معرفی و دانلود کتاب روزهای ترانه و اندوه: گزینه‌ی ترانه‌های فرامرز اصلانی

عکس جلد کتاب روزهای ترانه و اندوه: گزینه‌ی ترانه‌های فرامرز اصلانی
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روزهای ترانه و اندوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روزهای ترانه و اندوه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روزهای ترانه و اندوه: گزینه‌ی ترانه‌های فرامرز اصلانی

کتاب روزهای ترانه و اندوه نام مجموعه‌ی شعر فرامرز اصلانی، ترانه‌سرا و خواننده‌ی مشهور ایرانی است. این مجموعه که با تلاش خسرو کیان راد جمع‌آوری شده، گزیده‌ای از بهترین ترانه‌های اصلانی به‌شمار می‌رود که از خواندن آن لذت خواهید برد.

درباره‌ی کتاب روزهای ترانه و اندوه

فرامرز اصلانی شاعر مشهور ایرانیست که ترانه‌های کتاب روزهای ترانه و اندوه را سروده است. وی که به‌عنوان یکی از خوانندگان، آهنگسازان و ترانه‌سرایان بنام کشور شناخته می‌شود، قطعات زیبایی را سروده و یا خوانده است که بسیاری از آن‌ها در ذهن‌ها ماندگارند. شعرهایی که در این کتاب وجود دارند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. خسرو کیان‌راد که کار انتخاب این اشعار را بر عهده داشته، سعی کرده تا مشهورترین و ماندگارترین آثار فرامرز اصلانی را در کنار هم قرار دهد و با این کار منشوری را برای سروده‌های اصلانی به مخاطبان داده است. اشعار موجود در کتاب روزهای ترانه و اندوه همراه با سال سرودن و نام آلبوم آن‌ها ذکر شده‌اند. در انتهای کتاب یک جدول ترانه‌شناسی قرار دارد که اطلاعات خوبی را درباره‌ی سروده‌های فرامرز اصلانی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. جالب است بدانید که فرامرز اصلانی، خود مقدمه‌ای بر این کتاب نوشته و در آن بخشی از سرگذشتش را روایت کرده است. این کتاب از جهت شناختن فرامرز اصلانی، ترانه‌سرا و خواننده محبوب ایرانی بسیار اهمیت دارد.

کتاب روزهای ترانه و اندوه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از خواندن کتاب‌های شعر لذت می‌برید، کتاب روزهای ترانه و اندوه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

با فرامرز اصلانی بیشتر آشنا شویم

فرامرز اصلانی متولد سال 1333، آهنگساز، ترانه‌سرا، نوازنده و خواننده‌ی ایرانی است. به گفته‌ی خود او، پیش از آنکه به حرفه‌ی موسیقی روی بیاورد، مدتی به کار روزنامه‌نگاری مشغول بود. آلبوم‌هایی همچون دلمشغولی‌ها، به یاد حافظ، روزهای ترانه و اندوه، معشوق همین‌جاست و خط سوم از ساخته‌های فرامرز اصلانی هستند.

در بخشی از کتاب روزهای ترانه و اندوه می‌خوانیم

خوشحالم که می‌توانم در این کتاب، که نخستین دفتر قانونی از ترانه‌های من است و با رایزنى با من منتشر می‌شود، کمی درباره خود بنویسم و با شما گفت‌وگو کنم. در کودکى، به یارى پدربزرگ، با دنیاى شعر آشنا شدم. او برایم از نوشته‌ها و روزگار شاعرانى چون حافظ، خیام، رومى و فردوسى می‌گفت و می‌خواند و من، چونان جادوزده‌اى، در جهانى که انباشته از عاشقان و پهلوانان بود با اندیشه‌هایم بزرگ می‌شدم. بابابزرگ، پدر مادرم، مرد «قدیم» بود. خوشنویس و نگارگرى ماهر بود. گچبرى و آینه‌کارى هم می‌دانست و این‌همه را به من، که نخستین نوه‌اش بودم، نیز فرا می‌داد.

از همان نخست، کوبش غزل‌هاى خواجه شیراز و ضرباهنگ چکامه‌هاى شاعران دیرین، خون موسیقى را در رگ‌هاى من جارى ساخت. پیش از آنکه به دبستان بروم، با یارى پدربزرگ خواندن و نوشتن فرا گرفته بودم و سال‌هاى نخستین دبستان برایم ملال‌آور بود، گرچه همیشه شاگرد ممتاز بودم. با این پیشینه، و آنکه از همان کودکى در منزل ما بزرگان ترانه و شعر و موسیقى رفت‌وآمد داشتند، هنگامی که سال‌هاى نوجوانى را می‌گذراندم، کششى بزرگ به‌سوى دنیاى هنر داشتم و می‌دانستم که کسى از من دکتر و مهندس نمی‌تواند بسازد! من دل در گرو جهانى دیگر داشتم.

شوربختانه هرچه نالیدم که «من از بلاد حبیبم نه از دیار غریب»، و بگذارید رشته ادبى را در مدرسه موسیقى دنبال کنم، به گوش پدر نرفت و همواره در دوره دبیرستان، که علوم ریاضى در رشته «طبیعى» سروکله‌شان پیدا شد، دانش‌آموز نمونه، کارش بسیار گره خورد و دیپلمش را با دشوارى گرفت. لیکن هنگامی‌که پس از گرفتن مدرک روزنامه‌نگارى از انگلستان به ایران بازگشتم، روزگار یارى کرد که خواسته‌هاى دل خود را دنبال کنم و در جهانی که براى من گوشه‌اى داشت وارد شوم.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت فرامرز اصلانی
سفر بر سیم‌های عشق
دل‌مشغولی‌ها
اگه یه روز...
دیوار
دل اسیره
عبور
یارم کو؟
دریغ
پرستوهای خسته
یادِ گذشته
شب
روزهای ترانه و اندوه
روزهای ترانه و اندوه
هفت شهر عشق
دستم بگیر
قلعۀ تنهایی
هیچ‌کس
تازه
گل‌اندام
خطِ سوم
خطِ سوم
صدایم کن
قدیم
غریبه در شهر
پرستوها
خسته
نیمه‌شب تا بامداد
تو
یار
کیستی؟
وقتی رفتی...
چکه
سفرِ خاطره‌ها
جدولِ ترانه‌شناسی
عکس‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روزهای ترانه و اندوه: گزینه‌ی ترانه‌های فرامرز اصلانی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-461-121-3
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روزهای ترانه و اندوه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روزهای ترانه و اندوه

برای دریافت کتاب روزهای ترانه و اندوه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.