معرفی و دانلود کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور

عکس جلد کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور
قیمت:
۴۴۰۰۰ 22000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور

کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور نوشته مریم حسینیان، داستانی سوررئال درمورد زنی به اسم «مریم» است که بعد از سفر به منطقه‌ای دوردست و عجیب به همراه همسر و فرزندانش، متوجه بروز اتفاقات غیرقابل باوری می‌شود که او را به مرز جنون و دیوانگی می‌کشاند. این کتاب نخستین بار در سال 1389 به انتشار رسید و در همان سال نامزد جایزه بنیاد هوشنگ گلشیری شد.

درباره کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور:

روایت این داستان از جایی آغاز می‌شود که مریم برای یافتن خلاقیت دوبارهٔ خود جهت نوشتن، به برهوتی دورافتاده سفر می‌کند. او در تمام طول داستان درگیر نوشتن و خواندن است و داستان را به صورت نوشتن نامه‌هایی برای همسرش روایت می‌کند و شما در خلال این نامه‌ها متوجه جریان اصلی داستان شده و با او همراه می‌شوید.

نویسنده در این اثر به خوبی توانسته درونیات یک زن و تشویش‌ها و دغدغه‌های او را به تصویر بکشد. فضای داستان به شکلی رعب‌آور و استرس‌زا می‌باشد و شما ممکن است هنگام شنیدن آن اضطرابی درونی را حس کنید که این موضوع هیجان آن را چند برابر می‌کند. همچنین غافلگیری‌های متعدد و صحنه‌های تکان‌دهنده باعث می‌شود شما داستان را تا انتها دنبال کنید.

کتاب بهار برایم کاموا بیاور به طرز عجیبی ترس هولناکی را در شما ایجاد می‌کند. با شنیدن آن به زندگی زنی وارد می‌شوید که توان تشخیص حقیقت از خیال را ندارد و داستانی منحصر به فرد و متفاوت را پیش چشم شما قرار می‌دهد. مریم حسینیان با قلم خاص خود اتفاقات را طوری کنار هم چیده که شما تا فصل آخر کتاب فکر می‌کنید قصه‌ای یکدست شنیده‌اید. اما چیزی در فصل آخر انتظارتان را می‌کشد که ممکن است شما را شوکه کند!

فصل پایانی کتاب تمامی تصورات ذهنی شما را نابود می‌کند و شما را در بهت و حیرتی عجیب فرومی‌برد. طوری که ترغیب می‌شوید برگردید و داستان را از اول گوش کنید تا بتوانید خط سیر داستان را پیدا کنید. اما در فصل آخر راوی به ناگهان تغییر می‌کند و شما آنجاست که متوجه فضای مالیخولیایی و جنون‌آمیز کتاب می‌شوید...

کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های سوررئال و ادبیات داستانی فارسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

با مریم حسینیان بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده مشهدی در سال 1354 متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی خاک شناسی از دانشگاه فردوسی مشهد گذراند و بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی در دانشگاه مشهد پرداخت. مریم حسینیان طی سال‌های زیادی با مطبوعات مشهد و شهرهای دیگر همکاری کرد و پس از آن نویسندگی را آغاز کرد.

وی به جز نویسندگی به عنوان کارشناس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و یکی از فعالان انجمن ادبیات داستانی فعالیت می‌کند. حسینیان اولین اثر خود را به نام «حتی امروز هم دیر است» در سال 1379 به انتشار رساند. از آثار دیگر این نویسنده توانا می‌توان به «ماریا انگشت»، «ما اینجا داریم می‌میریم»، «مجموعه داستان بوی تن آهو» و «مجموعه کارگاه داستان نویسی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور می‌شنویم:

توی سینی آینه گذاشتم و قرآن و چند شکلات و کاسهٔ آب. مهتاب روسری‌اش را صاف کرد جلوی آینه. نپرسیدم که چرا وسط این سوز و سرما که هیچکس نیست، رژلب صورتی می‌زند و موهایش را با دقت از زیر شال پشمی‌اش بیرون می‌ریزد. بغلش کردم. صورتش داغ بود. کنار گوشش پرسیدم: «میخوای منم بیام؟» محکم فشارم داد و گفت: «نه عزیزم. حضرت پسردایی هستن!»

آهسته پرسیدم: «میاد؟» چشم‌هایش خندید: «توی راهه. تا ما برسیم لب جاده اومده.» بنیامین بغ کرده بود و پشت دامن من مخفی شده بود. بغضم را قورت دادم و گفتم: «مامان جون. از خاله مهتاب خداحافظی کن. بگو ببخشید که این همه بهتون زحمت دادم.» نگار به جای بنیامین دست‌هایش را باز کرد و آویزان شد به مهتاب. تو ایستاده بودی کنار در و چیزی نمی‌گفتی. انگار اصلا عجله نداشتی برای بردنش.

مهتاب اشکش را پاک کرد و خندید: «من که نمی‌تونم دل بکنم از شما وروجک‌ها. مجبورم زود بیام.» میدانستم که زود می‌آید. گفتم: «سه بار از زیر قرآن رد شو. حالا نگاه کن توی آینه. یه شکلاتم بردار.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
فصل یک
14 دقیقه
فصل دو
18 دقیقه
فصل سه
20 دقیقه
فصل چهار
28 دقیقه
فصل پنج
16 دقیقه
فصل شش
18 دقیقه
فصل هفت
16 دقیقه
فصل هشت
16 دقیقه
فصل نه
17 دقیقه
فصل ده
7 دقیقه
فصل یازده
17 دقیقه
فصل دوازده
16 دقیقه
فصل سیزده
18 دقیقه
فصل چهارده
17 دقیقه
فصل پانزده
16 دقیقه
فصل شانزده
12 دقیقه
فصل هفده
17 دقیقه
فصل هجده
16 دقیقه
فصل نوزده
18 دقیقه
فصل بیست
14 دقیقه
فصل بیست و یک
8 دقیقه
فصل بیست و دو
10 دقیقه
فصل بیست و سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور
نویسنده
راویگلاره عباسی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ 22000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور

somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۲/۲۲
جهان داستان‌های مریم حسینیان را دوست دارم. سودازده و تودرتو. پراز نشانه‌هایی که تا آخرین صفحه کتاب با تو همراهند و گاهی به سختی رمزگشایی می‌شوند.
‌قصه‌هایی که قرار است ما را روایت کنند تا قصه‌های واقعی را باور کنیم.
داستان روایت نگار «زل زده به دیوار سفید» است که با عذاب وجدان داستانی دیگر و در
می‌آفریند آن زندگی می‌کند تا به پایانی که در واقعیتش بوده رضا دهد و «سلام» برای او همراه است.
‌حسینیان در رمانهایش یک آدم یا چیز خیالی دارد که جهان سودازده داستانش را قوام می‌دهد. اینجا سلام و در کار دیگرش گوزن.
من شنیدن کارهایش را دوست داشتم. راوی این کتاب به نگار/مریم/نویسنده می‌خورد و کشش دارد. اما درباره این کتاب چون متن نبود و تنها شنیدن بود، گاهی بخش‌ها را مکرر گوش می‌کردم. به متن‌های قبلی رجوع می‌کردم.
‌نکته جالب روایت گلاره عباسی است که توانسته دوسطحی بودن متن را از واقعیت نشان دهد
مانا
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور با روایت گرم و زیبای خانم عباسی از نظر من فوق العاده بود کتابی که برای درک بهتر و بیشتر ان باید چند بار شنید تا بفهمی که نویسنده چه میخواسته بگوید در ابتدای داستان به نظر میرسد که مریم نامی به همراه همسر و دو فرزند خود به منطقه متروکه‌ای مهاجرت میکنند تا همسرش کتاب رمان خود را بنویسد در این کتاب که ما با فضای راز الودی مواجه می شویم و همچنین موجودات خیالی و ماورایی در این داستان ما با مریم و همسرش و نگار و بنیامین که گویا فرزندانش هستند و سلام که گویا موجودی ماورایی و محافظ این خانواده هست رو به رو می شویم در کل ماجرا قرار هست که همسر مریم رمان بنویسد ولی ما در قسمت اعظم کتاب متوجه می شویم که این مریم هست که برای همسرش نامه مینویسد (همسری که ما اصلا نمی‌بینیم) و تخیلات خودش را به صورت نامه بروز می دهد اما بالاخره در اخرین فصل تمام تفکرات ما از این نامه‌ها به هم می ریزد و متوجه می شویم داستان چیز دیگری هست و اصلا مریم و همسری وجود ندارد به عزیزان گوش دادنش را توصیه میکنم اما اگر حوصله چند بار شنیدنش را داشته باشند. ممنون از کتابراه
فرشته پرواز
۱۴۰۲/۹/۲۲
من قبلا نسخه متنی این کتاب رو خونده بودم و حسابی تحت تاثیر داستان قرار گرفته بودم فضایی که نویسنده با هنرمندی ترسیم کرده یک جهان دو لبه و متغیر که هیچی قطعی و همیشگی نیست و هر لحظه باید آماده‌ی خراب شدن باوری باشیم که حتی مطمئن نبودیم درسته و در مسیر این جهان دو لبه یک قصه‌ی عاشقانه بی نظیر و ساده روایت میشه که اگرچه پر از نقص ولی در کل قشنگه حتی شروع این رابطه مثل روابط عاشقانه دیگه نبوده و اگرچه محبت و عشق بینشون بوده ولی لحظات رویاییش با بقیه روابط متفاوته و زوج داخل قصه از سختیاشون لحظات شیرین و به یاد ماندنی ساختند که در ادامه قصه موقعی که به پستی و بلندی‌های زندگی برخورد میکنن به یاد میارن و نمیذارن هیچ تندبادی این آشیانه‌ای که با عشق ساختند رو خراب کنه واسه همین دوس داشتم نسخه صوتیش رو هم تهیه کنم و ببینم چجوریه که صوتیش هم عالی بود مسیر داستان کاملا همخونی داشت با صدای گوینده و تونسته بود فضای پر رمز و راز داستان رو با بهترین حالت توصیف کنه خیلی لذت بردم از شنیدنش ممنون از کتابراه
یعقوب صمصامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
عجب کتابی بود. دنیای مالیخولیایی شخصیت رو عالی توصیف کرده بود نویسنده. از جایی که متوجه میشی مریم مالیخولیایی هست و دچار عذاب وجدانی داستان برایم گنگ شد که با خواندن دوباره متوجه منظور نویسنده و روند داستان شدم. داستان خطی و ساده نیست که سریع متوجه بشوی اما واقعا زیبا بود و لذت بردم از خواندن کتاب
فریبا نجادی
۱۴۰۱/۱۱/۱
یه نقدی خوندم در مورد این کتاب که می‌گفت که بنیامین کنایه از هم دانشگاهی راوی و نگار کنایه از خود راوی است.
در واقع راوی خود را مقصر مرگ بچه‌های نغمه (خواهرش) می‌داند و این گونه خود را تنبیه می‌کند.
ولی نمیدونم این نقد چقدر با واقعیت هدف نویسنده کتاب تناسب دارد.
مریم مهدی
۱۴۰۲/۳/۲۶
اگر دنبال کتابی ساده و بی استعاره و کنایه هستید که به سادگی از ماجراها و شخصیت‌ها سر در بیاورید توصیه‌اش نمی‌کنم.
اما اگر فضاهای تودرتو و رمزگشایی کاراکترهای یک قصه برایتان جالب است، این کتاب یکی از بهترین انتخاب هاست.
گلاره عباسی هم فوق العاده اجرا کرد.
Banafshe S
۱۴۰۰/۷/۲۱
نویسنده یک سری جمله بی معنا رو که نه سر داشتن نه ته کنار هم گذاشته بود اسمشو گذاشته قصه! واقعا خوب نبود. نکته بعدی هم این که با کمال احترام نسبت به بازی خانم عباسی اما متاسفانه خوانش کتاب ب شدت ضعیف بود
mohammad movarei
۱۴۰۰/۸/۱۷
خواندن این کتاب را توصیه نمی‌کنم زیرا نه تنها فاقد پیام ویژه‌ای بود بلکه مخاطب را به تفکر وا نمی‌دارد.
با این حال نثر روان نویسنده مشهود و بنظرم اجرای راوی خیلی خوب بود.
موفق باشید.
شیما مسجدی
۱۴۰۱/۹/۱۰
قلم نویسنده قوی و خوبه ولی این کتاب بسیار گنگ و نامفهوم بود، پر از فضای وهم آور و نامعلوم
شخصا متوجه داستان نشدم
آنیتا بخت آور
۱۴۰۱/۴/۲۸
عالی بود. جو و فضای داستان رو دوست داشتم. خوانش کتاب هم پسندیدم.
متین
۱۴۰۱/۴/۸
برعکس کتاب بانو گوزن این نویسنده این کتاب خسته کننده بود برای من
شقایق شفیع پور
۱۴۰۱/۷/۶
به نسبت رمان بانو گوزن، اثر قابل تاملی نبود متاسفانه
m salimi
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خیلی جالب نبود من که خوشم نیومد
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور

برای دریافت کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.