معرفی و دانلود کتاب سان تزو و ماکیاولی: اصول موفقیت و رهبری برای دنیای مدرن

عکس جلد کتاب سان تزو و ماکیاولی: اصول موفقیت و رهبری برای دنیای مدرن
قیمت:
۶۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سان تزو و ماکیاولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سان تزو و ماکیاولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سان تزو و ماکیاولی: اصول موفقیت و رهبری برای دنیای مدرن

کتاب سان تزو و ماکیاولی نوشته‌ی مایکل اسلوان اثری جالب و خواندنی در حوزه‌ی مدیریت و رهبری است. این اثر بر اساس دو کتاب «شهریار» نوشته‌ی نیکولو ماکیاولی و کتاب «هنر رزم» نوشته‌ی سان تزو اصول موفقیت و رهبری در دنیای مدرن را تبیین می‌کند.

درباره‌ی کتاب سان تزو و ماکیاولی

کتاب سان تزو و ماکیاولی (Sun Tzu & Machiavelli Success And Leadership Principles) اثر مایکل اسلوان (Michael Sloan) نویسنده و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی است. اثر حاضر بر اساس دو کتاب برجسته و معروف در حوزه‌ی مدیریت، حکومت‌داری و علوم سیاسی نگارش شده است: کتاب «شهریار» اثر نیکولو ماکیاولی و کتاب «هنر رزم» نوشته‌ی سان تزو.

نیکولو ماکیاولی سیاستمدار، فیلسوف و نویسنده‌ی ایتالیایی دوران رنسانس است که آرا و نظریات خود در باب حکمرانی را در کتابی تحت عنوان «شهریار» به نگارش درآورد. این کتاب هنوز بعد از گذشت سال‌ها مورد توجه دانشمندان و پژوهشگران حوزه‌ی علوم سیاسی است و مورد نقد و بررسی‌های فراوان قرار می‌گیرد. سان تزو نیز ژنرال چینی و استراتژیست نظامی و در عین حال نویسنده و فیلسوفی بوده که نظریات خود پیرامون اصول باستانی پیروزی در جنگ را در کتاب «هنر رزم» منتشر کرده است. کتاب سان تزو و ماکیاولی در واقع تلفیقی از اندیشه‌ها و آرای بیان‌شده در دو کتاب ذکرشده است.

نویسنده در این کتابِ نسبتاً جدید اصول موفقیت و رهبری را با اتکا به نظریات کهن ماکیاولی و سان تزو بیان می‌کند. او معتقد است برای موفقیت در زندگی، باید در کتاب‌های کهنی تعمق کنیم که پیرامون خرد و اندیشه‌ورزی نوشته شده‌اند. مایکل اسلوان در کتاب سان تزو و ماکیاولی به تمام اصول باستانی مربوط به نحوه‌ی دستیابی به پیروزی در میدان نبرد می‌پردازد که سان تزو در کتاب خود آموزش داده است: جنگ میدان‌گاهی پرخطر است که موفقیت در آن به رهبری راستین نیاز دارد... اصول سان تزو آنقدر خردمندانه است که بعد از گذشت سال‌ها باز هم می‌توان آن‌ها را در دنیای سرمایه‌داری و مدرن امروزی پیاده کرد. در واقع، اصول سان تزو در مواجهه با نبردهای هر روزه‌ی ما در زندگی روزمره راهگشا است و به ما کمک می کند در جنگ زندگی پیروز میدان باشیم.

نویسنده علاوه بر پرداختن به اصول جالب و تأثیرگذار سان تزو در خصوص پیروزی در جنگ و زندگی، به کاربرد نظریات جسورانه‌ی ماکیاولی در دوران مدرن نیز نگاهی می‌اندازد. ماکیاولی درباره مدیریت و فرمانروایی نظریات جالب و کارآمدی دارد. ممکن است برخی افراد با خود فکر کنند کتاب شهریار اثر ماکیاولی بیش‌ازاندازه بی‌رحمانه یا شیطانی است، اما نظریاتش واقع‌گرایانه است و تکنیک‌های او را می‌توان در اقدامات بسیاری از سیاستمداران و رهبران جهان در عصر کنونی مشاهده کرد. با رسیدن به خرد و عمق نظریات ماکیاولی در کتاب شهریار می‌توانید یاد بگیرید چطور نمایش‌های حیله‌گرانه‌ی کسانی را تشخیص دهید که می‌خواهند شما را تضعیف کنند و به این ترتیب توپ را به زمین دشمنانتان بیندازید.

نویسنده‌ کتاب سان تزو و ماکیاولی را در دو بخش و دوازده فصل نگارش کرده است. بخش اول کتاب درباره‌ی فلسفه‌ی سان تزو برای یک رهبری کارآمد است و بخش دوم به دورنمای شخصی می‌پردازد که برای رتق‌وفتق امور اجتماعی به حیله‌گری روی می‌آورد. آگاهی از اندیشه‌های ماکیاولی به ما کمک می‌کند این موارد را شناسایی و از آن عبور کنیم. چه رهبر یک کسب‌وکار هستید، چه یک سازمان را مددیریت می‌کنید یا حتی اگر رهبر خانه و خانواده خود هستید، در حین مدیریت و رهبری با چالش‌های بسیاری مواجه خواهید شد. با مطالعه‌ی کتاب سان تزو و ماکیاولی نه تنها خرد باستانی اندیشمندان برجسته‌ای همچون سان تزو و ماکیاولی را فرا می‌گیرید، بلکه این را نیز خواهید آموخت که چطور این توصیه‌ها و راهبردها را در زندگی امروزی خود در دنیای مدرن به کار بگیرید.

کتاب سان تزو و ماکیاولی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی مدیریت و رهبری مناسب است. اگر به دنبال راه حل بهتری برای رسیدن به موفقیت، غلبه بر چالش‌ها و ناملایمات زندگی هستید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب سان تزو و ماکیاولی را بخوانید تا با اتکا به نظریات این دو متفکر خرمند مسیر موفقیت را برای خودتان هموار کنید.

با مایکل اسلوان بیشتر آشنا شویم

مایکل اسلوان نویسنده و تهیه‌کننده‌ی آمریکایی در اکتبر سال 1946 در نیویورک به دنیا آمد. عمده‌ی شهرت او از تهیه‌کنندگی فیلم‌های سینمایی نظیر «ایکوالایزر (برابرساز)» می‌آید. او به حرفه‌ی نویسندگی نیز مشغول است و چند کتاب و مقاله را به‌ رشته‌ی تحریر درآورده. از برجسته‌ترین آثار اسلوان می‌توان به کتاب «سان تزو و ماکیاولی» و همچنین کتاب «مهارت حل مسأله: راهکارهای خلاقانه‌ی حل مشکلات» اشاره کرد که به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند. همچنین کتاب‌های «طرز فکر جسورانه»، «قدرت»، «مثبت‌گرایی در عمل»، «هنر بزرگ فکر کردن» و «هنر جسور بودن» از دیگر آثار اوست.

جملات برگزیده کتاب سان تزو و ماکیاولی

  • کسی که تفکر ندارد، خود را نمی‌شناسد.
  • خرد قابلیت تفکر به‌قاعده و اتخاذ تصمیم درست برپایۀ درک شرایط است.
  • رهبر کسی است که با فضایلی چون خرد، صداقت، کرامت، شهامت و دقت عجین است.
  • اصول اخلاقی باعث می‌شود مردم در هماهنگی کامل و بی‌هیچ ترس و دلسردی با رهبر یا فرمانده خود قدم بردارند.

در بخشی از کتاب سان تزو و ماکیاولی می‌خوانیم

ارتش برای مبارزه باید نظم و ترتیب داشته باشد. نیروها نه‌تنها باید برای اطاعت از دستورات بسیار منضبط باشند، بلکه ارتش باید اسلوبی را اتخاذ کند تا به موفقیت نایل شود. اگر ارتش روشی زیبنده برای هموار کردن مسیر خود نداشته باشد، واگن‌های حمل مایحتاج نیروها به کندی به مقصد می‌رسند. فراهم شدن ارتش برای داشتن اقتدار کافی نیست. زمانی که نیروها منضبط و تحت کنترل هستند، پیروزی در برابر هر نیروی دیگری، صرف‌نظر از بزرگی‌اش، دست‌یافتنی می‌شود.

ترجمان مدرن: مسائل بی‌شماری در زندگی نیازمند مهارپذیری هستند. اگر می‌خواهید فرمانده‌ای موفق باشید، باید بدانید چگونه خود را به تلاش وادارید و بر امیال خود لگام بزنید. گاهی اوقات، شما نمی‌خواهید کار کنید. گاهی به‌جای تمرکز بر روی آنچه برای پیروزی لازم است، تمایل بیشتری به استراحت کردن و لذت بردن از زندگی دارید. نبود خویشتن‌داری موجب می‌شود قابلیت انسان برای کسب پیروزی از بین برود. حقیقت این است که برای به‌دست آوردن چیزهای بزرگ ازخودگذشتگی زیادی لازم است، و بدون یکسری ازخودگذشتگی‌ها دستیابی به اهداف غیرممکن است. همیشه زمان برای هر چیزی هست، ازجمله برای سرگرمی و تفریحات، ولی اگر بخواهید به آنچه مدینۀ فاضلۀ شما در زندگی است دست یازید، باید منضبط باشید.

علاوه بر ضرورت انضباط، نباید روش‌های رسیدن به پیروزی را نادیده بگیرید. روش‌های خیلی خوبی برای رسیدن به پیروزی در زندگی وجود دارد، ولی هرکدام به طریق خاص خود امکان‌پذیر است. موفقیت در زندگی از روی شانس حاصل نمی‌شود. عوامل زیادی در این زمینه دخیل هستند، و حقیقت این است که هیچ‌کس بدون انجام کار موفق نمی‌شود. شما باید بر یک روش خاص، استراتژی و برنامه تمرکز کنید تا بتوانید به کامیابی دلخواهتان نایل شوید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: دانش اقتدار می ‌آورد
2: پنج شاخص یک جنگ
3: استراتژی ‌های زندگی
4: تاکتیک ‌های سان تزو و کاربرد آن در دنیای مدرن
5: پنج اشتباه
6: دورۀ آموزشی رهبری مدرن از دیدگاه سان تزو
7: پنج شاخص پیروزی
8: مقدمه ‌ای بر ماکیاولی
9: توصیۀ ماکیاولی
10: دورۀ مدیریت ماکیاولی
11: چگونه سیاست ‌های اداری را حفظ کنیم
12: فروماندگی اخلاقی ماکیاولی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سان تزو و ماکیاولی: اصول موفقیت و رهبری برای دنیای مدرن
نویسنده
مترجممهدیه چراغیان
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-253-535-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سان تزو و ماکیاولی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سان تزو و ماکیاولی

برای دریافت کتاب سان تزو و ماکیاولی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.