معرفی و دانلود کتاب زن خوب ایالت سچوان

عکس جلد کتاب زن خوب ایالت سچوان
قیمت:
54000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن خوب ایالت سچوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن خوب ایالت سچوان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن خوب ایالت سچوان

نمایش‌نامه‌ها یکی از جذاب‌ترین نمونه‌های متون ادبی هستند که طرفداران بسیاری در دنیا دارند. کتاب زن خوب ایالت سچوان اثر بی‌نظیر و جذاب برتولت برشت جزو نمونه‌های برجسته نمایش‌نامه در دنیا به شمار می‌رود که در آن به انتقاد از حکومت‌های استبدادی پرداخته شده و با زبانی ساده و هنرمندانه خفقان آن دوران را به تصویر می‌کشد.

درباره کتاب زن خوب ایالت سچوان

داستان خیر و شر، خوبی و بدی و رویایی خدایان با شیاطین، پیشینه طولانی و پرطرفداری در تاریخ ادبیات و شعر جهان دارد. به همین دلیل در برجسته‌ترین و بهترین آثار ادبی دنیا، نمونه‌های بسیاری از داستان‌سرایی را درباره این موضوعات می‌یابید.

کتاب زن خوب ایالت سچوان (The Good Person of Szechwan) که یک نمایشنامه بی‌نظیر و تمثیلی از برتولت برشت (Bertolt Brecht) است، ازجمله ارزشمندترین آثار ادبی به شمار می‌رود که همچنان پس از گذشت سال‌ها از انتشار آن،‌ محبوبیت زیادی دارد.

برشت در این نمایشنامه با نگاهی نقادانه و زبانی تمثیلی، حکومت استبدادی دوران گذشته را به تصویر می‌کشد و با زیبایی هنرمندانه‌ای، اتفاقات، گفت‌گوها و روابط میان شخصیت‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد. بسیاری از افراد این اثر جذاب و خواندنی را وام‌دار نمایشنامه فاوست از گوته می‌دانند و معتقدند که فضای کلی این نمایشنامه،‌ شبیه به آغاز داستان کتاب فاوست است. گوته در آغاز نمایشنامه خود،‌ زمانی را به تصویر می‌کشد که خدا،‌ به شیطان می‌گوید اگر بتوانی بهترین نوع بشر را نزد من بیاوری، من هم قادر به بخشیدن گناه تمامی انسان‌ها هستم. داستان نمایشنامه زن خوب ایالت سچوان نیز با حضور سه خدا آغاز می‌شود که در جست‌وجوی یک انسان خوب در جهان سرگردانند. آن‌ها قصد دارند به این شایعه که «شرایط اقتصادی روی زمین برای انسان‌ها غیرقابل تحمل است و نمی‌توانند دستورات خدایان را اطاعت کنند» پایان دهند و سپس با خیالی آسوده زمین را ترک کنند! این اثر در تلاش است تا قانون کلی حاکم بر جهان را به مخاطب یادآوری کند و آن این است که «خوب بودن و در عین حال زندگی کردن» غیرممکن است!

با خواندن این نمایشنامه بی‌نظیر و درخشان،‌ علاوه‌بر آنکه یکی از بهترین نمونه‌های نمایشنامه جهان را می‌خوانید،‌ می‌توانید با فضای نقادانه نسبت به حکومت استبدادی آشنا شوید.

کتاب زن خوب ایالت سچوان برای چه کسانی مناسب است؟

همه کسانی که از خواندن نمایشنامه‌های خارجی لذت می‌برند، مخاطب این کتاب هستند.

با برتولت برشت بیشتر آشنا شویم

یکی از بهترین و تواناترین نویسندگان تاریخ جهان که تاکنون آثار بی‌نظیر و درخشانی را از خودش بر جای گذاشته است، برتولت برشت نام دارد. این نمایشنامه‌نویس ماهر آلمانی، در سال 1898 به دنیا آمده و در زمینه کارگردانی تئاتر و سرودن شعر نیز یکی از هنرمندان برجسته جهان است.

برشت بیشتر به عنوان نمایشنامه‌نویس تئاتر روایی شناخته می‌شود که در پرورش داستان‌ها و خلق روایت‌های تازه نظیر ندارد. برتولت فریدریش برشت همچنین به‌عنوان خالق سبک «فاصله‌گذاری» در تئاتر معرفی می‌شود که با ابداع این سبک، انقلاب بزرگی را در حوزه نمایش و تئاتر ایجاد کرد. برشت ازجمله نویسندگان کمونیستی بود که پس از ظهور نازی‌ها در آلمان، مجبور به فرار از کشور و همه آثار او نیز در آلمان توقیف شد. او در بسیاری از نمایشنامه‌ها و آثار خود به بیان شرایط سیاسی، استبداد حکومت‌ها و اتفاقات دوران نازی پرداخته است.

از مهم‌ترین آثار این نمایشنامه‌نویس توانمند می‌توان به کتاب‌هایی مانند «زندگی گالیله»، «دکان نانوایی»، «ارباب پونتیلا وبرده‌اش ماتی» و «ترس و نکبت رایش سوم» اشاره کرد که از خواندن آن‌ها لذت می‌برید.

در بخشی از کتاب زن خوب ایالت سچوان می‌خوانیم

من اینجا در مرکز ایالت سچوان آب می‌فروشم. کار پرزحمتی است. اگر آب کم باشد، مجبور می‌شوم برای آوردن آن راه درازی را طی کنم و اگر زیاد باشد، بازارم کساد می‌شود. اما به‌ هر صورت، فقر عجیبی بر سراسر ایالت ما حکومت می‌کند. عقیدۀ عموم بر این است که دیگر فقط خدایان می‌توانند به ما کمک کنند. خوشبختانه از حشم‌داری که مدام در حال سفر است، شنیده‌ام که چند تن از خدایان عالی‌مقام در راه‌اند و اینجا در سچوان هم می‌توان انتظارشان را داشت. ظاهراً آسمان هم از فریاد شکوۀ ستمدیدگان به ستوه آمده است. الان سه روز است که علی‌الخصوص نزدیک‌های غروب، اینجا جلوی دروازه به انتظار می‌ایستم تا اولین کسی باشم که به‌ آن‌ها خوش‌آمد می‌گوید. بعد از ورود آن‌ها به شهر، مسلماً چنین فرصتی نصیبم نخواهد شد، زیرا اشخاص معتبری آن‌ها را احاطه خواهند کرد و آن‌ها سخت گرفتار خواهند شد. امیدوارم که آن‌ها را بشناسم. معلوم نیست که دسته‌جمعی بیابند. شاید تک‌تک بیایند که جلب توجه نکنند. این‌ها که نمی‌توانند باشند، چون ظاهراً از سر کار برمی‌گردند. (به چند کارگری که در حال عبور هستند، نگاه می‌کند.) شانه‌های آن‌ها در اثر حمل بارهای سنگین افتاده است. آن یکی هم غیرممکن است خدا باشد.

انگشت‌هایش پر از جوهر است. حداکثر می‌تواند کارمند کارخانۀ سیمان باشد. این حضرات هم (دو مرد از آنجا عبور می‌کنند.) هیچ شباهتی به خدایان ندارند و ظاهر خشن آن‌ها به کسانی می‌برد که اهل کتک‌کاری هستند و خدایان را به این کار نیازی نیست. ولی آن‌ها، آن سه نفر، کاملاً با سایرین فرق دارند. خوب تغذیه شده‌اند و به کارگر و کارمند نمی‌برند. کفش‌هایشان هم پر از گردوخاک است و این نشانۀ آن است که از راه دوری آمده‌اند. درست است، خودشان هستند. سروران من، بندۀ فرمانبردار شما! (خود را به‌ خاک می‌افکند.)

فهرست مطالب کتاب

نقش‌آفرینان
سرآغاز. یکی از خیابان‌های مرکز ایالت سچوان
یک. مغازۀ کوچک دخانیات‌فروشی
میان‌پرده. زیر پل
دو. مغازۀ کوچک دخانیات‌فروشی
سه. غروب، در پارک شهر
میان‌پرده. خوابگاه وانگ در کانال فاضل آب
چهار. میدان جلوی مغازۀ شن‌ته
پیش‌پرده
پنج. مغازۀ دخانیات‌فروشی
پیش‌پرده
شش. سالن فرعی یکی از رستوران‌های ارزان‌قیمت جنوب شهر
میان‌پرده. خوابگاه وانگ
هفت. حیاط پشت مغازۀ شن‌ته
میان‌پرده. خوابگاه وانگ
هشت. کارگاه تنباکو‌پاک‌کنی و توتون‌بری شوی‌تا
نه. مغازۀ دخانیات‌فروشی شن‌ته
میان‌پرده. خوابگاه وانگ
ده. دادگاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن خوب ایالت سچوان
نویسنده
مترجممهدی زمانیان
ناشر چاپینشر افکار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-622-7542-86-8
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
54000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن خوب ایالت سچوان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زن خوب ایالت سچوان

برای دریافت کتاب زن خوب ایالت سچوان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.