معرفی و دانلود کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم

عکس جلد کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم
قیمت:
۲۲۵۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم

ساختمان داده‌ها یکی از مباحث اصلی علوم کامپیوتر است که یادگیری مفاهیم اساسی آن، در صورت آشنایی با زبان برنامه‌نویسی C آسان‌تر خواهد شد. کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم، توسط عین الله جعفرنژاد قمی تالیف شده تا به عنوان یک منبع آموزشی غنی در این زمینه، در اختیار دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر و رشته‌های مرتبط قرار گیرد.

درباره‌ی کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم

ساختمان داده‌ها از اصلی‌ترین دروس رشته‌های علوم کامپیوتر است که در طراحی برنامه‌های رایانه‌ای و پیاده‌سازی الگوریتم‌های حل مسئله به کار گرفته می‌شود. از آن‌جا که ارتقای عملکرد برنامه‌ها، افزایش کارآمدی آن‌ها و نیز بهبود تجربه‌ی کاربری، وابسته به ساختمان داده‌هاست، تسلط بر این درس، بسیار حائز اهمیت در نظر گرفته می‌شود و ضرورت یادگیری آن برای تمام دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه آشکار و روشن است. علوم کامپیوتر و به صورت کلی ساختمان داده، شامل سازماندهی، مدیریت و ذخیره‌سازی داده‌هاست که دسترسی بهتر به داده‌ها را فراهم می‌کند. در حقیقت ساختار داده یک ساختار جبری به شمار می‌رود؛ چرا که مجموعه‌ای از مقادیر داده‌ها، روابطی که بین آن‌ها برقرار است و توابع و عملیاتی را که می‌توان روی داده‌های موجود اعمال کرد، در بر می‌گیرد. اما نکته‌ی اصلی این‌جاست که یادگیری مفاهیم اساسی ساختمان داده‌ها پیچیدگی و دشواری خاصی دارد و به راحتی نمی‌توان بر این مفاهیم مسلط شد. کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم، جهت آموزش مفاهیم ساختمان داده به دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه توسط عین الله جعفرنژاد قمی تالیف شده است. با این تفاوت که رویکرد این کتاب، آموزش براساس زبان برنامه‌نویسی C است و آشنایی با این زبان به دانشجویان کمک می‌کند بتوانند مفاهیم دشوار ساختمان داده را با سهولت بیشتری بیاموزند. بنابراین کتاب آموزشیِ پیشِ رو، تنها در صورتی برای شما کاربرد خواهد داشت که با زبان برنامه‌نویسی C آشنا باشید.

کارایی الگوریتم‌ها، کاربردهای پشته، انواع صف و اولویت، انواع لیست‌های پیوندی، پیاده‌سازی ماتریس‌ها و چندجمله‌ای‌های اسپارس و انواع درخت‌ها و نمایش و کاربردهای آن‌ها در کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم، مورد بررسی قرار داده شده‌اند. همچنین جزئیات و نکات گراف و پیاده‌سازی آن به صورت‌های مختلف، بازگشتی و سه روش اصلی مرتب‌سازی و الگوریتم‌های آن‌ها نیز به صورت کامل در این کتاب آموزشی مطرح شده‌اند.

کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم، به شکلی تدوین شده که حتی به عنوان یک مرجع درسی کامل و دقیق نیز کاربرد داشته باشد. نویسنده در هر فصل علاوه بر ارائه‌ی نکات اساسی و آموزش جامع مفاهیم ساختمان داده، بخش‌هایی را نیز به تمرین‌ها و پروژه‌های برنامه‌نویسی اختصاص داده تا به تاثیرات و ثمرات آموزش افزوده شود. بنابراین با نظم، پیگیری و دقت در مطالعه‌ی این کتاب آموزشی و حل تمرین‌ها و انجام پروژه‌ها، در پایان، با تسلط بر مباحث ساختمان داده قادر خواهید بود تا مهارت و دانش کافی را که در این زمینه به دست آورده‌اید، به کار بگیرید. بنابراین حل مسائل و پروژه‌های نیازمند به سازماندهی داده‌ها و مدیریت آن‌ها، به بهترین شکل برای شما میسر خواهد شد.

این اثر توسط عین الله جعفرنژاد قمی تالیف و به‌کوشش انتشارات علوم رایانه چاپ و منتشر شده است.

کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه و مرور این کتاب را به تمام دانشجویان علوم کامپیوتر و رشته‌های مرتبط که به علم داده‌ها علاقه‌مندند، به دنبال یادگیری مباحث ساختمان داده‌ هستند و با زبان برنامه‌نویسی C آشنایی دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم می‌خوانیم

با توجه به این که پشته و آرایه مجموعه‌ای از عناصر مرتب هستند، هرگاه برای حل مسئله‌ای نیاز به پشته باشد، می‌توان از آرایه استفاده کرد. اما دقت کنید که آرایه و پشته کاملاً با هم متفاوت‌اند. تعداد عناصر آرایه ثابت است و در هنگام تعریف آرایه مشخص می‌گردد و این مقدار قابل تغییر نیست. در حالی که پشته یک ساختمان داده‌ی پویا است که طول آن با درج و حذف عنصر تغییر می‌کند.

گرچه آرایه نمی‌تواند یک پشته باشد، ولی می‌تواند محلی (بستری) برای نمایش پشته باشد. یعنی آرایه را می‌توان طوری تعریف کرد که گنجایش حداکثر تعداد عناصر پشته را داشته باشد. هنگام اجرای برنامه، طول پشته می‌تواند در فضایی که برای آن منظور شده است تغییر کند. یک طرف آرایه را می‌توان به عنوان پایین پشته و طرف دیگر آن را به عنوان بالای پشته در نظر گرفت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر ساختمان داده‌ها
فصل دوم: پشته‌ها
فصل سوم: صف‌ها
فصل چهارم: لیست‌های پیوندی
فصل پنجم: درخت‌های دودویی
فصل ششم: درخت‌های عمومی
فصل هفتم: گراف‌ها و کاربردهای آن‌ها
فصل هشتم: بازگشتی
فصل نهم: مرتب‌سازی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات427
زبانفارسی
شابک978-964-8996-22-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۲۵۰۰۰ ۱۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم

برای دریافت کتاب ساختمان داده‌ها در C - ویراست سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.