معرفی و دانلود کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد

عکس جلد کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد
قیمت:
118000 تومان - 12.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد

کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد نوشته‌ی منصور یوسف زاده شوشتری، داستان زندگی دختری به نام مریم را به تصویر می‌کشد که دوران کودکی بسیار سختی را گذرانده است؛ زیرا پدر و مادرش از او می‌خواستند مانند پسرها رفتارها کند و دنیای دخترانه‌اش را کنار بگذارد.

پدر مریم همیشه از او می‌خواست که رفتار دخترانه نداشته باشد و از خود ضعف نشان ندهد. او به مرور زمان به این باور رسید که زن بودن اصلا چیز خوبی نیست. انگار زنانگی، مشکلاتی را در زندگی برای او به وجود می‌آورد. نگرش مریم منجر شد تا شغل و ازدواجی داشته باشد که به او هیچ لذتی نمی‌دهد. اما در مسیر داستان راهی برای رها شدن از این همه حس بد و منفی پیدا می‌کند و موفق می‌شود تا زندگی دلخواه خود را بسازد.

در بخشی از کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد می‌خوانیم:

من دختر بزرگ خانواده هستم. برادرم محسن پنج سال از من کوچکتر و سمانه خواهرم دو سال از محسن کوچکتر است.

از روزی که با دارایی خطرناکی به نام زیبایی جسمی‌ام، آشنا شده‌ام؛ با ترس و نگرانی با سرمایۀ زنانگی خودم جنگیده‌ام. آن را نفی کرده‌ام. به رویش برزنت ضخیمی کشیده‌ام که مورد تجاوز مردی قرار نگیرد.

یک روز در مقابل اقواممان که مهمانی آمده بودند، می‌رقصیدم. حدود نه سال داشتم. یک لحظه پدرم را دیدم که با اضطراب به مهمان‌ها و من می‌نگریست. برخاست، دست مرا کشید و نشاند. در همان حال زیر لبی گفت:

«بشین، دخترۀ جلف!»

معنی این جمله را نمی‌فهمیدم. اما حس می‌کردم که لقب زشتی برای من است. لقبی که در طول زندگی‌ام، هرگز از روح و روانم بیرون نرفت. لقبی که هرگاه احساس لیاقت می‌کردم، مثل پتکی روانم را خرد می‌کرد.

مادرم را نگاه کردم. اصلاً واکنشی برای جلوگیری از کار پدرم نشان نداد. او هیچ‌گاه در مقابل پدر قد علم نمی‌کرد. از نوجوانی متوجه ضعف و بردباری مادرم در برابر پدرم شده بودم. درک این نکته که مادرم هیچ‌گاه همانند زنی زیبا و در شأن خود زندگی نکرده، مرا خشمگین می‌کند. بانویی به زیبایی مادرم، بایستی ملکه‌ی بی چون و چرای پدرم می‌شد. چرا این اتفاق نیفتاده بود؟ مادرم جوهر ملکه بودن را در خود نداشت یا پدرم جربزۀ پادشاه بودن را دارا نبود؟

تمام کودکی‌ام، از خوردن حبوبات و سیب‌زمینی پخته که توسط مادرم طبخ می‌شد‌، منزجر بودم. مادرم، برای تقویت اقتصاد پدر عوضی‌ام، معده‌ام را وادار به تغییر نوع کاربری کرد. او مرا به موجودی دست دوم، موجودی فقط در خدمت مردی فقیر مثل پدر، تبدیل کرد. از یادآوری این خیانت خاموش، چنان ملتهب می‌شوم که قادرم او را با دست خالی خفه کنم. اگر مادرم برای ازدواج، تصمیمی بر اساس دارایی خود که زیبایی بود، می‌گرفت، سرنوشت من بالطبع، با امروز فرق می‌کرد. ولی من هم انگار همان حس مادر را تجربه کردم. همیشه از داشتن چهره‌ای زیبا، شرمنده بوده‌ام. مهم‌ترین مزیت من، بزرگترین شرمساری مرا ساخته بود. مادرم مرا به این امر آگاه می‌کرد و پدر دستورالعمل‌های امنیتی‌اش را صادر می‌کرد. پدر برای آن که از این امتیاز رقابتی برای درخواست داشتن مادر از خود، استفاده نشود، آن را تبدیل به یک ویژگی زشت کرده بود. ولی تعجب من از این بود که مادر چگونه در این کار با او همکاری می‌کرد. چطور ممکن است کسی بر علیه منافع خود دست به اقدام بزند و از این اقدام آگاه نباشد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات495
زبانفارسی
شابک978-600-6268-81-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
118000 ت - 12.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد

مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۳/۱۰
به آقای یوسف زاده تبریک میگم که به صورت داستان و با خلاقیت مباحث سفر قهرمانی و شناخت انرژی‌های زنانه و مردانه رو به خوبی بیان کردن و به درک بهتر مباحث کمک کردند.
البته کتاب‌های ایشون برای کسی که با آموزه‌های روانشناسی عمقی آشنا باشه خیلی جذابه، اما برای بقیه نه. توصیه میکنم در شروع کتاب، کتابهای
پیش نیاز معرفی شوند.
به نظر من یه مقدار در شخصیت پردازی مریم تناقض وجود داشت اینکه دختری که عاشق پدری بود که کتکش میزد، یا مریمی که خیلی قوی بود که اسکی و کوه بره اما گفته شد که دایما مریض میشه. در مورد رشته‌اش یه بار گفته شد عمران و بقیه جاها معماری که همون عمران رشته مردونه تری هست. معماری همراه با هنره و نیاز به زنانگی هم داره.
در کل قرار بود زنها با زنانگی آشتی کنه نه اینکه جسد مرده زنانگی رو دفن کنند. ‌
در مورد مراحل دوازده گانه سفر قهرمانی که دوازده مریم اومده بودن فقط در مورد سه مرحله صحبت شد، بقیه رو ادامه نداد و ناقص موند.
انرژی‌های مردانه به خوبی توضیح داده شده بود.
غلط املایی نداشت. اما بهتر بود از ماها و شماها استفاده نمیشد جمع جمع اشتباست.
برای تاکید از نع به جای نه و یا عززززیزم به جای عزیزم استفاده شده که در ادبیات نوشتاری قابل قبول نیست. این دو جمله هم ایراد داشت (منو در شهر غریب ولو کنی، یا ناصر به من اس داد)
در کل خوندن کتاب رو به خانمهای که به خودشناسی علاقمندن توصیه میکنم.
مریم فرهادی
۱۳۹۹/۱۰/۶
من معرفی کتاب را خوندم درسته که در قالب داستان بزرگ نمایی شده بود ولی این‌ها حقایقی هستند که خیلی از آدمها اونها را با خودشون به گور میبر ند و درونیات افراد زیادی هستند و این در جامعه امروزی ما برعکس منجر به بچه سالاری شده که اون هم عواقب بد خودش را در پیش خواهد داشت
محبوبه مرادی
۱۴۰۲/۱/۱۱
کتابی برای هر زنی که درون خودش رو گم کرده
زنی که زنانگی رو به فراموشی شمرده به‌خاطر تربیت ‌های غلط و نا آگاهی والدین
بخونید اگر زن هستید
و اگر والدین دختران هستید
مرضیه منتظری
۱۴۰۰/۳/۹
این کتاب بهتر از ژرفای زم بودن و دختر باباست. مصداق هاش برای تحلیل کاملا از جامعه ایرانیه و ایم باعث میشه مسائل سرکوب شده راحت تر به خوداگاه بیاد. کتاب فوق العادس فوق العاده
رقیه صالحی
۱۴۰۲/۱/۲۸
فوق العاده‌اس به همه خانمها پیشنهاد میدم این کتابو بخونن، با خوندن این کتاب درک درستی از مفهوم انکار زنانگی داریم و برای شفا بیشتر قدم میزاریم
زهرا اکبری
۱۳۹۹/۱۱/۲۷
من عاشق این کتاب شدم... به همه خانم‌ها چه شاغل و چه خانه دار توصیه میکنم حتما بخونن...
ممنون از کتابراه... و ممنون از نویسنده توانا
جواد جمشیدی
۱۳۹۹/۴/۲۶
راستش من فقط معرفی کتاب رو خوندم واصلا ازش خوشم نیومد درسته که جامعه ما از این مشکل رنج میبره ولی قهرمان داستان هم نباید به پدر و مادرش توهین کنه
arezoo azizi
۱۳۹۹/۴/۲۷
نویسنده به شدت تلاش کردن همه چیز رو سیاه نمایی کنن داستان فضاسازی بدی داره و به مخاطب القا می‌کنه مردها ادمای بدین و در حق زنان اجحاف شده چقدر به جایگاه پدر و مادر حمله کردن
مریم بهنام فر
۱۴۰۲/۵/۷
بسیار عالی بود. چند سالی هست که در مورد این مباحث تحقیق میکنم، تاکنون کتابی به این کمال و شیوایی نخونده بودم.
زهرا پناه زاده
۱۴۰۰/۵/۱۷
هنوز تمومش نکردم ولی خیلی تو لحظه لحظه‌های رمان خودم رو جای شخصیت اصلی حس میکردم، خیلی خوب قابل فهم و درک هستش واسم
حسین گیل
۱۳۹۹/۴/۲۵
جالب بود به خوندنش و وقت گذاشتنش میارزید. در کل عادت به کتاب خوانی خیلی خوبه عادت کنیم کتاب بخونیم. قیمتشم یه کم زیاد بود
fateme bizhani
۱۳۹۹/۴/۱۸
راستیتش هنوز نخوندمش اما فقط بخاطر اینکه اسم کتاب حرف دل خودم بود دانلودش کردم
مهسا اختیاری
۱۴۰۲/۱/۱
کتابِ بسیار خوبی بود. از اینکه خوندمش بسیار خوشحالم. کاش زودتر پیداش کرده بودم
Mehr Rah
۱۴۰۲/۹/۲۸
این کتاب براش شناخت زن بودن یه شروع عالی بوددد
سمانه معتمدی
۱۴۰۲/۲/۱
دوسش داشتم، سفر قهرمانی زنان رو خوب ترسیم کرده بود
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد

برای دریافت کتاب زنی که دیگر نمی‌خواست مرد باشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.