معرفی و دانلود کتاب زندگی موثر: قوانین دستیابی به زندگی موثر

عکس جلد کتاب زندگی موثر: قوانین دستیابی به زندگی موثر
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی موثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی موثر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی موثر: قوانین دستیابی به زندگی موثر

کتاب زندگی موثر، نقل‌قول‌ها و یادداشت‌های الهام‌بخش استفان کاوی برای رسیدن به خودباوری و نگاهی جدید به زندگی است. کتاب از اصول ضروری‌ای صحبت می‌کند که باید از آن‌ها پیروی کنیم و از تغییرات و اصلاحاتی می‌گوید که باید اعمال کنیم تا به زندگی واقعی برسیم. نویسنده از ما می‌خواهد به طبیعت نگاه کنیم و از آن درس بگیریم.

درباره‌ی کتاب زندگی موثر

استفان کاوی (Stephen Covey) در زمینه‌ی خودباوری و رشدفردی چهره‌ی بسیار سرشناسی است. کتاب هفت عادت مردمان موثر او بسیار پرطرفدار بود و به زبان های زیاد ترجمه شد. استفان کاوی در آن کتاب اصول و اخلاقی که برای رسیدن به هدف و موفقیت نیاز است را ذکر می‌کند. نگاه او که ترکیبی از روان‌شناسی، مدیریت و البته ایده‌های مذهبی بود، بر روی بسیاری تأثیر گذاشت. کتاب‌های بعدی او هم مورد استقبال قرار گرفت و همه نگرش او برای شکل دادن به زندگی را تحسین کردند.

سال‌ها بعد و پس از درگذشت استفان کاوی، کتابی از او منتشر شده با عنوان زندگی موثر (An effective life) که در حقیقت سیری در ایده‌ها و فلسفه‌های اوست. این کتاب متشکل از نقل‌قول‌ها و دست‌نوشته‌های الهام‌‎بخش استفان کاوی است و نگاه، فلسفه و اصول او برای رسیدن به یک زندگی موثر را شرح می‌دهد. می‌توان گفت به نوعی یادآوری و چکیده‌ی اصول کتاب هفت عادت مردمان موثر است.

کتاب زندگی موثر نگاهی جدید و متفاوت به زندگی دارد و دائماً از طبیعت سخن می‌گوید. در واقع تلاش می‌کند تأثیر طبیعت دنیا بر روی تصمیمات، روابط، خود و انتخاب‌های‌مان را نشان دهد. کتاب از شش بخش تشکیل شده. در این بخش‌ها استفان کاوی از ما می‌خواهد که اجازه دهیم طبیعت به ما، خودآگاهی، قوانین و حقوق و همینطور روابط طبیعی را بیاموزد. سعی دارد به ما (یا خودش) یادآوری کند کمی بیشتر درون‌نگر باشیم و خود را با تغییرات وفق دهیم.

زندگی موثر پر از جملات کاربردی، تأثیرگذار و ساده است. گرچه در کتاب جزئیاتی گفته نمی‌شود، ولی همین جملات هم می‌توانند الهام‌بخش باشند. استفان کاوی در جایی از کتاب می‌گوید: «بدون نظم، کارایی وجود ندارد و بدون شخصیت هم نظمی وجود نخواهد داشت. و بدون پرسش‌گری هیچ شخصیتی نخواهد بود.» در نهایت این اثر می‌تواند کمک کند هدف‌مان را بهتر درک کنیم و زندگی موثرتری داشته باشیم.

این کتاب را نشر ذهن‌آویز با ترجمه‌ی ابولحسن حاج‌نصیری منتشر کرده است.

کتاب زندگی موثر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی است که به‌دنبال تغییر در زندگی می‌گردند. همینطور اگر طرفدار استفان کاوی و کتاب هفت عادت مردمان مؤثر هستید، این کتاب انتخاب مناسبی برای مطالعه خواهد بود.

با استفان کاوی بیشتر آشنا شویم

استفان کاوی (1932-2012) استاد دانشگاه، مربی، مؤلف، تاجر و سخنران آمریکایی است که عموماً با کتاب معروف و پرفروش «هفت عادت مردمان مؤثر» شناخته می‌شود. او در دانشگاه‌های هاروارد و یوتا درس خواند و بعدتر استاد یوتا شد. در سال 1996 از سوی مجله‌ی تایم به عنوان یکی از 25 مرد تأثیرگذار سال انتخاب گردید. ضمناً او ده دکترای افتخاری دریافت کرده است.

استفان کاوی شدیداً تحت‌تأثیر پیتر دراکر (نظریه‌پرداز مدیریت) و کارل راجرز (روان‌شناس) بود. او بعدتر، از فرقه‌ی مذهبی مورمون‌ها و اندیشه‌ی آن‌ها ایده گرفت و حتی گفته می‌شود کتاب هفت عادت مردمان مؤثر چکیده‌ی سکولار ارزش‌های این فرقه است. از دیگر کتاب‌های استفان کاوی می‌توان به «عادت هشتم»، «رهبر درون من» و «اولویت دادن به اولویت‌ها» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب زندگی موثر

  • آنچه حائز اهمیت است این است که همکاری را باید با در نظر گرفتن سرانجام آن آغاز کرد.
  • آنچه در پیش است، صبح بی پایان روزی است که فردایی برایش وجود ندارد. (دابلیو، اس، آبوت)
  • دیدن، خواستن و طلبیدن است. همه درس‌هایی که باید یاد بگیریم، دورو بر ماست. (استفان آر کاوی)
  • اگر آغوشتان را به طبیعت انسان‌های اطرافتان و اصول پایان‌ناپذیر باز کنید در مورد چالش‌های رهبری و فرصت‌هایی که با آن‌ها مواجه می‌شوید پاسخ‌هایی شخصی و ویژه پیدا خواهید کرد.

در بخشی از کتاب زندگی موثر می‌خوانیم

علاقه‌ای ندارم بدانم که شما چگونه به ثروت و موفقیت میرسید یا چه دستاوردهایی نصیبتان می‌شود بزرگترین احساسی که می‌توانید به دست آورید این است که قادر باشید به دامن طبیعت برگردید. از صفا و طبیعت بهره گیرید و در حالی که درختان شما را احاطه کرده‌اند روی سبزه‌ها گام بردارید.

طبیعت این امکان را به شما می‌دهد که از هیجانات و استرس‌ها دوری کنید و هنگامی که به هر دری می‌زنید اما به جایی نمی‌رسید، از تمام دردسرهای زندگی خلاص شوید.

شما توانایی آن را دارید که بیندیشید و خودکاوی بیشتر بکنید. به درون خود بنگرید و محیطی آرام برای خویش بیافرینید ارزش زمان را بدانید زیرا بدون آن نمی‌توانید به طور عمیق بیندیشید. فرصتی برای تحقق طرح‌های واقعی نخواهید داشت

از خود واکنش نشان می‌دهید و سپس تمام وقت در بحران اداره امور غرق می‌شوید و خطاهای متعدد از شما سر می‌زند.

بدون طرح و برنامه و، آمادگی تصمیمات عجولانه می‌گیرید عمیقاً درباره چشم انداز واقعی زندگیتان و این که چه می‌خواهید و چطور آن را اجرا کنید نمی‌اندیشید.

حقیقت این است که ما در طبیعت بیشترین حس در خانه بودن را داریم خانه واقعی ما طبیعت است.

فهرست مطالب کتاب

معرفی
آغاز
فصل 1: بگذار، طبیعت قوانین ذاتی خود را به تو بیاموزد
فصل 2: بگذار، طبیعت خودآگاهی تو را افزایش دهد
فصل 3: بگذار طبیعت به تو بیاموزد چگونه روابط خود را پرورش دهی
فصل 4: بگذار، طبیعت تو را در انتخابت هدایت کن
فصل 5: بگذار طبیعت به تو نشان دهد که چطور تغییر را جشن بگیری
دفتر یادداشت شخصی
تجربه یک زندگی مؤثر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی موثر: قوانین دستیابی به زندگی موثر
نویسنده
مترجمابوالحسن حاج نصیری
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-118-207-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی موثر

پوریا اصغرزاده
۱۴۰۲/۶/۱۲
کتابی بی‌نظیر از مجموع سخنان زیبا و عموما در پیوند با طبیعت که پس از این نویسنده فقید، همکارانش در سپردن این نکات بی بدیل به حافظه بلند مدت خواننده گان، نهایت دقت را در حفظ امانت این بزرگوار به کار برده اند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زندگی موثر

برای دریافت کتاب زندگی موثر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.