معرفی و دانلود کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده

عکس جلد کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده

کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده به قلم کرستن کرون میلز این فرصت را به ترنس‌ها می‌دهد تا صدایشان شنیده شود و مادامی که بر معنای انسان بودن تأکید دارند پیچیدگی‌های جنسیتی را بیان کنند.

فرض کنید برای گرفتن گواهینامه‌ی رانندگی اقدام می‌کنید. حین پر کردن فرم درخواست درمی‌یابید که در قسمت گزینه‌ی "زن" و "مرد" باید یکی را انتخاب کنید، اگر فکر کنید و متوجه شود که هیچ‌کدام از این گزینه‌ها مناسب شما نیست چه خواهید کرد؟

همه‌ی افراد در زمان تولد به تشخیص دکتر، براساس ظاهر فیزیکی بدن، تعیین جنسیت می‌شوند، اما گاهی اوقات این برچسب نوع جنس ممکن است درست از آب درنیاید. به مفهومی بهتر، شاید خیلی از افراد در زمان انتخاب گزینه‌ی "زن" و "مرد" گمان کنند به هیچ‌کدام تعلق ندارند، اصلا شاید حس کنند که باید روزی تغییر جنسیت بدهند. ولی در حال حاضر چه باید کرد؟

برای بسیاری از ما هویت جنسیتی یک امر مسلم و بدیهی است. در واقع اگر در بدو تولد دکتر تشخیص دهد که شما دختر هستید و اگر مغزتان به شما دستور دهد که مانند زنان و دختران رفتار کنید، پس یک زن هستید. آسان است، نه؟ بله برای بعضی افراد پیام مغز (جنسیت) با ظاهر بدن آن‌ها (جنس) همخوانی دارد ولی در بعضی افراد هویت جنسیتی پیچیده‌تر از این حرف‌ها خواهد بود. خیلی از افراد مغزشان به آن‌ها می‌گوید که یک جنس دارند، در حالی که بدنشان چیز دیگری می‌گوید. بعضی افراد در آنِ واحد احساس می‌کنند که چند جنسیت دارند، این در حالی است که خیلی‌ها گمان می‌کنند بینابین دو جنسیت هستند. در نهایت امکان دارد افرادی هم باشند که هیچگونه جنسیتی را احساس نکنند.

درباره کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده:

کرستن کرون میلز (Kirstin Cronn-Mills) در کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده (Transgender lives: complex stories, complex voices) شما را با کیتی، هِیدن، دین، بروک، دیوید، جولیا و ناتاشا آشنا می‌کند، شخصیت‌هایی که همگی ترنس هستند. این افراد سعی دارند تا با به اشتراک گذاشتن زندگی شخصی خود نشان دهند که چطور هویت جنسیتی خود را پذیرفتند و نشان دادند. شما در حین خواندن این کتاب اندوه‌ها و موفقیت‌های زندگی شخصی آن‌ها را دنبال خواهید کرد و علاوه ‌بر آشنایی با آن‌ها، به تک‌تکشان به دلیل شوخ طبعی، هوش، استقامت و شور و شوقشان علاقمند خواهید شد.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا با مطالعه‌ی تاریخچه‌ی تراجنسیتی‌ها، طیف گسترده‌ی هویت تراجنسیتی و روند تغییر جنسیت آنان را درک کنید و بفهمید که تراجنسیتی بودن در آمریکا به چه معناست. در حقیقت تبعیض، تعصب، زورگویی و خشونت، دسترسی نابرابر به مراقبت‌های پزشکی و حمایت‌های قانونی بسیار محدود از نمونه چالش‌هایی هستند که ترنس‌های آمریکایی، مانند ترنس‌های بسیاری از نقاط جهان، با آن مواجه بوده و شما در این کتاب با آن‌ها آشنا خواهید شد.

کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه کسانی که به دنبال ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ جامعه هستند، نوشته شده است.

در بخشی از کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده می‌خوانیم:

کِیتی در نیوانگلند بزرگ شده و زمانی که کوچکتر بود از خط‌مشی جنسیتی خاصی پیروی نمی‌کرد. به گفته‌ی او: "حتماً سعی خودم را می‌کردم تا با عروسک باربی کودک همسایه بازی کنم، ولی از طرفی هم با برادرانم لاک‌پشت‌های نینجا موتان را بازی می‌کردم. حرفی از جنسیت در میان نبود. ما به مدرسه‌ی کوچکی می‌رفتیم و جنسیت افراد مسئله‌ای ساده و عادی بود. او می‌گوید در خانواده‌ای با جنسیت منعطف بزرگ شده‌است، به ‌همین دلیل هیچگونه فشاری برای بیان انتظارات جنسیتی خود تجربه نکرده‌ است. مادرش مربی بدنسازی و دایی‌اش ترنس است، برادرش هم ادعا می‌کند که جنسیت و هویت جنسی متغیر دارد.

زمانی که کِیتی چهارده پانزده ساله بود به عنوان یک همجنسگرای مرد (گِی) شناخته شد. او از کاربرد کلمه‌ی (گِی) برای خودش متنفر بود چون معنی آن را کاملاً می‌دانست. وقتی توانست به مرکز شهر نقل مکان کند با گروه دگرباش‌ها ارتباط برقرار کرد و اطلاعات خود را برای عضو شدن در اجتماع آن‌ها تکمیل نمود، آن جا بود که متوجه شد عضویت در این جمع به چه معناست.

"تا هجده سالگی، زمانی که با فردی قرار گذاشتم که متوجه شدم ترنس است، کلمه‌ی تراجنسیتی را نشنیده بودم. همکلاسی پسرم تبدیل به همکلاسی دخترم شد و با خودم گفتم: "این دیگر چه جورش است؟". ولی دوستم با کمال آگاهی و بدون هیچگونه کم‌ و کاست و حد و مرزی برایم توضیح داد. او گفت: "اصلاً فکر نمی‌کنم که یک مرد هستم." من هم به او گفتم: "فکرش را بکن! من هم در مورد خودم حس متفاوتی دارم!" بعد از آن بود که تمام پرده‌ها کنار رفت و متوجه شدم که چه کسی هستم. از دوستم متشکرم. "

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
سخن نویسنده
مقدمه
فصل 1: هیدن، کارلی، دیانا و آدریانا
فصل 2: مبانی تراجنسیتی
فصل 3: کِیتی بِرگس
فصل 4: طیف هویت‌های تراجنسیتی
فصل 5: دین کُتولا
فصل 6: دِیو گِر
فصل 7: روایت تاریخ تراجنسیتی‌ها
فصل 8: بروک ویلکاکسون
فصل 9: دغدغه‌های سلامت تراجنسیتی‌ها
فصل 10: جولیا کِلِر
فصل 11: چالش‌های زندگی تراجنسیتی
فصل 12: ناتاشا و نانسی
سخن آخر: ترنس آنلاین
فرهنگ لغت تفسیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده
نویسنده
مترجمرزیتا ترانه
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-284-010-5
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده

زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۶/۲۶
توضیحات خوبی راجع به قشر رنگین کمانی ارائه کرده بود. متاسفانه دید جامعه نسبت به این افراد اصلا خوب نیست. با فرهنگ سازی و ارائه اطلاعات درست میشه این نگرش را تغییر داد.
همیشه این افراد برای من قابل احترام بودند و با مطالعه این اثر این احترام دوچندان شد.
از بعضی از دغدغه‌ها و مشکلاتشون بی اطلاع و
بودم با سختی‌ها و مشقات که دارند زیاد آشنا نبود.
بعد ار مطالعه این اثر و افزایش اطلاعاتم سعی خواهم کرد قدمی هر چند کوچک در جهت فرهنگ سازی برای طرز برخورد با این قشر بردارم.
در این کتاب بیشتر از زبان ترنس‌ها و تراجنسیتی‌ها سخن به میان آمده بود
ایکاش بیشتر از منظر پزشکی و روانپزشکی به موضوع پرداخته می‌شد.
به دیگران توصیه میکنم
با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده

برای دریافت کتاب زندگی تراجنسیتی: روایات و داستان‌های پیچیده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.