معرفی و دانلود کتاب صوتی مطرد: مجموعه داستان

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مطرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مطرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مطرد: مجموعه داستان

مجموعه‌ای متشکل از پنج داستان کوتاه به قلم ستاره روشن. داستان‌های کتاب صوتی مطرد به‌مثابه مهره‌هایی هستند که رشته‌ای آن‌ها را به یکدیگر متصل کرده است و آن رشته موضوعی است که نویسنده در هریک از آثار مجموعه گونه‌ای خاص از آن را در مرکزیت اثر خود قرار می‌دهد: اختلالات و بیماری‌های روانی.

درباره‌ی کتاب صوتی مطرد

در مجموعه داستان مطرّد لازم نیست به‌دنبال رشته‌ای معقول از وقایع و شخصیت‌ها باشیم. چرا که نویسنده در تمامی پنج داستان این مجموعه اختلالات روانی را در مرکزیت اثر قرار داده و کوشیده است محتوای اثر خود را در ریختار داستان‌ها نیز منعکس کند. از این روست که در داستان‌های کتاب مطرد، در فضایی وهم‌آلود روی مرز واقعیت و وهم معلق هستیم و گویی ما هم در نقطه‌نظری سوبژکتیو همگام با شخصیت‌ها این اختلالات روانی را تجربه می‌کنیم.

روان‌پریشی که البته طیف وسیعی از اختلالات و بیماری‌ها را در بر می‌گیرد، نقشی اساسی در برخی از بزرگترین و محبوب‌ترین آثار ادبی جهان دارد. قدرت نهفته در آن به نویسنده در پیشبرد روایت داستان کمک به‌سزایی می‌کند. این قبیل آثار همواره با اقبال و استقبال گسترده‌ای مواجه شده‌اند و رفته‌رفته طرفداران خود را پیدا کرده‌اند. شاید بتوان گفت ترس از ناشناخته‌ها و همچنین احتمال نگران‌کننده‌ای که درباره‌ی خود ما وجود دارد، چیزی‌ست که این‌گونه آثار را برای ما خواندنی و شنیدنی کرده است.

در ادبیاتْ موضوع سلامت روان به طرق مختلف به تصویر کشیده شده است. پدیدآورندگان در آثار ادبی خود مواضع گوناگونی را نسبت به این پدیده اتخاذ کرده‌اند. در برخی با موضعی نکوهش‌گرایانه و ناهمدلانه مواجه هستیم و در برخی دیگر، شمایل این بیماری‌ها به‌شکلی کمابیش واقعی و دلسوزانه به تصویر کشیده شده است. اگرچه بسیاری از این آثار ناخواسته نشان می‌دهند که جامعه و اطرافیان کسانی که در چنین رنجی به‌سر می‌برند، چقدر می‌توانند نادان و ناهمدل باشند.

بی‌تردید نگارش آثاری در این فضا وظیفه‌ای خطیر و حساس بر گرده‌ی نویسنده می‌گذارد. چرا که یک نویسنده‌ی ناآگاه می‌تواند بازنمایی غلطی از حقیقت بیماری ارائه داده و مخاطب و جامعه‌ی خود را تحت‌الشعاع قرار دهد. اما ستاره روشن، نویسنده‌ی کتاب صوتی مطرد، از آن دست نویسندگانی است که کوشیده است حساسیت این موضوع را در نظر بگیرد و با نگارش آثاری در این حیطه، به‌طریق متفاوتی کمک کند تا این پدیده‌ی فراگیر به رسمیت شناخته شود و افراد جامعه به‌سوی درمان آن گام بردارند.

اکنون ما در زمانه‌ای زیست می‌کنیم که بیماری‌های روانی هرآینه در حال افزایش است. روندی صعودی و سرسام‌آور که تا به امروز خیل عظیمی از آحاد گوناگون جامعه را درگیر کرده است. شرایط کنونی به‌قدری پیچیده و بغرنج است که آسیب‌پذیری افراد در تمام اقشار و دسته‌بندی‌ها به سرحدّ خود نزدیک شده است و دیگر چنین نیست که این اختلالات گروه محدود و خاصی از افراد جامعه را هدف بگیرد. شنیدن آثاری مانند داستان‌های کتاب صوتی مطرد به ما کمک می‌کنند خود را به ذهن مبتلایان نزدیک کنیم و همدلی و درک خود را نسبت به آنان افزایش دهیم.

«من در اتاق شماره‌ی 13»، «زندگی اسرارآمیز دستیار خانم میم»، «دختری با بال‌های سنجاقک»، «مطرّد» و «مصاحبه‌ی جنجالی با یک دیوانه» عناوین داستان‌های این مجموعه هستند و موضوعاتی از قبیل اختلال دوقطبی، اضطراب اجتماعی، نکروفیلیا (مرده‌خواهی)، اسکیزوفرنی و افراطی‌گری را در بر می‌گیرند. در میان کتاب‌خوانان عناوین آشنای هنرمندانی همچون منوچهر والی‌زاده، مهراب قاسم‌خانی و امیر غفارمنش به چشن می‌خورد. روشنک گرامی، حسن همایی، اهورا نیازی، متین بختی، میاد فتوحی و منیژه قاسمی فرد از دیگر راویان کتاب صوتی مطرد هستند. این اثر به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا به‌اتفاق انتشارات صدای معاصر تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی مطرد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه و روانکاوانه علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی مطرد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مطرد می‌شنویم

زن از مغازه بیرون آمد و دستی به کمرش کشید. در حالی که دهانش برای خمیازه بازتر از آنچه بود نمی‌شد، رو به دختربچه فریاد زد: «هوی! بازی کردن بسه. بدو بیا بریم خونه. کلی کار داریم.» بچه نگاهی به مادر انداخت و گفت: «چه کاری؟ تو که برام نمی‌خریش.» زن اخم‌هایش را در هم فرو برد: «من نمی‌تونم صبح تا شب سبزی مردمو پاک کنم که واسه تو عروسک بخرم. زندگی خرج داره خانوم‌خانوما. اصلاً مگه سیرپیاز چشه که بازم عروسک می‌خوای؟» بچه از جایش بلند شد و پیراهنش را تکاند. به عروسکی که شبیه به یک بالش بود اشاره کرد و گفت: «سیرپیاز دیگه پیر شده. نگاه کن. چشم نداره.» و عروسک کهنه را به سمت مادرش گرفت. زن نگاهی به عروسک چرک‌مرده انداخت. هدیه‌ی تولد دوسالگی دخترش بود. از این که کودک را بدون پدر و به‌تنهایی بزرگ کرده بود، احساس غرور می‌کرد. حال که هفت سال داشت دیگر نمی‌توانست سر او را با سیرپیاز گرم کند. عروسکی که با پارچه‌ی پیراهن عروسی‌اش برای او دوخته بود، اکنون شبیه هر چیزی به نظر می‌رسید به‌جز عروسک.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
پیشگفتار
36 دقیقه
من در اتاق شماره‌ی 13 - بخش اول
40 دقیقه
من در اتاق شماره‌ی 13 - بخش دوم
57 دقیقه
زندگی اسرارآمیز دستیار خانم میم
43 دقیقه
دختری با بال‌های سنجاقک
63 دقیقه
مطرّد
41 دقیقه
مصاحبه‌ی جنجالی با یک دیوانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مطرد: مجموعه داستان
نویسنده
راویمنوچهر والی زاده، مهراب قاسمخانی، امیر غفارمنش، روشنک گرامی، حسن همایی، اهورا نیازی، متین بختی، میلاد فتوحی، منیژه قاسمی فرد
ناشر چاپیانتشارات صدای معاصر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مطرد

فوآد شبانی
۱۴۰۲/۵/۴
خیلی خوب بود، خیلی قشنگ بود؛ ولی از نگاه یک دوقطبی نوع یک با داشتن تجربه بیماری از پانزده سالگی تا حالا، نقدی که به نویسنده محترم دارم و شاید می‌تواند در حکم یک پیشنهاد است این است: اگر ماهیت بودن انسانهایی با بیماریها و اختلالات روحی روانی سیاه و سفید باشد، با توجه به تمرکز بر گزاره‌های تاریک در و این کتاب که برگرفته از زیست رنجور این افراد بود؛ سراغ آنهایی هم برود که با وجود مواردی این چنین امروز خوش درخشیده‌اند.
انی که اینگونه می‌گوید بدلیل تجربه شخصی باور دارد، مطابقه آنچه کتاب صادق «انسان در جستجوی معنا» اثر ارزشمند فاخر ویکتور فرانکل چگونه میتواند با راهبرد لوگوتراپی و گام برداشتن در مسیر خودشناسی و درک معنای حقیقی زندگی و ماهیت اصلی وجودی‌اش نه تنها زندگی ارزشمندی را در کنار انسانها درک و تجربه نماید؛ که در نهایت در مسیری گام بردارد که او را نامیرا سازد. مثل شهید شدن در راه نجات یک ملت و خدا یا خلق اثری که باعث بالا رفتن اگاهی مردم خواهد شد و در حافظه تاریخی کشورش باقی خواهد ماند مثل نویسندگی با خلق کتاب.
در کنار همه موفقیتهایم در زندگی فردی ام، از داشتن همسری مثل پروانه عاشق تا فرزندی مثل ماه تابان، و شغل و دوستانی ارزشمند؛ امروز من بعنوان یک مولف مترجم با خلق حداقل یک اثر ثمره همان باورم که اختلال دوقطبی‌اش را نه تنها عیب که موهبتی از کائنات بر درک متفاوتی از زندگی پذیرفت.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۷/۱۴
داستان‌هایی درباره اختلالات روانی و این بار هم از سوی دانای کل بیان میشد و هم به درون شخصیت‌ها نفوذ می‌کرد و از زبان آن‌ها دلایل اعمالشان را می‌شنیدم و نوشتن چنین داستان‌هایی به نظرم شجاعت می‌خواهد.
داستان اول_ اتاق شماره ۱۳ _ ابتدا از درون و سپس از بیرون شخصیت فردی را که درگیر اختلال هست بررسی و
می‌کند.
صحبت کردن مرد با گربه بسیار جالب بود. دیالوگ‌های گربه بسیار جذاب بود.
صدای راوی خوب بود جناب والی زاده به حق بهترین گوینده این کتاب هستند و صدای گربه را به خوبی اجرا کردند.
داستان دوم _ زندگی اسرار آمیز دستیار خانم میم_ واقعا جالب بود و نویسنده به عمد اسم داستان را وارونه انتخاب کرده بود. در این داستان به خوبی ناتوانی فرد را در برقراری ارتباط عادی و داشتن زندگی نرمال نشان داده می‌شود.
روایت‌ها خوب بود.
داستان سوم_ دختری با بال‌های سنجاقک_ این داستان کاملا تکراری بود و نمونه آن را در فیلم‌های هالیوودی بسیار دیده ایم. داستان فرقه‌های عجیب و من درآوردی که عاقبتی جز تباهی ندارند.
روایت خوب بود.
داستان چهارم_ مطرد_ جالب‌ترین و در واقع قصه گوترین بخش کتاب بود که جنایی بودن آن جذاب ترش می‌کرد ولی نحوه پرداختن به نکروفیلیا (مرده خواهی) بسیار جالب بود و از دید فرد نکروفیل به قضیه نگاه کردن نقطه قوت داستان بود.
روایت خوب بود.
داستان پنجم_ مصاحبه جنجالی_
بخشی که کمتر از بقیه قصه‌ها مرا جذب کرد و البته نوع روایت هم بی تاثیر نبود ولی همین داستان هم نکات جالبی داشت.
روایت این داستان اصلا خوب نبود و گوینده با عجله و بسیار تند می‌خواند و البته بسیار بی احساس و درست مثل شاکرد مدرسه‌ای که می‌خواهد سریع روخوانی کند و از دست معلم خلاص شود.
با سپاس از کتابراه
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۴/۳
نویسنده به خوبی تونسته اختلالهای روانی رو در شخصیت‌ها معرفی کنه و نشون داده که چگونه دارندگان این اختلال به خودشون و یا دیگران آسیب می‌زنند اما راه حلی براش ارائه نشده. درسته بعضی اختلالها ممکنه ساده باشند اما برای جلوگیری از اسیب به شخص و دیگران باید حتما درمان یا کنترل شوند. مثلا اختلال دو قطبی و که ازش در پیشگفتار به عنوان اختلال ساده یاد شده، باعث به هم خوردن زندگی خیلی از زوج‌ها شده. کاش امکانی ایجاد می‌کردند که در سنین پایین تر امکان تشخیص اختلالها در افراد شد درمان یا کنترلش کرد و یا مانع انتقال اختلالهای که ریشه ارثی دارن مثل اسکیزوفرنی به نسل‌های بعد شد.
در مورد داستان دختری با بالهای سنجاقکی، سن دختر دوازده سیزده بود بیشتر داستان قابل باور میشد. در داستان مطرد هم جسد بعد چند روز دچار کرم و حشره میشه نه اینکه پوست زیباتر بشه، در هر حال صداگذاری که عالی بود. کتاب هم شاید برای کسانی که به این جور موضوع‌ها علاقمند هستند جذاب باشه، برای بقیه نه.
م مسعودی
۱۴۰۲/۵/۲۴
ممنون از کتابراه برای ارائه کتاب در طیف‌های گسترده قبلا در قالب فیلم با مسئله شخصیت‌های دو قطبی، اسکیزوفرنی و.... آشنا شده بودم ولی باید اعتراف کنم توضیح شخصیت‌ها به صورت متنی آن هم توسط نویسنده‌ای که گویی با این اشخاص زندگی کرده و نسبتاً اطلاعات کاملی ارائه می‌داد جالب تر بود. به نظرم لازمه هر کسی آشنایی هرچند مختصر با این موارد داشته باشه تا از تعامل خوش بینانه مطلق کمی فاصله بگیره و آگاهانه رفتار کنه. هر چند عمومیت نداره خدا را شکر ولی متاسفانه سهل انگاری باعث میشه ضربه پذیر بشیم. داستان‌های ابتدایی کمک می‌کنه گفتگوهای درونی افراد مبتلا را بهتر بشناسیم و دیدگاه آن‌ها به زندگی را درک کنیم. داستان مطرد البته کمی اغراق آمیز و کارآگاهی بود ولی باز هم جذاب بود و تاثیر رفتارهای نادرست با کودکان و حاضر کردنشون در محیط‌هایی که می‌تونه تاثیر بدی در شکل گیری شخصیتشون بذاره را نشون می‌داد همون طور که همراه کردن فرزند در هنگام تدفین در حال که از محبت و عاطفه مادری محرومه به نظرم او را دچار اختلال شخصیت کرده بود. و داستان آخر جامعه‌ای را به تصویر می‌کشید که از بچه داری فقط تولید مثل را بلد بودند و هرگز با فرزندان هم صحبتی و آگاهی دادن وجود نداشت و فرزندان باید شانس می‌آوردند که راه درست را پیدا کنند و در مسیر پیشرفت قدم بگذارند. در هر صورت از گوش کردنش پشیمان نیستم و توصیه می‌کنم حتما بشنوید🙏🙏🌹
Princess
۱۴۰۲/۷/۳۰
از نظر من این کتاب بی نظیر بود. این کتاب به حدی جذاب بود که یک روزه تمامش کردم و بهترین قسمت این کتاب بخش مطرد بود. من با شنیدنش به شدت متاثر شدم حقیقتا تا به امروز کلمه نکروفیلیا رو نشنیده بودم از خانم روشن بسیار متشکرم که این کتاب رو نوشتن با مطالعه‌اش میفهمیم که هیچ مجرمی به انتخاب خودش به این درد مبتلا نشده... بنظرم همه‌ی پدر مادران آینده باید که دست کم ده جلسه با روانشناسان خبره گفتگو داشته باشن. ما پدر مادرا باید بفهمیم که کوچکترین کوتاهی و قصور در امر، تربیتمون اثرات جبران ناپذیری بر روی روح و روان فرزندانمون داره
و در آخر باید بگم که با ناآگاهیمون ممکنه بیماران بسیاری رو در آینده به جامعه هدیه بدیم...
همه‌ی آدما حتی کسانی که اختلالات روحی دارن به محبت و مهربونی اطرافیانشون محتاجن نباید بهشون به چشم یک جزامی نگاه کنیم، ما نمیدونیم درگذشته کجا و چطور زندگی کردن
لطفاً منصف باشیم*
با تشکر از کتابراه
سپیده کریمی
۱۴۰۲/۴/۱۱
اول از همه از کتابراه برای اقدامات موثر در جهت تسهیل کتابخوانی تشکر می‌کنم. در وهله دوم از خانم ستاره روشن تشکر می‌کنم به دلیل تفاوت اثری که پدید آورده‌اند و تحقیقات و بررسی‌هایی که قطعا انجام داده‌اند.
اینکه در حین مطالعه و پس از مطالعه ذهن مخاطب به شدت درگیر میشه و به انواع مشکلات روحی و روانی
سایر انسان‌ها فکر میکنه یکی از نقاط قوت مسلم این کتاب هست. معرفی ویژگی‌های این ناراحتی‌های روانی در هر داستان یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب هست.
شخصا داستان خانم میم و دستیارش رو، همچنین مطرد و مصاحبه با یک دیوانه رو بیشتر از دو داستان دیگه دوست داشتم. مطرد واقعا تکان‌دهنده و وحشتناک بود. تا مدتی به یاد داستان میفتادم و حالم واقعا بد میشد؛ حالت تهوع بهم دست می‌داد و این رو ناشی از مهارت مثال‌زدنی خانم روشن میدونم.
راویان داستان‌ها هم بسیار خوب عمل کرده‌اند.
اما به کتاب چهار ستاره دادم چون از واژه‌های رکیک در متن کتاب استفاده شده بود. البته دلیل این امر با محتوای داستان‌ها مرتبط هست اما این ویژگی رو دوست نداشتم.
در کل، خوندن/ گوش دادن به کتاب رو برای افراد بالای ۱۶ سال توصیه میکنم چون افزون بر هیجان و جذابیت، آموزندگی هم داره.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
داستان با روایت‌های واقعی از اختلالات و بیماری‌های بشر، قصه‌سازی می‌کند. نویسنده ستاره روشن، که نام و فامیلش در خور، ادبی و آهنگین و با مضمون است در پیش‌گفتار کتابش، مطرد، از سبک و محتوای کتابش پرده بر می‌دارد که از نگاه افراد اختلال روانی و رفتاری می‌خواهد بنویسد و این کتاب مطرد را بهتر به معرفی و خواننده‌اش می‌کند. کتاب مطرد، به خوبی شخصیت‌های چند قطبی را نشان می‌دهد مخفی بودن این رفتار را از نگاه هر فردی که باهاشون رابطه می‌گیرند را در زندگی نامتعادل و غیر عادی کاراکتر آن، به مخاطب می‌شناساند. احساس گناه انداختن و ایجاد عذاب وجدان در برخورد با نزدیکان خود، از دیگر روش‌های جذب و نامتعادل بودن رفتاری شخصیت‌های مشکل دار و مشکل‌ ساز است.
اختلالاتی که دیگران را آزار می‌دهد اما شخص خودش را سالم و عادی می‌داند و این همه سم را از طرف خودش نمی‌بیند و رفتار باز خوردی دیگران را برای همه دردناک جلوه می‌دهد. افرادی که خود شیفتگی نیز ممکنه داشته باشند و چنان جذاب رفتار کنند که همه بعید از او، آن را خطاکار تلقی کنند و جمله نه، بهش اصلا نمیاد درباره آن‌ها گفته شود. البته تخصص در رفتار مجزا با هر فرد از چالش اختلالات دیگر این افراد است.
محمدعلی کاویانی
۱۴۰۲/۸/۱۹
یکی از ارزشمندترین کتاب‌هایی که تا به حال دیدم، به این دلیل که خیلی کم پیش میاد بشه از زاویه‌ی دید شخص دیگری حقایق رو دید که نویسنده به خوبی تونسته این کار مهم رو انجام بده.
به نظرم بهترین قسمت، داستان اوله که خودش به تنهایی ارزش یک کتاب کامل رو داره، امیدوارم با رشد و موفّقیّت نویسنده‌ی محترم، و
کتاب‌های بعدی ایشون رو به زودی مطالعه کنیم.
اگرچه کمی شاهد افت پیچیدگی در طول کتاب هستیم، در صورت در نظر گرفتن هدف نویسنده، که به خوبی کمال در مقدّمه بیان شده، متوجّه میشیم که شاید راه بهتری برای بیان اصل موضوع وجود نداشته.
مواردی هم که دوستان به درستی در مورد موفّقیّت‌های افراد مختلف در چگونگی روبرو شدن با مسائل اینچنینی مطرح کردن، ضمن تبریک به عملکرد فوق‌العاده و پشنکارشون، به نظر میاد هدف کتاب، راه‌های احتمالی برای مواجهه نبوده باشه (البتّه فقط خود نویسنده جواب قطعی رو در اختیار داره).
با تشکّر از همه‌ی دست اندرکاران تهیّه‌ی این کتاب ارزشمند
M R
۱۴۰۲/۶/۵
این کتاب بصورت خلاصه، از زبان افرادی که دچار اختلالات شخصیتی یا مشکلات مشابه هستند و یا از زبان سوم شخص در شرح وقایع اطرافشون روایت میشه. داستان اول علیرغم تلخی و آشفتگی کلام گوینده اتفاقا جملات زیبا و تاثیرگذاری داشت که بعضی ش از زبان گربه روایت میشد. داستان دوم معمولی بود و زیاد به جزئیات یا به و سرانجام شخصیت داستان نپرداخت. داستان دختر بال سنجاقکی بیشتر متاثر کننده بود. اما داستان بعدی واقعا هولناک بود، اگر کسی استرس‌های زیاد داره یا مدتها فکرش درگیر کتابی که خونده یا فیلمی که دیده میمونه توصیه نمیکنه اون رو بخونه. داستان آخر هم معمولی بود. در کل موضوعی که بعد از خوندن کتاب فکر رو درگیر میکنه اینه که چقدر این اختلالات در افراد شناسایی میشه و به خودشون و به محیط اطرافشون کمک میشه که از آسیب در امان بمونن؟؟ عواقب ناشتاخته و درمان نشده ماندن این اختلالات واقعا وخیم و جبران ناپذیر هستند. شاید تلنگری باشه که همه ما به اطرافمون وآدمهای اطرافمون بیشتر دقت کنیم.
لیلی ش
۱۴۰۲/۷/۱۶
هر داستان به نوعی به یک یا چند اختلال روانی و شخصیتی اشاره داشت و به نظرم نکته جالب و قابل تامل در این روایات این بود که اختلالات و بیماری‌ها تا چه حد در جامعه وجود دارند و افرادی که کم و بیش درگیر هستند شاید در همسایگی و حتی در بین نزدیکترین عزیزان ما باشند، که ممکن است باعث آسیب رساندن به خود، و خانواده جامعه شوند. لذا بی شک شناخت این نوع اختلالات و آسیب‌ها به درمان و جلوگیری از روند پیشرفت آن در سنین پایین و به تبع داشتن خانواده و جامعه‌ای سالم کمک شایانی خواهد کرد، به همین دلیل به نظر من کتابهایی که به شیوه این اثر (داستان) به روشن گری میپردازند بهترین روش برای آگاهی از اثرات بسیار مخرب نادیده گرفتن روان کودکان و بی توجهی به بعد روانی انسان است. در انتها به نظرم علاوه بر داستانهای جالب نقطه قوت این کتاب، نسخه شنیداری با صدای بی نظیر صداپیشگان آن بود
هنری جود
۱۴۰۲/۶/۲۱
هیجان داستان زیاد نبود و نویسنده اصلا نتوانسته همون طور که کتاب رو جالب شروع کرده جالب هم ادامه بده. فقط وقتم گرفته شد. من هیچ از موضوعات داستان خوشم نیومد. ببخشید که اینو ولی واقعا داستان‌ها چرت و بدون محتوای اصلی بودند. مخصوصا اون بخش دستیار خانم میم خیلی مسخره بود الان مثلاً به من بگید چه چیز یه خاصی توی اون بخش داستان بود فقط اومده داستان ساده خلق کرده که هر بچه مدرسه‌ای می‌تونه بنویسدش. نویسنده چی رو می‌خواسته به خواننده‌ی کتابش برسونهفقط می‌تونم بگم داستان اولی با بقیه شون یه مقدار فرق داشت تازه همون هم یه سری ایراداتی داشت و یک جاهایی درکش سخت میشد و نمیفهمیدی که نویسنده چه منظوری داشته وسطاش هم که خیلی به هم ریخته شد و دیگه آخرش هم نفهمیدیم چی شدکلا روی اینطور داستانهای تخیلی خیلی باید کار بشه و بعد چاپشون کنیم، وگرنه فقط خواننده رو سرکار گذاشتیم! ☹️☹️
رضا میری
۱۴۰۲/۴/۶
با سلام و درود و تشکر ویژه از کتابراه بابت ارائه این اثر. داستان‌ها که با بیانی از زبان افرادی که هر کدام مشکل روانپزشکی خاصی داشتند از خیلی جهات حائز اهمیت است. اینکه باعث می‌شود گاهی ما هم دنیا را با عینک و دیدگاه آنان نگاه کنیم و این موضوع باعث میشه که از قضاوت‌های ناعادلانه و غیر صحیح در خصوص و این افراد تا حد زیادی خودداری کنیم. البته لازم به توضیح است که با سبک زندگی جدید افزایش فشارهای روحی روانی. نوع تغذیه، مشکلات مالی، عاطفی و... متاسفانه شاهد روند رو به افزایش این نوع بیماری‌ها در جامعه هستیم هر چند ممکن است برخی از افراد دچار بعضی از اختلالات باشند و حتی خودشان هم از این موضوع بی اطلاع باشند. به امید سلامتی، عزت و سربلندی برای همه‌ی عزیزان.
مریم کاوه نژاد
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
داستان‌های جالبی بودند. نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه. ذهن آدم رو درگیر خودش می‌کنه و این که برای کسانی که با چنین افرادی سر و کار دارند خیلی مفیده چون بهتر میتوانند این افراد رو درک کنند. متن داستان‌ها روان بود گویندگی عالی بود. و این که من گاهی دقیق متوجه نوع بیماری فرد نمی‌شدم کاش در آخر داستان و یا در ابتدای داستان در حد یکی دو جمله نوع بیماری مشخص می‌شد یک توضیح کوتاهی درباره اش می دادند. در کل کتاب جالب و گیرایی بود من دوستش داشتم امیدوارم نویسنده باز هم کارهای قشنگی مثل همین کار ارائه بدهند. و بدترین داستان که هنوز یادم می اید حالم رو بد می‌کنه فکر کنم اسمش مطرد بود که به بیماری نکروفیلیا اشاره داشت که من تا پیش از این کتاب آشنایی با آن نداشتم و وقتی در نت سرچ کردم تصاویر وحشتناکی دیدم.
فائقه
۱۴۰۲/۴/۱۰
وای چقدر خوب بود این کتاب آخه راوی‌ها هم خوب بودن چند داستان کوتاه که وقتی از داستانی به داستان دیگه میره کاملا متوجه میشید که داستان با موضوع دیگه شروع شد وحتی اگه حواستون نباشه داستان‌ها رو با هم قاطی نمیکنین داستان تنها اشتراکی که با هم دارن فردی در داستان‌ها وجود داره که مثل یه آدم عادی زندگی میکنه ولی واقعا دیوانه وروان پریش هست من واقعا این داستانها رو دوست داشتم وضمن اینکه تاسف میخردم از داستان هم لذت میبردم توی داستانها افراد دیوانه آسیب‌های وحشتناکی به مردم میزدن که یکی از آن‌ها تجاوز به میت بود با وجود اینکه این اتفاق خیلی تلخ هست ولی نویسنده وراوی تونستن از تلخی داستان کم کنن وقلب شنونده کتاب کمتر در فشار غصه قرار بگیره حتما شنیدن این کتاب توصیه میشه
محمد مهدی مظفری
۱۴۰۲/۴/۳
کتاب در مورد چندین داستان کوتاه حول بیماری‌های روحی روانی روایت میشه و هر داستان به یک بیماری اشاره داره. داستان‌ها خیلی خوب روایت میشه و واقعا به نویسنده به خاطر ساختن همچین داستان‌هایی تبریک میگم به جرات میتونم بگم یکی از بهترین کتاب‌هایی بوده که در این زمینه خوندم و جسارت نویسنده رو ستایش میکنم.
در مورد گوینده‌ها باید بگم کتاب خیلی عالی صوتی شده و کیفیت داستان هم زیاد کرده و نحوه بیان همه گوینده‌ها متناسب با محیط داستان به خوبی تغیر میکنه و به داستان روح میبخشه به تیم گویندگان خسته نباشید میگم.
در آخر این کتاب رو به کسانی که به داستان‌های کوتاه علاقه دارند و کسانی که به زمینه روانشناسی علاقه دارند پیشنهاد میکنم که گوش بدند.
مشاهده همه نظرات 177

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مطرد

برای دریافت کتاب صوتی مطرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.