معرفی و دانلود کتاب سایه‌های مبهم شفق

عکس جلد کتاب سایه‌های مبهم شفق
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سایه‌های مبهم شفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سایه‌های مبهم شفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سایه‌های مبهم شفق

کتاب سایه‌های مبهم شفق نوشته‌ی افسانه بهمن، حول محور شخصیتی به‌نام آسو می‌چرخد که در تلاش است بدون افشای رازهایش، زندگی را مطابق میل‌اش پیش ببرد. فصل‌های مختلفی از کتاب پیش رو به مقاطع تعیین‌کننده و شخصیت‌های تأثیرگذار زندگی او اختصاص دارد که از خلال آن‌ها، خواننده با جنبه‌ها و چالش‌های متعدد زندگی آسو آشنا می‌شود.

درباره‌ی کتاب سایه‌های مبهم شفق

این رمان در سیزده فصل، داستان زندگی شخصیتی به‌نام آسو را روایت می‌کند. هر فصل به مقاطع مختلف و تأثیرگذار زندگی آسو اختصاص دارد و خواننده را با چالش‌های زندگی او، افراد مهم و رخدادهای تعیین‌کننده، آشنا می‌کند. نوجوانی، ازدواج، طلاق و عشق، شماری از این مقاطع‌اند.

باراد، آروشا، فرزانه، ریحانه، برزو و مهرسام هم شخصیت‌های مهم زندگی آسو هستند که فصولی را به خود اختصاص داده‌اند تا خواننده با آن‌ها و تأثیرشان بر زندگی شخصیت اصلی، بیشتر آشنا شود.

کتاب سایه‌های مبهم شفق با صدای فریادهای آسو آغاز می‌شود. راوی سوم شخص، او را در وضعیتی آشفته و خشمگین به تصویر می‌کشد که مدام در تلاش است عصبانیت‌اش را کنترل کند و ازاین‌رو خود را به فعالیت‌های مختلفی مشغول می‌کند.

ماجرا از این قرار است که آسو همواره با سرکشی‌های فرزندش، آروشا مواجه می‌شود و این مسئله، خشم و حساسیت او را برمی‌انگیزد. اما آروشا اکنون جوانی بیست‌وچهار ساله است و می‌تواند برای خودش تصمیم بگیرد.

او اخیراً شغلی متناسب با رشته‌ی تحصیلی‌اش پیدا کرده که ازقضا از درآمد خوبی هم برخوردار است. او که پیش‌تر این موقعیت شغلی را پذیرفته، اکنون با مخالفت مادرش روبه‌رو می‌شود. آسو تأکید می‌کند که مشکلی با کار کردن آروشا ندارد اما محیط کار و مدیر او، مورد تأییدش نیستند.

بااین‌حال او نمی‌گوید که مخالفت‌اش به چه دلیل است و صرفاً بر حرف خود اصرار می‌ورزد. این مکالمه کم‌کم خشم آروشا را هم برمی‌انگیزد. او دیگر قصد ندارد به حرف مادرش گوش کند و با تأکید بر فرصت مناسبی که برایش فراهم شده، از پلیس‌بازی‌ها و تردیدهای آسو گله می‌کند.

پس از پایان مکالمه، آروشا از خانه بیرون می‌رود و آسو را با خاطرات و افکارش تنها می‌گذارد. او با سرگردانی تلاش می‌کند تا راهی برای تعریف کردن ماجرا و متقاعد کردن آروشا بیابد.

ادامه‌ی رمان، به پرده‌برداری از راز او و ماجراهایی اختصاص دارد که در این میان رخ می‌دهند. به‌مرور، شخصیت‌های بیشتری وارد داستان می‌شوند و رخدادهای متعددی از راه می‌رسد که خواننده را به کشف و مطالعه‌ی بیشتر ترغیب می‌کند.

کتاب سایه‌های مبهم شفق را نشر هنر پارینه منتشر کرده است.

کتاب سایه‌های مبهم شفق برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان به ادبیات داستانی، به‌خصوص رمان‌های فارسی، مناسب است.

در بخشی از کتاب سایه‌های مبهم شفق می‌خوانیم

این فکر مثل خوره به جون آسو افتاده بود، فقط به انتقام فکر می‌کرد، درد تموم این سالها، دوری و جدایی و غم عشقی که از طرف مهرسام تحمل کرده بود و توهین‌ها و تحقیرها و فشارهای روحی و جسمی‌که از طرف برزو بهش وارد شده بود، همه دست به دست هم داده بود تا قلبش مملو از نفرت بشه. وقتی زنی به این مرحله می‌رسه، وقتی‌خشم سالیان زیادی رو با خودش حمل می‌کنه دیگه از احساسات لطیف و محبت و عشق دور میشه، این زن می‌تونه درکمال بی رحمی‌با قربانی خودش بازی کنه. زن در عین حال که جنس لطیفه ولی زمانی که روحش آسیب ببینه و خدشه دارشه می‌تونه از مردها هم‌خشن تر بشه. و حال این روزهای آسو چنین بود. آروم چشماش رو باز کرد، سرش رو از روی میز بلند کرد، لبخندی کنج لبش نشست، خودشم از فکری که به ذهنش رسید ترسید.

با خودش فکرکرد این بهترین انتقام از هردوشونه، آره خودشه، با یه تیر چند نشون می‌زنم. داغی به دل مهرسام می‌ذارم که تا ابد بسوزه، برزو هم... و لبخندش کشدارترشد، قدرت عجیبی پیدا کرده بود، یه نیروی تازه درخودش حس می‌کرد، انگار خون در رگهاش بسرعت حرکت می‌کرد. تموم بدنش داغ شده بود، از اینکه می‌تونست تلافی‌کنه وآتش درونش رو خاموش کنه احساس پیروزی می‌کرد. حالا باید این فکرو به مرحله عمل می‌رسوند، بایدکاملا حرفه‌ای عمل می‌کرد، هیچ‌ کس نباید از ماجرا بویی می‌برد. و از اونجایی‌که همیشه وقتی چیزی را با تموم قدرتت، با تموم اشتیاقت بخوای، همه کائنات دست به دست هم می‌دن تا در مسیر موفقیت قرار بگیری برای آسو هم همین اتفاق افتاد. ‌

فهرست مطالب کتاب

فصل اول. آسو
فصل دوم. نوجوانی آسو
فصل سوم. ازدواج آسو
فصل چهارم. جدایی از باراد
فصل پنجم. آروشا
فصل ششم. مرگ فرزانه خانم
فصل هفتم. باراد
فصل هشتم. ریحانه
فصل نهم. برزو
فصل دهم. تصادف آروشا
فصل یازدهم. پدر شدن مهرسام
فصل دوازدهم. برملا شدن راز آسو
فصل سیزدهم. عشق آسو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سایه‌های مبهم شفق
نویسنده
ناشر چاپینشر هنر پارینه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات242
زبانفارسی
شابک978-622-671364-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سایه‌های مبهم شفق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سایه‌های مبهم شفق

برای دریافت کتاب سایه‌های مبهم شفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.