معرفی و دانلود کتاب زمین پوشیده از پر جوجه

عکس جلد کتاب زمین پوشیده از پر جوجه
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمین پوشیده از پر جوجه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمین پوشیده از پر جوجه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمین پوشیده از پر جوجه

کتاب زمین پوشیده از پر جوجه نوشته‌ی لیو ژنیون، روایتگر زندگی مردم عادی و فرودست چین در دوران اصلاحات اقتصادی این کشور است. این کتاب متشکل از هفت داستان کوتاه بوده و تصویری واقعی از مردم چین و تغییراتی عمیقی که در اوج تحولات اقتصادی دهه‌ی 1970 و 80 متحمل شدند را نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب زمین پوشیده از پر جوجه

دولت چین در دهه‌ی 1970 و 80 میلادی مسیر اقتصادی متفاوتی را پیش گرفته بود که بر زندگی صدها میلیون چینی تأثیر عمیقی گذاشت. این مسأله باعث تحولات اجتماعی و فرهنگی این کشور هم شد. در طول چند دهه‌ی اخیر داستان‌های زیادی در مورد اصلاحات اقتصادی چین و تبعات آن نوشته شده‌. یکی از جدیدترین کتاب‌هایی که آن دوره را مدنظر قرار داده، مجموعه داستان زمین پوشیده از پر جوجه (Ground Covered with Chicken Feathers) است. این کتاب که از هفت داستان کوتاه تشکیل شده، در همه‌ی قصه‌هایش به سراغ مردم فرودست شهری یا روستاییان چین رفته و سعی کرده تأثیراتی که برنامه‌های اقتصادی به آن‌ها تحمیل کرده را نشان دهد. لیو ژنیون (Liu Zhenyun) شخصیت‌های داستان‌هایش را از میان آدم‌هایی پیش‌پاافتاده مثل کارمند دون‌پایه، سرباز، دانش‌آموزی روستایی و ... انتخاب کرده و شرایط زندگی آن‌ها را در یکی از پرتلاطم‌ترین دوران معاصر چین روایت می‌کند.

برای درک بهتر قصه‌ها و انگیزه‌ی شخصیت‌های کتاب زمین پوشیده از پر جوجه، باید تحولات سیاسی و اقتصادی چین در زمان وقوع داستان‌ها را درنظر داشت. با مرگ مائو در اواسط دهه‌ی 1970، دنگ شیائوپینگ به‌عنوان رهبر حزب کمونیست چین انتخاب شد. او بلافاصله برنامه‌های اصلاحات اقتصادی را در اولویت دولتش قرار داد. از اواخر دهه‌ی 1970 چین با اصلاحات کشاورزی و صنعتی، به سمت سیاست درهای باز و کاپیتالیسم اقتصادی حرکت کرد. البته ابتدا این برنامه را سوسیالیسم خاص چین نامیده بودند، اما به مرور ایده‌های سرمایه‌داری دولت عیان‌تر شد: سیاست‌هایی که داشت میلیون‌ها نفر را قربانی می‌کرد. در سال 1989 تحولات به اوج خود رسید. در این زمان دانشجویان دموکراسی‌خواه به سیاست‌های دولت اعتراض کردند و در میدان تیان‌آن‌من به شدت سرکوب شدند. این بازه‌ی چند ساله باعث شد اکثریت مردم چین، نه فقط از نظر مادی یا اقتصادی، که از نظر روحی و درونی نیز برای همیشه تغییر کنند.

لیو ژنیون در کتاب زمین پوشیده از پر جوجه تلاش کرده داستان‌هایش را با جزئیات ارائه کند تا مخاطب به‌خوبی با فضای این کشور آشنا شود. این کتاب بخشی از پروژه‌ای برای معرفی فرهنگ و ادبیات چینی است. داستان ژنیون می‌تواند شروع خوبی برای آشنایی بیشتر با ادبیات چین و زمینه‌ساز مطالعه‌ی رمان‌ها و داستان‌های دیگر این کشور در آینده باشد.

کتاب زمین پوشیده از پر جوجه را آرش رحمتی ترجمه و انتشارات آناپل به چاپ رسانده است.

این اثر ذیل مجموعه‌ی «داستان‌های چینی» به انتشار رسیده که بد نیست مختصری در باب آن توضیح دهیم. مجموعه‌ی داستان‌های چینیِ انتشارات تحقیق و آموزش زبان‌های خارجه‌ی چین، متشکل از رمان‌ها و داستان‌های کوتاه نویسندگان این کشور است و عمدتاً به صورت دوزبانه (چینی-انگلیسی) منتشر می‌شود. هدف این مجموعه آشنایی مخاطبان خارجی با فرهنگ، ادبیات و نویسندگان معروف کشور چین است.

کتاب زمین پوشیده از پر جوجه برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این داستان کوتاه به علاقه‌مندان ادبیات چین و شرق آسیا توصیه می‌شود.

با لیو ژنیون بیشتر آشنا شویم

لیو ژنیون روزنامه‌نگار، داستان‌نویس و فیلمنامه‌نویس چینی در سال 1958 متولد شد. او دانش‌آموخته‌ی دانشکده‌ی زبان‌های چینی دانشگاه پکن است. چند سالی روزنامه‌نگار بود و در حوالی سی‌سالگی نویسندگی را آغاز کرد. ژنیون در کشورش نویسنده‌ی مهم و سرشناسی محسوب می‌شود و خیلی از آثارش برای فیلم و سریال مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. او برای کتاب «یک کلمه به اندازه‌ی ده هزار کلمه می‌ارزد» برنده‌ی جایزه‌ی ادبی مائو دون شده. رمان «من شوهرم را نکشتم» او نیز بیش از یک میلیون جلد فروش داشته. کتاب‌های لیو ژنیون به زبان‌های دیگر مثل انگلیسی، فرانسوی و آلمانی هم ترجمه شده‌اند. از دیگر رمان‌های او می‌توان به «تلفن همراه»، «من لیو یوژین هستم» و «داستان‌های رایج وطن» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب زمین پوشیده از پر جوجه می‌خوانیم

پرنده‌ها آواز می‌خواندند و وقت برداشت گندم بود. برای برداشت گندم‌هایی که در مدرسه کاشته شده بود، کلاس‌های درس تعطیل شدند. دانش‌آموزان مجبور بودند خودشان درس بخوانند. من برای شکایت نزد مدیر مدرسه رفتم که از معلم‌ها خواسته بود برای کمک به برداشت گندم بروند و او گفت که تنها راه برای برگزاری سریع‌تر کلاس‌ها این است که شاگردها هم به کمک معلم‌ها بروند تا گندم‌ها زودتر برداشت شوند و کلاس‌ها مجددا شروع شوند. از حرف مدیر خیلی ناراحت شدم، چرا که فقط یک ماه به آزمون باقی مانده بود و شاگردها وقت خود را با برداشت گندم تلف می‌کردند. اما وقتی به همکلاسی‌هایم گفتم، به طور غیرمنتظره‌ای خوشحال شدند و از این ایده‌ی مدیر استقبال کردند. آنها از این همه درس خواندنِ بی‌نتیجه خسته شده بودند.

برداشت گندم، دلیل خوبی برای استراحت دادن به مغزشان بود. آنها از خوشحالی فریاد زدند و در حالی که همدیگر را هل می‌دادند، از کلاس بیرون رفتند تا در برداشت گندم کمک کنند. زمین‌های مدرسه در سمت غرب رودخانه قرار داشت. وقتی شاگردها به آنجا رسیدند، بدون آنکه کلمه‌ای حرف بزنند، داس‌ها را از دست معلم‌ها قاپیدند و مثل گله‌ی غازها، با سرعت و هماهنگ شروع به دروی گندم‌ها کردند. در فاصله‌ی کوتاهی نصف گندم‌ها جمع شد. آنها خیس عرق شده بودند. مثل دهقان‌ها، با سروصدای زیاد مشغول کار بودند. معلم‌ها با خوشحالی کنار رودخانه ایستاده بودند. ماژونگ گفت: «این شاگردها توی درس خوندن خیلی بی‌نظم‌اند، اما توی برداشت محصول ماهرن. اگر توی آزمون ورودی دانشگاه ازشون بخوان که گندم درو کنن، حتما قبول میشن!» عرق روی پیشانی‌ام را خشک کردم و به اطراف و آدم‌ها نگاه می‌کردم. برای اولین بار، لذت کار فیزیکی را چشیده بودم.

گندم‌ها تا قبل از شب درو شدند. مدیر دستور یک وعده غذایی رایگان برای همه داد. باز هم خورش شلغم بود. اما این بار با کمی گوشت. دست و صورت‌مان را شستیم و برای غذاخوردن رفتیم. چه غذای خوشمزه‌ای! اما در روزهای بعد، چند اتفاق بد رخ داد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: یک شهر کوچک
فصل دوم: گروهان تازه‌واردین
فصل سوم: اداره
فصل چهارم: مقامات
فصل پنجم: زمین پوشیده از پرهای جوجه
فصل ششم: بازگشت به 1942
فصل هفتم: پیغام شفاهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمین پوشیده از پر جوجه
نویسنده
مترجمآرش رحمتی
ناشر چاپیانتشارات آناپل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-622-97810-4-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمین پوشیده از پر جوجه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمین پوشیده از پر جوجه

برای دریافت کتاب زمین پوشیده از پر جوجه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.