معرفی و دانلود کتاب رومن به روایت پولانسکی

عکس جلد کتاب رومن به روایت پولانسکی
قیمت:
۲۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رومن به روایت پولانسکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رومن به روایت پولانسکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رومن به روایت پولانسکی

زندگی‌نامه‌ای خودنوشت به قلم هنرمند تکرارناپذیر عرصه‌ی سینما! رومن پولانسکی، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار، در کنار شماست تا به اتفاق یکدیگر، در کتاب رومن به روایت پولانسکی، لحظه‌لحظه‌ی زندگی‌اش را به نظاره بنشینید. زندگی شخصی و حرفه‌ای این کارگردان و بازیگر برجسته در اثر حاضر مورد موشکافی و تحلیل قرار می‌گیرد. در حقیقت، خاطرات نویسنده از سال‌ها زندگی پرتلاطم، و به زعم بسیاری از منتقدان یا طرفداران او، غیرعادی و نامعمولش، در کتاب حاضر برایتان بازگو می‌شود.

درباره‌ی کتاب رومن به روایت پولانسکی

با وجود جذابیت‌های هنرهای نمایشی، گویا سر درآوردن از زندگی شخصی اهالی سینما، بیش از خود فیلم‌ها برای مخاطبان جذابیت دارد. کافی‌ست سری به شبکه‌های مجازی، تیتر خبرهای روزنامه‌ها یا اخبار هنرمندان بزنیم تا ببینیم جویا شدن از رازهای نهفته‌ی بازیگران یا کارگردان‌ها تا چه حد برای مخاطبان وسوسه‌برانگیز است. در‌این‌بین‌، زندگی‌نامه‌‌هایی که به دست خود هنرپیشگان یا کارگردان‌ها نگاشته می‌شود، هرچند پدیده‌ی رایجی نیست، اما غنیمت بزرگی به حساب می‌آید.

باید بپذیریم که تمامی هنرمندان حوزه‌ی سینما و تلویزیون به یک اندازه مورد توجه بینندگان و طرفداران هنرهای نمایشی نیستند. برخی به سبب محبوبیت، شهرت و یا زندگی عجیبشان بیش از سایرین زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار می‌گیرند یا به موضوع داغ مکالمات مردم بدل می‌شود. رومن پولانسکی (Roman Polanski) که از برترین‌های فیلم‌سازی به شمار می‌رود، کسی است که محبوبیت، شهرت و سرگذشت عجیب‌و‌غریب را یک‌جا تجربه کرده و اکنون اینجاست تا در کتاب رومن به روایت پولانسکی (Roman)، در کمال صداقت، جریان پرفرازوفرود زندگی‌اش را با شما به اشتراک بگذارد.

مرز باریک خیال و واقعیت همان نقطه‌ای است که نویسنده باور دارد سراسر زندگی‌اش را بر فراز آن گذرانده و البته آثار فاخر هنری‌اش را نیز در چنین فضایی خلق کرده. از جنگ‌ جهانی تا کوچکترین خاطراتی که رومن در شهر کراکوف لهستان پشت سر گذاشته، در هاله‌ای از همین خیال و واقعیت سپری شده‌اند.

کتاب رومن به روایت پولانسکی، علاوه‌بر اینکه در دسته‌ی زندگینامه‌ها و کتاب خاطرات خودنوشت قرار می‌گیرد، نوعی کتاب تاریخی نیز به شمار می‌رود. برای آشنایی با واقعیت‌های جنگ یا جریان‌های سیاسی، چه کسی بهتر از یک هنرمند دقیق، جزئی‌نگر و مبتکر که لحظه‌لحظه در کنارتان باشد و شما را به سفری ملموس و قابل‌درک در گذشته‌های دور ببرد؟! در خلال همین سفر است که به نخستین جرقه‌های فیلم‌سازی در ذهن رومن پولانسکی پی می‌برید و دنیایی را خواهید شناخت که او را به نمایش حقایق بر پرده‌ی دلفریب سینما سوق داد.

زندگی پولانسکی همیشه با حواشی و اخبار ضدونقیضی همراه بوده. همچنین موضوع قضاوت‌های بسیاری قرار گرفته که چه توسط مقامات رسمی و قضایی و چه در اذهان عمومی، به حق یا ناحق علیه او انجام شده. برای اینکه به مقاصد درونی، اندیشه‌های او یا حتی ماجراهای اصلی خیلی از اتفاقات زندگی‌اش پی ببریم، می‌توانیم با راوی کتاب رومن به روایت پولانسکی همراه شویم. نویسنده درمورد نیش گزنده‌ی اتهاماتی که عوام یا رسانه‌ها روا داشته‌اند، کاملاً آگاه بوده و درصدد است چهره‌ی واقعی خود را به ما بنمایاند. چهره‌ای که نه او را اَبَر انسانی دست‌نیافتنی و نه فردی منفور و قهرمانی شکست‌خورده نشان دهد. کارگردان مشهور، این‌بار روبه‌روی دوربین خود نشسته تا نه از جهان شخصیت‌های خیالی، بلکه از سرگذشت پرتلاطم خود برایمان بگوید. داستانی تماماً واقعی، پیچیده‌شده در لایه‌های مه‌آلود اوهام و خیال.

جالب است بدانید اثر حاضر، تحت عنوان مجموعه کتاب‌های مطالعات سینمایی به دوست‌داران هنر هفتم ارائه شده است. آزاده اخلاقی با نثر روان خود در برگردان این کتاب، به خوانش هرچه آسان‌تر آن کمک کرده. این اثر به‌یادماندنی را انتشارات چشمه به مشتاقان هنر و آثار زندگینامه‌ای عرضه نموده.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مطالعات سینمایی

مطالعات سینمایی مجموعه‌ای‌ست که آثاری را از نویسندگان ایرانی و خارجی با محوریت سینما، بازیگران، کارگردان‌ها و دست‌اندرکاران یک فیلم سینمایی دربرمی‌گیرد. سینمای ایران و جهان هر دو در این مجموعه کتاب‌ها مورد توجه بوده‌اند.

«ترجمه‌ی تنهایی»، «عباس کیارستمی»، «چاپلین به روایت بازن»، «آندری تارکوفسکی و راهش»، «دراماتورژی فیلم» و «رنگین‌کمان رویاها» عناوین برخی از آثار این سری کتاب‌ها هستند. نشر چشمه چاپ و انتشار مجموعه کتاب‌های مطالعات سینمایی را به عهده داشته است.

کتاب رومن به روایت پولانسکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به هنرهای نمایشی، دنیای سینما و تئاتر و ستاره‌های آن علاقه‌مند هستید، کتاب رومن به روایت پولانسکی فرصت بسیار خوبی‌ست تا یکی از غول‌های مشهور سینما را از زبان خودش بشناسید.

با رومن پولانسکی بیشتر آشنا شویم

کارگردان نام‌آشنا و البته پرحاشیه‌ی فرانسوی-لهستانی که در سال 1933 به دنیا آمده و تاکنون شاهکارهای بی‌نظیری را مهمان پرده‌های سینما کرده است. رومن پولانسکی علاوه‌بر کارگردانی، در فیلم‌نامه‌نویسی و هنرپیشگی نیز خوش درخشیده و آثار ماندگاری را به دنیای هنر عرضه کرده. اگر کمی اهل سینما باشد حتماً نام فیلم‌های «پیانیست» (2002)، «محله چینی‌ها» (1974) و «بچه رزماری» (1968) به گوشتان خورده.

قتل فجیع همسر دوم پولانسکی، شارون تیت، به دست منسون‌ها، همچنین دادگاهی که مسئولیت رسیدگی به تعرض آقای کارگردان به یک نوجوان سیزده‌ساله را به عهده داشت، مدت‌ها نام این نویسنده را به سرتیتر خبرها برده بود. او سال‌هاست که تحت تعقیب مقامات قضایی ایالات متحده قرار داشته و هم‌اکنون در فرانسه سکونت دارد. برای آشنایی با زندگی پرفرازونشیب این هنرمند می‌توانید به کتاب‌های «مجموعه گفت‌و‌گوهای رومن پولانسکی» و «رومن به روایت پولانسکی» مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب رومن به روایت پولانسکی می‌خوانیم

در هتل ناپلئون مستقر شدیم که نزدیک اِتوا بود (فیلم در همین محله فیلم‌برداری می‌شد). ما روی تخت فوق‌العاده بزرگ اتاق هتل بالاوپایین می‌پریدیم، با شیرهای خیلی بزرگ برنجی آب در دست‌شویی و حمام مرمری، ور می‌رفتیم و از آن‌همه سرویس اتاق و دکمه‌های جورواجور برای صدا کردن پیشخدمت‌ها و گل‌ و میوه‌های تعارفی مفت‌ومجانی انگشت‌به‌دهان مانده بودیم. آن‌ زمان، روح‌مان هم خبردار نبود که هزارمین پنجره فیلم روبر منگوز، کمدی به‌دردنخوری خواهد شد و بلافاصله از یادها خواهد رفت. فیلمی که سرمایه‌اش را گروهی آدم مشتاق و علاقه‌مند پرداخت کرده بودند و می‌خواستند با این فیلم، تصویر مخدوش صاحبان بنگاه املاک فرانسوی را تعدیل کنند.

باربارا نقش دانشجویی لهستانی را بازی می‌کرد که به‌ صورت اُپر هم‌خانه‌ی پی‌یر فره‌نه می‌شود و با او در یکی از خانه‌های حومه‌ی پاریس زندگی می‌کند. فره‌نه (بازیگر کهنه‌کار فرانسوی) با چنگ‌ودندان به خانه‌ی کوچکش چسبیده است و در برابر اعتراض و تقلای مسئولان بنگاه معاملات املاکی که سعی دارند او را از خانه‌اش بیرون کنند، می‌ایستد. در نتیجه، مانع به‌ ثمر رسیدن یک پروژه‌ی بزرگ توسعه‌ی املاک می‌شود. در این میان رابطه‌ی عاشقانه‌ای بین باربارا و یک معمار شکم‌گنده به ‌نام ترَنتینیان شکل می‌گیرد. محل فیلم‌برداری ماکت یک ویلا بود که اطرافش را برج‌هایی بلند فرا گرفته بودند.

مسلماً حامیان مالی فیلم، نسخه‌ی نهایی فیلم‌نامه را نخوانده بودند و نمی‌دانستند این فیلم ابداً چیزی به اعتبار و حیثیت آن‌ها اضافه نخواهد کرد. بعد از اولین نمایش خصوصی فیلم، مردی که رنگش مثل گچ سفید شده بود و کت‌وشلوار گران‌قیمتی به تن داشت، روستان را به کناری کشید و هر چه به دهانش آمد، حواله‌ی او کرد. از اتاق آپارات سروصدای مشاجره‌ی شدیدی شنیده می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

توضیحاتی درباره‌ی چند شخصیت کلیدی زندگی پولانسکی
یادداشت‌ها
سال‌شمار زندگی پولانسکی
فیلم‌شناسی پولانسکی کارگردان
فیلم‌شناسی پولانسکی بازیگر
فهرست نام‌ها
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رومن به روایت پولانسکی
نویسنده
مترجمآزاده اخلاقی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات790
زبانفارسی
شابک978-964-362-639-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رومن به روایت پولانسکی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رومن به روایت پولانسکی

برای دریافت کتاب رومن به روایت پولانسکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.