معرفی و دانلود کتاب زنانگی از دست رفته

عکس جلد کتاب زنانگی از دست رفته
قیمت:
۳۶۷۵۰ 22050 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنانگی از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنانگی از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنانگی از دست رفته

کتاب زنانگی از دست رفته به قلم رابرت الکس جانسون درباره اهمیت بازیابی بُعد زنانه در زندگی بحث می‌کند. این نویسنده پرفروش نشان می‌دهد که به دست آوردن قدرت احساس و ارزش زنانه برای رشد، آرامش و هوشیاری انسان حیاتی است.

درباره کتاب زنانگی از دست رفته:

چرا احساس آرامش حقیقی در زندگی از میان رفته است و افراد معدودی احساس شادی عمیق را تجربه می‌کنند؟

پاسخ این‌جاست: زنانگی از دست رفته است!

رابرت جانسون (Robert A. Johnson) روانکاو شهیر پیرو مکتب یونگ در کتاب زنانگی از دست رفته (Femininity Lost and Regained) که یکی از شاهکارهای اوست، مسیر بازگرداندن زنانگی به زندگی را به شما نشان می‌دهد. فقدان این حس، مسئله‌ای دردناک در زندگی عاطفی زنان و مردان است.

کتاب زنانگی از دست رفته به معرفی دو اسطوره شرقی نال و دامایانتی می‌پردازد؛ دو اسطوره کمتر شناخته شده‌ای که رابرت جانسون معتقد است شناخت آن‌ها در زندگی موجب رهایی از این رخوت کنونی می‌شود. او صراحتا می‌گوید این اسطوره‌ها که عجیب و بیگانه برای مردم به نظر می‌آیند، در حقیقت همان چیزی هستند که ما برای تکامل بخشیدن به سبک زندگی‌مان به آن نیازمندیم.

در این اسطوره هندی، زنانی قدرتمند، از وقوع فجایع تاریخی پیشگیری می‌کنند. حقیقتا قهرمان این اسطوره کهن، روح و قدرت زنانگی است. اگر کمی دقیق‌تر اساطیر هندی را بررسی و مطالعه کنیم درمی‌یابیم که داستان‌های هندی را بدون قدرت زنان، نمی‌توان تصور کرد؛ با این حال این داستان‌ها فقط منحصر به زنان نیستند؛ زیرا خصوصیتی که از آن یاد می‌شود، نجات‌بخش نوع بشر است و زن و مرد تفاوتی ندارد.

خواندن کتاب زنانگی از دست رفته به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر حقیقتا خواهان مطالعه کتابی ارزشمند در حوزه نقش زنان در جامعه بر اساس یافته‌های روانشناسانه هستید، این اثر خواندنی و جذاب را از دست ندهید.

با رابرت الکس جانسون بیشتر آشنا شویم:

روانشناس مشهور و موفق آمریکایی تبار، رابرت الکس جانسون، سال 1921 دیده به جهان گشود. وی که دانش‌آموخته دانشگاه استنفورد است، مطالعات خود در زمینه‌ی روانکاوی به سبک یونگ در سال 1948 ادامه داد و تحت نظارت اِما یونگ (همسر کارل گوستاو یونگ) در موسسه یونگ سوئیس فارغ‌التحصیل شد. رابرت جانسون سال 2002 و پس از مطالعات گسترده در زمینه‌های گوناگون روان‌شناختی، موفق به کسب دکترای افتخاری از سوی موسسه pacefica در رشته علوم انسانی شد. از جمله آثار ماندگاری که از این روانکاو فقید به یادگار مانده است، می‌توان به کتاب‌های «راهبری زندگی با شهود درونی» و «مرد ایده آل» اشاره کرد. شوربختانه رابرت الکس جانسون در سال 2018 دیده از جهان فروبست.

جملات برگزیده کتاب زنانگی از دست رفته:

- در سفر درونی، مسئولیت‌پذیری یعنی بهای خودآگاهی جدیدمان را خودمان پرداخت کنیم و مراقب باشیم که زنانگی را مجبور به پرداخت بهای این رشد نکنیم.

- تا زمانی که صرفاً ارزش‌های مردانه بر سر قدرت هستند، هیچ عشقی وجود نخواهد داشت. غالباً قدرت، به بهای نابودی عشق به دست می‌آید و بنابراین عشق از بین می‌رود.

- در دنیای مدرن که هر روز بیشتر به سمت صنعتی شدن قدم می‌گذارد باید برای محافظت از ارزش‌های انسانی (ارزش‌های زنانه و ارزش‌های مردانه) بیش از پیش تلاش کرد و نسبت به اهمیت این ارزش‌ها همواره آگاه بود.

در بخشی از کتاب زنانگی از دست رفته می‌خوانیم:

بخش عمده‌ای از میراث فرهنگی و فلسفی ما ریشه در یونان باستان دارد؛ علم، اندیشه‌های سیاسی، بخش زیادی از زبان و بسیاری از آداب و رسوم ما به دوران شکوفایی و شکوه آتن – یعنی حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح - باز می‌گردد. بسیاری از داشته‌های فرهنگی گرانبهای ما اسامی یونانی دارند – دموکراسی، آریستوکراسی، پالیتیکس، استِیسی، میستری- و ریشۀ تعداد بی‌شماری از اصطلاحات پزشکی و علمی در یونان باستان است. گفته می‌شود آنچه به افلاطون نسبت داده شده، تنها بخش خیلی کوچکی از میراث فلسفی یونان باستان است.

با این حال، در میراث یونانی ما بخش تاریکی هم وجود دارد که غالباً ناشناخته است. آن شکوه یونانی که نور آن همچنان بر تمدن ما می‌تابد، به بهای بسیار گزافی خریداری شده است - بهایی که هر یک از ما هر روز می‌پردازیم و به ندرت به ریشۀ آن توجه می‌کنیم.

از همان زمانی که سبک و سیاق پدرسالارانۀ فرهنگ غربی را مورد نقد قرار داده‌ایم، در واقع میراث یونانی خود را به چالش طلبیده‌ایم. درست است که یونانی‌ها هفت ایزدبانو داشتند و از طریق ستایش آن‌ها به گرامیداشت زنانگی می‌پرداختند، اما ساختار زندگی روزمره یونانی‌ها پدرسالارانه بود و زنانگی مورد چنان آسیبی واقع شده بود که هنوز هم از آن بهبود نیافته است. در واقع، بخش عمده‌ای از زندگی عاطفی ما در نتیجۀ آن آسیب و جراحت هنوز درمان نشده است.

زنانگی ارزش‌هایی همچون احساسات، آرامش، خرسندی و چشم‌اندازی زنانه است و تنها در سایه زنانگی می‌توانیم از درد و رنجی که متحمل شده‌ایم، رهایی یابیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: موضوع کنونی
بخش اول: زنانگی در فرهنگ غرب
فصل دوم: میراث یونانی
فصل سوم: صدای سوفوکل
فصل چهارم: داستان اودیپ
فصل پنجم: معنای نهفته در «زنای با محارم» در داستان اودیپ
فصل ششم: تقدیر آنتیگونه
فصل هفتم: میراث اودیپ
فصل هشتم: داستانی حماسی و دنباله‌دار
بخش دوم: زنانگی در اسطورهشناسی هندو
فصل نهم: نگرشی متفاوت
فصل دهم: داستان دامایانتی
فصل یازدهم: دو داستان عاشقانه
بخش سوم: زنان واقعاً چه میخواهند؟
فصل دوازدهم: زنانگی از دست رفته
فصل سیزدهم: زنانگی بازیافته
فصل چهاردهم: تکلیف قهرمانی
استدلال پایانی
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنانگی از دست رفته
نویسنده
مترجمساره سرگلزایی
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-600-6014-16-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۶۷۵۰ 22050 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنانگی از دست رفته

هدی پوشگان
۱۴۰۰/۳/۱۱
چند فصل ابتدایی کتاب رو تقریبا با بی میلی خوندم
ولی پس از زنانگی ادبیات یونانی و شروع زنانگی در ادبیات هندی نظرم به کلی عوض شد و فهمیدم چقدر موضوع جالب توجه است،
بعد زنانه روان خیلی وقته که بهش بها داده نمیشه شاید چون همیشه مساوی با ضعف دونسته شده! ب نظرم ریشه خیلی از مشکلات دنیا در همین مسئله و
است.
در حال حاضر دوست دارم کتاب در مورد بعد مردانه روان هم بخونم.
کتاب کوتاهی بود در انتها تعداد صفحات زیادی به توضیحات کلمات داخل متن اختصاص داده شده بود که همان توضیحات در فوت نوت هم آورده شده بودند،
ترجمه‌اش روان و قابل فهم بود. خود موضوع به نظرم عالی بود ولی امتیاز خوب دادم چون به نظرم خیلی زود تموم شد در جایی که انتظار ادامه و بحث بیشتری روی موضوع از طرف نویسنده داشتم.
سمیه سلیمان زاده
۱۴۰۲/۳/۱۴
اول جذب اسم کتاب شدم فکر میکردم خیلی حرف برای گفتن داره بعد دیدم همش داستان هست ولی تا آخر خوندم و از حرف جادوگر یاد گرفتم زن فرمانروای زندگی خودش هست واین عین واقعیت هست بیایم هرکس تو جایگاهی که داره خودش رو باارزش بدونه و تلاش نکن چیزی رو به کسی ثابت کنه یه زن با همه تلاش و سختی‌هایی که میکشه تو جامعه به واسطه زن بودنش هست که زیبا هست📚😍
A. Khoddami
۱۴۰۱/۷/۳۰
در این کتاب با نقل افسانه‌های مختلف از کشورهای جهان معنا ومفهوم زنانگی را توصیف کردند که برای من جذاب بود. آنجایی که در مورد ایران باستان صحبت به میان می‌آید که در ایران 80 واژه برای توصیف عشق داریم به خودم افتخار کردم که در چنین کشوری زندگی میکنم که عشق، زنانگی وزیبای براش بسیار با اهمیت است. خواندن این کتاب را به بقیه توصیه میکنم. شاد وپیروز باشید.
Sami Samim
۱۴۰۱/۶/۶
من این کتاب رو خیلی دوست دارم و به همه‌ی زنام فداکار و مادران دلسوز اطرافم هدیه دادم تا شاید کمکی باشه در جهت تغییر رویه شون که خودشون رو زندگی کنند نه انچه شرایط خانوادگی شون ایجاب می‌کنه و اینطوری با رشد خودشون، بقیه‌ی خانواده هم مستقل تر و فهمیده تر شدند که "حق نه گرفتنیِ نه دادنی: بلکه رعایت کردنیِ") جمله رو از کامران رحیمیان شنیدم (
منیره عباسی
۱۴۰۱/۱/۱۶
برایم بسیار شگفت انگیز بود، هربار که یکی از کتابهای رابرت الکس جانسون را میخوانم، میگویم کاش زودتر به این کتاب دسترسی داشتم و میخواندم.
سارا اسدی
۱۴۰۱/۱۱/۴
فوق العاده عالی و تحلیل‌های عمیق از زنانگی و مفهوم آن رابرت جانسون یکی از بهترین یونگین ها
Faride Vahidi
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
این کتاب واقعا آدم رو با ابعادی که به صورت آگاهانه بهش دسترسی نداریم روبه رو میکنه
الف الف
۱۴۰۰/۶/۲۷
ترجمه روان و بسیار خوبی داره. قبل از مطالعه باید با مفاهیم یونگی آشنایی داشته باشی.
فاطمه فاتحی
۱۴۰۱/۹/۱۶
ابتدا فک نمی‌کردم این چنین کتاب عالی‌ای باشه
اذین
۱۴۰۱/۸/۶
تک تک جملاتش نیاز به دوباره خوانی و تامل داره.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب زنانگی از دست رفته

برای دریافت کتاب زنانگی از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.