معرفی و دانلود کتاب زندگی مثبت با ده اقدام: غلبه بر مشکلات همگانی

عکس جلد کتاب زندگی مثبت با ده اقدام: غلبه بر مشکلات همگانی
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی مثبت با ده اقدام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی مثبت با ده اقدام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی مثبت با ده اقدام: غلبه بر مشکلات همگانی

ویندی درایدن در کتاب زندگی مثبت با ده اقدام، چند گام ساده اما مؤثر برای غلبه بر مشکلات رایجی که هر کسی ممکن است با آن‌ها درگیر باشد را شرح می‌دهد. او در این کتاب کاربردی و پرفروش، به‌صورتی سرراست و مستقیم این اقدامات را توضیح می‌دهد و تلاش می‌کند فرد، شخصیت خود را ارتقا دهد، روابطش را بهتر کند و به زندگی شادتری برسد.

درباره‌ی کتاب زندگی مثبت با ده اقدام

انسان‌ها مشابهت زیادی به هم دارند: از لحاظ رفتار، تفکر، تخیل و ... . این شباهت در مشکلات و مصائب زندگی هم هست و تقریباً همه‌ی ما در این مسائل بغرنج هم با اشتراک داریم؛ اشتباهاتی شبیه‌به‌هم انجام می‌دهیم، در مورد خود تصوراتی یکسان داریم و در روابط مثل هم پیش می‌رویم. کتاب زندگی مثبت با ده اقدام (Ten Steps to Positive Living) دست روی همین مشکلات گذاشته و سعی دارد کمک‌مان کند که بر آن‌ها غلبه کنیم.

ویندی درایدن (Windy Dryden) استاد و روان‌درمانگر معروف انگلیسی سال‌هاست که در زمینه‌ی مشکلات انسان و شیوه‌های درمانی مؤثر تحقیق می‌کند. او رویکردهایی مبتنی بر رفتاردرمانی را پیش می‌گیرد و سعی می‌کند با حداقل مداخله در روند، تلاش کند بیمار به خود کمک کند. او ده‌ها کتاب نوشته که تعدادی از آن‌ها موضوعات عمومی دارند و به رفتارهای عمومی می‌پردازند. کتاب زندگی مثبت با ده قدم از جمله‌ی همین کتاب‌هاست. درایدن مشکلات را می‌گوید، تکنیک‌هایی را ساده و صریح مطرح و کمک می‌کند خوانندگانش شیوه‌ی مواجهه با مشکلات را یاد بگیرند، انعطاف‌پذیرتر باشند، واقعیت را بپذیرند، خویش‌پذیر شوند، به استقبال تغییرات بروند و درنهایت، روابط‌شان را بهبود دهند.

ویندی درایدن از شاگردان آرنولد لازاروس و آرون بِک بوده. از سال 1975 تدریس و آموزش روان‌درمانی و مشاوره را شروع کرده و طی این سال‌ها به بسیاری از استادان بریتانیا، آمریکا، آفریقای جنوبی و ترکیه شیوه‌های درمانی را آموزش داده است. با وجود اینکه این کتاب تخصصی نیست، اما رویکرد درایدن به مسائل، بر اساس تفکر روان‌درمانی مدرن است و روی تاب‌آوری و خودآگاهی تأکید زیادی دارد.

کتاب از ده فصل تشکیل شده که ده گام مقابله با مشکلات و غلبه بر آن‌ها را توضیح می‌دهند. درایدن این ده اقدام را به ترتیب این‌گونه توضیح می‌دهد:

  • گام اول: قبول مسئولیت شخصی
  • گام دوم: انعطاف‌پذیری امیال
  • گام سوم: پذیرش واقعیات
  • گام چهارم: تحمل ناراحتی‌ها
  • گام پنجم: نگرش سالم به خود
  • گام ششم: درک احساسات منفی
  • گام هفتم: خلاق اندیشیدن
  • گام هشتم: ایجاد علایق معنی‌دار
  • گام نهم: بهبود روابط با دیگران
  • گام دهم: دید واقع‌بینانه به تغییرات

کتاب زندگی مثبت با ده اقدام را مهدى قراچه‌داغى ترجمه و نشر ذهن آویز منتشر کرده است. این کتاب ویندی درایدن هم مثل خیلی از کتاب‌های دیگرش پرفروش بوده و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده. با مطالعه‌ی این کتاب می‌توان خیلی ساده و در زمانی کوتاه، تغییرات بزرگی در خود ایجاد کرد.

کتاب زندگی مثبت با ده اقدام برای چه کسانی مناسب است؟

هر کسی می‌تواند مخاطب این کتاب باشد، چون در مورد حل مشکلاتی است که بین همه‌ی ما مرسوم و مشترک است. این کتاب به همه‌ی آن‌هایی که به دنبال رشد فردی و بهبود روابط هستند توصیه می‌شود.

با ویندی درایدن بیشتر آشنا شویم

دکتر ویندی درایدن (استاد دانشگاه، درمانگر و نویسنده) در سال 1944 در انگلستان به دنیا آمد. او سال‌ها در دانشگاه لندن روان‌درمانی تدریس کرده و نزدیک به پنج‌دهه در زمینه‌ی مشاوره و روان‌درمانی، زوج درمانی و کوچینگ تجربه دارد. درایدن از پیشگامان رویکرد رفتاردرمانی شناختی در انگلستان است و بیشتر از شیوه‌های رفتاردرمانی عقلانی هیجانی (REBT) و درمان تک جلسه‌ای (SST) استفاده می‌کرده.

ویندی درایدن کتاب‌های زیادی تألیف کرده که تعدای از آن‌ها تخصصی و بخشی دیگر برای عموم بوده. او نویسنده‌ای سرشناس است و بسیاری از کتاب‌هایش پرفروش بوده‌اند. از جمله آثارر او می‌توان به کتاب «رفتاردرمانی عقلانی - هیجانی REBT»، «اندیشه‌هاى زندگى‌ساز» و «مقدمه‌ای بر شناخت‌درمانی» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب زندگی مثبت با ده اقدام

  • باید بتوانید بى‌قید و شرط دیگران را بپذیرید و به آنها احترام بگذارید. معنایش این است که در رابطه با دیگران ترجیحات انعطاف‌پذیر داشته باشید.
  • براى بسیارى تصمیم‌گیرى دشوار است. مهم این است که میان مشکلات بر سر راه تصمیم‌گیرى تمیز قایل شوید. زیرا ممکن است از قاطعیت بى‌بهره باشید.
  • براى اینکه به لحاظ روانى به سلامتى برسید، لازم است که نسبت به واقعیت‌ها نگرش پذیرنده داشته باشید و اگر این واقعیت‌ها بد و ناخوشایند هستند، از آن‌ها نترسید.
  • خلاق بودن مستلزم اندیشه واگرایى است. این بدان معناست که با اندیشه خود به شکلى ریسک کنید که ظاهرا ارتباطى با منطق نداشته باشد، بى‌معنى به نظر برسد و دیگران آن را احمقانه بپندارند.

در بخشی از کتاب زندگی مثبت با ده اقدام می‌خوانیم

انسان بودن بدین معناست که آمال و آرزوهاى پرشمارى داشته باشید. بعضى از آرزوهاى شما معتدل، بعضى از آن‌ها ضعیف و بالاخره بعضى از آن‌ها قدرتمند هستند. به یک حساب سرانگشتى هرچه میل و آرزوى شما قدرتمندتر باشد، اگر این آرزو برآورده نشود احساس منفى بیشترى مى‌کنید. تنها وقتى میل و خواسته قدرتمند شما تحقق پیدا نکند برایتان مشکل مى‌شود که سه اقدام فوق‌الذکر را انجام دهید و درنتیجه به یک باور فاجعه‌آمیز بودن برسید.

«باورهاى فاجعه‌انگیز»:

وقتى باور فاجعه‌انگیز داشته باشید کارهاى زیر را انجام مى‌دهید. اول تصدیق مى‌کنید که اتفاق بدى است که شما به میل و خواسته خود نرسیده‌اید. دوم، به طور غیرمنطقى باور مى‌کنید که این موقعیت مطلقاً نباید وجود داشته باشد. سوم، نتیجه مى‌گیرید از آنجایى که این اتفاق نباید افتاده باشد، نه تنها بد است بلکه بیش از 100 درصد بد است. وحشتناک است و پایان دنیا فرارسیده است.

این باور فاجعه‌آمیز بودن معمولاً یک ارزیابى منفى و مبالغه‌آمیز است و به حادثه 99/99 درصد بدى نسبت مى‌دهید. و بعد از آن میزان بد بودن را به 101 تا بى‌نهایت درصد مى‌رسانید. وقتى باور وحشت‌آمیز بودن حادثه را دارید، به این باور مى‌رسید که در حال حاضر چیزى از این بدتر نمى‌تواند وجود داشته باشد. اگر قدمى به عقب بردارید و براى لحظه‌اى به این موضوع فکر کنید، متوجه مى‌شوید که دچار چه باور اشتباهى هستید. شما در ارزیابى موقعیت تناسب را رعایت نمى‌کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
اقدام شماره 1: قبول مسئولیت شخصى کنید
اقدام شماره 2: درباره امیالتان باور انعطاف‌پذیر داشته باشید
اقدام شماره 3: واقعیت‌ها را درنظر بگیرید
اقدام شماره 4: ناراحتى را بیشتر تحمل کنید
اقدام شماره 5: نگرشى سالم در قبال خود ایجاد کنید
اقدام شماره 6: به خود اجازه دهید تا احساسات منفى سالم را تجربه کنید
اقدام شماره 7: خلاق بیندیشید
اقدام شماره 8: علایق معنى‌دار ایجاد کنید
اقدام شماره 9: روابط خود را با دیگران بهبود بخشید
اقدام شماره 10: نسبت به تغییرات شخصى چشم‌اندازى واقع‌بینانه ایجاد کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی مثبت با ده اقدام: غلبه بر مشکلات همگانی
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-118-191-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی مثبت با ده اقدام

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی مثبت با ده اقدام

برای دریافت کتاب زندگی مثبت با ده اقدام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.