معرفی و دانلود کتاب ریاضیات زیبا

عکس جلد کتاب ریاضیات زیبا
قیمت:
۱۳,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریاضیات زیبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریاضیات زیبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریاضیات زیبا

تام سیگفرید در کتاب ریاضیات زیبا درباره جان نش، نظریه‌های بازی، جست‌وجوی مدرن و کد طبیعت می‌نویسد. نظریه بازی در مورد ظهور، تحول، انتشار و تثبیت فرم‌های رفتار، سخن می‌گوید.

نظریه بازی با استفاده از مدل‌های ریاضی به تحلیل روش‌های همکاری یا رقابت موجودات منطقی و هوشمند می‌پردازد. تام سیگفرید (Tom Siegfried) در کتاب ریاضیات زیبا (A beautiful math) می‌گوید روانشناسی واقعی زندگی هنوز وجود ندارد، نه در حال حاضر و نه برای مدت طولانی در آینده، اما هدف بسیاری از تحقیقات در حال انجام، درک رفتار انسان به منظور پیش‌بینی آینده است.

از سال‌های آغازین قرن بیست و یکم، استفاده از تئوری بازی گسترش یافته و حتی امروزه گسترده‌تر به نظر می‌رسد و به رشته‌های مختلف از انسان‌شناسی تا نوروبیولوژی مرتبط می‌شود. امروزه اقتصاددانان همچنان به استفاده از نظریه بازی برای تجزیه و تحلیل چگونگی آن ادامه می‌دهند.

قبل از انتشار این کتاب، فیلم ذهن زیبا با بازی راسل کرو و سیلویا نصر براساس داستان زندگی جان نش ساخته شد. این فیلم چهار جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم را کسب کرد.

جان نش ریاضیدان و نابغه برجسته آمریکایی کیست؟

جان نش در رشته‌های تخصصی ریاضی، بزرگ‌ترین شهرتش را از اقتصاد به دست آورد که در آن جایزه نوبل سال 1994 را کسب نمود. او در سال 1999 از دانشگاه کارنگی ملون، دکترای افتخاری علوم و تکنولوژی را دریافت کرد. همچنین در سال 2003 از دانشگاه فدریکوی دوم ناپل دکترای افتخاری اقتصاد و در سال 2007 از دانشگاه آنتورپ در بلژیک دکترای افتخاری دیگری در رشته اقتصاد دریافت نمود. او به بیماری اسکیزوفرنی پارانوئید دچار بود و به همین دلیل صداهای غیرواقعی زیادی می‌شنید. او تلاش کرد تا ذهن خود را ذره ذره اصلاح و خود را درمان کند؛ اما سرانجام در سال 2015 بر اثر یک تصادف کشته شد.

در بخشی از متن کتاب ریاضیات زیبا می‌خوانیم:

شاید اگر شما یک اردک بودید اولین فکر شما این بود که برای کسی که سریعترین نان را پرتاب می‌کرد می‌رفت؛ اما همه اردک‌های دیگر ممکن است همین ایده را داشته باشند. اگر شخص دیگری را تغییر دهید، درست است؟ بنابراین انتخاب استراتژی بهینه برای مردم حتی بلافاصله واضح نیست. برای پاسخ دادن شما باید یک تعادل نش را محاسبه کنید. پس از همه، خوردن غذا بسیار شبیه یک بازی است؛ یعنی کسی که بیشترین نان را به اردک‌ها می‌دهد، اردک‌ها استقبال بیشتری از او دارند. تئوری بازی برای توصیف اینکه چگونه انسان‌های عقلانی ابزارهای خود را به حداکثر می‌رسانند، طراحی شده است؛ و اکنون معلوم می‌شود که شما لازم نیست که منطقی و یا حتی انسانی باشید.

آزمایش اردک نشان می‌دهد، من فکر می‌کنم که نظریهی بازی بیشتر از دیدار با چشم است. تئوری بازی فقط یک روش هوشمندانه برای کشف نحوه بازی پوکر نیست. تئوری بازی قطعه‌ای از چگونگی کار جهان را در بردارد. حداقل جهان بیولوژیک؛ و در حقیقت این واقعیت است که نظریه بازی، زیست‌شناسی را تعریف می‌کند که نخستین موفقیت‌های علمی آن را به دست آورد. به نظر می‌رسد تئوری بازی، بسیاری از ویژگی‌های تکامل بیولوژیکی را از بین می‌برد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این تفسیر معرفت انسانی را توضیح می‌دهد، چگونه تمدن می‌تواند از افرادی که قوانین جنگل را می‌بینند، ظهور کند؛ و حتی به نظر می‌رسد که به توضیح مبدأ زبان، ازجمله اینکه چرا مردم تمایل به شایعات دارند، کمک می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: دست اسمیت (جست‌وجو برای نوعی از طبیعت)
فصل دوم: بازی‌های جان نش (ریشه تئوری بازی)
فصل سوم: تعادل نش (پایه تئوری بازی)
فصل چهارم: استزاتژی اسمیت (تکامل/بی‌نظمی/همکاری)
فصل پنجم: رویای فروید (بازی و مغز)
فصل ششم: راه‌حل سلدون (تئوری بازی فرهنگ و طبیعت انسان)
فصل هفتم: آمار کوئست و مولکول‌های ماکسول (آمار و جامعه آمار و فیزیک)
فصل هشتم: لینک‌های بیکن (شبکه، جامعه، بازی)
چشم‌انداز آسیموف (در روانشناسی یا جامعه‌شناسی)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریاضیات زیبا
نویسنده
مترجممحدثه نیکپور
ناشر چاپیانتشارات جالیز
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-6774-51-2
موضوع کتابکتاب‌های ریاضی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ریاضیات زیبا

nafise Haji
۱۳۹۸/۹/۱۰
ترجمه بسیار ضعیف برای یه کتاب بسیار خوب که تلاش نویسنده را مترجم به فنا میدهد. انگار مترجم کتاب رو تو گوگل ترنس ریخته داده برای چاپ, متاسفم ارزش خرید ندارد. کاش کتابراه کتابهای با کیفیت را برای فروش میگذاشت نه این
مرتضی نقره ای
۱۳۹۹/۹/۱۳
ترجمه بسیار ضعیف است. حتی در حد یک ترجمه دانشجویی هم قابل قبول نیست. پیشنهاد میکنم ترجمه آقای مهدی صادقی از همین کتاب را که نشر نی منتشر کرده با این ترجمه مقایسه کنید. به عمق فاجعه پی خواهید برد. لطفا هرچه سریع تر این ترجمه را بردارید.
pooria parsa
۱۳۹۸/۱۲/۲۹
دوستان گرامی کتاب راه لطفا همین کتاب را مطالعه بفرمایید. در ابتدا سختی درک مطالب را نشان از سنگینی مطلب میگیریم ولی متاسفانه این عدم درک ناشی از ترجمه‌ی بسیار ضعیف کتاب است. لطفا با گزینش و بررسی کتاب‌ها را در معرض فروش قرار دهید
محمد رضوی
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
متاسفانه علی رغم موضوع بسیار زیبای کتاب، ترجمه آن بسیار نامفهوم است. انگار مترجم محترم متن را در گوگل ترانسلیت گذاشته و عیناً چاپ کرده است. بسیاری از جمله‌ها نامفهوم بوده و قابل درک نیست
راضیه ی
۱۳۹۹/۸/۱۵
به نظر من گوگل بهتر از مترجم، کتاب را ترجمه میکنه، اصلا قابل درک و فهم نیست. اگر به جای ستاره، نمره منفی داشت، من 5 نمره منفی به این به اصطلاح ترجمه میدادم.
علی کاظمی
۱۳۹۸/۹/۱۱
سلام.
چند خط از خلاصه‌ی کتاب توی توضیحات رو خوندم. ترجمه‌اش مشکل داره. لطفاً ترجمه شده‌ی این کتا از مترجم‌های دیگه رو قرار بدید.
ممنون
Ali Norouzi
۱۳۹۸/۹/۱۰
کافی است دو صفحه از نسخه‌ی نمونه را بخوانید
از کتاب زده خواهید شد
گویا حروف چینی ان به هم ریخته
صوفی رستمی
۱۴۰۲/۵/۱۹
ترجمه بسیار ضعیف است. مترجم زحمت ترجمه به خود نداده و تمامی مطالب را به وسیله گوگل ترنسلیت ترجمه کرده است.
حیف کتابی به این با ارزشی!
مریم محمدی
۱۴۰۰/۶/۹
اولش فک کردم مطالبه ک سخته اما بیشتر ک خوندم دیدم ایراد از ترجمه شه. جملات نامربوط بی مفهوم و خیلی بدترجمه شده. از فصل دومش دیگه نخوندم
Maryam Bagheri
۱۳۹۹/۱/۵
ترجمه واقعا افتضاحه انگار گذاشتن تو google translate ترجمه کردن منتشر کردن. اصلا ارزش خرید نداره.
Mona K
۱۳۹۸/۹/۱۰
اصلا قابل فهم نیست. ترجمه بسیار ضعیف.....
ali zahedi
۱۳۹۹/۴/۲۶
ترجمه خیلی ضعیفه و فکر می‌کنم گوگل ترنسلیت بهتر ترجمه می‌کنه و کلا درهم و برهمه و جمله‌ها کلمه به کلمه ترجمه شده اند...
علی کدخدایی
۱۳۹۹/۳/۳۱
ظاهرا مترجم می‌خواسته امتیاز خاصی بگیره مثلا از استادش نمره بگیره که استاد گفته برو یه کتاب ترجمه کن
mostafa akhavat
۱۳۹۹/۱/۴
خود اصل کتاب خیلی خوبه ولی متاسفانه بسیار بد ترجمه شده به طوریکه مترجم حتی به قواعد اولیه زبان فارسی هم آشنایی نداشته.
arman r
۱۴۰۱/۸/۲۳
ترجمه و نوشتار افتضاح باید کتاب حذف بشود. گوگل ترانسلیت می‌زدند بهتر بود. محتویات عالی
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب ریاضیات زیبا

برای دریافت کتاب ریاضیات زیبا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.