معرفی و دانلود کتاب ساختمان داده‌ها در #C

عکس جلد کتاب ساختمان داده‌ها در #C
قیمت:
۱۷۵۰۰۰ ۸۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان داده‌ها در #C و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان داده‌ها در #C و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساختمان داده‌ها در #C

سازمان‌دهی داده‌ها برای حل مسائل، مهارتی است که با یادگیری درس ساختمان داده به دست می‌آید. مفاهیم ساختمان داده در زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی قابل پیاده‌سازی هستند و کتاب ساختمان داده‌ها در #C برای آموزش نحوه‌ی پیاده‌سازی این مفاهیم در زبان #C تدوین شده است. عین الله جعفری قمی این منبع آموزشی را برای استفاده‌ی دانشجویان و علاقه‌مندان تالیف کرده است.

درباره‌ی کتاب ساختمان داده‌ها در #C

با توسعه‌ی روزافزون علم داده، نیاز است تا مهارت‌آموزان بکوشند سرعت ارتقای دانش خود را با توسعه‌ی این علم در ابعاد مختلف هماهنگ کنند. مبحث درسی ساختمان داده‌ها یکی از مهم‌ترین مباحث حوزه‌ی کامپیوتر و رشته‌های مرتبط با آن به شمار می‌رود که اهمیت آن بر تمام دانشجویان و مهارت‌آموزان این حوزه آشکار است. اهمیت این مبحث درسی و مهارت‌های مبتنی بر آن ناشی از نقش پررنگی‌ست که در سازمان‌دهی داده‌ها، ذخیره و نگهداری اطلاعات و پردازش و بازیابی داده‌ها دارد. به علاوه از آن‌جا که ساختمان داده یکی از پایه‌های اساسی برنامه‌نویسی‌ به شمار می‌رود، یادگیری اصول پیاده‌سازی آن در زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی ضرورت دارد. با توجه به افزایش تدریس زبان #C به دانشجویان برنامه‌نویسی، عین الله جعفرنژاد قمی در کتاب ساختمان داده‌ها در #C، به سراغ آموزش مفاهیم ساختمان داده در این زبان برنامه‌نویسی رفته تا نکات مبتنی بر یافته‌های روز این حوزه را در اختیار مهارت‌آموزان قرار دهد. با مطالعه‌ی این اثر و دنبال کردن مثال‌ها و انجام تمرینات آن، قادر خواهید بود تا ساختمان داده‌های مختلف را در زبان #C پیاده‌سازی کنید.

معرفی و دانلود کتاب ساختمان داده‌ها در #C

این اثر برای افرادی که با زبان #C آشنایی نسبی دارند ثمرات بیشتری به همراه خواهد داشت؛ با این وجود در اولین فصل از کتاب، مفاهیمی از #C که در یادگیری و درک ساختمان داده‌ها تاثیرگذار هستند نیز توضیح داده شده‌اند. این فصل شامل روش‌های برنامه‌نویسی، متدهای همنام، مفهوم کلیت و نکات آن و کلکسیون‌ها در #C است. مولف در ادامه‌ی کتاب ساختمان داده‌ها در #C به سراغ بررسی انواع آرایه‌ها و محدودیت‌ آن‌ها در پردازش، پشته‌ها و اعمال آن‌ها و نیز کاربردها و طراحی و پیاده‌سازی، صف‌ها و کاربردشان در شبیه‌سازی، لیست‌های پیوندی و ساختار و طراحی و کاربرد آن‌ها، جزئیات مربوط به درخت‌های دودویی، درخت‌های AVL و قرمز-سیاه و ساختمان داده‌ی هیپ رفته است. همچنین با مطالعه‌ی این کتاب می‌توان درک خوبی نسبت به مفهوم گراف‌ها، پیاده‌سازی و پیمایش آن‌ها و درخت‌های پوشا، کلکسیون‌های مهم و انواع شیوه‌های مختلف مرتب‌سازی به دست آورد. در انتهای هر فصل تمرینات مربوط به مباحث مطرح‌شده نیز موجودند. همچنین کدهایی که به عنوان مثال در کتاب آورده شده، همگی در ویژوال استودیو 2008 تایپ شده‌اند که می‌توانند در درک برنامه‌ها موثر واقع شوند.

کتاب ساختمان داده‌ها در #C برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب آموزشی را به دانشجویان و مهارت‌آموزان حوزه‌های برنامه‌نویسی و علوم داده، که قصد دارند مفاهیم ساختمان داده‌ها را در زبان #C فرا گیرند، و آشنایی قبلی با این زبان دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ساختمان داده‌ها در #C می‌خوانیم

کلکسیون‌ها، چه خطی و چه غیرخطی، خواصی دارند که آن‌ها را توصیف می‌کنند و اعمالی دارند که می‌توانند بر روی آن‌ها اجرا شوند. نمونه‌ای از خاصیت کلکسیون‌ها، Count است که تعداد عناصر موجود در کلکسیون را مشخص می‌کند. اعمال کلکسیون که متد خوانده می‌شوند، عبارتند از: Add (برای افزودن عنصری به کلکسیون)، Insert (برای درج عنصر در کلکسیون)، Remove (برای حذف عنصری از کلکسیون)، Clear (برای حذف تمام عناصر از کلکسیون)، Contains (برای تعیین این که آیا عنصری خاص در کلکسیون وجود دارد یا خیر) و IndexOf (برای مشخص کردن اندیس عنصری خاص در یک کلکسیون).

در محیط NET. سه فضای نام برای کلکسیون‌ها فراهم شده است. فضای نام System.Collections حاوی کلکسیون‌هایی است که مرجع‌هایی به اشیا را نگه می‌دارند. فضای نام System.Collections.Generic حاوی کلاس‌های کلی برای ذخیره‌ی کلکسیون‌هایی از انواع موردنظر است. فضای نام System.Collections.Specialized حاوی چند کلکسیون است که از انواع خاصی مثل رشته‌ها و بیت‌ها پشتیبانی می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمات
فصل دوم: آرایه‌ها
فصل سوم: پشته‌ها
فصل چهارم: صف‌ها
فصل پنجم: لیست‌های پیوندی
فصل ششم: درخت‌های دودویی
فصل هفتم: درخت‌های AVL، قرمز - سیاه و هیپ
فصل هشتم: گراف‌ها
فصل نهم: معرفی چند کلکسیون مهم
فصل دهم: روش‌های مرتب‌سازی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساختمان داده‌ها در #C
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات355
زبانفارسی
شابک978-964-8996-89-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۵۰۰۰ ۸۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساختمان داده‌ها در #C

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساختمان داده‌ها در #C

برای دریافت کتاب ساختمان داده‌ها در #C و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.