معرفی و دانلود کتاب سرزمین اعداد بزرگ

عکس جلد کتاب سرزمین اعداد بزرگ
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین اعداد بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرزمین اعداد بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرزمین اعداد بزرگ

کتاب سرزمین اعداد بزرگ مجموعه‌ای از نُه داستان کوتاه به قلم ته پینگ چن است که عنوان بهترین کتاب سال نشریات مختلف را از آن خود کرده و در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته است. این کتاب داستان‌های مختلفی را از مردم چین بازگو می‌کند و به واسطه‌ی این داستان‌ها، شرحی از تاریخ، فرهنگ و دولت چین به دست می‌دهد.

درباره‌ی کتاب سرزمین اعداد بزرگ

کتاب سرزمین اعداد بزرگ (Land Of Big Numbers: Stories) اولین مجموعه داستانِ ته پینگ چن (Te-Ping Chen) است که با استقبال زیادی از سوی مخاطبین و منتقدین مواجه شد. این کتاب ما را با خود به یکی از پرجمعیت‌ترین و پرحاشیه‌ترین کشورهای جهان می‌برد؛ چین! در این مجموعه داستان، نه داستان کوتاه درباره‌ی مردم این سرزمین روایت می‌شود که سبک رئالیسم و حتی رئالیسم جادویی را در برمی‌گیرند؛ از یک کشاورز روستایی که آرزو دارد یک هواپیما بسازد تا یک میوه‌ی عجیب و همینطور هم تمثیلی سورئال از مسافرانی که در ایستگاه مترو به دام افتاده‌اند و انتظار قطاری را می‌کشند که انگار قرار نیست برسد، چون بدون دلیل مشخصی مجوز خروج آن‌ها صادر نمی‌شود.

ته پینگ چن، دورگه‌ی چینی - آمریکایی و خبرنگار وال استریت ژورنال است. او با بیشنی که از طریق سال‌ها کار خبرنگاری به آن دست یافته، در کتاب سرزمین اعداد بزرگ پرتره‌هایی از مردم چین به تصویر می‌کشد. شخصیت‌های داستان‌ها از اقشار مختلفی انتخاب شده‌اند. در یک داستان زنی که از شریک سابق زندگی‌اش می‌گریزد و برای کار در یک مرکز تماس دولتی به شهر نقل مکان می‌کند، توسط او مورد تعقیب قرار می‌گیرد. در یک داستان نیز مردی به دنبال پول هنگفت در گرداب پرریسک بورس اوراق بهادار چین گرفتار می‌شود. در داستان دیگر، دوقلوهایی‌هایی هستند که مسیرهای متفاوتی را طی می‌کنند؛ یکی‌شان تبدیل به یک گیمر حرفه‌ای می‌شود و دیگری سر از فعالیت سیاسی در می‌آورد. در یک داستان نیز به شانگهای می‌رویم و مردی را می‌بینیم که تنها در آپارتمانش می‌میرد. نه تنها طی چند روز اول هیچ کس مطلع نمی‌شود، بلکه بعد، همسایه‌ها نسبت به بوی بدی که از خانه‌ی او ساطع می‌شود، بی‌توجهی می‌کنند.

کتاب سرزمین اعداد بزرگ جهانی بی‌روح را به تصویر می‌کشد که انسان‌های تک‌افتاده‌ی آن با احساس از خود بیگانگی عجین‌اند و راهی به خوشبختی و شادی ندارند. در این داستان‌ها جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زندگی مردم چین، چه آن‌ها که در چین زندگی می‌کنند و چه چینی‌های ساکن آمریکا، مورد واکاوی قرار می‌گیرد و رابطه‌ی پیچیده‌ی میان آن‌ها، رویاها و حسرت‌هایشان زیر سایه‌ی حکومتی کنترل‌گر شرح داده می‌شود.

کتاب سرزمین اعداد بزرگ برای اولین بار در فوریه‌ی سال 2021 به انتشار رسید. مصطفی دباغ این کتاب را به فارسی ترجمه کرده و نشر راه طلایی آن را در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب سرزمین اعداد بزرگ

  • بهترین کتاب سال به انتخاب واشنگتن پست، فورچون، باراک اوباما، NPR و Esquire
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • کتاب برگزیده‌ی نیویورک تایمز به انتخاب سردبیر
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون
  • در فهرست بهترین کتاب‌های آسیایی - آمریکایی مجله‌ی ماری کلر در سال 2021

نکوداشت های کتاب سرزمین اعداد بزرگ

  • ته پینگ چن در ارائه‌ی واقعیتِ بدون روتوش سرآمد است و به وضوح شکاف رو به گسترشِ میان داراها و ندارها در چین را به تصویر می‌کشد. اگر چه که شخصیت‌ها از انقلاب فرهنگی چین، جهش بزرگ یا قتل عام میدان تیان آن مِن اسمی بر زبان نمی‌آورند، اما سایه‌ی بحران‌های گذشته بر آن‌ها که عجولانه آینده را انتظار می‌کشند، سنگینی می‌کند. (نشریه‌ی نیویورک تایمز)
  • مجموعه داستانی درخشان و مهیج که تضادها و زیبایی‌های چین مدرن را واکاوی می‌کند. نخستین رمان ته پینگ چن در عین اینکه نامه‌ای عاشقانه به چین است، نقد اجتماعی تند و تیزی نیز بر آن وارد می‌کند. (مجله Elle)
  • کتاب سرزمین اعداد بزرگ دیاسپورای چین مدرن را آشکار می‌کند و میان رئالیسم واقعی، رئالیسم جادویی و تراژدی و کمدی در نوسان است. هر داستان با ظرافت تمام پرسش‌هایی درباره‌ی آزادی، سرخوردگی و فرهنگ ارائه می‌کند. (Esquire )
  • جذاب و درخشان! در دل اولین کتاب ته پینگ چن، پرسشی نهفته است که با قرن بیست‌ویکم آمریکا نیز مناسبت دارد: آزادی چیست؟ (جنیفر ایگان، نویسنده‌ی مهشور آمریکایی)

کتاب سرزمین اعداد بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به دوست‌داران ادبیات داستانی معاصر به ویژه علاقه‌مندان قالب ادبی داستان کوتاه، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سرزمین اعداد بزرگ می‌خوانیم

ما به هم دروغ می‌گفتیم و تأثیرات مخرب میوه را رفع و رجوع می‌کردیم. وقتی ژوآیی اولین تکه از میوه را خورد، احساس شرم و خجالتی چنان شدید به او دست داد که برای لحظه‌ای دنیا به چشمش تیره و تار شد. وقت‌هایی بود که او پسرش را تنها به حال خود رها می‌کرد تا جلوی بخاری لم بدهد. او چندین بار غذاهایی را که کف خانه افتاده و کثیف شده بودند به مادرشوهرش خورانده بود، اینها و خاطرات مشابه دیگر، از تاریکخانه‌ی ذهنش بیرون می‌آمدند تا او را شکار کنند. نائوژو، درون خانه‌اش به‌سرعت یک بشقاب کیگو را بلعید و بلافاصله زمین خورد و تمام وجودش را غم و اندوهی چنان شدید فرا گرفت که خشکش زد. وقتی چشمانش را بست، تمام چیزی که می‌دید تصویر مردی بود که او را مجبور کرده بودند طوقی به گردنش بیندازد که رویش نوشته بود بورژوا، آن مرد در برابر جمعیت زانو زده بود.

آن مرد پدر او بود، یک خطاط، او دیگر پدرش را تا روز خاکسپاری‌اش ندیده بود. پدرش چند روز بعد از سنگسار شدن، مرده بود. نائوژو بی‌حرکت پشت میزش نشست و تا دو روز بعد، خانه را ترک نکرد.

گاهی اوقات میوه خاطرات خوش میوه‌های فصل قبل را در ذهن ما زنده می‌کرد. مانند گرمایی گذرا، حس خوب رضایت یا حس محاصره شدن با اعضای خانواده، سالم، سلامت و خوشحال. اما اکثر اوقات، خوردن میوه مترادف با حس درد، پشیمانی و شرم بود.

با این حال، ما همچنان میوه را می‌خوردیم. البته نه به اندازه‌ی قبل ولی همیشه امیدوار به آمدن حس خوب بودیم و هر بار که میوه را می‌خوردیم برای چند لحظه‌ی با شکوه، آن احساسات زیبا و دلپذیر می‌آمدند تا به سرعت جای خود را به احساسات تاریک و شرم بدهند.

فهرست مطالب کتاب

لولو
میوه‌ ی جدید
داستان یک ازدواج
ماشین پرنده
خیابانی که تو در آن زندگی می ‌کنی
زمزمه ‌های شانگهای
سرزمین اعداد بزرگ
کشور زیبا
اراده‌ی کوبیکو
سخن نویسنده
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرزمین اعداد بزرگ
نویسنده
مترجممصطفی دباغ
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-622-94175-6-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرزمین اعداد بزرگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرزمین اعداد بزرگ

برای دریافت کتاب سرزمین اعداد بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.