معرفی و دانلود کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده

عکس جلد کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده

داستانی نفس‌گیر از خطرناک‌ترین دزدی دنیا! کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده اثری جذاب و ماجرجویانه نوشته‌ی جود واتسون، نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی است. این اثر زندگی خواهر و برادری را روایت می‌کند که برای رهایی از یتیم‌خانه تصمیم به دزدی هفت سنگ ماه می‌گیرند و ناخواسته درگیر ماجراهایی بزرگتر می‌شوند.

درباره‌ی کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده

فرزند یک شاه دزد بودن کار راحتی نیست اما اگر نظر مارچ، راوی کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده (Loot: how to steal a fortune) را بپرسید جواب متفاوتی می‌شنوید. او و پدرش - آلفرد، دزد مشهور جهانی - یک روز برای گردش از خانه بیرون رفتند و از اسپانیا سردرآوردند، کنار هم گرانترین موزه‌های دنیا را غارت کردند،‌ به بزرگترین شهرهای آمریکا سرک کشیدند و از همه مهم‌تر، هیچ مدرسه و کلاسی برای مارچ در کار نبود! پدر و پسر بدون تردید زندگی هیجان‌انگیزی داشتند اما هر چیز خوبی، روزی تمام می‌شود. آلفرد مک‌‌کویین، سارق قهار حین یک عملیات دزدی در آمستردام جانش را از دست داد در حالی که حین آخرین نفس‌هایش میراثی عجیب برای مارچ به جا گذاشت: «جولز را پیدا کن.»

مارچ در این لحظه‌ی تلخ تنها خانواده‌ای که داشت را از دست داد. حامی و الگویش دیگر زنده نبود و با این وجود ماموریتی به او محول کرده بود. پسر نوجوان حالا باید جولز، خواهر دوقلویش را پیدا می‌کرد و خب، وقتی پسر شاه دزد باشی انجام عملیات‌های مخفی چندان هم برایت سخت نیست. مارچ در حالی خواهرش را ملاقات کرد که او هم از وجود برادرش بی‌خبر بود. البته این بخش داستان - دیدار پس از سال‌ها جدایی- خیلی هم خوب پیش نرفت. این دو هنوز کامل با هم عیاق نشده بودند که پلیس آن‌ها را گرفت و حدس بزنید چه اتفاقی افتاد؟ بله، مارچ و جولز به بدترین یتیم‌خانه‌ی جهان سپرده شدند تا علی‌الظاهر مورد مراقبت قرار بگیرند.

دوقلوهای کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده اما قصد ندارند در این مرکز نگهداری باقی بمانند. زندگی در این خانه‌ی پر از قانون و محدودیت برای آن‌ها مثل حبس شدن در زندان است. پس مارچ و جولز که مهارت‌های پدرشان را به ارث برده‌اند تصمیم می‌گیرند آزادی‌شان را دوباره به دست آورند اما پیش از هر چیز به پول نیاز دارند؛ چون آلفرد مک‌کویین با وجود شاه دزد بودن، ارثیه‌ی خاصی برایشان به جا نگذاشته است. آن‌ها برای یافتن آزادی نیازمند ثروت هستند و برای این کار، نقشه‌ی جاه‌طلبانه‌ترین دزدی دنیا را طراحی می‌کنند... .

ماجرای خواندنی این خواهر و برادر بی‌باک توسط غزال وکیلی به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات پرتقال چاپ و نشر آن را برعهده داشته است. اگر از داستان‌های پرهیجان و عملیات‌های خطرناک لذت می‌برید توصیه می‌کنیم آشنایی با مارچ و جولز را به تعویق نیندازید زیرا این دوقلوهای باهوش شما را به حیرت‌انگیزترین سرقتی که می‌شناسید دعوت ‌می‌کنند! معرفی کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده را با توضیحی کوتاه درباره‌ی مجموعه‌ی «سرقت» به پایان می‌بریم. جود واتسون داستان‌های مارچ و جولز را در دو جلد به رشته‌ی تحریر درآورده که اثر پیش‌رو، قسمت اول آن است. جلد بعدی سرقت 2: یاقوت‌های نفرین‌شده نام دارد و توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده

  • یک دنیای پرهیاهو و سرگرم‌کننده! (بولتن مرکز کتاب‌های کودکان)

  • روایت جذاب، کنایه‌های هوشمندانه و غافلگیری‌های بسیار، مطالعه‌ی این کتاب را از ابتدا تا انتها لذتبخش می‌سازند. (BOOKLIST)

  • ماجراهای سرنوشت ربوده‌شده مانند یک ترن هوایی پرقدرت و غیرقابل توقف است! (بررسی‌های کراکوس)

  • دزدی جواهر هرگز تا این حد هیجان‌انگیز نبوده است! تعلیق‌های فراوان و سرعت داستان می‌تواند هر مخاطبی را مجذوب خود کند. (Publishers Weekly)

  • پیچ‌و‌خم‌ها و هیجان تمام‌نشدنی این اثر را به یکی از «باید بخوانید»های ادبیات تبدیل می‌کند. من آن را واقعا دوست داشتم! (جیمز دشنر، نویسنده‌ی مجموعه‌ی پرفروش دونده‌ی هزارتو)

  • این کتاب از بسیاری جهات برای من دوست‌داشتنی بود: جواهرات نفرین شده، پیشگویی خطرناک، حرکات اکشن و صد البته دزدی....! (ریک ریوردان، نویسنده‌ی پرفروش مجموعه‌ی پرسی جکسون)

  • ترکیبی از یک نفرین مرگبار،‌ چهار بچه‌ی فراری، هفت سنگ جادویی، درگیری‌های نفس‌گیر و احساساتی اصیل. بهتر است این شاهکار را از دست ندهید! (Kirby Larson، برنده‌ی مدال نیوبری)

کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر را به نوجوانان دوستدار کتاب‌های ماجراجویانه و افرادی که از داستان‌های هیجان‌انگیز لذت می‌برند توصیه می‌کنیم.

با جود واتسون بیشتر آشنا شویم

جودی بلوندل با نام مستعار جود واتسون (Jude Watson) نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی است. او آثار بسیاری را برای کودکان و جوانان منتشر کرده که عناوینی مانند «آن‌سوی گور»، «بی‌پناه»، «خونبهای گزاف»، «در اعماق» و «ماموریت تایتانیک» به زبان فارسی برگردانده شده‌اند. جود واتسون در سال 2008 جایزه‌ی ملی کتاب در بخش نوجوان را به دست آورد. واتسون همچنین نویسنده‌ی کتاب پرفروش Star Wars: Last of the Jedi و مجموعه‌ی Jedi Quest است.

در بخشی از کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده می‌خوانیم

گاهی وقتی نیاز به ایده‌ای داری، مجبوری کاپ‌کیک بخوری. صبح روز بعد، مارچ برای صبحانه، جعبه‌ی کاپ‌کیک را دور چرخاند. چیزی تغییر کرده بود. حسی از اندوه واگن ‌قطار را فراگرفته بود. زمان روی دوششان سنگینی می‌کرد. قاپیدن قلاده‌ی سگ مثل یک شوخی بود. اما دستبرد به دژی نفوذناپذیر بحث دیگری بود. حتی کاپ‌کیک‌ها هم کمکی نکردند. ایزی کاپ‌کیکش را نصفه خورد: «فردا ماه‌ آبیه. اگه نتونیم بقیه سنگ ماه‌ها رو بدزدیم و نفرین رو بشکنیم چی؟»

داریوس شوخی کرد: «یه چیزی رو می‌دونم. مجبور نیستیم واسه مارچ و جولز هدیه‌ی تولد بخریم.»
هیچ‌کس نخندید. «بی‌خیال. این مزخرفات رو که باور ندارین، دارین؟ سنگ ماه جادویی؟ مرلین؟ واقع‌بین باشین.»
مارچ دیگر نمی‌دانست «واقعیت» چیست. احساس می‌کرد تقدیرش پرشتاب دارد به‌سمتش می‌آید؛ کشش سنگ‌ها را توی جیبش احساس می‌کرد، همین‌طور کوبش نفرینی ظالمانه که می‌گفت فرداشب سقوط می‌کند.

گلویش را صاف کرد: «زمان نیاز داریم تا نقشه بریزیم و سرهمش کنیم. تا فردا نمی‌تونیم بریم سروقت شانون. می‌دونم دقیقه‌ی نود می‌شه، ولی فردا روزیه که برای برنامه، فیلم‌برداری دارن. ساعت سه بعدازظهر می‌ره و تا یازده شب برنمی‌گرده خونه. تا ما امروز نقشه‌ی سرقت می‌کشیم، اف‌ایکس روی پیدا کردن اون یکی سنگ ماه کار می‌کنه.»

فهرست مطالب کتاب

پیش از انجماد مهتاب
حالا جیب‌ پر از سنگ
تعلیق/سقوط
پسره کجاست؟
من و سایه‌ی من
بعد چی؟
پول فرار
بندبازی
پسره اینجاست
گمشده‌ی قدیمی
اشک‌های آبی
اصل کارت‌ها
بازی سر چوب‌شور
بزرگ‌ترها هم دروغ می‌گویند
خدانگهدار، آلفی
مهمان ناخوانده
خرابه‌ای به اسم خانه
به خاک سیاه نشستن
غول مرحله‌ی آخر
بیا معامله کنیم
دزدیدند و قسر دررفتند!
سرنوشت ربوده‌شده
سنگ‌تمام خواهربرادری
این سرقت مکشی
بهترین نقشه‌ها دیوانگی لازم دارند
خدانگهدار زباله‌دانی
خط ‌قطار 61
پیدا کردن یک مرغابی
کلک مرغابی
ارزیابی پیش از سرقت
آشفتگی
نهایت هرج‌ومرج
راز بیوه
تدی و باربر چرخ‌دار
سنگ ماه‌ها هیچ رحمی ندارند
معامله‌ی گریمستون
دارودسته‌ی سرراهی
گمراه‌ کردن
وقتی تمام جهان آوار می‌شود
غار کریستال
مرگ با آب
چیزی به اسم تقدیر وجود ندارد
وحشت‌زده
دوچرخه‌سواران وسط شهر
سرقت از یک دزد
مامان راننده‌ی من
دستبرد
کشمکش
خانه
نخودسبز و باتشکر
با زمین خیلی فاصله داری
سوباروی آبی
وگرنه
مدرسه‌ی خانگی دزدها
مثل یک مولتی‌میلیارد
جی‌جی پوو
خر کردن هاپو
چه بچه‌های کمک‌کنی
سنگ ماه‌ گمشده
اف‌ایکس
اسرار مرلین
قلعه‌ی شانون
خانه‌ی هوشمند
بداهه‌پردازی به مشکل می‌خورد
تله
ریل سوم
قطار سریع‌السیر مرگ
نفس داغ، پولاد سرد
خیانت
اعتماد کار احمق‌هاست
باغ‌وحش ذرات
به راه رفتن ادامه بده
آخرین کلک
ماه نادر طلوع می‌کند
تحمل‌ناپذیر
درست مثل یک دزد
دریاچه‌ی وحشی
ول نکن
آبشار را دنبال کن
روزنه
حرف آخر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده
نویسنده
مترجمغزال وکیلی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-600-462-894-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده

نرگس سیف
۱۴۰۲/۲/۱۵
خیلی ممنون از مترجم و همچنین کتابراه که این کتاب رو در اینجا برای خواندن پیشنهاد کردن، محتوای کتاب عالی بود و داستان خیلی مجذوب کننده بود.
من از اینکه این کتاب پر هیجان راخواندم منتظر جلدی بعدیش هم هستم و امیدوارم که انتشارات پرتقال با قلم خانم وکیلی ادامه این چند جلد کتاب رو ترجمه کنند.
همچنین امیدوارم عوامل کتابراه از این قبلیا کتاب بیشتر برای خواندن بگذارند، ممنون.
سارا کرمی
۱۴۰۲/۳/۳۱
کتاب قنشگیه دوتا جلد داره که جد دومش خیلی بهتره و کامل تره تداخل جادو با زندگی مدرن رو خیلی خوب نشون میده.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده

برای دریافت کتاب سرقت 1: سرنوشت ربوده شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.