معرفی و دانلود کتاب زیستن در قلب: چگونه می‌توان به فضای مقدس درون قلب وارد شد

عکس جلد کتاب زیستن در قلب: چگونه می‌توان به فضای مقدس درون قلب وارد شد
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیستن در قلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیستن در قلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیستن در قلب: چگونه می‌توان به فضای مقدس درون قلب وارد شد

چگونه می‌توان به فضای مقدس درون قلب، وارد شد؟... درونوالو ملچیزدک یکی از آموزگاران معنویِ برجسته‌ی زمانه‌ی ماست. او در کتاب زیستن در قلب که بر پایه‌ی تعالیم عرفان «مرکابا» به رشته‌ی تحریر درآمده، دانش خویش در باب علوم ماوراءطبیعه را در اختیار ما نهاده است؛ دانشی که برخورداری از آن، به زعم ملچیزدک، سعادتی فراگیر را ارزانیِ آدمی می‌کند.

درباره کتاب زیستن در قلب

در کتاب زیستن در قلب (Living in the Heart) مخاطب مجموعه‌ای از آموزه‌های شگفت‌انگیز خواهید بود که جملگی، بر مبنای نگرشی معنوی صورت‌بندی شده و در اختیار شما قرار گرفته‌اند. درونوالو ملچیزدک در این اثر درخشان و دگرگون‌کننده، از فضای مقدسی سخن گفته که درونِ قلب آدمی نهفته است. فضایی که راه یافتن به آن، سعادتی عظیم و آرامشی ابدی را نصیبِ انسان می‌سازد.

به باور درونوالو ملچیزدک، ویژگی بارز عصری که در آن به سر می‌بریم، منطق‌پرستیِ بی‌حدوحصر و افراطیِ آن است. در جهان ما، احساسات و عواطف به مثابه‌ی اموری زائد، گمراه‌کننده و مغشوشْ معرفی می‌شوند. دانشمندانِ علوم مدرن، از جمله صاحب‌نظران رشته‌هایی چون روانشناسی، عصب‌شناسی، زیست‌شناسی و...، در این نکته که قوای عقلانی بشر بر عواطف او رجحان و برتری دارد، اتفاق نظر دارند. اما آیا به راستی چنین است؟ نگارنده‌ی کتاب زیستن در قلب در پاسخ به این پرسش «نه»ای قاطع می‌گوید. به زعم درونوالو ملچیزدک، از قضا این عواطف و احساساتِ آدمی‌اند که می‌توانند او را به ساحت حقیقتِ راستین سوق دهند. چرا که عواطف و احساسات، بر خلاف دستورات عقلِ سلیم، از قلب آدمی نشأت می‌گیرند؛ و قلب آدمی، مطابق مباحثی که در کتاب پیش رو مطرح گشته، مکانی مقدس است که جملگیِ اسرار و حقایق را در اعماق خود نهفته دارد. آنچه با مطالعه‌ی کتاب زیستن در قلب فرا خواهید گرفت، همانا شیوه‌های کشفِ این اسرار و حقایقِ نهفته در قلب است.

عمده‌ی مطالب بیان‌شده در کتاب زیستن در قلب، پایه در آموزه‌های مکتبی عرفانی، موسوم به مکتب «مرکابا» دارند. اصول عرفان مرکابا از تعالیم باستانیِ یهودیان ریشه گرفته و از محتوای کتب مقدس این قوم، اقتباس شده است. بر پایه‌ی تعالیم عرفان مرکابا، آدمی تنها کالبدی برساخته‌شده از پوست و گوشت و استخوان نیست؛ بلکه وجودی مقدس و روحانی است که در این کالبد جسمانی اسیر و گرفتار آمده. نیل به حقیقتِ راستین و فهم رازِ الهی حاکم بر کائنات، آنگونه که عالمانِ عرفان مرکابا می‌گویند، نه از طریق اندیشه‌ورزی و توسل جستن به عقل، بلکه از مجرای رجوع به حقایق باطنیِ نهفته در قلب آدمی، ممکن و میسر می‌گردد. البته چنین آموزه‌ای، نه فقط در عرفان مرکابا، بلکه کمابیش در تمامیِ مکاتب عرفانی جهان، از جمله عرفان ایرانی - اسلامی، رایج و متداول است. از همین رو، مخاطبِ کتاب زیستن در قلب، حتی اگر به طور خاص، آشنایی چندانی با آموزه‌های عرفان قومی و مذهبی مرکابا نداشته باشد، مطالب موجود در اثرِ پیش رو را قابل فهم و عاری از پیچیدگی می‌یابد. در این مرحله، ذکر این نکته نیز خالی از فایده نیست که محتوای کتاب زیستن در قلب، همان اندازه که یادآور تعالیم عرفان مرکاباست، اصولِ برخاسته از شیوه‌های مدیتیشنِ شرقی را نیز به خاطر می‌آورد.

کتاب زیستن در قلب ذیل 9 فصل خواندنی تنظیم گشته و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. گفتنی‌ست که ترجمه‌ی فارسی این اثر، بر عهده‌ی مریم بردبار بوده، و انتشار آن به همت نشر «کتیبه‌ی پارسی» مقدور گشته است.

کتاب زیستن در قلب مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی معنویت نوین، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب زیستن در قلب، نوشته‌ی درونوالو ملچیزدک، لذت خواهند برد.

با درونوالو ملچیزدک بیشتر آشنا شویم

درونوالو ملچیزدک (Drunvalo Melchizedek) متولد سال 1941 و اهل کالیفرنیای آمریکاست. این آموزگار معنوی در رشته‌ی ریاضیات دانشگاه کالیفرنیا تحصیل نموده است؛ اگرچه بیش از هر چیز به واسطه‌ی فعالیت‌هایش در حیطه‌ی مدیتیشن و ذهن‌آگاهی شناخته می‌شود. فعالیت‌هایی تحقیقی که عمدتاً معطوف به شاخه‌ای عرفانی موسوم به «مرکابا» بوده‌اند.

از میان آثار درونوالو ملچیزدک می‌توان به دو کتابِ «راز باستانی گل حیات» و «زیستن در قلب» اشاره نمود.

در بخشی از کتاب زیستن در قلب می‌خوانیم

«در این لحظه چیزی آشکار می‌شود که به ندرت رخ می‌دهد: زمین به عنوان مهد و گهواره بشر، انسان عبد و خداوند معبود هر سه در عشق محض یکی شده.»

به گفتۀ سِری یوکتسوار تنها در این حالت به خصوص آگاهی است که می‌توان خداوند را به طور مستقیم شناخت، بنابراین گام نهایی در مدیتیشن این است که از حضور خداوند، در اطراف و درون خود، آگاه شوید. برای این بخش از مدیتیشن سری یوکتسوار ابتدا راهی بسیار پیچیده برای آگاهی یافتن از خداوند به من داد، اما پس از صحبت با بسیاری ریش‌سفیدان قبایل مختلف جهان، من احساس می‌کنم می‌توانیم شیوۀ دستیابی به این وضعیت نهایی آگاهی را ساده کنیم. واقعاً ساده است: وقتی شما وارد درک مقدس محضر خدا شدید، می‌توانید تنها با باز کردن قلب خود برای حضور خداوند به این تجربه نائل شوید. به دلایلی که تنها خداوند می‌داند، در حالت درک زمین و انسان و خدا حضور خداوند به راحتی قابل درک است.

سری یوکتسوار نام این مدیتیشن را به من داد: نفس اتحاد. خداوند همیشه در همه جا حضور دارد، اما انسان‌ها همیشه او را درک نمی‌کنند. مدیتیشن نفس اتحاد شما را مستقیماً و هشیارانه به حضور خداوند می‌رساند.

برای برخی این وضعیت آگاهی تنها چیزی است که برای کامل کردن همۀ چرخه‌های زندگی لازم است. به بیان دیگر آن دروازه نزدیک شدن به همۀ تشریفات مقدس زندگی، مانند تولد ما به این جهان، ازدواج، و حتی مرگ است. به گفتۀ بومیان آمریکا حتی مراسم کاشتن و درو کردن نیازمند این ارتباط با روح بزرگ می‌باشد تا دانه‌ها رشد کرده و به سلامت برسند.

راه طبیعی این است که با خداوند یا روح بزرگ در آفرینش همکاری کرده تا در چرخه‌های طبیعت برای باز گرداندن زندگی به تعادل یاری کرده باشیم. به گفتۀ انجیل ما نگهبانان باغ (یا طبیعت) هستیم آن‌گونه که در داستان آدم و حوا گفته شده است، و در این عصر مدرن ما هنوز همان نقش را داریم، هرچند هدف خود را فراموش کرده‌ایم. ما بدون این ارتباط درونی با خداوند گمگشته و جدا افتاده هستیم، از این رو مدیتیشن یوکتسوار دروازه‌ای برای به خاطر آوردن خداوند23 و ورود به فضای مقدس قلب است.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
سرآغاز
فصل یک: آغاز با ذهن
فصل دوم: دیدن در تاریکی
فصل سوم: یاد گرفتن از قبیله‌های بومی
فصل چهارم: فضای مقدس قلب
فصل پنجم: اتحاد آسمان و زمین
فصل ششم: ترک گفتن ذهن و ورود به قلب
فصل هفتم: مدیتیشن فضای مقدس قلب
فصل هشتم: مرکابا و فضای مقدس قلب
فصل نهم: هم‌آفرینی هشیارانه از قلبی که با ذهن مرتبط شده است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیستن در قلب: چگونه می‌توان به فضای مقدس درون قلب وارد شد
نویسنده
مترجممریم بردبار
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-622-6672-62-7
موضوع کتابکتاب‌های انرژی درمانی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیستن در قلب

betWeen دامنی
۱۴۰۲/۸/۲۸
به نام اثر حاضر ازین نویسنده که اسمش را اولین بار است میشنوم. در ابتدا شروع به بیان داستان‌های میکند که عقل باور نمیکند بله! عقل باور نمیکند و دقیقا مشکل از همینجا آغاز میشود اما خواننده باید سعی کند این رفتار ذهن را کنار بگذارد و به خواندن ادامه دهد کتاب حاضر اهمیت قابل توجهی دارد بسیاری از ما به وقتی روح و این چیز‌ها فکر میکنیم آن را چنان غریب و دور میابیم که مطالب کتاب برایمان جوک میشود درصورتی که اینطور نیست اما رفته رفته نویسن ه میخواهد تاثیر ذهن را کم کند و با بی ریا‌ترین حالت ممکن به گفتگو درمورد قلب و فضای مقدس آن بپردازد چیزی که حتی شاید بسیاری آن را تجربه کرده باشند ولی دلیل و منشا آن را ندانند از چاکرای قلب خبر داشتم ولی وجود چنین چیز مهمی نه! وقتی انسان در مسیری قدم برمیدارد گویی همه‌ی اجزا و کاعنات در یک راستا قرار میگیرند تا او به هدف و خواسته‌اش برسد مطالب انتهای کتاب اهمیتشان دو چندان میشود چنانچه گویی حقایق محضی را بیان میکنند حقایقی که در هیچ یک از کتب مقدش به ظور مستقیم بیان نشده و نباید هم بیان میشد این ماییم که باید به دنبال حقایق باشیم و به جستجو بپردازیم و از زندان ذهن رها شده به حقیق به قلب به خانه‌ی ابدی بازگردیم درواقع ذهن همان بخشی بد انسان و نفی شده‌ی آنست و این چنین حس میکنم...
حسین احمد کلهری
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب زیستن در قلب در مورد موضوعی صحبت می‌کند که تا به حال کسی درباره آن چیزی نگفته است و آن چیزی نیست جز پی بردن به اینکه موجودیت شما (روحتان) ساکن قلبتان است و جهانی که با ورود به قلبتان با آن روبرو میشوید دنیایی است که روحتان در آن زندگی می‌کند و دنیا را آنگونه شناخته است و بیان می‌دارد که شما با انجام مراقبه جهان درون قلبتان را بشناسید تا بتوانید رشد کنید و ارتقاء روحی پیدا کنید.
مرضیه نصیر
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
سلام کتاب در مورد ماوراء الطبیعی هست. به نظرم بیشتر انگار پیغمبر با معجزه‌ای در درون که خیلی شگفت انگیز درک می‌کنه و با مثال در مورد شعور قلب خدادادی هست. مطالب عجیبی در مورد قلب و ارتباط و درک قلب از جهان اطراف شاید راهگشا باشد برای اینکه خیلی حساس و بامراقبت احساسی با قلب رابطه و دوست باشیم.
محمدرضا عسگری راد
۱۴۰۲/۸/۱۵
وقت بخیر با آرزوی سلامتی و شادابی برای همه ی جهانیان امیدوارم جوانان وقت بیشتری برای مطالعه و تحقیق و تامل در مورد اینکه که هستیم و برای چه فقط ما انسانها قدرت اندیشیدن داریم اگر فقط کمی به این افکار فکر کنیم ناخودآگاه به مطالعه روی می آوریم و البته با خواندن بسیار تازه متوجه می شویم چقدر نمی دانیم
رابعه اکبری
۱۴۰۳/۱/۳
یک کتاب بی نظیر، چیزهای جدید و عجیبی یادم داد چند دور خوندمش تا فهمیدم چه گوهریه خوندنش رو توصیه میکنم‌ گرچه ممکنه به دلیل زیر سوال بردن اطلاعات قبلی مقاومت جدیدی رو در شما بیدار کنه ولی ارزشش رو داره، شما رو دعوت میکنه و آموزش میده که باقلب خودتون ارتباط برقرار کنین
کمال الدین عبداللهی
۱۴۰۲/۴/۲۰
یکی از معدود کتاب‌هایی بود که نمیخواستم تمام شود، هیچ وقت و کماکان روایت گری ادامه یابد. این متن مقدس درست و بجا برایم آمد و تکه‌ای مؤثر در تکمیل پازل حقیقتی است که اخیرا با آن مواجه هستم. تشکر ویژه از مؤلف عزیز، از مترجم تیز بین، از کتابراه نازنین.
حلیمه عباسی
۱۴۰۲/۲/۲۵
سلام کتاب را خیلی دوست داشتم حرفهاش شبیه معجزه هست ولی من خیلی بهش اعتقاد دارم و میدونم که چنین چیزهایی ممکن هست و در واقعیت هم این اتفاقات می‌افتند و من خودم نیز این را تجربه کردم.
, مرضیه حمیدی
۱۴۰۲/۲/۱
مثل کتابهای مدیتیشن دیگه بود اما حدود ۱۰۰ صفحه داستان پردازی بود در رابطه با قبایلی که از این نوع مدیتیشن استفاده میکنند. نوع مدیتیشن هم که آموزش داده میشه که به اصطلاح از قلب هست خیلی ملموس نبود.
Behnam Kashkouli
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
عالی و بسیار عالی.. تا بحال به این زیبایی نویسنده‌ای راجع به زندگی درون قلب توضیح نداده..... خیلی روان و ساده که مفهومش برای هر خواننده‌ای آسونه
مجید دبیری
۱۴۰۱/۸/۹
کتاب خوب و مفیدیه و اولین کتابی که در باب فضای دل انسان و خود هیپنوتیزم دارم میخونم
منیره صادق
۱۴۰۳/۲/۶
سلام، من این کتاب دوست دارم زیرا به من کمک می‌کنه که سطح آگاهی خودم را ارتقاء بدم
منیره عباسی
۱۴۰۲/۹/۵
نویسنده در این کتاب به مدیتیشن خاصی اشاره دارد که آفریننده و منشا آن قلب انسان است.
کاربر S
۱۴۰۳/۱/۵
دانش قلبی💘 هنوز رشد پیدانکرده من که هرچه بیشتر می‌آموزم از ❤️ شگفت زده میشم
هادی شجاعتیان
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
همه کتابهای این نویسنده عالی هستند هزارتا ستاره هم کم هست
محمد عبدالهی
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
واقعا بهترین کتاب که تا حالا مطالعه کردم
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب زیستن در قلب

برای دریافت کتاب زیستن در قلب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.