معرفی و دانلود کتاب صوتی در قلمرو وحشت

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در قلمرو وحشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در قلمرو وحشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در قلمرو وحشت

کتاب صوتی در قلمرو وحشت نوشته‌ی نویسندگان بزرگی مانند ادگار آلن پو، جک لندن و یاکوب واسرمان، دربردارنده‌ی 8 داستان کوتاه، جذاب و هیجان‌انگیز با ژانر وحشت همراه با پیش‌گفتاری موشکافانه درمورد ادبیات گوتیک و ریشه‌های آن است.

طلوع مکتب رمانتیسم، از کابوس و آرزوهای فردی، امیال و تمایلات روحی نامشخص، احساسات سرکوب شده و... خبر می‌دهد تا دری به سمت دهلیزهای تیره و پیچ در پیچ روح انسان باز کند. ادبیات گوتیک که در داستان‌های کتاب صوتی در قلمرو وحشت (‎In the realm of horror) نیز از آن استفاده شده در دسته‌ای مکتب رمانتیسم قرار دارد.

در دوران پدید آمدن رمانتیسم اروپاییان با آن قسمت از درون‌شان آشتی کردند که تا آن هنگام توسط سلطه فرهنگی عقل‌گرا، اخلاقی و حسابگر نادیده گرفته می‌شد. به همین دلیل نقش پرقدرت رؤیا و کابوس در ادبیات گوتیک امری اتفاقی نیست. جای تعجب ندارد که بدانید اولین رمان گوتیک زاده یک کابوس بوده است.

دینو بوزاتی در داستان اول با عنوان موش‌ها، شما را با خود به خانه‌ای می‌برد که سر و صدای موش‌ها همه‌جا را فرا گرفته است. به طوری که می‌توانید صدای آن‌ها را بشنوید. در تاریکی خانه پر از موش می‌شود اما اتفاقی می‌افتد که هیچ کس جرئت نزدیک شدن به آنجا را ندارد.

داستان دوم به نام پنجه میمون اثر و. و. جیکوبسون است که ما را با خود به جهان طلسم شدگان می‌برد. میمون پشمالویی به اسم پنجه میمون پیش یک پیرمرد و پیرزن می‌رود که می‌تواند سه آرزوی آن‌ها را برآورده کند اما چیزهایی نیز از صاحبش می‌گیرد. آن‌ها چه چیزهایی می‌گیرند و چه چیز‌هایی از دست می‌دهند؟

داستان قاتل نوشته‌ی الکساندر ام فری، شما را وارد داستانی پلیسی و معمایی می‌کند. جعبه‌ای نامشخص پیدا شده و گویا یک قتل نیز رخ داده است. اما چه کسی بی‌گناه است و چه بر سر قاتل می‌آید؟

داستان ارواح نوشته‌ی ماری لوئیزه کاشنیتس شاید برترین داستان این مجموعه باشد. زن و شوهری به شهر دیگری سفر می‌کنند و در هنگام مشاهده نمایش با زوجی دیگر که خود را خواهر و برادر معرفی می‌کنند، آشنا می‌شوند. این زوج زن و شوهر را با خود به خانه‌شان دعوت می‌کنند اما احساسات زن به او گوش‌زد می‌کند که آن‌ها نباید آنجا باشند. رفتار و کردار خواهر و برادر از نظر او عجیب است.

داستان طاعون در وینچگاو از یاکوب واسرمان (Jakob Wassermann) شما را به محیطی سورئال و حیرت‌آور می‌برد. یک گوریل از سیرکی بزرگ فرار می‌کند، اما انسان‌ها را ترک نمی‌کند و درگیر عشق بین دختر و پسری می‌شود، اما گوریل با آن‌ها چه می‌کند؟

تخت اسرار آمیز نوشته‌ی ویلکی کالینز (Wilkie Collins)، داستان قمارخانه‌ای را روایت می‌کند که محیطش به نظر فرد برنده‌ی قمار عجیب است. اما او مجبور است که همانجا شب را بگذراند.

فقط گوشت نوشته‌ی جک لندن (Jack london)، داستانی از طمع و حرص دو انسان رباینده‌ی جواهر را شرح می‌دهد. جک لندن نویسنده درخشان و معروف آمریکایی و نخستین نویسنده‌ی موفق طبقه‌ی کارگر ایالات متحده بود. روش نوشتن او بسیار شیرین، روان و جذاب بود که به همین دلایل توانست در مدت 18 سال، آثار مشهوری خلق کند. او ثروتمندترین و پرخواننده‌ترین نویسنده‌ی آمریکا در زمان خودش بود که حتی در اواخر عمر، درآمدش تا دو برابر رئیس‌جمهور آمریکا افزایش یافت. از آثار معروف او «آوای وحش»، «سپید دندان» و «گرگ دریا» هستند.

و در پایان ادگار آلن پو با داستان قلب افشاگر، پستی و پلیدی آدم‌ها و راهکارهای به اجرا گذاشتن هدف‌های خبیث‌شان را با همان داستان گویی خاص جادویی خود نشان می‌دهد. داستان‌های ادگار آلن پو (Edgar Allan Poe) ادبیاتی با فضای سرد و ترسناک دارند که به دلیل هیجان‌انگیز، معمایی و ترسناک بودن‌شان معروف هستند و او را به عنوان مخترع داستان‌های کارآگاهی می‌شناسند.

در قسمتی از کتاب صوتی در قلمرو وحشت می‌شنویم:

«چه بلایی ممکن است بر سر خانواده کوریو آمده باشد؟ در خانه قدیمی و روستایی آنان، موسوم به دوگانلا چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ از سال‌ها پیش، هر تابستان برای چند هفته به آن‌جا دعوتم می‌کردند، اما این بار جیووانی فقط چند خط عذرخواهی برایم نوشته است، نامه‌ای غیرعادی و مبهم در باره مشکلات خانه و دردسرهایی دیگر؛ نامه‌ای که چیزی در آن به روشنی توضیح داده نشده است.

چه روزهای شادی در آن خانه تک‌افتاده در میانه جنگل گذرانده‌ام! و حالا همراه با آن خاطرات زیبا وقایعی به خاطرم می‌رسند که آن زمان در نظرم چندان اهمیت نداشتند و اکنون یکباره مهم جلوه می‌کنند. ناخودآگاه صحنه زیر که به تابستانی بسیار دور، به سال‌های پیش از آغاز جنگ مربوط می‌شود، پیش چشمم می‌آید:

برای استراحت به اتاق دنج طبقه دوم رفته بودم. اتاق رو به باغ بود و تابستان‌های بعد نیز همیشه در آن می‌خوابیدم. تازه می‌خواستم به بستر بروم که خش و خشی از پشت در شنیدم. در را باز کردم. موش کوچکی به سرعت از میان پاهایم گذشت و به زیر مبل خزید. فرصت داشتم تا حیوان ناتوان و کوچک را له کنم، اما چنان کوچک و ظریف بود که به خودم زحمت ندادم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
درباره ادبیات گوتیک و ریشه‌های آن
15 دقیقه
موش‌ها اثر دینو بوزاتی
37 دقیقه
پنجه میمون اثر و. و. جیکوبسون
27 دقیقه
قاتل اثر الکساندر ام. فری
33 دقیقه
ارواح اثر ماری لوئیزه کاشنیتس
31 دقیقه
طاعون در وینچگاو اثر یاکوب واسرمان
59 دقیقه
داستان یک تخت به غایت استثنایی اثر ویلیام ویلکی کالینز - بخش اول
33 دقیقه
داستان یک تخت به غایت استثنایی - بخش دوم
32 دقیقه
فقط گوشت اثر جک لندن - بخش اول
26 دقیقه
فقط گوشت - بخش دوم
22 دقیقه
قلب افشاگر (در قلمرو وحشت) اثر ادگار الن پو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در قلمرو وحشت
نویسنده، ، ، ، ، ، ، ،
مترجمپریسا رضایی
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۴۶۰۰ 38220 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در قلمرو وحشت

رابین جزایری
۱۳۹۸/۱۲/۴
کتاب خیلی جالبی ست. همه چیز کیفیت بالایی دارد. داستانهای گوتیک که من تا به حال آشنایی زیادی با آن نداشتم توسط نویسندگان چیره دستی که توان آن را دارند تا خواننده را با فضاسازی‌های دقیق و ملودی داستانی سحرانگیز خود همراه کنند، به رشته تحریر در آمده‌اند و با هوشمندی در این کتاب جشنواره‌ای از جذاب به و داستان‌های راه انداخته‌اند. ترجمه‌ی زیبا دقیق و خوانش عالی توسط آقای تمدن گرامی. خسته نباشید و دست مریزاد اساسی به عوامل این محصول خوب و یکدست
مهدی نوروزی
۱۳۹۸/۱۲/۲۱
سلام.... من اولین بار بود یه همچین سبک داستانی گوش میدادم فوق العاده بود تصور اتفاقی که تو داستان یک تخت رو وقتی تو ذهنت مجسم میکنی واقعا می‌فهمی ادبیات گوتیک یعنی چی؟ ... من که بلند شدم چراغ اتاقم روشن کردم راسش ترسیده بودم! ... از حقم نگذریم صدای گوینده جناب آقای میلاد تمدن فوق العادس امیدوارم همیشه نفستون گرم و گیرا بمونه....... موفق باشید... ممنون از تیم کتابراه
Negar malek
۱۴۰۲/۳/۱۵
من به شخصه برای چنین تِم‌هایی عاشق خوانشِ جناب میلاد تمدن هستم.
جو کتاب‌های مرموز، تاریخی و ترسناک رو چندین برابر محسوس تر و جذاب تر میکنه.
کتاب خیلی خوبیه با داستان‌های کوتاه سبک ترسناک گوتیک از نویسندگان کلاسیکِ این ژانر.
حتما پیشنهادش میکنم برای علاقمندان این سبک داستان کوتاه.
و البته در ابتدا کوتاه در خصوص این سبک ادبی توضیحات مفیدی داره.
نیما امیدفر
۱۳۹۹/۶/۷
کتاب بسیار خوبی بود و داستان‌ها بسیار دقیق و عالی جمع آوری شده بودند، من داستان کوتاه‌های زیادی خوندم اما داستان کوتاه‌های این کتاب همیشه به یادتون خواهد موند بخصوص برای افرادی که میخوان با ادبیات گوتیک آشنا شن مقدمه عالی و موضوعات جذابی داشت، گویندگی کتاب هم بسیار حرفه‌ای انجام شده بود
Mehrnoosh Fg
۱۴۰۰/۵/۲۳
در کل میشه گفت کتاب ترسناک، گوتیک و وهم آلودی بود. خوانش کتاب خیلی خوب بود، همینطور آهنگ متن خیلی به جا و مناسب بود و دقیقا جاهایی که ترسناک میشد آهنگش هم ترسناک میشد و اوج میگرفت که باعث میشد ترس بیشتری لمس بشه و فضا رو مناسب و ترسناک میکرد.
بعضی داستانهاش هم ترسناکتر از بقیه بودن.
آتنا فرزین
۱۳۹۹/۳/۳
طرز روایت داستان‌ها به جذابیت آن‌ها اضافه کرده بود
شخصا به سبک داستانی گوتیک علاقه دارم اما فکر میکنم همه پسند نباشد... فارغ از اینکه نویسنده‌ها عموما بسیار شناخته شده و مطرح هستند.
شکوفه یزدان‌پناه
۱۴۰۱/۲/۱
اولین کتاب صوتی داستانی بود که گوش می‌دادم. این کتاب اونقدر از نظر شنیداری و داستانی جذاب بود که به داستان صوتی گوش دادن علاقمند شدم. مخصوصا شب‌ها موقع خواب هیجان زیادی برای من داشت. توضیحات ادبی ابتدای کتاب هم عالی بودند.
محمد باقر عبیری
۱۳۹۹/۸/۲۵
گویندگی و افکتهای صوتی عالی بودن. فقط یکی از داستانها دوبار تکرار شده بود. فکر کنم "تختخواب به غایت عجیب" بود. به نظرم انتخاب داستانها برای کتاب یکم محتاطانه بود و میشد یکم داستانهای غیر معمولتری از این سبک هم اضافه بشن به کتاب.
الهه گل کار
۱۴۰۲/۸/۲۲
محتوای داستانها زاییده ذهنهایی عجیبو بیمار بودن، بعد از شنیدن هر کدوم حس سردرگمی، پوچی و چندشناک داشتم. ‌ نه هیجان داشت، نه ترس جذابی که جذب داستان بشم
❤M❤
۱۴۰۱/۳/۱۳
داستانهاش در سطح بالایی نبودند من فقط پنجه میمون رو پسندیدم یعنی میتونم بگم داستانهای این مجموعه هیچ کدوم به پای داستانهای آلفرد هیچکاک در صحبت شیطان نمیرسه
حسین طوّافی
۱۴۰۱/۶/۱۷
فوق العاده. بهترین انتخاب‌ها از بهترین نویسندگان این ژانر با صدای اسرارآمیز میلاد تمدن... واقعا لذت بردم. ممنونم.
Ali
۱۴۰۱/۴/۱۰
جدا از بحث ادبیات گوتیک از تمامیه داستان‌ها به غیر از یکی لذت بردم. واقعا نحوه گفتار و تدوین‌ها جالب بود
Fahime Yosefzade
۱۴۰۱/۱/۱۲
ادبیات گوتیک من خیلییی دوس دارم. کلا طرفدار کتابای ترسناکم. در این مجموعه از همه بهتر قاتل و ارواح بود. در کل خوب بود.
پردیس زنجانى
۱۴۰۰/۸/۴
داستان‌های گوتیک و وحشت در کنار هم
خیلی مورد علاقه من بود
و اجرا و موسیقی واقعا خوب بودن
و بهترین هم استاد الن پو:)))
صمد حسنپور
۱۴۰۰/۵/۲۱
این هم کتاب خوبی هست! من چندسال قبل خوانده بودم! واینباربه صوتی کتاب گوش دادم! وهنوزبرام کتاب جالبی هست! ممنونم
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در قلمرو وحشت

برای دریافت کتاب صوتی در قلمرو وحشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.