معرفی و دانلود کتاب سرگذشت ایرانیان: از پیدایش مادها تا پایان قاجار

عکس جلد کتاب سرگذشت ایرانیان: از پیدایش مادها تا پایان قاجار
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت ایرانیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت ایرانیان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت ایرانیان: از پیدایش مادها تا پایان قاجار

کاظم سلطانی در کتاب سرگذشت ایرانیان با تخلیص مطالب تاریخی به شکل فشرده شما را با تاریخ پرفراز و نشیب ایران و حکومت‌های مختلف آشنا می‌کند. این کتاب چکیده‌ای از تاریخ کامل کشور از پیدایش مادها تا پایان دوران قاجار است.

درباره‌ی کتاب سرگذشت ایرانیان: مختصر و مفید:

ایران با قدمت و تمدنی کهن از چنان عظمتی برخوردار است که امکان نگارش کتابی که تمام تاریخ آن را شامل شود، وجود ندارد. کتاب‌های مختلفی که طی سالیان مختلف تالیف شده‌اند نیز نتوانستند همه‌ی شخصیت‌ها و وقایع تاریخی را به طور کامل شرح دهند. به همین جهت تردیدی وجود ندارد که کتابی کامل از تاریخ ایران که با جامعیت کل تاریخ را دربرگیرد در دسترس نیست.

تاریخ مکتوب شده برای ما از دوران مادها شروع می‌شود و به طور مستمر در حال بازنگری و تغییر است چرا که با به دست آمدن اطلاعات و مدارکی جدید، تاریخ تالیف شده مدام دگرگون می‌سازد. اشیاء فراوان باستانی این گنجینه‌های با ارزشی که در هر گوشه و کنار ایران به فراوانی یافت می‌شوند هر کدام برگ جدیدی بر تاریخ ایران می‌افزایند.

از سوی دیگر تحریفات تاریخی خواه از سر جهالت خواه از سر بدخواهی ما را در روایت تاریخ کشورمان دچار مشکل می‌کند اما چاره‌ای نیست. نمی‌توان صبر کرد تا بلکه روزی، روزگاری تاریخ کامل و بدون نقصی را به فرزندان این کشور ارائه داد و آموخت. به همین دلیل برای جلوگیری از فراموشی تاریخ، حوادث آن و شخصیت هایش، مدام باید تاریخ را تکرار کرد و این احتمال را در نظر داشت که به دست آمدن مدارک و اسناد جدید و حضور پژوهشگران وطن پرست و میهن خواه، روزی تاریخ حقیقی و کامل این سرزمین از پس تحریف‌ها، پنهان کاری ها، وارونه کردن حوادث و اتفاقات تاریخی بدست آید.

بعد از آمدن اسلام به ایران وقتی ایرانیان به مرور توانستند خود را از یوغ عرب‌ها برهانند، مردانی وطن‌پرست در زمانه‌ی خود به ثبت و ضبط حوادث و شخصیت‌های تاریخی دست زدند که خوشبختانه بسیاری از این آثار باقی ست.

بخش عظیمی از تاریخ ما، توسط مورخین و پژوهشگران غربی مکتوب شده که با تمام نواقص آن، شایسته‌ی قدردانی است. قدمت تاریخ کشور ما به گونه‌ای است که امکان تهیه یک تاریخ کامل از آن به تنهایی وجود ندارد.

بسیاری از نقش‌آفرینان تاریخ، خود به تنهایی مبنای یک کتاب بزرگ هستند. شما به تعداد تمام پادشاهان، وزیران، سرداران، دانشمندان، شاعران و ... می‌توانید کتاب بنویسید. چه رسد به شرح حوادث و وقایع کوچک و بزرگ در دوره همان‌ها.

کتاب سرگذشت ایرانیان: مختصر و مفید مناسب چه کسانی است؟

اگر به تاریخ ایران باستان و کتاب‌های تاریخی علاقه دارید، خواندن این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

کاظم سلطانی را بیشتر بشناسیم:

کاظم سلطانی (لکیامیم) فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشکده هنرهای دراماتیک در سال 69 است. او در دهه 50 داستان‌هایی در مجله کیهان بچه‌ها منتشر می‌کرد؛ در اواخر دهه 60 و در دهه هفتاد عضو شورای نویسندگان فصلنامه هنر و دبیر سینما و عکاسی بود و به عنوان کارشناس فیلمنامه در بنیاد سینمایی فارابی حضور داشت. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به ساخت چند مستند با موضوع ایرانشناسی و مفاخر ایران اشاره کرد. در سال 94 هم آموزشگاه داستان‌نویسی ویکتور هوگو و انتشارات ویکتور هوگو را تاسیس کرد که مهم‌ترین هدف سلطانی از تاسیس آن‌ها حمایت از نویسندگان آینده ایران بود.

در بخشی از کتاب سرگذشت ایرانیان: مختصر و مفید می‌خوانیم:

داریوش که از خاندان هخامنشی بود به مصر رفت و پیکر کمبوجیه را به ایران آورد و در همین زمان با زیرکی توانست راز دروغین گوماته غاصب (بردیای دروغین) را آشکار سازد و به کمک شش تن از بزرگان، گوماته را کشت و خود بر تخت شاهی نشست. تصویر نه تن از یاران بردیا را که دستگیر شده به کیفر رسیده‌اند با نام هر یک در کتیبۀ بیستون دیده می‌شود.

با مرگ فرزندان کوروش، کشور در آشوب فرو رفته بود اما داریوش با سرعت، تمام گردن کشان را سرکوب و گوشمالی داد و آرامش را برقرار ساخت سپس چون شنید که مصر نیز آرام نیست به سرزمین فراعنه رفت و به جلب قلوب کاهنان مصری که در آن کشور صاحب نفوذ بسیار بودند پرداخت و حاکم ایرانی ستمگری را که بر مردم مصر رنج‌ها داده بود به سزای اعمالش رساند و همچون کوروش با آنان با مهربانی رفتار کرد و آئین آن‌ها را محترم شمرد.

چنان که داریوش خود در کتیبۀ بیستون به تفصیل نگاشته است، در اکثر کشورهایی که به تصرف ایرانیان درآمده بود شورش‌هایی برخاست و در هر ناحیه، اشخاصی بر علیه داریوش قیام کردند ولی او در اندک زمان بر تمام مخالفان غلبه کرد و ایشان را از میان برداشت.

پس از آن داریوش از شورشی که نزدیک بود در آسیای صغیر ظهور کند جلوگیری کرد. قسمتی از راه‌های بازرگانی مصر را اصلاح کرد و آموزشگاه پزشکی مصر را که بسته شده بود بار دیگر دایر نمود.

ویرانی‌ها را نیز آباد کرد سپس فرمان داد تا از دریای سرخ راهی به دریای روم (مدیترانه) باز کنند تا کشتی‌ها بتوانند از آن راه به هند و ایران راه یابند و بازرگانی کنند.

فهرست مطالب کتاب

فراموشی تاریخ
آریایی‌ها
اقوام دیگر
مادها
هخامنشیان
اشکانیان
ساسانیان
طاهریان
آغاز استقلال ایران
ساجیان آذربایجان
صفاریان
سامانیان
زیاریان
بوئیان
غزنویان
سلجوقیان
اتابکان
خوارزمشاهیان
مغول ها
جلایریان
مظفریان
صفویه
افشاریه
زندیه
قاجاریه
فهرست منابع
درباره کاظم سلطانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت ایرانیان: از پیدایش مادها تا پایان قاجار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات271
زبانفارسی
شابک978-622-7497-10-6
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت ایرانیان

hooman nozhat
۱۴۰۱/۷/۱۷
یکی از مشکلات بنیادین جامعه ایرانی فقدان درک و ذهنیت نسل‌ها از تاریخ کشور میباشد. متاسفانه عدم اعتقاد حاکمیت به ملیت و تفکر ملی نیز باعث شده تا قوام و دوام اندیشه ملی در نظام آموزش و پرورش کشور مورد بی محلی و کم توجهی قرار گیرد که اولین نمود آن، کم اقبالی و بی عنایتی به تاریخ ملی و رکود در پرداخت و به کتب تاریخی خلأ انسجام و ساختار مظام مند د: آموزش تاریخ رسمی میباشد. برای ورود به ساحت نقد تاریخ، نخست باید شناختی منسجم و نظام مند از تاریخ ملی در میان نسل جوان بوجود آورد که صد البته از طریق نظام آموزشی فعلی غیرممکن مینماید. بنابراین برای پرکردن این خلأ باید از منابع عیر درسی و کتب تاریخی آزاد بعنوان آلترنانیو بهره برد. گتاب پیش رو درعین اختصار و اجمال قابلیت ایجاد یک اندیشه ساختاری کلی در باب تاریخ ملی در ذهن نسل جوان را دارد.
MSB
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
حدود ۱۳۰ صفحه از کتاب دو بار تکرار شده است.
کتاب در مورد یک سری از سلسله‌ها باید بیشتر توضیح می‌داد.
در کل به عنوان تاریخ مختصر ایران کتاب بدی نیست.
Kimia Omidvar
۱۴۰۱/۳/۲۸
کتاب خوب و جذابی بود که خیلی مختصر ومفید تمام گذشته‌ی ما ایرانیان رو بهمون معرفی میکنه🙂🙂🙂خوندنش رو به همه‌ی دوستان پیشنهاد میکنم ارزش وقت گذاشتنو داره🌻🌻🌻
سعید دیلم
۱۴۰۱/۱۱/۹
کتاب جامع و خوبی بود. احساس من نسبت به این کتاب اینه که نویسنده و ناشر خیلی تحت تاثیر تعصبات و غرض ورزی‌های تاریخی خودش این کتاب رو نوشته
قاسم ملک محمودی
۱۴۰۱/۵/۸
کتاب زیبایی که باعث ایجاد غروری دلچسب در من گردید که البته برایم حسرتی نیز آفرید...
غروری برای داشتن نیاکانی اینچنین بزرگ مرد و با اخلاق.
ملیحه رحمتی راد
۱۴۰۱/۱/۲۳
کتاب خیلی مفیدی بود به ویژه برای من که ازتاریخ ایران چیزی نمی‌دانستم و همیشه دوست داشتم باصرف زمان کمی آن را مطالعه کنم.
sanazish
۱۴۰۱/۸/۹
با سلام، کتاب خیلی مختصر و مفیدی بود ولی کاش از تصاویر هم برای سلسله‌های مختلف استفاده میشد، سپاسگزارم
زهرا نجفی
۱۴۰۱/۶/۱۳
کتاب خوبی بود اما اشتباهات چاپی داشت. از طرفی یه قسمت از کتاب تکرار شده بود. اما در کل اطلاعات خوبی ارائه داده بود.
حدیث ...
۱۴۰۱/۳/۲۳
کتاب خیلی خوبی بود... مختصر و تقریبا جامع.. ولی تنها مشکلی که داشت این بود که اشتباهات تایپی زیادی داشت
Farzad Ranjavar
۱۴۰۰/۷/۲۵
عالی و کامله. از ابتدای حکومت ماد‌ها حکومت ساسانی‌ها خیلی جالبه
سارا کشاورز
۱۴۰۲/۴/۱۳
کتاب کاملی نبود اما به صورت مختصر به ترتیب درباره ایجاد حکومت‌های ایران توضیح داده شده
پدرام اسماعیلی
۱۴۰۱/۹/۲۶
خیلی کتاب خوبی بود و تاریخ ایران را مختصر و مفید اطلاع رسانی کرد ممنون از نویسنده گرامی
ام البنین حسن زاده
۱۴۰۱/۸/۲۸
تازه شروع شد کردم به خوندن کتاب همیشه دوست داشتم کتاب تاریخی از ایران و ایرانیان بخونم
Alireza Jamshid beik
۱۴۰۱/۲/۱
مختصر و مفید. مهمترین حوادث هر سلسله رو میتوان به راحتی از این کتاب برداشت کرد
من راضی بودم
جمال یاراحمدی
۱۴۰۱/۱/۲۷
برای هر ایرانی واجبه که تاریخ کشور خودشو بدونه، و این کتاب شاید کامل نباشه ولی خیلی به درد بخوره
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت ایرانیان

برای دریافت کتاب سرگذشت ایرانیان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.