معرفی و دانلود رایگان کتاب رویسا

عکس جلد کتاب رویسا
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویسا

کتاب رویسا، به قلم سارا طهماسبی، رمانی‌ست که در ژانر ادبیات دفاع مقدس نگاشته شده است. داستان از نقطه‌ای آغاز می‌شود که راوی، شخص مرموزی را -که نامش را مرد پازلی گذاشته- در خرابه‌ای می‌بیند و گمان می‌کند آن خرابه روزی خانه‌ی مرد بوده؛ حال باید دید ساکنان دهلران، جایی که داستان در آن روایت می‌شود، چگونه با مرد مرموز داستان مواجه می‌شوند. قلم طهماسبی در این اثر روان و شیواست و شما را تا پایان با خود همراه می‌کند. کتاب رویسا، از سوی کانون فرهنگ چوک منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب رویسا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به دوست‌داران رمان‌های فارسی و ادبیات دفاع مقدس پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رویسا می‌خوانیم

پس از آن روز آن قدر مصیبت دیدیم که برای همیشه یادمان ماند غم که از حد بگذرد گاهی از آدم‌ها فولاد می‌سازد و این یعنی «اگر بخواهی می‌توانی خلاف قاعده‌ی انسانی هم حرکت کنی.»
هر روز به بهانه‌ی تازه‌ای به دیدن شفیقه می‌روم بلکه روزی از زبان حاج ذبیح بشنوم که رزمنده‌ای، سربازی، فرمانده‌ای، خبری از آکو آورده است؛ خدا می داند که سهم انتظار کشیدن هر کس در این دنیا چقدر است! فکر می‌کنم که باید بیشتر از این خودم را برای منتظر بودن تربیت کنم؛ چشم به راهش باشم تا روزی که برگردد. این انتظار شیرین را بیشتر از آن خبری دوست دارم که مثل طوفان از جایم برکند و بعد از هشت سال امیدواری سرم را بر مصیبتی سخت بکوبد. آرامشم در این است که بدانم او جایی زیر همین آسمان خداست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویسا
نویسنده
ناشر چاپی آقاپور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-5355-02-6
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رویسا

جان فورد
۱۴۰۳/۱/۲۱
نسخه صوتی یک کتاب اگر بعد از خواندن نسخه متنی و سپری شدن مدت قابل توجه بدست فرد برسه لذت مضاعف داره. چون پلی بین نسخه متنی و صوتی در ذهن خواننده برقرار میشه که علاوه بر یادآوری جزئیات فراموش شده، بخش های مبهم کتاب را هم از یک فکر و زبان دیگر شنیده و به خطاهای ادراکی و تلفظی خود پی می برد. و به نظر من این بهترین نوع مطالعه یک کتاب است. گاهی شده که نسخه متنی از یک مترجم و نسخه صوتی از روی یک ترجمه و چاپ اصل و نایاب قدیمی است که در آن صورت، خواننده تفاوت شگرف بین این دو را در می یابد. من در کتاب کمدی الهی دانته نسخه کاغذی سه جلدی دوزخ، برزخ و بهشت را با ترجمه فریده مهدوی دامغانی را خریدم و وقتی آن را دشوار یافتم به سذگراغ نسخه صوتی رفتم که از روی کتاب چاپ چند دهه قبل با ترجمه مرحوم شجاع الدین شفا تهیه شده بود که الان نایاب است. و چه عظمتی داشت این ترجمه! حجم پاورقی ها و شرح این مترجم اعجوبه بیش از حجم خود کتاب بود. سیصد فایل صوتی نیم ساعته! یک نیم خط از متن کتاب با یک و نیم صفحه شرح مترجم زبردست جان تازه ای در مخاطب ایجاد می کرد. به جرأت می توان گفت ترجمه نبود. تفسیر بود! روحش شاد.
فائقه
۱۴۰۲/۶/۱۸
کتاب در مورد جنگ و مردم جنگ زده دیالوگ‌های پرمعنا داره که انسان رو به تفکر وا میدارد میتوان با خوندن این کتاب با مردم جنگ زده هم حس شد با خوندن این کتاب انگار از نزدیک شاهد غم و تلخی‌های جنگ هستی و نویسنده به زیبایی تونسته که خواننده رو با خودش همراه کنه
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۲/۷/۱۳
لعنت به کسانی که حفظ قدرتشون در به پا کردن جنگه وپشت صحنه دم از انسانیت میزنند دلم با خواندن این‌کتاب غرق اندوه وناراحتی شد؛؛ برای خانم طهماسبی آرزوی موفقیت دارم
با تشکر از کتابراه
مائده
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
عالی عالی عالی هرچه از خوبیهای این رمان بی نظیر رو بگم بازم کمه پیشنهاد می‌کنم حتما بخونید چون واقعا رمانی بی نذیری هستش که نویسنده عزیز خانم سارا طهماسبی همیشه چنین شاهکارهایی رو خلق می‌کنند
Ziba Abu
۱۴۰۲/۵/۲۱
کتاب خوبی بود وقایع هشت سال دفاع مقدس جنگ را توصیف کرده بود و گرفتاریها و مشکلات دوران جنگ بخصوص جنوب کشور عزیزمان را بیان کرده بود ممنون از نویسنده محترم کتابراه موفق وموید باشید
محمودی
۱۴۰۲/۶/۷
داستان خوبی بود، ولی به سرانجام نرسید، نمی دانم مقصود نویسنده از داستان بیان درد بی کسی وجنگ‌وبی خانمانی بود، پس سرباز، آکو وآن دختر کجا رفت،، چی شد؟
فاطنه پاکدل
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
در مورد خاطرات یک معلم از جنگه کردستان هست ولی بیشتر یاد خاطرات میکنه داستات خاصی نداره
فرزانه غفارنژاد
۱۴۰۲/۸/۲۱
کتاب از نظر محتوا بسیار زیباست و انسان را به عمق داستان میکشاند و با راوی همراه میکند
فاطمه شعبانی
۱۴۰۲/۸/۱۷
سلام اینکه میگم بدنبود نه اینکه کتاب بد بود نه در مورد بهتر شدن آن میگویم تا تلاش بیشتری کنید
محمدرضا مجدم
۱۴۰۲/۷/۱۷
این کتاب من هنوز مطالعه نکردم ولی یکی از رمان‌های می‌باشد که خوبی هست حتمی نگاهی بهش بیندازید
سولماز مولایی
۱۴۰۳/۱/۱۳
داستان کتاب خیلی خوب بود فقط بعضی از قسمتها توضیحات زیادی و خسته کننده داشت
نریمان ظهرابی
۱۴۰۲/۱۰/۲
درودبرشما کتاب پرمحتوایی است حتما ارتباطی ملموس بادوران دفاع مقدس ابجادمی کند
نسرین م
۱۴۰۲/۷/۱۸
خیلی کتاب خوبی بود و واقعیت جنگ رو به قشنگی به تصویر کشیده بود
س س
۱۴۰۲/۵/۲۸
اتفاقات ناگوار زمان جنگ از زبان زنی درد کشیده بیان شده بود ممنون کتابراه
Amyry
۱۴۰۲/۸/۳
کتاب خیلی قشنگ و خواندنی هست
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب رویسا

برای دریافت کتاب رویسا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.