معرفی و دانلود کتاب کفش باز

عکس جلد کتاب کفش باز
قیمت:
74000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کفش باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کفش باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کفش باز

کتاب کفش باز زندگی فیل نایت، کارآفرین آمریکایی و موسس برند مشهور ورزشی نایک را روایت می‌کند و تمامی شکست‌ها و پیروزی‌های او را تا رسیدن به هدف نهایی به تصویر می‌کشد. این کتاب به عنوان بهترین کتاب مدیریتی سایت آمازون در سال 2016 برگزیده شده است.

ماجرای کتاب کفش باز (Shoe dog: a memoir by the creator of Nike) با یکی از روزهای عادی فیل آغاز می‌شود؛ روزی که کفش‌هایش را مثل روزهای دیگر می‌پوشد و برای دویدن روزانه‌اش بیرون می‌رود. او علاقه‌ی زیادی به دویدن داشت و همیشه آرزویش این بود که ورزشکار بزرگی شود. اما این آرزوی او تبدیل به حقیقت نشد.

او در 24 سالگی علی‌رغم تلاش‌های بسیارش تسلیم این حقیقت می‌شود و بعد از آن فکر می‌کند که چطور می‌تواند بدون اینکه ورزشکار حرفه‌ای و بزرگی باشد، ورزشکار بودن را احساس کند. دقیقاً در همین موقع ایده‌ی ارائه‌ی نوعی کفش برای دوندگی به کارخانه‌های تولید کفش ژاپنی به ذهنش رسید.

کتاب کفش باز به‌ درستی نشان می‌دهد برای رسیدن به موفقیت نباید فردی خاص با جایگاهی خاص باشید یا جای مشخصی زندگی کنید. این کتاب داستان رسیدن به خواسته‌ها و آرزوها، شکست خوردن و بلند شدن، کشف استعداد و استفاده از آن می‌باشد و نه تنها راهنمایی برای اهالی کسب و کار و مدیریت است بلکه برای هر فردی که به خود و آرزوهایش ایمان دارد، مناسب است. در واقع زندگی نامه‌ی فیل نایت (Philip H Knight) جنگیدن و دست نکشیدن از آرزوها و هدف‌ها را به شما می‌آموزد.

کفش باز بهترین کتاب در زمینه‌ی مدیریت شناخته شده است. همچنین بیل گیتس و وارن بافت از چهره‌های مشهور در کسب‌ و کار، آن را از بهترین کتاب‌های سال 2016 دانسته‌اند. به گونه‌ای که بیل گیتس درباره‌ی این اثر گفته‌: شما به عنوان خواننده در طول داستان مدام انتظار دارید که با شکست سنگینی مواجه شوید، در صورتی که امروزه در سراسر جهان، در هر خیابان مهمی که قدم بگذارید، لوگوی خاص نایک در حال درخشیدن است.

این اثر در زمینه‌ی کتاب‌های انگیزشی محسوب می‌شود. سادگی و صداقت فیل نایت، شما را در خود غرق می‌کند و می‌خواهید که تا پایان داستان زندگی‌اش با او همراه باشید. نوشته‌های کتاب به‌ طرز عجیبی به شما حس انگیزه و امید می‌دهد و می‌گوید که اگر بخواهید، شما هم می‌توانید به موفقیت‌های بزرگ مثل فیل نایت برسید.

جملات برگزیده‌ی کتاب کفش باز:

- در ذهن انسان مبتدی خیلی چیزها امکان‌پذیر است، در ذهن انسان باتجربه اما اندکی. (شونریو سوزوکی)
- ببین، حالا باید تمام تلاش‌ات را در دویدن به‌ خرج بدهی تا بتوانی جایگاهت را حفظ کنی. اگر می‌خواهی پیشرفت کنی باید دو برابر سریع‌تر بدوی. (لوییس کارول)
- هیچ ایده‌ی درخشانی هیچ وقت تو اتاق‌ کنفرانس پا به عرصه‌ی وجود نذاشته؛ اما ایده‌های احمقانه‌ی زیادی اون‌جا از بین رفتن. (اسکات فیتزجرالد، آخرین قارون)

در بخشی از کتاب کفش باز می‌خوانیم:

وقتی‌که بالاخره موضوع را با پدرم در میان گذاشتم و شهامت آن را پیدا کردم که درباره‌ی ایده‌ی ابلهانه‌ام با او حرف بزنم، عمداً اولِ شب را برای این کار انتخاب کردم. همیشه این بهترین زمان برای حرف زدن با ددی بود. در این زمان او آسوده و با شکم سیر روی صندلی راحتی‌اش جلوی تلویزیون لم می‌داد و دست‌ و پایش را دراز می‌کرد. هنوز می‌توانم سرم را به عقب برگردانم و چشم‌هایم را ببندم و صدای خنده‌ی مخاطبان و ترانه‌های گوش‌خراش سریال‌های تلویزیونی مورد علاقه‌ش واگن قطار و روهاید را بشنوم.

از همه بیش‌تر به رِد باتنز علاقه داشت. هر قسمت با آواز خواندن رد شروع می‌شد: ها‌ها، هو هو… چیزهای عجیبی دارد اتفاق می‌افتد.

روی یکی از صندلی‌های پشت‌صاف کنار او نشستم و لبخند نصفه و نیمه‌ای زدم و به انتظار پیام‌های بازرگانی بعدی ماندم. نطقم را در ذهنم بارها و بارها تمرین کرده بودم، خصوصاً قسمت شروع آن را. می‌گویم، ددی ایده‌ی ابلهانه‌ی مرا در استنفورد یادت می‌آید...؟

یکی از آخرین کلاس‌هایم بود. سمیناری بود درباره‌ی کارآفرینی. مقاله‌ای تحقیقی درباره‌ی کفش نوشته بودم و آن مقاله برایم از تکلیفی عادی به مشغله‌ی فکری تمام عیار تبدیل شده بود. از آن‌جا که دونده بودم، چیزهایی درباره‌ی کفش‌های مخصوص دویدن می‌دانستم؛ چون به تجارت علاقه داشتم. می‌دانستم که دوربین‌های ژاپنی بخش بزرگی از بازاری را گرفته بود که قبلاً تحت سلطه‌ی آلمانی‌ها قرار داشت. بنابراین در مقاله‌ام این موضوع را مطرح کرده بودم که کفش‌های ورزشی ژاپنی هم ممکن بود بتواند چنین کاری انجام دهد. این ایده اول برایم جالب بود، بعد میل و انگیزه‌ای در درونم ایجاد کرد و در نهایت به کلی شیفته‌اش شدم. از نگاه من ایده‌ای بسیار بدیهی، ساده، بالقوه و بسیار بزرگ بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کفش باز
نویسنده
مترجمشورش بشیری
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-7845-65-3
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
74000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کفش باز

niloofar Islamnezhad
۱۴۰۱/۱/۱۰
این کتاب داستان جذاب خالق برند نایک است. نویسنده این کتاب کارافرین و بنیان گذار معروف‌ترین برند ورزشی یعنی نایک است. این کتاب باعث می‌شود تا شما به ندای قلبتان گوش دهید تا تبدیل به یک ارزش افرین واقعی در زندگی و در کسب و کارتان شوید. از مبارزه و شکست خوردن در برابر امتحان کردن راه‌های مختلف خسته و نشوید یک تنه با ان‌ها مقابله کنید. فقط کافی است پشتکار و تعهد داشته باشید. من بشدت از ایده‌های گام به گام در راستای ارتقا کسب و کار در این کتاب لذت بردم. کتاب نسبتا طولانی هست ولی بسیار ارزشمنده چون سرشار از ایده‌های ناب هست بخصوص برای افرادی که دستی در امر بازاریابی دارند.
Uosef Yahya
۱۳۹۹/۸/۲۸
کتابی عالی و دلنشین؛ خیلی خوشحال شدم از اینکه این کتاب رو برای خوندن انتخاب کردم؛ چون ب من امیدی تازه به زندگی و کسب و کار داد، امیدوارم با یادداشتهایی که ازاین کتاب برای خودم برداشت کردم به من کمک کنه در کارهای جدیدم؛ سعی میکنم کتابهای دیگری ازاین قبیل کتاب بخونم و به دوستان و هموطنانم توصیه میکنم حتما این کتابو بخونن؛ برگه یادداشتی برمیدارم و نگران هیچ چیز نمیشوم و در زیر نور روشنگر ماه شروع به ساختن یک فهرست میکنم؛ فهرست آرزوهای من؛ یاحق
سمیه ایزدیار
۱۴۰۰/۳/۱۰
باید بگم این کتاب برای من بسیار دلنشین بود، تا حالا کتابهای زیادی در زمینه موفقیت خوندم که ماجرای نایکی تا به امروز جذاب‌ترین بوده. در تمام مدتی که داشتم این کتاب رو می‌خوندم همش به خودم مز گفتم آخه چرا یه آدم باید اینقدر جون سخت باشه؟! به چه قیمتی؟! در نهایت باید بگم که این پول نبود که اینو به سمت جلو می‌کشوند، بلکه عشق و عشق.... فقط یه عاشق می‌تونه تمام سختی‌های راه رو نادیده بگیره و به سمت جلو پیش بره، اینکه می‌گن عاشق کورِ، واقعا اینجا من به وضوح درکش کردم.
زینب جعفری
۱۴۰۱/۱۲/۸
خیلی کتاب انگیزشی‌ای بود و ادم رو دائم به این فکر میبرد که یک ایده خیلی ساده میتواند چنین حکومتی بر جهان بسازد که در تمام کشور‌ها شعبه ایجاد کنند و همچنین چنین ادم‌هایی بر خلاف تصور زندگی معمولی‌ای داشتند و سعی میکردند با وجود داشتن پول زیاد صرفه جویی کنند. البته نوعی بازاریابی هوشمندانه هم بود که ادم رو به کفش‌های نایک علاقه مند میکرد ولی خیلی طولانی بود و جزئیات رو خیلی با دقت تعریف میکرد. من سرعت خواندنم زیاد است اما این کتاب چند روز وقت برد که بتوانم بخوانم
فیروزه ابراهیمیان
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
جرات اجرایی کردن ایده هامونو داشته باشیم، امیدوار باشیم و ریسک کنیم، تا انتها امیدمونو از دست ندیم خدا برای ما شگفتانه‌های زیادی داره که فکرشو نمیکنیم. یکی از درسهایی که از تمام این قهرمانان گرفته بودم آن بود که آن‌ها هیچکدام زیاد حرف نمیزدند، هیچ کدام وراج نبودند. کمتر حرف بزنین و بیشتر عمل کنین💚 تجربه خیلی خوبی تو حوزه کسب و کار بود👌👌
شاهین توانگر
۱۳۹۹/۴/۱۱
با سلام نه تنها برای اشخاص فعال در حوزه کسب و کار بلکه به تمامی عزیزانی که قصد دارن متفاوت باشند و زندگی کنند این کتاب رو توصیه میکنم. از کمی غرور و سیاست تا ایستادگی و مدیریت منحصر به فرد فیلیپ نایت تو این کتاب مشهود است. امید است چراغ راه زندگانی همگیمون و بالابردن فرهنگ گمشدمون باشه
پیمان مهدی علمدارلو
۱۳۹۹/۷/۲۷
کتاب خوبی بود و تجربه خوب برای افراد کارآفرین و یه نکته که برای من خیلی مهم بود در سنین جوانی سفری میرود ژاپن که از هر لحاظ با آمریکا متفاوت هست یعنی موفقیت ایشان از اول سفرشون شروع میشه حتی زمانی که بهترین دوستش هم باهاش نمیاد ادامه میده تا پس از شکست به موفقیت میرسه
سیدرضا قادریان
۱۳۹۹/۷/۱۷
خوش به حال ادمهایی مثل فیل نایت که چه خوب با مشکلات مقابله میکنن و چه انگیزه بالایی برای رسیدن به پیروزی دارن. انگیزه این جور ادما چیزی بالاتر از رسیدن به ثروته. این جور ادما هم کار کردن، هم لذت بدن. تفریحشون، کارشونه.
معصومه
۱۴۰۲/۴/۱۲
این کتاب روایت زندگی فیل نایت، از حدود بیست و سه چهار سالگی در اوایل دهه ۱۹۶۰ تا دهه ۲۰۰۰ میلادی است. برای کسانی که به روایت‌های مربوط به راه اندازی کسب و کار علاقمندند، کتاب خوبی است و می‌تواند نکات مهم و ضروری این مسیر را یادآوری کند.
جت رس
۱۴۰۱/۴/۳۱
کتاب کفش باز سرگذشت نایکی را بیان می‌کند
البته من فکر می‌کنم در بسیاری از موارد زیاده روی کردت است
ولی در مجموع خوب بود و ما را با سختی‌ها و دشواری‌های کار آفرینی روبرو می‌کند
بسیار عالی بود چون به یادگیری و فروش بیشتر کمک کرد
محمد رودی
۱۴۰۰/۱/۱۱
کتاب خوبی بود و نکات بسیار راهبردی را شامل میشد. در کتاب شخصیتهایی را پیدا میکنی که به اندازه شاید تا حدی مهمتر از خود آقای نایت بودن، اما قرعه بنام این مرد در اومد. شاید به این نتیجه برسید که خیلی از چیزها تقدیر آدمهاست.
اشکان صباغی
۱۳۹۸/۱۲/۶
احساس می‌کنم باهاش بزرگ شدم، کار کردم، سختی کشیدم، گریستم و خندیدمو در آخر پیر شدمخفن اما طولانی که حتما خوندنش ارزش تمام صفحاتشو داره
جواد جمشیدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کتاب بسیار زیبا وروانی بود ولی سختی‌های اقای نایت در برابرسختی‌های جوان ایرانی کمتر بوده مثل جریان خرید خانه که امروز برای جوان ایرانی از آرزو به محالات تبدیل شده چه برسه به خانه‌ای با دوحیاط ویک اصطبل کوچک
Reza Bigdeli
۱۴۰۰/۱/۱۶
واقعاً بی نظیر هست این کتاب، ریز به ریز نشون میده نایکی چطور نایکی شد واقعاً خیلی از کسانی که میگن کسب و کار راه انداختم ولی نشد باید اینو بخونن بدونند چقدر میتونه سخت باشه به جایگاه والا رسیدن. عالی بود ممنونم
Amir Hossein
۱۴۰۲/۱/۱۴
فوق العادس، ماها فقط اسم ادمای موفق رو شنیدیم و موفقیت هاشونو اما نمیدونیم پشتش چقدر سختی و چالش و امتحان بوده، نمیدونیم دیدشون چطور بوده به زندگی، این کتاب یکی از کامل‌ترین هاست در این زمینه
مشاهده همه نظرات 114

راهنمای مطالعه کتاب کفش باز

برای دریافت کتاب کفش باز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.