‌ی یادبود جودی لوپز برای ادبیات کودکان سال 2017
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ملی کتاب در بخش ادبیات کودک و نوجوان سال 2016
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش داستان کودک و نوجوان سال 2016
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

بزرگداشت‌های کتاب پکس یعنی صلح

  • کتاب پکس یعنی صلح یک شاهکار است. لحن کتاب‌ دلخراش اما صادقانه و بسیار دوست‌داشتنی است. (کاترین اپلگیت، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه نیوبری برای کتاب ایوان منحصر به فرد)
  • پکس داستانی سحرآمیز و گیراست و در آن، اعتماد، وفاداری، عشق و خیانت را می‌توان در رابطه‌ی یک پسربچه با روباهی که از زمان کودکی با او بزرگ شده‌ است، مشاهده کرد. سارا پنی پکر نویسنده‌ای تواناست و خواننده را به مسیری که می‌خواهد، هدایت می‌کند. (آن ام مارتین، نویسنده‌ی کتاب‌های کودک و نوجوان)
  • سارا پنی پکر با نثر شیوا و غنیِ خود، نشان می‌دهد که در عشق هم همانند روزگار سختی و جنگ، فداکاری لازم است. پکس یعنی صلح اثری تخیلی و بسیار شگفت‌انگیز است که باید توسط کودکان و والدین آن‌ها خوانده شده و مورد بحث قرار گیرد. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)

کتاب صوتی پکس یعنی صلح برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی پکس یعنی صلح به تمام نوجوانان و علاقه‌مندانِ رمان و ادبیات داستانی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی پکس یعنی صلح می‌شنویم

پسرک حیوانش را بلند کرد و صورتش را با فشار لا‌به‌لای موهای سفید گردنش پنهان کرد. روباه تازه آن‌موقع فهمید صاحبش دارد گریه می‌کند. خودش را پیچ‌وتابی داد تا صورت پسرک را بهتر ببیند و مطمئن شود. بله! درست است که تابه‌حال گریه‌ی بی‌صدای پسرک را ندیده بود، ولی شک نداشت که دارد گریه می‌کند. با اینکه خیلی‌وقت بود پسرک دیگر گریه نکرده بود، روباه هنوز یادش بود: همیشه درست قبل از آنکه با صدای بلند گریه کند، انگار می‌خواست توجه همه را جلب کند به رخداد عجیب‌وغریب ریزش آب شوری که از چشم‌هایش سرازیر می‌شد.

روباه اشک‌ها را لیسید ولی بعد بیشتر گیج شد. هیچ خبری از بوی خون نبود. بدنش را پیچ‌وتاب داد و خودش را از بین بازوهای پسرک بیرون کشید تا با دقت بیشتری نگاهش کند. تا حالا نشده بود حس بویایی‌اش خطا کند، ولی دلواپس بود که نکند پسرک زخمی شده باشد و او متوجه نشده باشد. نه! هیچ خبری از خون نبود، حتی از ورم و کبودی زیر پوست یا شکستگی استخوان هم که یک بار اتفاق افتاده بود، خبری نبود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
42 دقیقه
قسمت اول
59 دقیقه
قسمت دوم
59 دقیقه
قسمت سوم
56 دقیقه
قسمت چهارم
57 دقیقه
قسمت پنجم
60 دقیقه
قسمت ششم
46 دقیقه
قسمت هفتم
14 دقیقه
قسمت هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پکس یعنی صلح
نویسنده
مترجمریحانه وادیدار
راویمریم افضلی
ناشر چاپیانتشارات آفتابکاران
ناشر صوتیانتشارات آوای چیروک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پکس یعنی صلح

Mohammad
۱۴۰۲/۸/۴
این کتاب نگاه شما رو نسبت به زندگی زیبا تر می‌کند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پکس یعنی صلح

برای دریافت کتاب صوتی پکس یعنی صلح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.