معرفی و دانلود کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر

عکس جلد کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر
قیمت:
78000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر

کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر یکی از مهم‌ترین آثار در حوزۀ ذن به شمار می‌رود که با توجه به سخنان استاد معنوی برجستۀ قرن بیستم شونریو سوزوکی گردآوری و نگاشته شده است. ذهن ذن جزء عبارات معماگونه‌ای است که استادان ذن از آن بهره می‌گیرند تا شما را متوجه خودتان سازند، تا از سخن جلوتر رفته و ذهن و هستی‌تان را دریابید.

دربارۀ کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر:

شونریو سوزوکی (Shunryu Suzuki) در کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر (Zen Mind, Beginner's Mind) بسیار رک و صریح از آیین بودیسم در جایگاه مذهب یا فلسفۀ راز زدایی می‌گوید و همواره توجه‌تان را به سوی تمرین ساده و کاملِ نشستن جلب می‌کند تا از این طریق ذهن‌تان را توسط مراقبه پاکسازی کنید. هر چند تمامی افراد با توجه به ویژگی‌های شخصی و فرهنگی خود روش‌های مختلفی را برای زندگی انتخاب می‌کنند، با این حال هدف‌های نهایی همۀ آن‌ها دارای اشتراک است: اینکه به راحتی خود را بروز دهند و از توهم دوری کنند.

چه مراقبه‌گر باشید چه نه، نویسنده در این کتاب صوتی مفاهیمی را بیان می‌کند که برای زیستن ذهن آگاهانه در این دنیای پرازدحام، سودمند و روشنی‌بخش راه‌تان خواهد بود. زمانی که موضوعی را کاملاً درک کنید، به این معناست که قادر خواهید بود تمام چیزها را درک کنید. اما اگر سعی کنید همه چیز را متوجه بشوید، هیچ چیز را متوجه نخواهید شد. بهترین راه برای این کار، درک خودتان است. آن‌گاه تمام چیزها قابل فهم می‌شود. از این رو اگر بسیار تلاش کنید روش خودتان را می‌آفرینید، به سایرین کمک خواهید کرد و آن‌ها نیز به شما یاری می‌رسانند.

«در ذهن آغازگر قابلیت‌ها فراوان‌اند، در ذهن آزموده ناچیز.»

این عبارت آغازگر پرمخاطب‌ترین کتاب ذن برای تمام مردم آمریکاست. شاید کمتر عبارتی بتواند همچون این جملۀ مشهور و آغازین، درس مهمی به شما بدهد. این یک عبارت ساده با بیانی قاطعانه این تمایل همه‌گیر را در کارآموزان از بین می‌برد که به قدری در ذن غرق شوند تا اینکه به کلی از خاطر ببرند که ذن در مورد چیست! این عبارت یک درس لحظه‌ای است در اولین صفحۀ کتاب، با این حال تازه آغاز کار شما خواهد بود.

سوزوکی مبانی این کار را از جزئیات حالات بدن و تنفس در ذاذن تا درک عدم دوگانگی به صورتی بیان می‌کند که نه تنها برای شما بسیار واضح و روشن است بلکه از صفحۀ نخست تا پایان، با شادمانی بینش و آگاهی برایتان به همراه است.

با وجود سپری شدن سالیان زیاد از نخستین چاپ ذهن ذن، این کتاب یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک در زمینۀ ذن مدرن به شمار می‌رود و در مقام کتابی قابل تأمل برای آموختن ذن، مخاطبان بسیاری دارد، بسیار مطالعه شده و بسیار توسط دیگران توصیه شده است. زیرا تمرین ذن، زیستن به شیوۀ ذن و دیدگاه‌ها و شناختی که از طریق تمرین ذن حاصل می‌شود را به شما می‌آموزد. بله این کتاب صوتی هر شنونده‌ای را ترغیب می‌کند تا با سرشت خویش و ذهن خود، آشنا شود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر:

- یکی از بهترین و موجز‌ترین دیباچه‌ها در مورد تمرین ذن. (لایبرری ژورنال)
- هر بار که این کتاب را می‌خوانم برایم متفاوت است. در پس سادگی‌اش، لبریز از حکمت ذن است؛ حکمتی که در هر  بار خواندن کتاب برقش چون آذرخش می‌درخشد. (یان لبکفسکیل)
- این یکی از پنج کتاب بودیستی برتر تا به اکنون بوده است. (نشریۀ الفنت)

کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مراقبه و مدیتشن علاقه‌مند هستید و دوست دارید ذهن خود را مدیریت کنید، این کتاب صوتی بهترین اثر در این زمینه برای شماست.

با شونریو سوزوکی بیشتر آشنا شویم:

شونریو سوزوکی در واقع به عنوان بنیان‌گذار اصلی ذن در آمریکا شناخته می‌شود. او یک کاهن اهل ژاپن و از مکتب سوتو است که از سال 1959 تا زمان مرگش در آمریکا به شغل معلمی مشغول بود. سوزوکی همچنین بنیان‌گذار مرکز ذن در سان‌فرانسیسکو و مرکز ذن مانتن در تساجارا محسوب می‌شود. از آثار دیگر او می‌توان به کتاب نهرهای منشعب در تاریکی جاری‌اند اشاره کرد.

جملات برگزیدۀ کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر:

- بخشش نچسبیدن است، یعنی همین‌که به چیزی نچسبیده باشی بخشش کرده‌ای.
- افرادی که حالت خلأ را می‌شناسند همواره با پایداری می‌توانند مسائل خود را حل کنند.
- وقتی کاری انجام می‌دهی، باید خودت را به‌طور کامل بسوزانی، مثل یک آتش‌سوزی تمام و کمال، هیچ رد و نشانی از خودت به‌جا مگذار.
- زندگی و مرگ ما یک چیزند. هرگاه این حقیقت را دریابیم، دیگر نه هراسی از مرگ خواهیم داشت و نه مشکلی واقعی در زندگی.

در بخشی از کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر می‌شنویم:

خوشوقتم که در روزی اینجا هستم که بودا زیر درخت بو به روشن‌ضمیری رسید. او در آن لحظه چنین گفت: «دیدن سرشت بودا در هر چیز و هر فردی حیرت‌انگیز است!» منظورش این بود که وقتی تمرین ذاذن می‌کنیم، سرشت بودا را داریم، و هر یک از ما خود بودا هستیم. هدف او از تمرین صرفاً نشستن زیر درخت بو یا به حالت چهارزانو نشستن نبود. درست است که این حالت بدن حالتی اساسی و روشی اصیل برای ماست، ولی منظور بودا به‌واقع این بود که کوه‌ها، درختان، آب‌های جاری، گل‌ها و گیاهان همه‌چیز از آن‌گونه که هست همان‌طور است که بودا هست. یعنی هر چیزی به سیاق خودش فعالیت بودا را انجام می‌دهد.

ولی نباید هر چیزی را آن‌طور که وجود دارد به‌خودی‌خود در قلمرو هشیاری‌اش درک کرد. آنچه می‌بینیم یا آنچه می‌شنویم صرفاً بخشی یا تصور محدودی است از آنچه هستیم. اما وقتی فقط هستیم هر ىݬݔک صرفاً به شیوۀ خودمان بودا را بیان می‌کنیم. به بیان دیگر، وقتی چیزی نظیر ذاذن را تمرین می‌کنیم، آنگاه روش یا سرشت بودا تبلور می‌یابد. وقتی بپرسیم سرشت بودا چیست، محو می‌شود؛ اما وقتی فقط ذاذن تمرین کنیم از درک کامل آن بهره‌مند می‌شویم. تنها راه درک سرشت بودا تمرین ذاذن است، فقط همان‌طور باشیم که هستیم. پس منظور بودا از سرشت بودا این بود که همان‌طور باشد که بود، ورای قلمرو هشیاری.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
پیشگفتار: ذهن آغازگر - بخش اول: تمرین درست
27 دقیقه
کنترل
25 دقیقه
نه به ثنویت
28 دقیقه
بخش دوم: نگرش درست
31 دقیقه
بدون هیچ رد و نشانی
28 دقیقه
فعالیتت را محدود کن
34 دقیقه
پایداری
26 دقیقه
بخش سوم: درک درست
34 دقیقه
طبیعی بودن
27 دقیقه
چسبیدن، نچسبیدن
39 دقیقه
ورای هشیاری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر
نویسنده
مترجمعلی ظفر قهرمانی نژاد
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
78000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر

Yasaman Mim
۱۴۰۱/۶/۲۵
راجع به این کتاب باید بگم که اگه هیچ آشنایی با ذِنِ بودیسم ندارین یکم سنگینه براتون... پیشنهاد میکنم اگه میخواین با ذِن آشنا بشین (از کتابای همین برنامه میگم دسترسی راحت تره) اول سراغ "کتاب مدیتیشن ذن" اثر "بونی میوتای تریس" برین که کاملا با این مراقبه به زبون ساده آشنا میشین و بعد از اونم "ذن هنر ساده زیستن" اثر "شون میو ماسه یو" و در آخرم اگه خواستین "هنر زندگی آسوده" که ۹۹ روش ساده رو برای پیاده کردن ذن در زندگی روزمره گفته مطالعه کنین و بعد سراغ این کتاب بیاین.. من سالهاست که در حوزه‌ی بودیسم مطالعه میکنم.. من کلی راه‌ها و روش‌ها و دوره‌های روان درمانی گذروندم ولی هیچ کدومش مثل بودیسم که به واسطه‌ی اون با ذن آشنا شدم بهم کمک نکرد و منو به خودم نزدیک نکرد و به اون حس آرامش درونی نرسوند... اگه از اضطراب، استرس، فکر گذشته یا هر اختلال روانی مثل خشم و هر حس منفی دیگه که در شما هست و آزارتون میده رنج میبرین شک نکنین بهترین روش فقط آموزه‌های بودا و ذن هست... امیدوارم موفق و شاد باشین♡
ترانه کمالی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
.
«زندگی و مرگ ما یک چیزند.»
هستی=نیستی.
مُطْلَقَا، یکی‌ند و از یک جنس.
با وجود سپری شدن سالیان زیاد از نخستین چاپ ذهن ذن، این کتاب هنوز یکی از مهم‌ترین آثار کلاسیک در زمینۀ ذن مدرن به شمار می‌رود و در مقام کتابی قابل تأمل برای آموختن ذن، مخاطبان بسیاری دارد، بسیار مطالعه شده و بسیار توسط
دیگران توصیه شده است. تمرین ذن، زیستن به شیوۀ ذن و دیدگاه‌ها و شناختی که از طریق تمرین ذن حاصل می‌شود را به شما می‌آموزد و البته اصلی‌ترین راه درک سرشت بودا، تمرین ذاذن است: فقط همان‌طور باشیم، که هستیم.
کتاب برای چه کسانی مناسب است:
اگر به مراقبه و مدیتشن علاقه‌مند هستید و دوست دارید ذهن خود را مدیریت کنید.
⚠️پی‌نوشت اول: اگه با ذن و بودیسم هیچ آشنایی نداشته باشین، این کتاب سخت می‌شه براتون. (قبل شروع این کتاب، پیش مطالعه در این دو مورد را داشته باشین)
پی‌نوشت شخصی: (درباره نویسنده) #شونریو_سوزوکی:
بنیان‌گذار اصلی ذن در آمریکا، یک کاهن اهل ژاپن و از مکتب سوتو است که از سال 1959 تا زمان مرگش در آمریکا معلم بود. سوزوکی همچنین بنیان‌گذار مرکز ذن در سان‌فرانسیسکو و مرکز ذن مانتن در تساجارا محسوب می‌شود.
پی‌نوشت دوم: معنیِ خوشنویسی‌ی روی جلد: ذهن‌ِ آغازگر.
پی‌نوشت سوم: این کتاب، یکی از ۵ کتاب برترِ بودیسم است.
پی‌نوشت چهارم: در جریان باشین در صورت تمایل به خرید کتاب در کنار نسخه صوتی‌ش، فونت کتاب ریز و قطع‌ش، پالتویی هست.
پی‌نوشت پنجم: لطفا اصلا عجله‌ای در تموم کردن‌ش نداشته باشین، مزه مزه‌ش کنین و بذارین کلمات‌، به عمق فکرتون بشینن؛ کتاب فوووووووووووق‌العاده‌ای هست اگر بهش عمل کنین.
پی‌نوشت آخر: تنها چیزی که من نتونستم هضم‌ش کنم مطالبی بود در ارتباط با «وجود و عدم وجود».
.
یدالله نخعی زرندی
۱۴۰۱/۱۰/۲۵
این کتاب بسیار در بالا بردن سلامتی روح و روان و ذهن مفید است و مکتبهای شرق اسیا از جمله در ژاپن و چین همانند ذن و بودا و هم چنین زرتشت در ایران باستان بسیار به سلامتی روح و روان و زندگی معنادار بها داده و انسان را به داشتن اندیشهو افکار باک تشویق کرده و انسان را بدون وعده دادن به بهشت و جهنم به و و خوبی نیکی دعوت میکنند در این مکتب به انسان می‌اموزد که نیکی خدمت علاوه بر طرف مقابل به خود نیز نیکی کرده اید و ثمر نیکی برای هردو طرف میباشد و پاداش کارهای نیک به خود انسان در روز نیاز و حتی در همه وقت برمیگردد و انسان نباید در مقابل نیکی از کسی و حتی خداوند توقعی داشته باشد و در این مکتب انسان به خوشبختی حقیقی و همان حلاوت و شرینی زندگی و شاید به زبان ساده تر به عشق میرسد و در این مکتب علاوه بر زندگی معنادار و استفاده درست از داشته‌ها و بدون نگرانی از نداشته‌ها به اصل انضباط در امور زندگی و تداوم و پیگیری کارها و مقاومت در مقابل مشکلات بعنوان یک اصل میپردازد و موفقیت را در مداومت و پایداری و پافشاری در مشکلات میداندو صبر را لزوم رسیدن به مقصد دانسته و باعث میشود که انسان در این مکتب بسیار در کارها به ارامش و زندگی معنادار برسد و نظر اینجانب این است در جوامع امروزی برای جلوگیری از بیماریهای روحی و روانی ناشی از پوچی گرایی که بشر درگیر ان است این مکتب میتواند مشکل بشر را حل کند
Nazgol N
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
بسیار خوب، هم موضوع هم گوینده... ممکنه مطالب برای کسانی که در راه آگاهی و بیداری هستند کمی تکراری و ساده باشه، در کل ذن همون تمرین حضور در لحظه با تمرکز بر تنفس هست، که خیلی خوب نویسنده آموزش میده، در عین سادگی موضوع بسیار سخت است... توصیه میکنم همه چنین کتاب‌هایی رو بخونند و انجام بدهند... تنها از خواندن کافی نیست... کتابراه هم تشکر و امیدوارم کتاب‌هایی در چنین زمینه‌هایی بیشتر در دسترس علاقه مندان به این مطالب قرار بده
شهرزاد زارع
۱۴۰۱/۸/۱۷
سلام و خسته نباشید، با سپاس فروان از تمامی کسانی که برای تولید کتابهای صوتی زحمت میکشنید، صدای خوب گوینده آقای عمرانی آرامش خاطر ایجاد میکند کتاب صوتی ذهن ذن برای من بسیار مفید و عالی بود چندبار گوش دادم این کتاب برای کسانی که به آرام کردن ذهن و افکار خود علاقمند هستند بسیار مفید است، به نظر بنده و اگر واقعا سعی کنیم که به درستی از داده‌های کتاب عمل کنیم حتی از نظر جسمی روانی هم به سلامتی و آرامش میرسیم
mazhar keshvari
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
فوق العاده بود مخصوصا برای من که انگار فرشته‌ها برام این کتاب فرستاده بودن خیلی خسته از این همه تلاش بودم دنبال نتیجه چیزی که خودمم نمی‌دونستم منتظر چه اتفاقی هستم دقیقا
من لذت بردم و سه بار در دو روز گوش دادم و استفاده کردم از علم و سخنان بزرگوار امید دوباره بهم داد مرسی انشالله نور بهش برسه
Maryam Moosavi
۱۴۰۱/۴/۲۴
با تشکر از کتاب راه کتاب خیلی کاربردی هست البته دو بار گوش دادم و خیلی مطالب خوبی ارایه داد ک ب من تلنگری زد نسبت به شناخت خود و ذهن و در کل متوجه شدم این که سکوت محض کردن خودش‌ی هنر واقعا ممنون از کتاب ا و راوی کتاب هم ک تاثیر زیادی داره واقعا عالی بود و کاربردی
سید حمید فتوحی
۱۴۰۱/۳/۱۲
برای من که علاقه به فلسفه و حکمت شرق دارم شروع خوبیست برای معرفی ذن که یکی از بزرگترین مکاتب شرقیست. یکی از فاکتورهای مهم از نظر من برای کتاب کاربردی بودن راهکارهای ارایه شده است و این کتاب این ویژگی را دارد. پیشنهاد این کتاب را برای کسانی که در جستجوی آرامش و زندگی در لحظه هستند دارم
Mehdi Arab
۱۴۰۱/۱/۱۰
این کتاب برای آگاهی‌های بیشتر نیست بلکه برای تقویت آگاهی است چون آگاهی در درون ما هست و نیاز به جرقه برای فعال کردن داره...
این کتاب رو دوست داشتم و برای دوستانی که در مسیر معنویت حرکت میکنن بسیار جذاب خواهد بود💯💯💯
mojgan taghavi
۱۴۰۰/۱۰/۶
گویندگی، متن کتاب، موزیک همگی فوق العاده بودن، متن کتاب بسیار قابل تامل و عمیق بود و حتما چندباری باید خونده بشه و واقعا ارزش گوش کردن داره، این کتاب به کسانی که سالهاست مطالعه میکنن پیشنهاد میشه، مرسی که هستین❤️🌹
Art Rasa
۱۴۰۰/۱/۱۲
عالی. نمیدونم تا الان چند دفعه گوش دادم و چند بار دیگه گوش خواهم داد فقط میدونم هر بار بیشتر برام جذابیت داره و اصلا برام تکراری نمیشه و آرامش بخشه. مخصوصا صدای دلنشین گوینده.
ابوالفضل اصلانی
۱۴۰۲/۴/۱۴
این کتاب مناسب کسانی است که اطلاعاتی از قبل در زمینه آگاهی، عرفان، مدیتیشن داشته باشند ولی درکل کتاب بسیار خوبی درجهت بالابردن سکون و ذن و تمرکز و موفقیت و سلامتی است کتاب آموزنده بودا است
هلیا تاج
۱۴۰۱/۱۰/۴
قابلیت این رو دارم که صبح تا شب صدای زیبای آقای عمرانی رو گوش بدم😍 خدا بهتون سلامتی و شادی بده
کتاب هم برای کسانی که اهل مراقبه هستن بشدت پیشنهاد میشه
negar bahmaee
۱۴۰۰/۱/۱۵
کتابی فوق العاده برای کسانی که علاقه به ذهن و معنا و درون انسان دارند.. با راهنمایی‌ها، مدل حرکات و طرز فکر کردن جدیدی اشنا میشوید
ساسان قزل پیچاق
۱۴۰۲/۸/۱۵
سلام، از نظر مطالب و عناوین بسیار خوب لست، اما نحوه‌ی بیان مطالب سخت و پیچیده‌ای مثل ذن، سخت کرده فهم مطالب رو برای شنونده، یکم خسته کننده میشه.
مشاهده همه نظرات 78

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر

برای دریافت کتاب صوتی ذهن ذن، ذهن آغازگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.