معرفی و دانلود کتاب زندگی شهری

عکس جلد کتاب زندگی شهری
قیمت:
۴۱,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی شهری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی شهری

کتاب زندگی شهری مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه برگزیده در جایزه‌ی اُ. هنری سال 1997 است. این دوازده داستان توسط سردبیر جایزه، از میان بیش از سه‌ هزار داستان انتخاب شده و به صورت یک مجموعه به چاپ رسیده‌‌اند. داستان‌های این مجموعه، انعکاسی از ذهنیت و جریان‌های جاری داستان‌نویسان منطقه‌ی آمریکا و کانادا در اواخر قرن بیستم است.

درباره‌ی کتاب زندگی شهری

جایزه‌ی اُ. هنری (O. Henry Award) یک جایزه‌ی سالانه‌ی آمریکایی است که به داستان‌های کوتاه شایسته و استثنایی داده می‌شود. این جایزه به افتخار نویسنده‌ی آمریکایی داستان‌های کوتاه و به نام او نام‌گذاری شده‌است. جایزه‌ی اُ. هنری با هدف تقویت هنر نگارش داستان‌های کوتاه از سال 1919 به داستان‌های کوتاه نویسندگان آمریکا و کانادا اهدا می‌شود. از نویسندگان مشهوری که این جایزه را دریافت کرده‌اند، می‌توان به دوروتی پارکر (Dorothy Parker)، ویلیام فاکنر (William Faulkner) و ترومن کاپوتی (Truman Capote) اشاره کرد. کتاب «زندگی شهری» (Prize Stories: The Best of 1997: The O. Henry Awards) ترجمه‌ی گزیده‌ای از داستان‌های برگزیده‌شده توسط دبیر جایزه، لری دارک (Larry Dark)، در سال 1997 است.

این کتاب 12 داستان از داستان‌های برگزیده‌ی اُ.هنری در سال 1997 را شامل می‌شود. داستان اول این کتاب، «زندگی شهری»، نوشته‌ی مری گوردن (Mary Gordon) داستان پنجره‌ای مشرف بر انتهای یک کوچه‌ی خاکی و شخصیتی فراری در این منظره را روایت می‌کند. «آبشارها» اثر جرج ساندرز (George Saunders) روایت رفتارهای دو بازنده است که در حاشیه‌ی یک رود، دو دختر گرفتار را به سمت آبشار می‌برند. در داستان «گفت‌وگوی کرم‌ها» به قلم لی‌کی.آبوت (Malacocincla abbotti) با مردی روبه‌رو می‌شویم که با بشقاب‌پرنده‌ها مواجه شده. جان بارت (John Barth)، داستان «آیا داستان را دنبال می‌کنید؟» را آفریده تا خواننده را وادارد به زمان و مکان قصه‌ها و هم‌چنین، زمان و مکان خود، بیندیشد. «عشق یک زن خوب» نوشته‌ی آلیس مونرو (Alice Munro) درباره‌ی قتلی مرموز است. نویسنده در این داستان به موضوع اخلاق و عذاب وجدان، توجه دارد. در «دو کلاغ» اثر کارولین کوک (Carolyn Cooke) با مردی میان‌سال مواجه‌ایم که رفتاری کودکانه دارد. «صورت‌گربه‌ای» نوشته‌ی آرتور بردفورد (Arthur Bradford) داستانی ساده و جذاب و سرگرم‌کننده دارد. مری گیت اسکیل (Mary Gaitskill) در داستان «دلداری» خواننده را با عمیق‌ترین ترس‌هایش روبه‌رو می‌کند. «درخت عطر شفابخش» روایت تکان‌دهنده‌ی بی‌رحمی انسان‌های رقت‌انگیز است. در «پریان دریایی»، دبرا آیزنبرگ (Deborah Eisenber) دنیا را از نگاه یک دختربچه روایت می‌کند. «آینه» دنیایی بدون آینه را توصیف می‌کند. تاکسی سواری نیز گفت‌وگوی یک راننده‌ی تاکسی با پیرزنی را به تصویر کشیده است.

کتاب زندگی شهری به دست علی فامیان ترجمه شده و در انتشارات نیستان به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی برگزیدگان جایزه‌ی اُ. هنری

انتشارات نیستان تا امروز ترجمه‌ی 38 عنوان از مجموعه‌داستان‌های برگزیده‌ی جایزه‌ی اُ.هنری را به چاپ رسانده است. این مجموعه با نام برگزیدگان جایزه‌ی اُ. هنری شناخته می‌شوند. برخی از این عناوین عبارت‌اند از:

  • زنبق‌های دهه‌ی هشتاد، ترجمه‌ی لیلا طرزی، 2006؛
  • هم‌سرایان خیابان کنگزلی، ترجمه‌ی شیما الهی، 2015؛
  • چرا نمی‌آیی با من زندگی کنی؟ وقتش است، ترجمه‌ی لیلا طرزی، 1992؛
  • آن‌قدر خوب که نمی‌تواند واقعی باشد، ترجمه‌ی مائده رحمان‌دوست، 2017؛
  • گفت‌وگو با چارلی، ترجمه‌ی علی فامیان، 1995.

کتاب زندگی شهری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه، خصوصاً آثار آمریکایی مناسب است.

در بخشی از کتاب زندگی شهری می‌خوانیم

مأموریت من رحم و دلسوزی بود. قرار بود از برادرم مراقبت کنم تا گی بتواند برای آنچه خودب یک معاینه ساده می‌خواند به بیمارستان برود. من حس می‌کردم گی هرگز رها نمی‌شود. چه کسی می‌توانستت او را رها کند او باید سال‌ها پیش، تاد را به یک آسایشگاه می‌سپرد، خانۀ خودش را می‌فروخت و به یک خانه درست و حسابی می‌رفت. حالا کجا بودیم؟ گی زندگی تاد را نجات داده بود. دکتر وسلی گفته بود: «تاد اگه زنده بمونه، فقط یه زندگیِ نباتی می‌تونه داشته باشه.» تاد هم در خراب کردن اوضاع سهم به سزائی داشت. گی آنقدر تاد را لوس کرده بود که هیچ آسایشگاهی نمی‌توانست از او نگهداری کند.

تاد هر وقت که دلش می‌خواستت بیدار میشد و به خواب میرفت و در سیگارکشیدن هم هی محدودیتی نداشت. حالا هرکسی با دیدن گی می‌توانست بفهمد که او واقعا عذاب می‌کشید. ماه پیش، گی برای برداشتن یک بسته سیگار به یک قفسه سرک کشید و طوری سقوط کرد که سه تا از دنده‌هایش شکست.

دو روز بعد، نامه‌رسان وقتی دید صندوق پست خالی نشده به داخل خانه رفتت و دید که او روی زمین افتاده است. گی در همان حالت درازکش گفته بود: «تاد، این جوری گشنه می‌مونیم. مگه نه» وقتی نامه‌رسان صحنه را دید، گی هرهر خندید. تاد از او خواست از یخچال بستنی بدهد. وقتی گی روی زمین افتاده بود، تاد روی صندلی نشسته بود. یک بسته سیگار روی پایش بود و حلقه‌های دود را به سمت مرگ حواله می‌داد، مرگی از روی پوچی.

فهرست مطالب کتاب

زندگی شهری اثر مری گوردن
آبشارها اثر جرج ساندرز
گفت‌وگوی کرم‌ها اثر لیکی آبوت
داستان را دنبال می‌کنید؟ اثر جان بارث
عشق یک زن خوب اثر آلیس مونرو
دو کلاغ اثر کارولین کوک
صورت گربه‌ای اثر آرتور بردفورد
دلداری اثر مری گیت اسکیل
درخت عطر شفابخش اثر رابرت مورگان
پریان دریایی اثر دبرا آیزنبرگ
آینه اثر کارول شیلدز
تاکسی سواری اثر پاتریشیا الم راف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی شهری
نویسنده
مترجمعلی فامیان
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات287
زبانفارسی
شابک978-622-208-816-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی شهری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی شهری

برای دریافت کتاب زندگی شهری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.