معرفی و دانلود کتاب رژ قرمز

عکس جلد کتاب رژ قرمز
قیمت:
۶۰۰۰۰ 30000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رژ قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رژ قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رژ قرمز

سیامک گلشیری یکی از داستان‌نویسان پرکار و پرافتخار امروز ایران است. در کتاب رژ قرمز (نامزد دریافت جایزه‌ی احمد محمود) مخاطب بیست و دو داستان کوتاه درخشان از این نویسنده خواهید بود. گفتنی است که کتاب حاضر ذیل مجموعه‌ای موسوم به «جهان تازه‌ی داستان»، از سوی نشر چشمه به انتشار رسیده است.

درباره کتاب رژ قرمز

سیامک گلشیری یکی از نویسندگان برجسته‌ی نسل حاضر است؛ داستان‌نویسی پرکار که در آثار گوناگون خویش به روایت دردها و خوشی‌ها، بیم‌ها و امیدها، و زشتی‌ها و زیبایی‌های مردمِ خویش نشسته است. گلشیری در زمره‌ی نویسندگان رئالیست قرار می‌گیرد. به این معنی که اولاً، بن‌مایه‌های آثار خویش را از واقعیات جاری در جامعه می‌گیرد، و دوماً، در پرداخت و بازنمایی این بن‌مایه‌ها، تا حد ممکن پایبند و وفادار به واقعیت باقی می‌ماند. با این حال، در برخی از بهترین آثار او، از جمله بسیاری از قصه‌های حاضر در مجموعه‌ی رژ قرمز، متوجه شاعرانگی‌ای خاص در زبان و نگاه او می‌گردیم. این شاعرانگی همانا نقطه‌ی اتصال او به نویسندگان مدرنیست در سنت ادبی اروپاست.

در کتاب رژ قرمز مخاطب بیست و دو داستان کوتاه از سیامک گلشیری خواهید بود. آثاری که هر یک به تنهایی گواهی بر قدرت قلم نویسنده به شمار می‌روند. گلشیری در داستان‌های کوتاه مجموعه‌ی رژ قرمز از همان قواعدی پیروی کرده که در اغلب آثار خویش بدان‌ها وفادار بوده است؛ یعنی: توجه به معضلات اجتماعی، ساخت و پرداختِ شخصیت‌های ملموس و واقع‌نما، و البته، برخورداری از نگرش انتقادی نسبت به مسائل گوناگون. با این حال، او در این اثر، چنان‌که خواهید خواند، مجال بیشتری به قوه‌ی خلاقه‌ی خویش داده و گاه به کلی از رئالیسم صرف و ساده دور شده است. در ادامه نگاهی داشته‌ایم به عناوین داستان‌های مجموعه‌ی پیش رو:

«رؤیای باغ»، «مسافری به نام مرگ»، «ضجه‌های پنهان»، «رژ قرمز»، «مهمان هر شب»، «مار»، «بعد از مهمانی»، «ویلاهای آن سوی دریاچه»، «لباس‌های نم‌دار»، «عنکبوت»، «همه‌اش همین‌هاس»، «ابرهای سیاه»، «قهوه ترکِ کافه فیاما»، «بدلکار»، «کاپوچینو»، «شب آخر»، «سنگ سیاه»، «خواب»، «سایه‌ای پشت پنجره»، «بوی خاک»، «خودنویس»، «موزه‌ی مادام توسو».

افتخارات کتاب رژ قرمز

- نامزد دریافت جایزه‌ی احمد محمود برای بهترین مجموعه داستان
- نامزد دریافت جایزه‌ی مهرگان ادب برای بهترین مجموعه داستان

کتاب رژ قرمز مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات معاصر ایران مخاطبین اصلی کتاب رژ قرمز از سیامک گلشیری‌اند.

با سیامک گلشیری بیشتر آشنا شویم

سیامک گلشیری به سال 1347، در شهر فرهنگ‌پرورِ اصفهان دیده به جهان گشوده است. او از سال 1369، بعد از فعالیت‌هایی چند در حیطه‌ی تئاتر و ادبیات نمایشی، به آموختن زبان و ادبیات آلمانی همت گمارد و همزمانْ ادبیات سایر ملل را نیز با علاقه دنبال کرد. در سال 1375، با نگارش رساله‌ای با عنوان «داستان کوتاه در آلمان»، به دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته‌ی زبان و ادبیات آلمانی مفتخر شد. فعالیت ادبی سیامک گلشیری، به طور جدی از سال 1373، با چاپ داستان‌هایی کوتاه در مجلاتی چون آدینه، گردون و کارنامه آغاز گشت.

اغلب آثار مهم گلشیری به شیوه رئالیستی نوشته شده‌اند. او در این آثار تصویری دقیق و واقعی از معضلات انسان شهری، به خصوص شهروندان طبقه‌ی متوسط، ارائه داده است.

از میان آثار سیامک گلشیری می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «مجموعه خون آشام»، «رُژ قرمز»، «میدان ونک، یازده و پنج دقیقه»، «مهمانی تلخ»، «شب طولانی»، «خفاش شب»، «آخرین رؤیای فروغ»، «چهره‌ی پنهان عشق»، «نفرین شدگان».

جوایز و افتخارات سیامک گلشیری

- برنده‌ی لوح تقدیر بهترین مجموعه داستان جایزه‌ی یلدا (1382)
- برنده‌ی لوح تقدیر دومین دوره‌ی جایزه‌ی مازنداران (1398)
- نامزد دریافت جایزه‌ی مهرگان ادب (1380)
- برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال مهر (1389)
- نامزد دریافت جایزه‌ی یلدا (1379)
و...

در بخشی از کتاب رژ قرمز می‌خوانیم

عصر که به خانه برگشتم، حال عجیبی داشتم؛ احساس آسودگی و بی‌خیالی. انگار اصلاً من نبودم که شب وحشتناکی را پشتِ‌سر گذاشته بودم. انگار همه‌ی آن‌ها را توی خواب دیده بودم. مدام با خودم می‌گفتم دیگر مزاحمی در کار نیست. حالا دیگر می‌توانستم با خیال راحت بنشینم جایی و بی‌آن‌که بخواهم مدام پشتِ‌سرم را نگاه کنم، چشم‌هایم را تا هر وقت که می‌خواهم ببندم یا تلویزیون تماشا کنم، یا هر کار دیگری.

آن شب شام مفصلی هم خوردم، بعد کتابی از میان قفسه‌های کتاب‌هایم برداشتم و شروع کردم به خواندن و هنوز چهار صفحه از آن را نخوانده بودم که خوابم برد. نمی‌دانم چند دقیقه یا چند ساعت بود به خواب رفته بودم که یکهو با صدایی از خواب پریدم. سرم را چرخاندم سمت اتاق‌خواب و صدای درِ شیشه‌ای را شنیدم که داشت با ناله‌ای باز می‌شد.

هنوز فکر می‌کردم دارم خواب می‌بینم. تا این‌که صدای قدم‌هایی را توی اتاق‌خواب شنیدم. یکهو تمام بدنم خیسِ عرق شد و قلبم ‌چنان به تپش افتاد که فکر کردم حالاست که سینه‌ام را چاک بزند و بیفتد بیرون.

همین که پا از اتاق بیرون گذاشت، پلک‌هایم را گذاشتم روی هم و شقیقه‌ام را محکم به دسته‌ی پارچه‌ای کاناپه فشار دادم. می‌فهمیدم دارد می‌رود سمت در. وقتی کنار در رسید و انگار اولین‌بار بود که چند لحظه آن‌جا درنگ کرد، نزدیک بود بلند شوم و با تمام قدرت فریاد بکشم، آن‌قدر که جانم از دهانم بیرون بزند، اما مثل کسی که فلج شده باشد، حتا نمی‌توانستم انگشت‌هایم را تکان بدهم. لب‌هایم چسبیده بودند به‌هم.

چند لحظه‌ی بعد مرد در را باز کرد و بیرون رفت. وقتی صدای قدم‌هایش را توی پلکان شنیدم، هنوز همان‌طور چشم‌هایم بسته بود. به‌پهلو چسبیده بودم به کاناپه و داشتم فکر می‌کردم، چه‌طور ممکن است. چه‌طور توانسته بود، بعد از آن ضربه‌های سختی که به سرش خورده بود، جان سالم به درببرد؟

فهرست مطالب کتاب

رؤیای باغ
مسافری به نام مرگ
ضجه‌های پنهان
رُژ قرمز‌
مهمان هر شب
مار
بعد از مهمانی‌
ویلاهای آن‌سوی دریاچه
لباس‌های نم‌دار
عنکبوت
همه‌ش همین‌هاس
ابرهای سیاه
قهوه‌تُرکِ کافه‌فیاما
بدلکار
کاپوچینو
شب آخر
سنگ سیاه
خواب
سایه‌ای‌ پشت‌ پنجره‌
بوی خاک
خودنویس
موزه‌ی مادام‌توسو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رژ قرمز
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-600-229-682-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ 30000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رژ قرمز

خاطره
۱۴۰۱/۱۰/۳
خیلی شبیه به سبک نگارش صادق هدایت هستش. داستان هاقشنگن ولی بعضی‌ها خوب نیستن مثل داستان مار. باید اهل رمان باشید تا پول به این داستان‌ها بدید. نظر دادن به داستان اهل فن میخواد وکارشناس. از نظر ما عامی‌ها همه چی خوب نیست ودنبال یه چیز شگفت انگیزیم.
Zohreh Barahooei
۱۴۰۱/۸/۱
کتاب بدی نبود پایان همه داستان‌ها باز بود ولی در کل من دوست نداشتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب رژ قرمز

برای دریافت کتاب رژ قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.