معرفی و دانلود کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی

عکس جلد کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی

کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی، حاصل پژوهشی گسترده به‌ همت مرتضی رستمی، حدیث رستمی و مهدیه هاشمی است. این کتاب از اهمیت هوش هیجانی در شکل‌گیری مهارت‌های اجتماعی افراد در سنین پایین صحبت می‌کند و در این راستا، دانش‌آموزان دوره‌ی دوم ابتدایی را در محوریت بحث قرار می‌دهد. هدف از نگارش این اثر بررسی عوامل تأثیرگذار بر رشد و تکامل این نوع هوش است.

درباره‌ی کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی

هوش هیجانی، از توانایی‌های برجسته‌ی انسان‌هاست که می‌تواند نقش پررنگی در عملکرد اجتماعی آن‌ها ایفا کند. مرتضی رستمی، حدیث رستمی و مهدیه هاشمی که از کارشناسان آموزش دوره‌ی ابتدایی هستند، در کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی، به بررسی جوانب تأثیرگذار بر رشد هوش هیجانی در دانش‌آموزان پرداخته‌اند.

هوش هیجانی مهارتی است که سازگاری و مهارت‌های اجتماعی فرد را بالا می‌برد و کمک می‌کند تا افراد از توانایی بیشتری برای برقراری ارتباط با دیگران برخوردار باشند. مانند سایر ویژگی‌های شخصیتی، مهارت‌های اجتماعی هم از سنین پایین شکل گرفته و با ورود به جامعه، تکامل پیدا می‌کنند. هوش هیجانی از چنان اهمیتی برخوردار است که فعالان حوزه‌ی آموزش را ترغیب کرده تا به بررسی عوامل تقویت‌کننده‌ی آن در دانش‌آموزان دوره‌ی ابتدایی بپردازند.

کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی با تشریح مفاهیم و نظریات حوزه‌ی هوش هیجانی آغاز می‌شود، سپس به سراغ برنامه‌های درسی دوره‌ی ابتدایی و محتوای آموزشی این مقطع می‌پردازد. در این میان نویسندگان از ذکر اهداف و ساختار آموزشی این دوره هم غافل نشده‌اند. مباحث پایانی کتاب به درس مطالعات اجتماعی، معیارها و اهداف آن می‌پردازد. در پایان نیز نویسندگان با یک نتیجه‌گیری جامع، کتاب را به اتمام رسانده‌اند. کتاب حاضر توسط انتشارات جالیز منتشر شده است.

کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو به معلم‌ها، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان علوم تربیتی و برنامه‌ریزی درسی پیشنهاد می‌شود.

با مرتضی رستمی، حدیث رستمی و مهدیه هاشمی بیشتر آشنا شویم

مرتضی رستمی، فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم تربیتی با گرایش آموزش ابتدایی از دانشگاه فرهنگیان و رشته‌ی برنامه‌ریزی درسی از دانشگاه اراک است. او که تجربه‌ی تدریس در مقاطع مختلف تحصیلی را در رزومه‌ی خود دارد، کتاب‌هایی در زمینه‌ی شیوه‌های آموزشی تأثیرگذار نوشته. کتاب «روش‌های مؤثر در تدریس کتاب‌های دوره‌ی ابتدایی»، نمونه‌ای از نوشته‌های مرتضی رستمی‌ به شمار می‌رود. او همچنین یکی از اعضای کارگروه تخصصی تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان مرکزی است و در سال 1398، عنوان «پژوهشگر برتر استانی» را کسب کرده.

حدیث رستمی، معلم و کارشناس آموزش ابتدایی و از دیگر نویسندگان این حوزه است. از کتاب‌های او می‌توان به «مدیریت و برنامه‌ریزی در کلاس‌های چندپایه» اشاره کرد.

مهدیه هاشمی، معلم و کارشناس آموزش ابتدایی و نویسنده‌ی کتاب‌های آموزشی این حوزه است.

در بخشی از کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی می‌خوانیم

مطالعه علمی مفهوم هوش با کارهای آلفرد بینه، روانشناس فرانسوی، در سال 1904 میلادی یعنی زمانی که وزارت آموزش فرانسه از او خواست تا وسیله‌ای درست کند که به کمک آن دانش‌آموزان نیازمند کمک‌های ویژه در مدارس فرانسه شناسایی شوند آغاز شد. وولفلک (2004) به نقل از سیف (1397) می‌گوید بینه با‌این سؤال مواجه بود: "چگونه می‌توان دانش‌آموزانی را که به آموزش ویژه و کمک اضافی نیازمندند در‌همان سال‌های نخست آموزش رسمی، پیش‌ از‌ آنکه در تحصیلات شکست بخورند، شناسایی کرد؟ " بینه یک فعال سیاسی بود و به حقوق کودکان بسیار علاقه نشان می‌داد.

او معتقد بود که در دست داشتن یک‌ ابزار عینی برای تشخیص توانایی یادگیری می‌تواند کودکان خانواده‌های فقیر را که قربانی تبعیض هستند و برچسب کندآموز به آنان زده می‌شود از اینکه مجبور به ترک مدرسه شوند حمایت نماید. بدین منظور، بینه به کمک دستیار خود تئودور سیمون، نخستین آزمون عینی هوش را درست کرد. آزمون بینه و سیمون برای کودکان 3 تا 13 سال ساخته شد. به کمک این آزمون برای هر کودک یک سن عقلی (سن‌ذهنی) تعیین می‌شد. به عنوان نمونه، کودکی که می‌توانست سؤال‌هایی را که اکثریت 6 ساله‌ها به آن جواب داده بودند جواب دهد نمره سن عقلی 6 را دریافت می‌کرد.

صرف نظر از اینکه وی 4، 6، یا 8 سال داشت. هر چند که آزمون‌ هوشی بینه در‌اصل برای سنجش توانایی یادگیری دانش‌آموزان دارای مشکلات تحصیلی ساخته‌ شد، اما بعدا برای استفاده با افراد معمولی بازسازی شد و به‌صورت یک آزمون هوشی معروف و قابل استفاده عموم درآمد. بعدها آزمون بینه و سیمون به‌ایالات متحد آمریکا برده‌شد و در‌آن‌جا به‌وسیله لوئیس ترمن، استاد دانشگاه استانفورد در کالیفرنیا، به انگلیسی ترجمه و با شرایط جامعه آمریکا استاندارد شد و به آزمون معروف استانفورد- بینه شهرت یافت

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول): مبانی نظری و مفهوم شناسی
تعریف هوش
برخی از نظریه‌های هوش
الف. اقدامات نخستین آلفرد بینه
ب. هوش یگانه و هوش چندگانه
ج. الگوی ساخت هوشی گیلفورد
د. نظریه هوش سه بخشی استرنبرگ
تعریف هیجان
اجزای هیجان
هوش هیجانی چیست؟
تاریخچه هوش هیجانی
مقایسه هوش هیجانی و هوش شناختی
رویکردهای هوش هیجانی
مدل هوش هیجانی کوپر و ساواف
مدل هوش هیجانی بار-‌اُن
کارکرد هوش هیجانی
ویژگی‌های افراد با هوش هیجانی بالا
برنامه درسی دوره ابتدایی و پرورش هوش هیجانی
تحلیل محتوا و تاریخچه آن
تعریف تحلیل محتوا
هدف از تحلیل محتوا
مراحل انجام تحلیل محتوا
ملاک‌های اصلی در سازماندهی محتوا
مزایا و معایب تحلیل محتوا
تعریف دوره ابتدایی
اهداف کلی دوره ابتدایی
ساختار و زمان نظام آموزش و پرورش دوره ابتدایی
برنامه درسی دوره ابتدایی
کتاب‌های درسی دوره ابتدایی
کتاب مطالعات اجتماعی
اصول و معیارهای حاکم بر برنامه درسی مطالعات اجتماعی
ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی
اهداف کلی برنامه درسی مطالعات اجتماعی در دوره آموزش عمومی
اهداف (برون‌دادهای یادگیری) مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی
اهداف (برون‌دادهای یادگیری) مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی
اهداف (برون‌دادهای یادگیری) مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی
بخش دوم) پیشینه پژوهش: الف. پیشینه داخلی
پژوهش‌های داخلی کتاب
پژوهش‌های خارجی کتاب
نتیجه‌گیری کتاب
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات جالیز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک8-163-321-622-978
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی

برای دریافت کتاب هوش هیجانی در کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.