معرفی و دانلود کتاب زمستان در سوکچو

عکس جلد کتاب زمستان در سوکچو
قیمت:
۳۵,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمستان در سوکچو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمستان در سوکچو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمستان در سوکچو

کتاب زمستان در سوکچو نوشته‌ی الیزا سوآ دوسپن از زبان دختری کُره‌ای-فرانسوی روایت می‌شود که در شهر سوکچو، در مهمان‌خانه‌ای قدیمی مشغول به کار است تا این‌که ورود مردی عجیب‌وغریب به مهمان‌خانه، ریتم کند و یک‌نواخت زندگی او را به هم می‌ریزد. گفتنی‌ست این رمان برنده‌ی جایزه‌ی Prix Robert Walser شده است.

درباره‌ی کتاب زمستان در سوکچو

کتابی که پیش روی شماست، با نام زمستان در سوکچو (Winter in Sokcho) نوشته‌ی الیزا سوآ دوسَپَن (Elisa Shua Dusapin)،‌ نویسنده‌ی سویسی است. داستان این کتاب در سوکچو می‌گذرد. سوکچو، نام شهری توریستی در مرز میان کره‌ی شمالی و کره‌ی جنوبی است. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که سوکچو را می‌شناسد بی‌آن‌که آن‌جا به‌ دنیا آمده باشد، زمستان را آن‌جا زندگی کرده ‌باشد،و همینطور بوها را، هشت‌پاها را. تنهایی را.

اکنون در سوکچو زمستان فرا رسیده و ریتم همه‌چیز کندتر شده است. یک زن دو رگه‌ی کُره‌ای-فرانسوی در مهمان‌سرایی قدیمی کار می‌کند. ادبیات کُره و فرانسه خوانده و مدت کوتاهی‌ست که در مهمان‌خانه‌ای مشغول به کار شده. همه‌چیز طبق روال همیشه پیش می‌رود تا آن‌که ورود مهمانی مرموز اوضاع را به هم می‌ریزد: مردی فرانسوی، با چهره‌ی غربی، چشمان تیره، موهای شانه‌شده و فرق کج. بی‌حوصله می‌پرسد آیا می‌تواند چند روزی در مهمان‌خانه بماند، تا وقتی جای دیگری پیدا کند. نامش کراند و متولد سال 1968 است. می‌گوید کارتونیست است و به سوکچو آمده تا برای کتاب جدیدی که قصد نوشتن آن را دارد، از آن‌جا الهام بگیرد.

معرفی و دانلود کتاب زمستان در سوکچو

رفته‌رفته رابطه‌ی عمیقی میان زن و مرد شکل می‌گیرد. کراند می‌خواهد برای داستانش به دنبال آنچه «کره‌ی اصیل» می‌نامند بگردد و در این راه از زن دعوت می‌کند. آن‌دو به غار می‌روند، کوهنوردی می‌کنند و از آبشارها بازدید می‌کنند. کراند برای پرورش شخصیت داستانش، اطلاعاتی راجع‌به افسانه‌های کُره‌ای در مورد کوهستان می‌خواهد. زن کمکش می‌کند. در واقع زن هرچه در توانش هست، برای کمک به او خرج می‌کند!

کتاب زمستان در سوکچو در مرز میان رمان، موسیقی و نقاشی قدم می‌زند. این کتاب حاوی جملات ناقص، نقل‌قول‌های مستقیم و غیرمستقیم، جملات کوتاه و توالی کلمات است که فرم آن را به اُپرا نزدیک می‌کند. از طرف دیگر، قاب‌های کمیک استریپ الیزا سوآ دوسَپَن آن را به تابلوی نقاشی بدل می‌سازد. رمان نامبرده را می‌توان هایکوی بلندی دانست که خواندن آن بر جان شما می‌نشیند.

کتاب زمستان در سوکچو نوشته‌ی الیزا سوآ دوسَپَن نخستین بار در سال 2016 منتشر شده است. این اثر بعد از انتشار با استقبال منتقدان مواجه شد و توانست جوایز زیادی را از آن نویسنده‌اش کند. این کتاب را در ایران مریم شریف به زبان فارسی برگردانده و نشر چشمه آن را ذیل مجموعه کتاب‌های «برج بابل» منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی برج بابل

سری کتاب‌هایی که ذیل مجموعه‌ی برج بابل به انتشار می‌رسند، همگی داستان بلند یا رمان کوتاه (همان گونه‌ای که در غرب به آن نوولا می‌گویند) به شمار می‌روند. به گفته‌ی ناشر در مقدمه‌ی کتاب‌های مجموعه‌ی برج بابل، «این کتاب‌ها را می‌توان در مجال یک سفر کوتاه، یک اتراق، یک تعطیلات آخر هفته خواند، و به تاریخ و ذهن و زبان مردمان سرزمین‌های دیگر راه برد.»

در طبقه‌بندی این مجموعه، مناطق جغرافیایی معیار بوده و به شکلی نمادین، اسم یکی از شخصیت‌های داستانی معروف آن اقلیم بر هر دسته نهاده شده است؛ همانند «رمدیوس» برای ادبیات آمریکای لاتین و «شوایک» برای ادبیات اروپای شرقی.

جوایز و افتخارات کتاب زمستان در سوکچو

  • برنده‌ی جایزه‌ی Régine Desforges در سال 2017
  • برنده‌ی جایزه‌ی Prix Robert Walser در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی در سال 2021 برای ترجمه‌ی انگلیسی
  • حضور در فهرست ده کتاب برتر ترجمه‌شده‌ به انتخاب نشریه‌ی گاردین

نکوداشت‌های کتاب زمستان در سوکچو

  • یک رمان برترِ‌ تند و تیز. (Guardian)
  • خیره‌کننده. (Vogue Top Five Debuts)
  • پرتره‌ای جذاب از زندگی در کره‌ی مدرن. (S Magazine)
  • اسرارآمیز، فریبنده و درخشان است. (Alexandra Kleeman)
  • زیبا نوشته شده است. (Olivia Sudjic, author of Sympathy)
  • اولین رمان الیزا سوآ دوسپن لطیف و شاعرانه است. (Le Monde)
  • از زمان کتاب «صدای دوراس» با چنین صدایی مواجه نشده بودم! (ELLE)
  • داستانی که در کتاب زمستان در سوکچو آشکار می‌شود دلهره‌آور است. (Monocle)
  • یک رمان زنده و زیبا نوشته شده. یک لذت مطلق از ابتدا تا انتها... (Lara Williams, author of Supper Club)
  • استراحتگاه ساحلی شلوغ سوکچو در کره‌ی جنوبی پس‌زمینه‌ای عالی برای این اولین رمان الیزا سوآ دوسپن است. (دیلی میل)
  • معمایی و فریبنده. این اولین رمان الیزا سوآ دوسپن است و به شکلی ظریف موضوعاتی همچون هویت و وراثت را به شکلی جذاب بررسی می‌کند. (آیریش تایمز)
  • روایت اول شخص الیزا سوآ دوسپن از جملاتی تشکیل شده که می‌تواند به شفافی مضامین تنهایی، تعهدات خانوادگی، هویت، فشارهای اجتماعی و تمایلات جنسی را بیان کند. (ArtReview Asia)

کتاب زمستان در سوکچو برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب زمستان در سوکچو این گروه از مخاطبان را در بر می‌گیرد: علاقه‌مندان به رمان‌های معاصر و دوست‌داران ادبیات فرانسه.

در بخشی از کتاب زمستان در سوکچو می‌خوانیم

آن شب هم برای خوردن غذا نیامد. چون عصر را با هم گذرانده بودیم، جرئت کردم تا برایش غذا ببرم، کم‌تر از معمول تندش کردم.

با پشت خمیده روی لبه‌ی تخت نشسته بود. پرهیب اندامش روی پاراوان کاغذی سایه انداخته‌ بود. در نیمه‌باز بود. گونه‌ام را به درگاه چسباندم، دستش را دیدم که روی کاغذ می‌دوید. کاغذ را روی کارتن گذاشته ‌بود و کارتن را روی زانوانش. مداد، لابه‌لای انگشت‌هایش، راه خود را می‌جست. پیش می‌رفت، پس می‌کشید، مردد می‌ماند، جست‌وجو را از سر می‌گرفت. نوک مداد هنوز کاغذ را لمس نکرده‌ بود. وقتی شروع به کشیدن کرد، خطوطش ناموزون بود. روی هر خط بارها می‌رفت و می‌آمد، گویی بخواهد پاک‌شان کند، اصلاح‌شان کند، اما هر فشاری تنها عمیق‌ترشان می‌کرد. تصویر غیرقابل‌تشخیص بود. شاید شاخ‌وبرگ، شاید توده‌ای آهن‌پاره. بالاخره طرحی از یک چشم را تشخیص دادم. چشمی سیاه در انبوه موهای آشفته. مداد راهش را ادامه داد تا چهره‌ی زنانه‌ای ظاهر شد. چشمانی بسیار درشت، دهانی ریز. زیبا بود، باید همان جا تمامش می‌کرد. اما همچنان به خط‌خطی کردن ادامه داد، کم‌کم لب‌ها را کج‌ومعوج کرد، چانه را از ریخت انداخت، چشم‌ها را سوراخ کرد، مداد را کنار گذاشت و قلم‌مو و جوهر را برداشت و با آرامش و قاطعیت کاغذ را به جوهر سیاه آغشت، تا جایی که زن دیگر چیزی جز یک خمیر سیاه و بی‌قواره نبود. گذاشتش روی میز. جوهر قطره‌قطره زمین می‌ریخت. عنکبوتی به‌سرعت از پایش بالا می‌رفت، راحتش گذاشت، نتیجه‌ی کارش را تماشا می‌کرد. بی‌اختیار، گوشه‌ای از کاغذ را جر داد و شروع کرد به جویدنش.

ترسیدم که ببیندم. در سکوت سینی را روی زمین گذاشتم و رفتم.

روی تخت دراز کشیده بودم و با حواس‌پرتی کتابی را ورق می‌زدم. ژون‌هو وارد شد. مشِ شکلاتی موهایش برق می‌زد. از آرایشگاه برمی‌گشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمستان در سوکچو
نویسنده
مترجممریم شریف
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات109
زبانفارسی
شابک978-622-01-1064-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمستان در سوکچو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمستان در سوکچو

برای دریافت کتاب زمستان در سوکچو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.