معرفی و دانلود کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم

عکس جلد کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم

ساختمان داده‌ها از اصلی‌ترین مفاهیم علم کامپیوتر هستند و نقش سازمان‌دهی و بهبود پردازش داده‌ها را در برنامه‌ها ایفا می‌کنند. کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم، ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در زبان برنامه‌نویسی ++C را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده است. عین الله جعفرنژاد قمی این کتاب آموزشی را برای دانشجویان علوم کامپیوتر تالیف کرده است.

درباره‌ی کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم

ساختمان داده‌ها به طور کلی از این جهت حائز اهمیت هستند که در سازمان‌دهی اطلاعات، ذخیره‌ی داده‌‌ها به بهترین شکل و پردازش داده‌ها و بازیابی آن‌ها در برنامه‌های مختلف و سیستم‌های کامپیوتری نقش اصلی را بر عهده دارند. ساختمان داده‌ها همچنین دسترسی به اطلاعات را آسان‌تر می‌کنند و باعث سهولت در استفاده از اطلاعات می‌شوند. از همین رو یادگیری ساختمان داده از مهم‌ترین اصول در حوزه‌ی کامپیوتر، علم داده و برنامه‌نویسی به شمار می‌رود؛ چرا که ساختمان داده یکی از پایه‌های اصلی هر برنامه‌ی کامپیوتری است. علاوه بر یادگیری این مفهوم، یادگیری نحوه‌ی پیاده‌سازی ساختمان داده در محیط‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف نیز برای برنامه‌نویسان ضرورت دارد. همچنین ساختمان داده یکی از اصلی‌ترین دروس رشته‌های علوم کامپیوتر به حساب می‌آید. در کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم، ساختمان‌ داده‌های مختلف و رایج زبان برنامه‌نویسی ++C به طور کامل آموزش داده شده و این اثر دانش لازم را برای کار با ساختمان داده‌ها در این زبان، در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان قرار داده است.

ساختمان داده‌ها در ++C مجموعه‌ای از عناصرند که برای مدیریت، نگهداری و سازمان دادن به اطلاعات در برنامه‌نویسی به این زبان مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین نیاز است تا برای حل مسائلی که پیچیدگی بیشتری دارند، دانش برنامه‌نویسان در دو زمینه‌ی ساختمان داده و الگوریتم‌ها به میزانی باشد که بتوانند آن‌ها را در برنامه‌های مختلف پیاده کنند. کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم، توسط عین الله جعفرنژاد قمی تالیف شده تا راهنمای دانشجویان و مهارت‌آموزان این حوزه باشد و متداول‌ترین ساختمان داده‌های ++C، الگوریتم‌ها و شیوه‌های پیاده‌سازی آن‌ها را آموزش دهد.

مولف در این اثر پس از بررسی دقیق ساختمان داده‌ها، الگوریتم‌ها و انتزاع و انواع داده‌های انتزاعی، مفهوم آرایه‌ها را که ساده‌ترین ساختمان داده‌ی زبان ++C هستند، به طور کامل آموزش داده است. در ادامه ساختار لیست‌های پیوندی، کاربردها و پیاده‌سازی آن‌ها نیز مطرح شده و سپس پشته‌ها و جزئیات آن‌ها مورد بررسی قرار داده شده‌اند. همچنین با مطالعه‌ی کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم، دانش خوبی در زمینه‌های صف، کاربردها و پیاده‌سازی آن با آرایه و لیست پیوندی، انواع درختان با نکات مربوط به آن‌ها، گراف‌ها و روش‌های پیمایش گراف، روش‌های مرتب‌سازی و تحلیل الگوریتم‌ها و درهم‌سازی به مهارت‌آموزان انتقال داده خواهد شد. در انتهای هر فصل، تمرین‌ها و پروژه‌های برنامه‌نویسی نیز ذکر شده و تمامی مباحث و نکات با ارائه‌ی مثال‌های متعدد در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.

این کتاب آموزشی توسط انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به دانشجویان، مهارت‌آموزان برنامه‌نویسی و علوم داده و همینطور افراد شاغل و علاقه‌مند در این حوزه‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم می‌خوانیم

نوع داده‌ی انتزاعی (ADT) یک نوع داده است که برنامه‌نویس آن را تعریف می‌کند و مجموعه‌ای از مقادیر داده و مجموعه‌ای از اعمال را مشخص می‌کند که می‌توانند روی آن مقادیر اجرا شوند. انواع داده‌ی انتزاعی مستقل از پیاده‌سازی خود تعریف می‌شوند که به ما اجازه می‌دهد به جای تاکید بر پیاده‌سازی، به استفاده از نوع داده‌ی جدید تاکید داشته باشیم. این جداسازی به این دلیل انجام می‌شود که تعامل با نوع داده‌ی انتزاعی از طریق واسط با مجموعه‌ای از اعمال تعریف‌شده انجام می‌گیرد. این موضوع، پنهان‌سازی اطلاعات نامیده می‌شود. با پنهان‌سازی جزئیات پیاده‌سازی و نیاز به دسترسی به ADTها از طریق واسط، می‌توانیم به خوبی با انتزاع کار کنیم و به جای تاکید بر چگونگی پیاده‌سازی اعمال، بر خود اعمال متمرکز شویم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها
فصل دوم: آرایه‌ها
فصل سوم: لیست‌های پیوندی
فصل چهارم: پشته‌ها
فصل پنجم: صف‌ها
فصل ششم: درختان
فصل هفتم: گراف‌ها و کاربرد آن‌ها
فصل هشتم: مرتب‌سازی
فصل نهم: درهم‌سازی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات299
زبانفارسی
شابک978-600-205158-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰۰ ۷۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم

برای دریافت کتاب ساختمان داده‌ها در ++C - ویراست دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.