معرفی و دانلود کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز

عکس جلد کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز
قیمت:
12500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز

آلبرت اسکیت‌سوار می‌شود! النور می به دنبال قصه‌های پرماجرای این موش دوست‌داشتنی، قرار است در کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز، شیطنت‌های تازه‌ی او را برایمان روایت کند. کودکان خردسال با خواندن کتاب حاضر، نکته‌ها و قواعد ریاضی را به شکلی هیجان‌انگیز و مفرح خواهند آموخت و در کنار آن بازی و سرگرمی‌های جذابی را تجربه می‌کنند. گفتنی‌ست داستان مقابل شما جلد سوم از مجموعه‌ی پرطرفدار ریاضی با موشی به شمار می‌رود. از این کتاب خواندنی در سال 1398 در شورای کتاب کودک، تقدیر شده است.

درباره‌ی کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز

فقط چند لحظه چشمانتان را ببندید و کلاس‌های ریاضی دوران دبستان را به یاد بیاورید. خب؟ چه چیزهایی بیشتر از همه در ذهنتان مجسم می‌شود؟ تخته؟ گچ‌ها یا ماژیک‌های رنگی؟ شاید به یاد دفترهای و سیلی از اعداد درهم‌برهم بیفتید. ممکن است حتی یک خاطره‌ی کوچک را هم از کلاس ریاضیات در ذهن نداشته باشید چون آن‌قدر برایتان کسل‌کننده بوده که تمام کلاس‌ها را با چرت زدن گذرانده‌اید! این لحظات ممکن است تجربه‌ی واقعی خیلی از مادران و پدران امروز از زنگ‌های ریاضی در سال‌های مدرسه باشد. ممکن است بسیاری از بچه‌های دیروز که خودشان چندان دل خوشی از درس ریاضی نداشته‌اند، اکنون به‌عنوان معلم به تدریس ریاضی مشغول باشند. بااین‌اوصاف، برای اینکه یادگیری ریاضی را به شیرین‌ترین کار دنیا تبدیل کنیم، چه راه‌هایی وجود دارد؟ فکر می‌کنید چه چیزی بیش از همه بچه‌ها را به وجد می‌آورد؟ پاسخ درست این است: «قصه!»

چه ریاضی، چه هر درس دیگری را اگر با داستان و رخدادهای مهیج همراه کنیم، هم یادگیری آن به‌خصوص برای کودکان راحت‌تر می‌شود، هم به‌یاد‌سپاری و هم به‌ خاطر آوردن آن. درست بر همین اساس، النور می (Eleanor May) با نگارش کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز (Mice on ice) از داستان‌پردازی و شخصیت‌های جورواجور کمک می‌گیرد تا مهم‌ترین اصول ریاضی را در ذهن و حافظه‌ی کودکان ماندگار کند.

این کتاب هم مانند سایر جلدهای مجموعه‌ی ریاضی با موشی، سراغ بازیگوشی‌های آلبرت رفته تا با تعریف کردن ماجراهای جدید او، مخاطبانش را یک‌عالمه سرگرم کند. در محل زندگی آلبرت کوچولو هوا بسیار سرد شده و همه‌ی آب‌ها یخ بسته‌اند. این یعنی آلبرت می‌تواند کنار دوستانش ساعت‌ها روی یخ، اسکیت‌سواری کند و لذت ببرد. همه اسکیت‌هایشان را به پا می‌کنند و روانه‌ی چاله‌های آب یخ‌زده می‌شوند. هر کسی سعی می‌کند با اسکیت‌سواری روی یخ یکی از شکل‌های هندسی را ترسیم کند؛ دایره، مستطیل، مثلث و... . واندا، خواهر آلبرت تصمیم رفته یک دایره‌ی زیبا روی یخ‌ها به جا بگذارد. بقیه هم در حال هنرنمایی روی یخ‌ها هستند اما هنوز معلوم نیست آلبرت چه نقشه‌ای در سر دارد. فکر می‌کنید، آلبرت کدام شکل هندسی را انتخاب خواهد کرد؟

النور می به کمک بازی‌‌ای که برای همه‌ی بچه‌ها شناخته‌شده و البته جالب است، درس‌های اولیه‌ی هندسه و ریاضیات را به آن‌ها آموزش می‌دهد. کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز درحقیقت یک کلاس درسِ پُر از خنده و تجربه‌های جدید است که بدون هیچ زحمتی، مبانی اصلی ریاضی را به خردسالان یاد می‌دهد. شک نکنید کودکان بعد از خواندن این داستان مصور با نقاشی‌های رنگارنگ، عاشق ریاضی خواهند شد.

محبوبه نجف‌خانی این قصه را به فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق با هدف ارتقای سطح علمی و هوش ریاضی کودکان، این اثر آموزشی را به مخاطبان خردسالش ارائه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی

دنیایی از رنگ، نقاشی و بازی که کودکان شما را با جهان شگفت‌انگیز ریاضی آشتی خواهد داد. النور می، جنیفر داسلینگ، دافنه اسکینز، لورا دریسکل و لوری هسکینز هوران، نویسندگان مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی (Mouse Math)، به کودکان می‌آموزند که درس ریاضی چندان هم کسالت‌بار و خسته‌کننده نیست. برعکس، سرشار از بازی و شوخی و خنده است. این مجموعه می‌کوشد به خوانندگان خردسالی که به‌تازگی با مفاهیم ریاضی و ارقام آشنا شده‌اند، شیوه‌ی تفکر خلاق و آموزش همراه با سرگرمی را یاد بدهد.

در یک کلام، کودکان و شاگردان شما به کمک مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی، مفاهیم پایه‌ای ریاضی را به‌خوبی درک کرده و در ذهن خود نهادینه می‌کنند. در این بین، کمی هم تفریح و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را نیز چاشنی کار کرده و اعداد و فرمول‌ها را با بازی‌های شاد و آموزنده ترکیب خواهند کرد.

تاکنون دوازده جلد از این مجموعه در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته که قهرمان تمامی آن‌ها یک موش کوچولوی بامزه به نام آلبرت است. او به همراه خانواده‌اش در خانه‌ی یکی از آدم‌ها زندگی می‌کند و قرار است در هر یک از داستان‌های مجموعه‌ی ریاضی با موشی، یکی از مفاهیم این علم را به مخاطبانش آموزش دهد.

مؤلفان این مجموعه، به همراه تصویرگر آن، دبورا ملمون (Deborah Melmon) به کودکان، والدین آن‌ها و معلمان ریاضی نشان می‌دهند که چطور می‌توان درس ریاضی را به بخش شیرین و دلنشین زندگی روزمره تبدیل کرد. محبوبه نجف‌خانی با برگردان روان و جذاب خود مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی را به تمامی کودکان کنجکاو و باهوش ایران‌زمین ارائه کرده و انتشارات افق نیز چاپ و انتشار تمامی کتا‌ب‌های این مجموعه را به عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز

  • در این اثر، متن‌ها و تصاویر هماهنگ و جذاب، فرصت‌های زیادی را برای بحث در مورد موضوعات دیگر، مانند کمک به دیگران، ایمن ماندن، کنار آمدن با خواهر، برادر و دوستان، انجام کارهای خانه قبل از بازی و فکر کردن در مورد بهترین راه‌حل مشکلات ارائه می‌دهد. (جین کوربین)

  • تصاویر کارتونی واضح و ساده‌ی دبورا ملمون به درک خط داستانی این کتاب کمک کرده. (جان پیترز)

  • یک داستان ساده، قابل‌درک و جذاب برای خوانندگان! (کِرکِس)

کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌آموزان 5 تا 8ساله‌ی دوره‌‌ی دبستان که درحال‌حاضر با نکته‌ها و قواعد پیچیده‌ی ریاضی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، با خواندن کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت‌ باز تصورشان از درس ریاضی دگرگون خواهد شد. پدر و مادر و معلمانی که با دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در ارتباط هستند از تهیه‌ی اثر پیش‌رو غافل نشوند.

با النور می بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی خلاق حوزه‌ی کودک تاکنون چندین کتاب را تحت عنوان مجموعه‌‌ی ریاضی با موشی، با هدف آموزش اصولی درس ریاضی به کودکان نگاشته. «ریاضی با موشی 2: گم شدن در موزه» و «ریاضی با موشی 10: مهمانی عصرانه‌ی آلبرت»، دو نمونه از آثار موفق النور می هستند. او در‌حال‌حاضر، همراه با خانواده‌اش در نواحی شرقی پنسیلوانیا سکونت دارد.

در بخشی از کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز می‌خوانیم

لوسی سه تا موش کوچولو را نشان داد و گفت: «آن موش‌های سه‌قلو را می‌بینی؟ دارند با اسکیت یک سه‌گوش یا مثلث درست می‌کنند.»
واندا گفت: «سه قلوها برای سه‌گوش کشیدن خوب‌اند. هر قُل می‌تواند با اسکیت یک طرف یا یک ضلع سه‌گوش را بکشد.»
آلبرت گفت: «من هم می‌توانم یک سه‌گوش بکشم! نگاه کنید!» و با اسکیت یک طرف را کشید.

گرومپ!

لوسی گفت: «آلبرت، سه‌گوش سه طرف دارد، نه دو تا.»
آلبرت سرش را بالا کرد و گفت: «فکر کنم باید می‌پیچیدم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-353-472-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
12500 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز

برای دریافت کتاب ریاضی با موشی 3: موش‌های اسکیت باز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.