معرفی و دانلود رایگان خلاصه کتاب صوتی رویسا

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی رویسا
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رویسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی رویسا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی رویسا

کتاب صوتی رویسا نوشته‌ی سارا طهماسبی، رمانی با موضوع دفاع مقدس است. شخصیت نقش اول این داستان زنی به نام رویساست که در یکی از شهرهای جنگ‌زده استان‌های جنوبی کشور، مرد غریبه‌ای را در خانه‌ای مخروبه پیدا می‌کند و تلاش می‌کند او را بشناسد. سارا طهماسبی به‌خوبی توانسته است در این رمان، به جنگ از زاویه‌ی دید یک زن بنگرد و زوایا و لایه‌های پنهان جنگ را نشان دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی رویسا

رمان صوتی رویسا، با ورود زنی به یک خانه‌ی مخروبه آغاز می‌شود. زن، که رویسا نام دارد، مرد غریبه‌ای را می‌بیند که خودش را در پتویی مندرس و نخ‌نما جا داده و بی‌حرکت روی سنگ‌ها و آجرهای شکسته دراز کشیده است. رویسا که اول فکر می‌کند اینجا خانه‌ی مرد بوده، به او نزدیک می‌شود ولی زمانی که نگاه حیران و نگران مرد را می‌بیند، از خانه بیرون می‌زند.

در ادامه‌ی این داستان صوتی متوجه می‌شویم شهر کوچکی که رویسا در آن زندگی می‌کند، به علت جنگ و خطرهای آن خالی از سکنه شده و به‌غیراز چند خانواده که جای دیگری برای رفتن ندارند، کسی در آن ساکن نیست. هر روز در جایی از شهر خبری از کشته‌شده‌ها می‌آورند و مساجد پر از خانواده‌ی کسانی‌ست که عزیزان‌شان را در جنگ از دست داده‌اند. در همین شرایط است که رویسا تلاش می‌کند بدون اینکه کسی خبردار شود، غریبه‌ای که در خانه‌ی مخروبه دیده را بشناسد و از داستان زندگی‌اش سر در بیاورد.

سارا طهماسبی در رمان رویسا به‌خوبی توانسته است حال‌وهوای شهری جنگ‌زده را تصویر کند و با صحنه‌سازی جذاب و شخصیت‌پردازی هوشمندانه‌ی کتاب، مخاطب را به دل داستان می‌برد و او را تا پایان با خود همراه می‌کند. ازطرف دیگر، این نویسنده با انتخاب یک زن به‌عنوان شخصیت نقش اصلی داستان، به جنگ با دیدی زنانه نگاه کرده است و مشکلاتی که زنان درگیر آن بوده‌اند را نشان داده است.

رمان رویسا توسط انتشارات آقاچور منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن را کانون فرهنگی چوک به گویندگی صبا طهماسبی تهیه کرده است.

کتاب صوتی رویسا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌ها و رمان‌های با موضوع دفاع مقدس علاقه‌مندید و یا اگر می‌خواهید جنگ را از زاویه‌ی دید یک زن ببینید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی رویسا می‌شنویم

پاهایش را در آغوش گرفته است؛ زیر لب وردی، نوایی، چیزی می‌خواند؛ گره‌ی روسری را باز می‌کنم، قابلمه مسی را روی روسریِ گسترده در مقابلش می‌گذارم؛ جلوتر می‌آید، گوشه‌ی روسری را سمت خودش می‌کشد؛ درِ قابلمه را بر می‌دارد و دستپاچه می‌پرسد: «خبر نداری؟»

کمی عقب‌تر می‌روم، روی موزائیکی می‌نشینم که بی‌هدف بین خرده‌سنگ‌ها رها شده است؛ بالاخره لب باز کرد!

«پس عربی؟ ببین سیدی! خانه‌ی من خرابه‌ای شبیه همین جاست؛ حالا نه به این بی‌دروپیکری، ولی خب دست کمی هم ندارد؛ از وقتی برگشته‌ام فقط توانستم از آن گونی‌گونی سنگ و خاک بیرون ببرم؛ وقت کدبانوگری نداشته‌ام؛ البته بماند که بعثی خدازده‌ی نمک‌به‌حرام، دیگ‌ودیگچه‌ای هم برایم باقی نگذاشته است؛ فقط اجاق گاز عروسی‌ام مانده و رادیو جیبی پاپای خدابیامرزم که اگر خراب نبود، برده بودند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

48 دقیقه
بخش اول
60 دقیقه
بخش دوم
58 دقیقه
بخش سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی رویسا
نویسنده
راویصبا طهماسبی
ناشر چاپی آقاپور
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی رویسا

سلام
۱۴۰۳/۱/۲۰
باید دوبار و بیشتر شنید تک تک جملات داستان خاص و مهم است. جنگ جنگ تا پیروزی فقط روی دیوار دهلران است، جنگ طرف پیروز ندارد. پیروزی معشوق افلاطونی مثل زن جوانیست که به پای زندگی اش مرده است. بعد از هیچ جنگی هلهله ی پیروزی وجود ندارد. روایتی با جملاتی خاص و قابل تفکر. دختربچه عراقی، باریشه ی ایرانی، ی لکنت دارد، نشانه تلخی از ناچاری زنان در جنگ دو کشوری که با ظرافت اشاره می شود که پدرشان یکیست. ناچاری ملتی در برابر شیوخشان. روایتی غم انگیز با جملاتی تکان دهنده مانند: بچه ها در جنگ همان چیزهایی را می بینند که چشم ما (بزرگترها) لحظه ای تحمل دیدنشان را ندارد. بچه هاقرار است بارها خاطرات متعفن جنگ را بالا بیاورند. خانواده جندی بعثی چون پدرش ایرانیست از عراق رانده شده اند. می گوید به خاطر خاک! مردن چه مدافع چه متجاوز فرقی نمی کند، ارزش ندارد و ملعبه ی شیوخ است. زنانی که به طرز غم انگیزی در خاطرات و رویاهای گذشته با بغضی نفس گیر به زمین چنگ می زنند و به هوا نیاز دارند. هیچ غمی پوستشان را کلفت نمی کند. فراموشی چاره است یک جای داستان نسیان و نان از زبان سرباز پشت هم می آید. زیرا پس از جنگ نسیان به اندازه ی نان از واجبات به نظر می رسد و رویسا-یک معلم ایلامی- که داستان را روایت می کندبه نظر می رسدغرق در آن است. به قول خودش مثل «ماده وحش زخمی» دندان به هم می ساید، می گویدصبرِ ناخواسته بوی تعفن می دهد. داستان چندین کلمه دارد که ترجمه لازم دارند. حتی با وجود آخرین جملات آکو باز هم حس امید نمی کنی، چون هنوز شهر نا امن است. رویسا نسیان دارد، آکو برنگشته، عاقبتِ دختربچه ی عراقی که لکنت هم دارد نا معلوم است و دلیل دیگر نا امیدی جمله ی عمیق کتاب است: دیکتاتورهای آینده از بطن جنگها زاده می شوند.
ساغر
۱۴۰۳/۱/۱۰
کتاب رویسا در مورد جنگ و اتفاقهایی است که در زمان جنگ برای مردم افتاده است. وقتی به هر دلیلی در کشوری جنگ و نا امنی ایجاد می‌شود مردم عادی بیشترین آسیب را می‌بینند. خانم هاو بچه‌ها و پیر مردها و پیر زن‌ها بیشتر در جنگ لطمه می‌بینند روایت کتاب که در مورد جنگ است به بی سر پناه شدن افرادی که با زحمت و فراوان‌ی خانه یا سقف بالا سر برای خودشان تهیه کردند پرداخته یا رفتن برنگشتن عزیزانشان که هیچ امیدی به دیدار مجدد آن‌ها نیست یا کودکانی که بی رحمانه در زیر بمباران جان دادند در جلوی چشم مادران و همچنین مادرانی که در جلو چشم بچه‌ها کشته و زخمی شدند. بسیار داستان غمگین و ناراحت کننده‌ای است جنک هر جا اتفاق بیفتد فقط ناراحتی به بار می‌آورد. امید در دل مردم از بین می‌رود. زنان که در جنگ بیشتر غمگین می‌شوند چرا که همسران و فرزندان خود را به بی رحمانه‌ترین شکل ممکن از دست داده و می‌دهند. چشم انتظاری بسیار بد است و آن‌ها فقط منتظرند که شاید یکی از عزیزان خود را دوباره ببینند. ای کاش خواننده کتاب‌ی مقدار با فنون خواندن کتاب بیشتر آشنا بود. امیدوارم هیج جای دنیا جنگ و خونریزی نباشد و صلح در بین مردمان دنیا برقرار شود. سپاسگزارم
maryam mafakheri
۱۴۰۲/۸/۱۸
کتاب نگارشی خوب دارد. مثل "گاهی خبری کوتاه می‌تواند موهای پدری را تماما سفید کند.... " یا " سکوت‌اش را افطار نمی‌کند. " " گویی قبل از اینکه پر دلی دهلرانی‌ها بگیردشان برق خورده شیشه‌های این دیوار چشم گرسنه شان را زد. " سرباز هر شب خواب صلح میبیند حتی اگر برایش فقط یک دست و پا مانده باشد.... شخصیت و پردازی‌ها هم خوب هستنداز زبان نوجوان شیرین عقل می‌نویسند آدم‌ها عجیبند آن‌ها همدیگر را هم می‌کشند ولی پادشاهان فیلم‌های جنگی کله شان خیلی کار میکند آن‌ها برای اینکه همیشه پادشاه بمانند آدمها را به جنگ می‌فرستند تا بمیرند... با تشکر ویژه از اجرای خوب خانم طهماسبی با عربی خوب شان
Saye
۱۴۰۲/۹/۲۵
کتاب بدی نبود، من بشخصه نپسندیدم، راوی رو هم دوست نداشتم، ولی در مورد دوستانی که میگن زمان رمان کوتاه بود، خوب دوست عزیزم اینها داستانک و یا رمان کوتاه در حد چند دقیقه هست، زمان سلکت یک کتاب به بخش جزییات که کتابراه عزیز درج کردن توجه کنین، بازم ممنونم از همگی، یه پیشنهاد هم برای کتابره داشتم چون و محلی برای دسترسی به همکاری شما نداشتم اینجا می‌نویسم
کاشکی یه تاپیک مخصوص اعضای کتابخون خود می‌داشتیم تا بتونیم با مشورت باهم کتابهای خوبی رو سلکت کنیم. فکر کنم خیلی خاص ویژه بشه. بشخصه از صحبتهای دوستان مفهیم کتابخون و همراهان کتابراه در کامنت کتابها خیلی خیلی لذت میبرم. 🤍
ماهور نامی
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
نویسنده کتاب رویسا سعی دارد به شیوه‌ای بلاهایی که که جنگ به طور نامردانه سر مردم میاورد و تنها کسانی که بر پا کننده جنگ بودن در امانن مثل شیوخ عرب واین مردم هستن مال و جان و عشق و عزیزانشون از دست میدهند و مردم بازیچه دست قدرت طلبی حاکمانی مثل صدام شدن. واقعا قلم خانم طهماسبی تحسین داره وهر کتابی دنیای منحصر به فرد خود داره وارد شدن به دنیای کتاب، کتاب رو لذت بخش میکنه حتی کتاب تلخی مثل رویسا بیشتر تونست من رو با حاشیه جنگ آشنا کنه و درد مردم را تا حدودی حس کنم و اندوهی به دلم از این بابت نشست.
ممنون کتابراه
ممنون چوک
فرزانه هاشمی
۱۴۰۳/۱/۱۵
به نظرم عالی بود چون نشون میده هموطنامون در زمان جنگ چه سختی‌هایی کشیدن، اونایی که تونستن جون دادن اونایی که موندن ذره ذره جون دادن ولی تحمل کردن و کشور رو ساختن و از دل همه‌ی خرابی‌هایی که دشمن به وجود آورده بود موندن وساختن و آباد کردن اینکه هر کسی با خون دل یه خشت روی خشت بعدی گذاشت تا کشور آباد بشه و آماده تحویل ماها دادن وماهایی که گاهی نمی‌فهمیم بهای این آبادی چقدر بوده و قدر نمیدونیم، ممنون از نویسنده وطن پرست و گوینده خوبش
S. A
۱۴۰۲/۸/۴
-مغزهای جنگ زده برای کودکان بی آغوش مجروح جز بی پناهی و سردرگمی تحفه‌ای ندارند. -دیکتاتورهای آینده از بطن جنگها زاییده می‌شوند. واقعا زیباست و واقعا جنگ را شیوخ برای بقای خود راه می‌اندازند. چقدر وحشتناک است این جنگ و درک نخواهی کرد مگر اینکه در شرایط مشابه قرار گیری خانم طهماسبی زیبا گفته‌ای و زیبا روایت شده است جا برای ارتقاء بسیار است به امید آن روز
معصومه اکرمی
۱۴۰۲/۷/۲۹
نویسنده نه قلم خوبی دارد تا حوصله کنی کتاب معنیش رو بخونی و بدتر از آن گوینده یا گویندگانی که با روایت کتاب آدم رو از هر چی کتابه دور میکند هیچ کششی برای ادامه ندارد کتابهایی در مورد جنگ هست که با قلم خوب گویندگی خوب مو به تنت سیخ میشود نمیتونی کتاب رو بزاری و به کارت برسی با امید بهتر شدن مخصوصاً کار گویندگان فقط از سر باز کنی نباشد چون رایگان است
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۲۰
بستر جنگ ظرفیت دراماتیک خوبی برای شکل گیری برخی ارتباطات نامتعارف دارد که بسیار بعید است در زندگی عادی و روزانه پیش بیاد.این ارتباطات معمولا هم خیلی انسانی و زیبا هستند.نمونه اش را در سفر به چذابه دبدیم که پرستار و رزمنده مجروح با سرباز عراقی شیعه به هم کمک کردند تا به جایی امن برسند.
ᗩᗪIᗪᗩՏ
۱۴۰۲/۸/۲۴
خیلی کتاب خوبی بود و کتابی بود که ادم میتونه مفهومش رو بفهمه و صدا گزاری‌ها عالی بودند و داستان رو عالی گفتند دست نویسنده این کتاب هم درد نکنه بهنرین کتابی بود که تا حالا خونده بودم عالی بود ممنون از کتابراه که این کتاب‌های عالی رو رایگان میزارند
Hadi Aghamohammadi
۱۴۰۲/۱۲/۲
داستانی تلخ و حماسی از شیر زنان سرزمینم که یاد جنگ و خاطراتش رو برایم زنده کرد. باید حس و لمسش کرد واقعا نویسنده تلاش کرده تا لحظات رو ان لحظات تلخ بی پناهی و آوارگی رو به تصویر بکشه عالی بود و واقعی از نظر من.
Mozhgan
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کتاب رویسا روایت تلخ دوران جنگ و مردمی که آسیب دیدن روایت میکند. جنگ در هر جای دنیا باشد بدترین است جنگ نه در حال بلکه آینده بازماندگان تاثیر میگذارد. آرزو میکنم در هیچ سرزمینی جنگ نباشد.
نسیم بختیاری
۱۴۰۲/۸/۲۱
قلم بد نیست اما گوینده‌ی خوبی نداشت با کشش صدا نمیتوان احساس وارد داستان کرد و خیلی تشبیه در نوشتن به کار رفته هنوز هم جا برای پیشرفت هست در ضمن یه کم کتابهای رایگان رو ارتقا بدید لطفا
Maeadah
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
اسم کتاب بسیار مهم است زیرا تاثیر زیادی در انتخاب کتاب دارد اما من اسم کتاب را نپسندیدم ولی مطالب زیبا به قلم کشیده شده بود و از خشن و نفرت انگیز بودن جنگ سخن گفته بود
دختری ازدیارغم:)
۱۴۰۲/۸/۲۴
نظرم این رمان♡ بسیار گنگ بود و کلمات خوبی نداشت برای مثال (سکندری خوردم) این کلمه در قالب طنز هستش و نمای خوبی در این رمان نداره و چیز دیگه رمان توضیح اولیه نداشت «مقدمه»
منظورمه
مشاهده همه نظرات 48

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی رویسا

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی رویسا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.