معرفی و دانلود کتاب ریسک مثبت: چگونه زنان باهوش با شور و اشتیاق خویش از ترس‌های خود عبور می‌کنند

عکس جلد کتاب ریسک مثبت: چگونه زنان باهوش با شور و اشتیاق خویش از ترس‌های خود عبور می‌کنند
قیمت:
۳۰,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریسک مثبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریسک مثبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریسک مثبت: چگونه زنان باهوش با شور و اشتیاق خویش از ترس‌های خود عبور می‌کنند

کتاب ریسک مثبت اثری تحسین‌شده از باربارا استوکر، نویسنده‌ی مطرح آثار حوزه‌ی خودیاری، است. با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزید که نیل به موفقیت و کامیابی، بدون تن دادن به برخی از امور پُرریسک، هرگز ممکن و میسر نمی‌گردد. گفتنی است که این اثر، منحصراً برای مخاطبین زن به نگارش درآمده است.

درباره کتاب ریسک مثبت

کتابی که پیش رو دارید عنوان کاملِ «ریسک مثبت: چگونه زنان باهوش با شور و اشتیاق خویش از ترس‌های خود عبور می‌کنند» را بر خود دارد. این اثر که به قلم باربارا استوکر (Barbara Stoker) به رشته‌ی تحریر درآمده، نخستین بار به سال 2005 روانه‌ی بازار نشر شده است. مؤلف کتاب ریسک مثبت (Positive Risk) یکی از برترین نویسندگان آثار حوزه‌ی موفقیت و خودسازی به شمار می‌رود. او در این کتاب تحسین‌شده، کوشیده تا نقشه‌ی راهی پیش پای مخاطبین خود ترسیم کند که ایشان را در نهایت به مقصدِ خواستنیِ موفقیت و سعادت رهنمون گردد.

مطالب کتاب ریسک مثبت، چنان‌که از عنوان آن پیداست، بر محوریت مفهومی روانشناختی موسوم به ریسک مثبت می‌گردد. توانایی دست یازیدن به ریسک مثبت، به زعم باربارا استوکر، شرطی ضروری و اساسی در نیل به موفقیت در حیطه‌های گوناگون زندگی است. معنای این گفته با تأمل در مفهوم ریسک مثبت روشن می‌گردد: ریسک مثبت گونه‌ای از خطرپذیریِ آگاهانه است، که فرد را به تجربه‌گری، جست‌وجو، تلاش، آزمون و خطا و بالاخره، تقلا در مسیر خواسته‌هایش برمی‌انگیزد. ریسک مثبت، برخلاف ریسک منفی، نه بیانگر نوعی کله‌شقی و سربه‌هوایی، بلکه برآمده از جسارتی آگاهانه و هوشمندانه است.

بنا بر عقیده‌ی باربارا استوکر، ما زمانی می‌توانیم پتانسیل‌های نهفته در وجود خویش را به ظهور برسانیم که در خود شهامت رویارو شدن با موانع و مشکلات را بیابیم. توسل به ریسک مثبت، معنایی جز پذیرفتنِ امکانِ مواجهه با چالش‌ها و معضلات گوناگون در مسیر زندگی ندارد. با خواندن کتاب ریسک مثبت، این پذیرشِ جسورانه را تمرین خواهید کرد.

کتاب ریسک مثبت ذیل ده فصل خواندنی تنظیم شده است. عمده‌ی مطالب و آموزه‌های این اثر را، می‌توان در چهار دستورالعمل زیر خلاصه نمود:

  • یک: کوه خود را برای صعود انتخاب کنید
  • دو: مسیرتان را مشخص کنید
  • سه: شجاع باشید
  • چهار: با قدرت صعود کنید

لازم به ذکر است که کتاب ریسک مثبت به قلم پروانه طاهری‌نیا به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر اندیشه‌ی احسان در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب ریسک مثبت

  • برای رسیدن به موفقیت، برخورداری از سه عنصر ضرورت دارد: اعتماد به نفس، اشتیاق و ریسک‌پذیری. باربارا استوکر در کتاب ریسک مثبت استراتژی‌هایی را به شما می‌آموزد که کسب سه مؤلفه‌ی یادشده را برایتان ساده می‌سازند. ایده‌ها و آموزه‌های باربارا استوکر چشمان شما را باز می‌کند و روحتان را به وجد می‌آورد. اگر می‌خواهید در مسیر صحیح گام بردارید، حتماً مطالعه‌ی این کتاب را در دستور کار خود قرار دهید. (Dr. Judith Briles, author, The Confidence Factor)

  • باربارا استوکر استاد بی‌همتای مقوله‌ی ریسک است! (Denver Business Journal)

  • کتاب ریسک مثبت حاوی مطالبی درخور و آموزنده است؛ مطالبی که شما را از قید منفی‌نگری در باب انجام امور پُرریسک و خطرناک، می‌رهانند. (Amazon)

کتاب ریسک مثبت مناسب چه کسانی است؟

زنانی که به دنبال مطالعه‌ی اثری ترغیب‌کننده و آموزنده در حوزه‌ی ادبیات موفقیت و خودیاری‌اند، کتاب ریسک مثبت از باربارا استوکر را پیشنهادی مناسب خواهند یافت.

در بخشی از کتاب ریسک مثبت می‌خوانیم

این درست نیست که بگوییم خانم‌ها علاقه‌ای به ریسک کردن ندارند بلکه بهتر است بگوییم که تمایل دارند از پتانسیل کمتری برای ریسک کردن استفاده کنند. حتی خانم‌های زرنگ، باهوش و بااستعداد که واجد شرایط برای انجام ریسک‌های بزرگ‌تر هستند نیز اغلب تمایل دارند که قدری عقب‌نشینی کنند.

مطالعه این کتاب باعث می‌شود تا عوامل توقف و رکود را در خود پیدا کنیم و با انجام ریسک‌های حرفه‌ای و متناسب در زندگی فعلی خود تغییر ایجاد کنیم. به عنوان یک زن اغلب به دام مدل‌هایی می‌افتیم که اساسا دچار نقص هستند. هر چه قدر نسبت به دیگران مثبت‌تر و حمایت کننده‌تر باشیم احتمال دارد کمتر نسبت به خود مهربان باشیم. من همیشه گفته‌ام که به هیچ کس اجازه نمی‌دهم آن طور که خودم با خودم صحبت می‌کنم با من سخن بگوید.

ما اغلب تمایل داریم روی نقاط منفی، ضعف و خطاهای خود پافشاری کنیم که خود این عامل باعث می‌شود به درجه بالایی از دلسردی و عدم موفقیت در فعالیت‌های مان برسیم. اگر وقت اضافی در زندگی داشته باشید احتمالا ترجیح می‌دهید درصندلی مورد علاقه خود بنشینید و لذت ببرید یا این که برعکس سراغ درست کردن قهوه، پختن کیک، تعویض لامپ یا حتی هرکار دیگری بروید. بیایید با هم این مسئله را بررسی کنیم.
خانم‌ها به طرز شگفت انگیزی توانایی انجام چندین کار را به طور همزمان دارند و طی روز می‌توانند چندین فعالیت را با هم انجام بدهند. بسیاری از خانم‌ها فهرستی از چندین کار تهیه می‌کنند که قرار است در طی روز انجام بدهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: حرکت دشوار
فصل 2: چرا به نگارش کتابی در مورد قدرت ریسک مثبت اقدام کردم
فصل 3: فرضیه ریسک مثبت
فصل 4: معادله شجاعت
فصل 5: ریسک‌های پنهان
فصل 6: فرایند هوشمندانه ریسک‌پذیری
فصل 7: راهبرد اول: کوه خود را برای صعود انتخاب کنید
فصل 8: راهبرد دوم: مسیرتان را مشخص‌کنید
فصل 9: راهبرد سوم: شجاع باشید
فصل 10: استراژی چهارم: با قدرت صعود کنید
سخن آخر
افق جدید
پیوست الف
پیوست دوم
کارآمدترین روش‌ها
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریسک مثبت: چگونه زنان باهوش با شور و اشتیاق خویش از ترس‌های خود عبور می‌کنند
نویسنده
مترجمپروانه طاهری نیا
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-622-7303-96-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ریسک مثبت

Sahar Ebtehaj
۱۴۰۲/۸/۳۰
این کتابیه که همه دخترها باید بخونن و به نظرم میتونه نیروی محرک برای شروع کارها و ادامه شون باشه.
"من نمیتونم کوه را برای خودم هموار کنم ولی میتونم کوهنورد ماهری بشم. "
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ریسک مثبت

برای دریافت کتاب ریسک مثبت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.