معرفی و دانلود کتاب سنجش در کلاس درس: هر آنچه معلمان نیاز دارند که بدانند

عکس جلد کتاب سنجش در کلاس درس: هر آنچه معلمان نیاز دارند که بدانند
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنجش در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنجش در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنجش در کلاس درس: هر آنچه معلمان نیاز دارند که بدانند

کتاب سنجش در کلاس درس نوشته‌ی دبلیو. جیمز پاپهام، به شما نشان می‌دهد که چگونه معلمان می‌توانند از آزمون‌های کلاسی برای اثربخشی تدریس خود استفاده کنند و میزان یادگیری دانش‌آموزان را به‌نحو چشمگیری افزایش دهند. این کتاب اثری جامع برای چگونگی طراحی سؤالات است که شامل راهنمای کامل پوشه‌ی کار و نحوه‌ی ارزشیابی کیفی توصیفی نیز می‌شود.

درباره‌ی کتاب سنجش در کلاس درس

آیا فرآیند ارزشیابی تکوینی می‌تواند از یادگیری پشتیبانی کند؟

خوشبختانه، اکنون مجموعه‌ای چشمگیر از شواهد تجربی وجود دارد که نشان می‌دهد فرآیند ارزشیابی تکوینی روشی تأییدشده است و به معلمان و دانش‌آموزان کمک می‌کند تا در تدریس و یادگیری مؤثرتر عمل کنند. در کاربرد کتاب سنجش در کلاس درس از فرآیند ارزشیابی تکوینی، مانند کاربردهای موفق مشابه، این یادگیرنده (شما) هستید که اغلب از نتایج ارزیابی برای تعیین اینکه چه کاری باید انجام شود استفاده می‌کنید. همه فصول کتاب سنجش در کلاس درس (Classroom Assessment: What Teachers Need to Know) شرحی از معلمان یک کلاس درس ساختگی ارائه می‌دهد که باید در رابطه با یک یا چند موضوعِ موردِ بررسی در فصل، تصمیم‌گیری کنند. این موارد ویژگی‌های زمان تصمیم نامیده می‌شوند و هر کدام با تصمیمی که باید توسط معلمان گرفته شود، به پایان می‌رسد. سپس از خوانندگان کتاب خواسته می‌شود که خود را به جای معلم بگذارند و تصمیم بگیرند که در چنین موقعیتی چگونه عمل خواهند کرد.

دبلیو. جیمز پاپهام (W. James Popham) در ابتدای هر یک از فصول کتاب سنجش در کلاس درس، یک نتیجه اصلی مشخص کرده است. این نتیجه مهم‌ترین درکی است که باید از خواندن آن فصل به دست آورید. سپس، در پایان فصل، دو خودآزمایی مختلف به شما ارائه می‌دهد تا مشخص شود چقدر بر نتیجه اصلی آن فصل تسلط دارید.

در هر فصل کتاب سنجش در کلاس درس، یک مبحث با عنوان صحبت والدین وجود دارد. در این بخش‌ها، دبلیو. جیمز پاپهام موقعیت‌هایی را توضیح داده‌ که در آن معلم‌ها باید در مورد ارزشیابی برای والدین توضیح دهند. معلمانی که می‌توانند به طور معقول با والدین در مورد نگرانی‌های مربوط به ارزیابی صحبت کنند، متوجه خواهند شد که می‌توانند ارتباط مؤثرتری با والدین داشته باشند. چنین معلمانی با والدین بسیار بهتر کنار می‌آیند تا معلمانی که تصور می‌کنند که ارزیابی یک معمای عجیب‌وغریب است که بسیاری از والدین قدرت درک آن را ندارند.

با توجه به این که اکنون سیستم ارزشیابی کشورمان به کیفی توصیفی تغییر کرده است؛ بسیاری از معلمان نمی‌دانند که چگونه باید از دانش آموزان‌شان ارزشیابی کنند. این موضوع را به‌راحتی هنگام بازدید از کلاس‌های درس می‌توان فهمید. کتاب سنجش در کلاس درس برای درک و شناخت بهتر مفهوم ارزشیابی، مخصوصاً ارزشیابی کیفی توصیفی توسط سروش نجف‌زاده و علیرضا نجف‌زاده ترجمه و از سوی انتشارات جالیز منتشر شده است. مترجمان در بین فصول خود مطالبی را اضافه کرده‌اند، همچنین چند فصل را در انتهای کتاب خودشان نوشته‌اند تا کتاب حاضر پربارتر و کامل‌تر باشد.

نکوداشت‌های کتاب سنجش در کلاس درس

  • متن کتاب پاپهام واضح، جذاب، طنزآمیز و درعین‌حال پیچیده است. کتاب سنجش در کلاس درس به شیوه‌ای حرفه‌ای و نشاط‌آور با خوانندگان خود سخن می‌گوید و از معلمان و حوزه‌ی آموزشی حمایت می‌کند. با وجود ساده بودن متن، کتاب سنجش در کلاس درس مملو از اطلاعات ضروری برای معلمان است؛ این کتاب به معلمان همان چیزی را ارائه می‌دهد که باید در مورد ارزشیابی بدانند، کتاب حاضر به کتابی تبدیل می‌شود که دوباره و دوباره خوانده می‌شود. (مریلین روزمن، کالج کوه آلویسیوس)

  • دبلیو. جیمز پاپهام متن کتاب سنجش در کلاس درس را فوق‌العاده خوب و جذاب تألیف کرده است. من قبل از این کتاب نتوانستم کتابی را پیدا کنم که نیازهای آموزشی معلمانی که در حال ورود به این حوزه هستند را برآورده کند. هر ترم چندین دانشجو دارم که قدردان متن ساده و طنزآمیز این کتاب هستند. (دبورا بنت، دانشگاه پردو)

  • مطالعه‌ی کتاب سنجش در کلاس درس با تعاریف و مفاهیم روشن آن آسان است. تصاویر و مثال‌هایی عالی در این کتاب وجود دارد که به درک کامل و هرچه بیشتر مطالب کمک می‌کند. همچنین فصل روایی این کتاب دیدگاهی جدید در مورد تدریس ارائه داده است. (ژان راگین، دانشگاه ایالتی کاپین)

کتاب سنجش در کلاس درس مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌ی تربیت معلم، دبیران و افرادی که در حوزه‌ی آموزش فعال هستند، از مطالعه‌ی کتاب سنجش در کلاس درس بهره‌ی فراوان خواهند برد.

دبلیو. جیمز پاپهام را بیشتر بشناسیم

بیشتر دوران تدریس دکتر دبلیو. جیمز پاپهام در دانشگاه UCLA انجام شد، جایی که برای نزدیک به 30 سال، دوره‌های آموزشی را تدریس کرد. روش‌هایی برای معلمان آینده‌نگر و همچنین دوره‌های ارزشیابی و سنجش برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه کرد. او در UCLA برنده چندین جایزه برجسته آموزشی شد. در ژانویه 2000، او توسط UCLA Today به عنوان یکی از 20 استاد برتر این دانشگاه در قرن بیستم شناخته شد.

از او بیش از 30 کتاب، 200 مقاله مجله، 50 گزارش پژوهشی و 175 مقاله در انجمن‌های تحقیقاتی ارائه شده است. آخرین کتاب‌هایی که از دبلیو. جیمز پاپهام منتشر شده شامل «ارزیابی تحول‌آفرین» (2008) دستورالعملی که اندازه گیری می‌کند (2009); ارزشیابی تحول آفرین در عمل (2011، ASCD؛ ارزشیابی کارشناسی ارشد (2011، پیرسون)؛ درس‌های آموخته نشده (2009، انتشارات آموزشی هاروارد)؛ هر آنچه که مدیران مدارس باید درباره ارزشیابی بدانند (2010)؛ و ارزشیابی معلمان آمریکا: مأموریت 2013 کوروین) است.

در سال 1968، دکتر پاپهام، IOX Assessment Associates را تأسیس کرد، یک گروه تحقیق و توسعه که قبلاً آزمون‌های پیشرفت دانش‌آموزی در سراسر ایالت را برای دوازده ایالت برگزار می‌کرد.

در بخشی از کتاب سنجش در کلاس درس می‌خوانیم

معلمان باید مطمئن شوند که عملکرد آزمون دانش‌آموزان خود را با ثبات ارزشیابی می‌کنند، به‌ویژه اگر دانش‌آموزان پاسخ‌های تشریحی یا انواع دیگر اجراهایی را ارائه می‌دهند که نمی‌توان آن‌ها را به طور عینی نمره داد. اما، به عنوان یک قاعده کلی، معلمان کلاس نیازی ندارند که زمان ارزشمند خود را به ویژگی‌های عجیب و غریب قابل اطمینان اختصاص دهند. در واقعیت، پایایی ارتباط کمی با تدریس کلاس دارد. اما این باعث نمی‌شود که مفاهیم کلیدی در مورد پایایی به نگرانی معلمان کلاس درس کاملاً بی ربط باشد. این فقط به این معنااست که پایایی بسیار کم اهمیت تر از این است که چگونه یک طرح درس خوب را برای کلاس فردا تهیه کنیم!

وضعیت مربوط به دانش شما در مورد پایایی تا حدودی شبیه به دانش یک متخصص بهداشت در مورد فشار خون و چگونگی تأثیر فشار خون بر سلامت فرد است. حتّی اگر تنها بخش کوچکی از متخصصان بهداشت به طور مستقیم با فشار خون بیماران به طور روزانه کار می‌کنند، متخصصان بهداشت کمی هستند که حداقل اصول اولیه چگونگی تأثیر فشار خون بر سلامت فرد را ندانند.

فکر نمی‌کنم زمانی را به محاسبه پایایی آزمون‌های کلاسی اختصاص دهید، اما فکر می‌کنم باید اطلاعات کلی در مورد چیستی و اهمیت آن داشته باشید. علاوه بر این، محاسبه ضرایب پایایی بیش از حد برای سؤال‌های کلاس درس خود ممکن است فشار خون شما را بالا ببرد!

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی مؤلف
پیش‌گفتار مؤلف
پیش‌گفتار مترجمان
ارزشیابی تکوینی در عمل
تقدیر و تشکّر
1: چرا معلمان نیاز دارند تا با ارزشیابی آشنا شوند؟
2: تصمیم‌گیری برای ارزشیابی
3: پایایی (قابلیت اطمینان) ارزشیابی
4: روایی
5: عدالت
6: آزمون‌های پاسخ گزین
7: آزمون‌های پاسخ ساخته‌شده
8: سنجش عملکردی
9: سنجش پوشه کار (یا کارپوشه)
10: ارزشیابی عاطفی
11: بهبود ارزشیابی‌های معلّم
12: ارزشیابی تکوینی
13: معنادهی به نمرات آزمون استانداردشده
14: روش‌های مناسب و نامناسب آماده‌سازی آزمون
15: ارزیابی آموزش
16: درجه‌بندی ارزشیابی
17: اصطلاحات ارزشیابی کلاسی
18: طبقه‌بندی اهداف آموزشی
19: نظارت، تجزیه و تحلیل و اصلاح آزمون یا سنجش
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنجش در کلاس درس: هر آنچه معلمان نیاز دارند که بدانند
نویسنده
مترجمسروش نجف زاده، علیرضا نجف زاده
ناشر چاپیانتشارات جالیز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات521
زبانفارسی
شابک978-622-321-197-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنجش در کلاس درس

آقای پرسپولیس
۱۴۰۲/۸/۱۳
واقعاً کتاب کاملیه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سنجش در کلاس درس

برای دریافت کتاب سنجش در کلاس درس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.