معرفی و دانلود کتاب زیاد بهش فکر نکن: 23 تکنیک برای آنکه در آشفتگی‌های ذهنی غرق نشویم

عکس جلد کتاب زیاد بهش فکر نکن: 23 تکنیک برای آنکه در آشفتگی‌های ذهنی غرق نشویم
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیاد بهش فکر نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیاد بهش فکر نکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیاد بهش فکر نکن: 23 تکنیک برای آنکه در آشفتگی‌های ذهنی غرق نشویم

کتاب زیاد بهش فکر نکن اثری در حوزه‌ی روان‌شناسی موفقیت به قلم نیک ترنتون است. نویسنده با ریشه‌یابی نشخوار فکری و تفکر افراطی، ریشه‌های بروز این اختلال را در انسان ردیابی می‌کند. این کتاب پرفروشِ سایت آمازون، منبع خوبی برای دوری از اضطراب و رسیدن به شادیِ زندگی در لحظه است.

درباره‌ی کتاب زیاد بهش فکر نکن

زیاد فکر کردن نه راهی برای سنجیدن تمام جوانب امور، بلکه عاملی در جهت افزایش‌ اضطراب و دل‌مشغولی است. دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، نقش زیادی در نشخوارهای فکری ما دارد؛ در گذشته این موضوع کمتر موجب نگرانی می‌شد، اما امروزه به اختلالی تبدیل شده که بیماری‌های عصبی، افسردگی و اختلالات اضطرابی را به دنبال دارد. بنابراین پیش گرفتن راهی مؤثر برای جلوگیری از هجوم افکار منفی به ذهن، امری ضروری به نظر می‌رسد. نیک ترنتون (Nick Trenton) یکی از بهترین کسانی است که راهکارهایی مؤثر برای درمان نشخوار فکری در کتاب زیاد بهش فکر نکن (Stop Overthinking) ارائه کرده است.

نیک ترنتون به طور واضحی نشان می‌دهد که ازدیاد افکار باعث می‌شود ما در دام ذهن خود گیر بیفتیم و روزبه‌روز به افرادی مضطرب‌تر تبدیل شویم. این افکار به‌طور معمول یا بر گذشته متمرکزند و یا بر آینده. کتاب زیاد بهش فکر نکن به ما یادآوری می‌کند که زندگی در لحظه‌ی اکنون و رهایی ذهن از گدشته و آینده، به چه میزان می‌تواند در احساس شادی و رضایت ما مؤثر باشد. اگر ما بدانیم که بسیاری از سرطان‌ها در اضطراب ریشه دارند، دور کردن نگرانی از خود به یکی از مهم‌ترین اهدافمان تبدیل می‌شود. اما آیا شنیدنِ جملاتی نظیرِ «آرام باش» یا «نگران نباش» می‌تواند در این راه به ما کمک کند؟ خیر. ما باید اضطراب را به‌طور ریشه‌ای درمان کنیم. پس از اینکه عواملِ استرس‌زا را از بین بردیم، حال وقتِ انجامِ تمرین‌هایی می‌رسد که اضطراب و نشخوار فکری را برای همیشه از ما دور نگه می‌دارد. کتاب زیاد بهش فکر نکن بر روی این تمرین‌ها و تکنیک‌ها تمرکز دارد.

معرفی و دانلود کتاب زیاد بهش فکر نکن

تفکر موهبتی ستودنی است. بدون شک قابلیت تأمل، بررسی و بازجویی مسائل تنها مشخصه‌ای است که بشر را از دیگر موجودات متمایز می‌کند و دلیل بسیاری از موفقیت‌های اوست. تفکر، دشمنِ ما نیست. مغز ما ابزاری است فوق‌العاده مفید. با وجود این، بیش ‌از حد فکر کردن فقط‌ و فقط قدرت مغز را تحلیل می‌برد. تفکر بیش‌ازحد، فعالیت ذهنی به ‌شدت مخربی است. حتی اگر این فعالیت مرتبط با تحلیل مسائل، قضاوت، کنترل، ارزیابی یا نگرانی باشد.

همه‌ی‌ ما در دنیایی پیچیده، بیش‌ازحد تحریک‌برانگیز و بسیار هوشمند زندگی می‌کنیم. بیش‌ازحد فکر کردن، واکنشی به این نوع زیست است. اما بیش‌ازحد فکر کردن چیست؟ همان‌طور که از نامش پیداست، غریزه‌های شناختی و عادی ما را به تکاپو می‌اندازد. تفکر افراطی زمانی رخ می‌دهد که فرایندهای فکری ما از کنترل خارج شوند و ناراحت‌مان کنند. تحلیل بی‌پایانِ خود و زندگی، مقوله‌ای است که پایانی برای آن وجود ندارد؛ ناخواسته، توقف‌ناپذیر و عبث است! مغز انسان، معمولاً، به حل مسائل و درک بهتر شرایط کمک می‌کند، اما کتاب زیاد بهش فکر نکن این هشدار را می‌دهد که تفکر بیش‌ازحد نتیجه‌ای عکس دارد.

می‌توان نام آن را هر چیزی گذاشت: نگرانی، اضطراب، استرس و یا حتی وسواس فکری، مشخصه‌ای که ویژگی بارز تفکر بیش‌ازحد است، به ما احساس بدی می‌دهد و به‌هیچ‌عنوان کمکی به ما نمی‌کند. در نمونه‌ی بارزِ تفکر بیش‌ازحد، افکار در چرخه‌هایی پایان‌ناپذیر و ناخواسته جلوه می‌کنند و تشدید می‌شوند. اگرچه نیک ترنتون راهکارهای زیادی را برای کمک به ما در مقابله با اضطراب و تفکر بیش‌ازحد ارائه می‌دهد، اما هدف در این کتاب فقط یادگیری چند نکته و ترفند نیست؛ بلکه ایجاد تغییر اساسی در نگرش ماست. بنابراین با خواندن کتاب زیاد بهش فکر نکن که از سوی نشر شمعدونی و با ترجمه‌ی الهام همت‌آبادی و زیبا قمصریان منتشر شده، به سلامت ذهن خود کمک خواهیم کرد.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های زندگی بهتر

مجموعه کتاب‌های زندگی بهتر (Vivre mieux) با هدف آگاهی‌بخشی به مخاطب درباره‌ی ذهن و بدن، توسط نشر شمعدونی ترجمه و منتشر شده است. این مجموعه در کتب معتبر خود، دانش پزشکی و روان‌شناسی را انتقال و تمرین‌های لازم و متناسب با شیوه‌ی درمانی را ارائه می‌دهد. از کتبِ چاپ‌شده در این مجموعه می‌توان به کتاب‌های «زنان برتر از ما»، «مدیریت رفتارهای یکهویی» و «یادم تو را فراموش» اشاره کرد.

کتاب زیاد بهش فکر نکن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم در دنیای ذهنی خود در حال غرق شدنید و نیاز به دست نجاتی دارید، کتاب زیاد بهش فکر نکن همان دست نجات است.

در بخشی از کتاب زیاد بهش فکر نکن: 23 تکنیک برای آنکه در آشفتگی‌های ذهنی غرق نشویم می‌خوانیم

عجیب نیست؟ اینکه اغلب و چقدر راحت فقط به صحبت‌های خود باور داشته باشیم؟ ما اکثر اوقات افکاری را چشم‌بسته می‌پذیریم که از ذهن می‌گذرند. اما اگر کمی تأمل کنیم و موشکافانه به افکار خود بنگریم، اختلالات، خطاها و داستان‌های ساختگی‌ای را می‌توانیم شناسایی کنیم که ما را در دام تفکر بیش‌ازحد و استرس‌آور می‌اندازند. ما باید مانند یک دانشمند، بی‌طرفانه، افکار خود را بررسی کنیم؛ نه اینکه مغلوب افکار پیشین شویم و به دنبال دلیل و شاهد باشیم.

احساساتی را که ما پس از هر اتفاق تجربه می‌کنیم، به خاطر بد بودن و یا خوب بودن آن اتفاق نیست؛ بلکه به خاطر نوع نگاه ما به آن اتفاق است. وقتی نگاه خود را به مسائل تغییر دهیم، در واقع نحوه‌ی درک و احساساتمان را تغییر می‌دهیم. در حقیقت، اگر همان‌طورکه در قسمت قبل توضیح دادیم، مراقب نحوه‌ی تفکر خود باشیم، این توجه آگاهانه نحوه‌ی عملکرد ذهنمان را تغییر می‌دهد. فقط با کاهش سرعت تفکر و افزایش توجه، آگاه‌تر می‌شویم و به خود فرصت عمل بیشتری می‌دهیم. پس بهتر است که چشم‌بسته افکار خود را نپذیریم تا بتوانیم با شناسایی آن‌ها، منطقی‌تر و روشن‌تر فکر کنیم و گامی بزرگ در راه ترک عادات روانی استرس‌زا برداریم.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
معرفی نویسنده
فصل 1: موضوع فقط زیاده‌اندیشی نیست!
فصل 2: فرمول ضداسترس و چند فرمول دیگر!
فصل 3: مدیریت زمان، مدیریت درون‌‌داد
فصل 4: چگونگی دستیابی فوری به ذن
فصل 5: الگوهای فکری خود را بازسازی کنید
فصل 6: تنظیم هیجانات و نگرش های جدید
خلاصه ای از کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیاد بهش فکر نکن: 23 تکنیک برای آنکه در آشفتگی‌های ذهنی غرق نشویم
نویسنده
مترجمالهام همت آبادی، زیبا قمصریان
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-7044-38-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیاد بهش فکر نکن

Pourya Zarshenas
۱۴۰۳/۱/۱۳
من این کتاب را دوست داشتم. نویسنده با استفاده از زبان ساده و روان، مطالب را به خوبی توضیح داده است. به این کتاب امتیاز ۸ از ۱۰ می‌دهم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زیاد بهش فکر نکن

برای دریافت کتاب زیاد بهش فکر نکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.