معرفی و دانلود کتاب زن در برابر زن: ناگفته‌هایی در روابط زنان

عکس جلد کتاب زن در برابر زن: ناگفته‌هایی در روابط زنان
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن در برابر زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن در برابر زن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن در برابر زن: ناگفته‌هایی در روابط زنان

کتاب زن در برابر زن نوشته‌ی فیلیس چسلر کتابی درباره‌ی زنان، فمینیسم، روابط میان‌فردی و تعصبات جنسی است. چسلر در این کتاب نگاهی منتقدانه به رفتار زنان با زنان دارد؛ موضعی که با آنچه تاکنون درباره‌ی زنان و رعایت حقوق آن‌ها بیان شده، بسیار متفاوت است. چسلر با نگاهی نقادانه و عاری از جنسیت‌زدگی، تنها به بیان واقعیت‌های موجود پرداخته و موضوعی را که شاید در قامتِ جسارت و شهامت بسیاری نبوده، به زبان آورده است.

درباره‌ی کتاب زن در برابر زن

فیلیس چسلر (Phyllis Chesler) در کتاب زن در برابر زن (Woman's Inhumanity to Woman) از زنان، فمینیسم، رفتار زنان با زنان و نگرش‌های متعصبانه و جنسیت‌زده سخن می‌گوید. چسلر استاد رشته‌ی روان‌شناسی و مطالعات زنان، بنیان‌گذار انجمن زنان روان‌شناس، فمینیست، روان‌درمانگر و نویسنده‌ی آثاری پرفروش مانند زنان و دیوانگی (Women and Madness)، عروس آمریکایی در کابل (An American Bride in Kabul)، درباره‌ی مردان (About Men) و نامه‌هایی به یک فمینیست جوان (Letters to a Young Feminist) است. فیلیس چسلر همچنین مقالات و پژوهش‌های بسیاری را درباره‌ی خشونت‌های خانگی و قتل‌های حیثیتی به انتشار رسانده است.

معرفی و دانلود کتاب زن در برابر زن

فیلیس چسلر با نوشتن کتاب زن در برابر زن با هجمه‌ی انتقادات مواجه شد. او در نتیجه‌ی 20 سال کار با زنان از ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف و مطالعه‌ی مقالات و پژوهش‌های متعدد به نتایج جالبی دست یافته بود. شاید این اولین بار بود که یکی از قدیمی‌ترین طرفداران دسترسیِ زنان به حقوق برابر، به جای انتقادِ معمول از مردان، از زنان و شیوه‌ی رفتار آن‌ها با یکدیگر انتقاد می‌کرد. چسلر در این کتاب، به بیان مطالبی پرداخته بود که دیگران جرأت و جسارت بیانش را نداشتند.

زبان فیلیس چسلر در کتاب زن در برابر زن، عاری از جنسیت‌زدگی است. او همانند نقاشی، تنها واقعیت‌های موجود را به تصویر کشیده است. چسلر در مقدمه‌‌ای که برای این کتاب نوشته، به این نکته اشاره کرده است که زنان نیز انسان هستند و درست مانند مردان، ویژگی‌هایی مانند حسادت، رقابت، ظلم، ستمگری و... را در ذات انسانی خود دارند. اگرچه پذیرش این موضوع که زنانِ غم‌خوار، مهربان، دلسوز و شجاع می‌توانند ظالم، سنگدل و بی‌رحم و بی‌عاطفه باشند، شاید برای برخی دشوار باشد، اما واقعیت این است که این گونه زنان وجود دارند. نفی ویژگی‌های منفی در زنان، مانع از آن نیست که در عالم واقعیت، رخدادهایی در پی این خصوصیات اخلاقیِ آنان رخ ندهد.

زنان اغلب بهترین و معتمدترین دوستان خود را از میان هم‌جنس‌هایشان پیدا می‌کنند و جمع‌های کوچک زنانه تشکیل می‌دهند. آن‌ها از هم‌جنس‌های خود انتظار دارند که گوشی شنوا و قلبی رئوف داشته باشند، به برابری حقوق باور داشته، قابل اعتماد باشند و بتوانند با دیگر زنان همدلی و همراهی کنند. اما آن‌ها گاهی در معرض پیام‌ها و رفتارهای زن‌ستیزانه و تبعیض‌آمیز از سوی دیگر زنان قرار می‌گیرند: آن‌ها همدیگر را قضاوت می‌کنند، یکدیگر را طرد می‌کنند، از هم کینه به دل گرفته، کلیشه‌سازی کرده و هم‌جنس خود را قربانی رفتار خودشان می‌کنند.

زن در برابر زن اثری مهم در حوزه‌ی زنان به شمار می‌رود. این کتاب ما را ترغیب می‌کند تا نگاهی واقع‌بینانه، اخلاقی و عاری از کلیشه‌های متداول به فمینیسم و حوزه‌های مربوط به زنان و برابری جنسی داشته باشیم. ساغر عقیلی، مترجمِ کتاب، در پیشگفتار خود از امیدش برای ایجاد روابطی سازنده‌تر و انسانی‌تر میان زنان سخن گفته است. این کتاب به همت نشر لیوسا به انتشار رسیده و در دسترس مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب زن در برابر زن

  • کتابی بسیار جالب‌توجه... زن در برابر زن برداشتی برانگیزاننده از ماهیتِ رفتار زنان با یکدیگر به دست می‌دهد. (سیاتل تایمز)
  • ادعاهای چسلر بی‌عیب‌و‌نقص است، توضیحاتش کامل و پژوهش‌هایش به خوبی مستند شده‌ است. (سنت‌پترزبورگ تایمز)
  • پژوهشی حیرت‌انگیز و کامل درباره‌ی ظلم‌هایی که زنان، خودآگاه یا ناخودآگاه به یکدیگر روا می‌دارند. (دنور پست)

کتاب زن در برابر زن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب زن در برابر زن برای تمامی علاقه‌مندان به حوزه‌های مطالعات زنان، فمینیسم و برابری جنسیتی مطالبی جالب‌توجه و خواندنی در بر دارد.

در بخشی از کتاب زن در برابر زن: ناگفته‌هایی در روابط زنان می‌خوانیم

درصد زنان تحصیل کرده در برنامه‌های اقتصادی، اندک است. زنان درک کرده‌اند که تعداد مناصب مناسب زنانه ثابت و مشخص است و همین موضوع به بروز احساس رقابت در بین زنان منجر شده است؛ یا ممکن است زنان به این باور برسند که بدون داوری سرسختانه در مورد هم‌جنسان خود، اعتبارشان زیر سوال می‌رود... به طریق مشابه، آن دسته از اعضای اقلیت‌ها که درون گروه خود منزلت بالایی به دست آورده‌اند، ممکن است معیارهای بالایی برای سایر اعضای گروه در نظر بگیرید. بالاخره، توضیح دیگر تا حدودی به تعبیرها و بحث‌هایی گره می‌خورد که بر اساس آنها، زنان با هم جنسان خود عین‌گراتر و مردان در مورد زنان آسان‌گیرتر هستند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
مقدمه‌ای بر چاپ جدید
مقدمه
فصل اول: در دنیای جانوران
فصل دوم: پرخاشگری غیرمستقیم در بین دختربچه‌ها و نوجوانان
فصل سوم: جنسیت‌گرایی
فصل چهارم: مادر «خوب» و محنت‌های «دختر خوب» او
فصل پنجم: خواهران و جستجوی بهترین دوست
فصل ششم: زنان در محل کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن در برابر زن: ناگفته‌هایی در روابط زنان
نویسنده
مترجمساغر عقیلی، فریده همتی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات353
زبانفارسی
شابک978-600-5138-13-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن در برابر زن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زن در برابر زن

برای دریافت کتاب زن در برابر زن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.