معرفی و دانلود کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها

عکس جلد کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها
قیمت:
۱۰۶۰۰۰ ۵۳,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها

روایتی خلاقانه و سورئال از زندگی انسان‌هایی رنج‌کشیده و بی‌هویت... رضا قاسمی در کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها، قصه‌ی روشنفکری ایرانی را به تصویر می‌کشد که به فرانسه مهاجرت کرده و مدام با تشویش‌ها و آشفتگی‌های ذهنی خود درگیر است. این رمان تحسین‌شده توانسته برنده جایزه گلشیری شود و روایتی غیرخطی و تودرو از ترس‌های عمیق انسانی ارائه دهد.

درباره کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها

کمتر رمان ایرانی‌ای را پیدا می‌کنید که در چند دهه گذشته از سبکی ناب و منحصربه‌فرد برخوردار باشد. رضا قاسمی زمانیکه کتاب همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها (The Nocturnal Harmony of Wood Orchestra) را منتشر کرد، خودش را به عنوان نویسنده‌ای صاحب سبک معرفی نمود که توانسته تصویری از مهاجران ایرانی و سختی‌های غربت را نشان دهد. البته قاسمی خودش را محدود به ادبیات مهاجرت نکرده و قرار نیست شما با یک رمان اجتماعی روبه‌رو شوید. بلکه این اثر روایتی غیرخطی دارد که مدام راوی تغییر موضع می‌دهد و داستان در مرز خیال و واقعیت در نوسان است.

به بیان دیگر جنون و خیال و روان‌پریشی حرف اول را در این کتاب می‌زند. و نویسنده با مهارت بالای خود به خوبی توانسته آپارتمانی در مرکز شهر پاریس را برایتان به تصویر بکشد که ساکنان ایرانی و فرانسوی آن، هرکدام با مشکلات و روان‌رنجوری‌های خود درگیر هستند. گویی تمام ایرانی‌هایی که در دوازده اتاق زیر شیروانی طبقه ششمِ ساختمان اریک فرانسوا اشمیت زندگی می‌کنند، تبعیدشدگانی هستند که هر یک رنج دوری از وطن و بی‌هویتی را به دوش می‌کشند.

ماجرای کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها درباره مردی چهل ساله به نام یدالله است که به عنوان یک موزیسین شکست‌خورده برای امرار معاش خود به نقاشی ساختمان روی آورده و به همراه همسایه‌های ایرانی خود با نام‌های سید، رعنا، پروفت، بندیکت، کلانتر و همسرش، میلوش و ... زندگی خود را سپری می‌کند.

این مرد نگون‌بخت بارها در جای جای رمان، خودش را مبتلا به سه بیماری مختلف می‌داند. بیماری‌هایی که هرکدام ریشه در روان و روح آسیب‌دیده او دارند و همین امر باعث شده تا به خودویرانگری برسد و نتواند با خویشتن واقعی‌اش روبه‌رو شود. نویسنده به خوبی این مسئله را با نام بیماری آینه به مخاطب معرفی می‌کند؛ درواقع یدالله نمی‌تواند خودش را در آینه ببیند و از دیدن تصویر خودش فراری‌ست.

از دیگر نکات قابل توجه این اثر، چند زمانی بودن آن است. درواقع شما در بخشی از کتاب با زندگی و خاطرات گذشته راوی پیش از مرگش همراه می‌شوید که به ایران نیز اشارات فراوانی می‌کند و در بخش دوم کتاب، زمان پس از مرگ یدالله به تصویر کشیده می‌شود که دو شخصیت جالب به نام‌های «فاوست مورنائو» و «مرد سرخ پوست» در نقش نکیر و منکر، او را مدام سوال پیچ می‌کنند و درباره کارهای خوب و بدش نظر می‌دهند.

پس اگر از طرفداران آثار سورئال هستید و از شنیدن رمان‌هایی که در فرم و محتوا خلاق و بدیع هستند، لذت می‌برید این کتاب را در لیست مطالعه خود قرار دهید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها

- برنده جایزه هوشنگ گلشیری برای رمان اول (1381)
- برنده سومین جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات (2002)
- برنده جایزه ادبی مهرگان برای رمان تحسین شده هیئت داوران (1380)
- رمان برگزیده یک دهه جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعات (1388)

کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به ادبیات معاصر ایران و رمان‌های سورئال و روانشناختی، این کتاب صوتی را به هیچ وجه از دست ندهند.

رضا قاسمی را بیشتر بشناسیم

رضا قاسمی (Reza Ghassemi) از جمله هنرمندان و نویسندگان برجسته ایرانی‌ست که باوجود آثار اندک خود تأثیر به سزایی در ادبیات و هنر ایران گذاشته است و همواره از وی به نیکی یاد می‌شود.

او علاوه‌بر نوشتن رمان، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و آهنگساز نیز بوده و در دوره‌های مختلف، در هر یک از این حوزه‌ها مشغول به کار بوده است.

وی پیش از آنکه در سال 1365 به فرانسه مهاجرت کند، در ایران بارها نمایش‌های خود را بر روی صحنه برد و داستان‌های خود را منتشر کرد. درواقع او به سبب تحصیل در رشته تئاتر دانشکده هنرهای زیبا توانسته بود در این عرصه بدرخشد و آزمون و خطاهای مختلفی را پشت سر بگذارد.

با وجود تمام فعالیت‌های هنری، رضا قاسمی را بیش از همه با رمان همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها می‌شناسند. با این حال از دیگر از آثار این نویسنده ایرانی می‌توان به رمان‌های چاه بابل و وردی که بره‌ها می‌خوانند اشاره کرد. همچنین نمایشنامه‌های کسوف ، صفیه موعود، نامه‌هایی بدون تاریخ از من به خانواده‌ام و بالعکس، چو ضحاک شد بر جهان شهریار، اتاق تمشیت و ... از آثار خوب قاسمی هستند.

در بخشی از کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها می‌شنویم

من این حال را چرا برای تو می‌گویم، که تو را منصرف کنم؟ نه... کار من تمام است. خودم هم می‌دانم. می‌دانم آنآن هم آن دست‌های ظریفت را برای پنهان کردن لرزش‌های خفیفش در جیب‌های کتت قایم نکرده‌ای. این را هم می‌دانم که آن تشعشعات مرگ‌آوری که از تماس دست‌های ظریفت به آن شی فلزی سرد ساطع می‌شود، از جنسی بی‌برگشت است. نه... کار من تمام است. این را همان وقت فهمیدم که در آستانه در ظاهر شدی. چه سکر جوانی سرگیجه‌آوری. انگار خودم را می‌دیدم در آینه چهارده سالگی‌ام. چشم همان چشم‌ها بود. با ته رنگی از درد در پس پلک‌ها و بینی هم همان بینی کج.

مثل همیشه شک کردم یعنی باز بی‌آنکه بخواهم کارم را رها کرده و غرقه مه سنگین و ساکن وقفه‌های زمانی، بی‌آنکه بدانم کی، چگونه و چطور دست به کار چیز دیگری شده‌ام. مثل سیگاری که بیشتر وقت‌ها روشن می‌کنم، بی‌‌آنکه بدانم کی کشیده‌ام و کشیده‌ام بی‌آنکه بدانم کی خاموش کرده‌ام.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
36 دقیقه
بخش اول
24 دقیقه
بخش دوم
24 دقیقه
بخش سوم
28 دقیقه
بخش چهارم
31 دقیقه
بخش پنجم
24 دقیقه
بخش ششم
33 دقیقه
بخش هفتم
26 دقیقه
بخش هشتم
27 دقیقه
بخش نهم
14 دقیقه
بخش دهم
18 دقیقه
بخش یازدهم
22 دقیقه
بخش دوازدهم
28 دقیقه
بخش سیزدهم
33 دقیقه
بخش چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها
نویسنده
راویمانی حقیقی
ناشر چاپیانتشارات نیلوفر
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۶۰۰۰ ۵۳,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها

سمیرا خلیفه
۱۴۰۱/۸/۳۰
#کتاب همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها
بعد از مدتها کتابی شنیدم که نویسنده ایرانی داره، ولی داستان در خارج از ایران برای مهاجران ایرانی اتفاق میفته، هر فصل کتاب به چند بخش تقسیم شده و هر بخش، زمان حال یا گذشته رو به صورت یکی درمیان بیان میکنه، برای همین در شروع، پیدا کردن خط زمانی اتفاقات کار سختیه و و
تازه آخر داستان میفهمی چی شد!! وهمین امر آدم رو مجبور میکنه یه بار دیگه کتاب رو گوش بده حالا که جریان رو میدونه، پازلها رو کنار هم بزاره تا وقوع اتفاقات منطقی به نظر بیاد، شنیدن بار دوم کتاب خیلی بیشتر از بار اول چسبید و کیف کردم، اینکه یه نویسنده داستانی تخیلی بنویسه و از قضای روزگار همون ماجراهایی که نوشته برای زندگی خودش اتفاق بیفته خیلی جالبه!
فصل آخر کتاب اتفاقی افتاد که منو یاد کتاب "طاقت زندگی و مرگم نیست" انداخت، نمیگم که اسپویل نشه! اگر فرصت و حوصله داشتید دوبار این کتاب رو بشنوید. ☺️
ukabed arefi
۱۴۰۲/۵/۲۳
این اثر یک شاهکار در روایت ادبی مدرن است و از منظر نشانه معناشناسی برابری میکند با بسیاری از آثار مدرن قرن همچون ۷ جلد مارسل پروست... در واقع جای خالی چنین نوشته‌هایی در آثار ایرانی بسیار خالی است اگر کسی نمیتواند با این کتاب ارتباط بگیرد باید ابتدا کتاب نقصان معنا اثر گرمس (نظریه پرداز و نشانه را معناشناس بزرگ فرانسوی) با ترجمه دکتر شعیری بخواند و بعد به وضوح خواهد توانست این شاهکار ادبی را درک کند
زینب زمانی
۱۴۰۲/۱۱/۵
زیبا بود مفهموم تناسخ و یک جورهایی جهان های موازی رو انگار یک جا داشت اشارات قشنگی هم به تنوع ایرانی‌های خارج کشور داشت.
مریم م.م.ف
۱۴۰۲/۷/۲۱
آقای رضا قاسمی از نویسنده‌های مورد علاقه من است، بسیار زیبا و دقیق تصویر سازی می‌کنند. این رمان بسیار دوست داشتنی است.
Milad Khandan
۱۴۰۳/۱/۱
متاسفانه نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم. خوانش آقای حقیقی چندان به دلم ننشست.
لیلی مرمری
۱۴۰۱/۱۲/۷
سخت ارتباط گرفتم چون کتاب به زمان‌های مختلفی پرش دارد و خیلی هم متوجه منظور نویسنده از داستان نشدم
Psycho
۱۴۰۲/۲/۲۳
عالی
به صورت فیلم نامه طور و داستان هر لحظه در اوج
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها

برای دریافت کتاب صوتی همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.