معرفی و دانلود کتاب صوتی امپراطوری ایران

عکس جلد کتاب صوتی امپراطوری ایران
قیمت:
۷۷۰۰۰ 53900 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امپراطوری ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی امپراطوری ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی امپراطوری ایران

کتاب صوتی امپراطوری ایران نوشته دان ناردو درباره‌ی تاریخ ایران پیش از ورود اسلام است که توسط مرتضی ثاقب فر به فارسی برگرداده شده است.

کتاب امپراطوری ایران ما را به درک درستی از امپراطوری‌های دوران باستان، رقابت‌ها و نبردهای آنان با یکدیگر و نیز درک روشنی از تاریخ تمدن پارس در دوران باستان قبل از ورود اسلام می‌رساند. تاریخی که برای پرداختن به تحلیل مسائل سیاسی، اجتماعی و تاریخی ایران همواره به آن نیاز داریم.

در قسمتی از کتاب صوتی امپراطوری ایران می‌شنویم:

کوروش پیروزمندانه وارد شهر شد و نخستین اعلامیه رسمی خود را به این شرح صادر کرد: منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه نیرومند، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه چهار گوشه جهان.

کوروش با سقوط بابل، امپراطوری آن از جمله تمام جنوب بین النهرین و بیشتر منطقه فلسطین را به امپراطوری خود افزود چنان که پهناوری آن از سواحل دریای اژه در غرب تا غرب هندوستان در شرق را شامل می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
بخش اول: پیشگفتار – آیا یونان خوب و ایران بد بود؟
24 دقیقه
بخش دوم: فصل اول – خاور نزدیک باستان: چهار راه فرهنگ ها
6 دقیقه
بخش سوم: ضمائم فصل اول
29 دقیقه
بخش چهارم: فصل دوم – مردی خردمند و با استعداد: کوروش بزرگ امپراطوری ایجاد می کند
3 دقیقه
بخش پنجم: ضمائم فصل دوم
23 دقیقه
بخش ششم: فصل سوم – کمبوجیه و داریوش، گسترش امپراطوری
4 دقیقه
بخش هفتم: ضمائم فصل سوم
26 دقیقه
بخش هشتم: فصل چهارم – شاهان، رعایا و بردگان: زندگی در ایران آن روز
4 دقیقه
بخش نهم: ضمائم فصل چهارم
29 دقیقه
بخش دهم: فصل پنجم – گام نخست به سوی اروپا: داریوش در برابر یونانیان
30 دقیقه
بخش یازدهم: فصل ششم – توانایی سترگ تحقق نیافته: خشایارشا در برابر یونانیان
2 دقیقه
بخش دوازدهم: ضمائم فصل ششم
31 دقیقه
بخش سیزدهم: فصل هفتم – سایه کمرنگ امپراطوری بزرگ: افول و سقوط ایران
4 دقیقه
بخش چهاردهم: ضمائم فصل هفتم
11 دقیقه
بخش پازدهم: پس گفتار – زخم های التیام ناپذیر کهن: ایران در گر قرن ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی امپراطوری ایران
نویسنده
مترجممرتضی ثاقب فر
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ 53900 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی امپراطوری ایران

رضا نقدی
۱۴۰۱/۳/۱
درود، در کل کتاب خیلی خوبیه بیان نوشتاری و روایی خوبی داره در عین تاریخی و استنادی بودن روایتی روان و داستان گونه و شیرین دارد اطلاعات بسیار جالبی از تاریخ ما ایرانیان که خودم اصلا نمی‌دونستم در اختیار می‌ذاره ولی البته بسته به منابعی چون تاریخ هرودوت که خود نویسنده هم به جانبدارانه بودن آن اشاره و دارد انتقاداتی وارد هست به کتاب ولی اتفاقاً خوبه نقاط ضعیف ما رو دیگران تابانتر کنن تا ببینیم انکار نکنیم و از عزت و احترام تاریخی بسیار بالاتری نسبت به کشورمون و ملتمون برخوردار بشیم و بویژه آن نقاط ضعف گوشزد شده را امروزه با عبرت تاریخی متناسب با فرهنگ و ریشه‌های تاریخی این مرز و بوم برطرف و اصلاح کرده تا پیشرفت و امنیت بیشتری برای خودمان رغم بزنیم، بیان و صدای گوینده بسیار دلنشین و عالی بود و حای تشکر و تقدیر دارد.
Saleh Siamaki
۱۴۰۲/۸/۲۷
درود. من کتابهای زیادی از دان ناردو خوندم. ایشان محقق و نویسنده توانمندی هستند. این کتاب بیشتر به پیدایش امپراطوری ایران پرداخته و بخش زیادی از آن مربوط به تقابل ایران و یونان است که با توجه به اینکه تاریخ باستان بر گرفته از کتاب‌های یونانیان است این امر طبیعیه. چنانکه نویسنده تاکید دارد که این دو فرهنگ بسیار به هم مربوط هستند. بخش‌های زیادی از کتاب باز هم بنا به اعتراف نویسنده بسیار ایرانی ستیز است و برای من یادآور صحنه‌های تخیلی فیلم ۳۰۰ بود که آن هم نظر به اینکه بیشتر تاریخ آن زمان از هرودوت نقل شده طبیعی‌ست. اگر سریع و اجمالی به دنبال تاریخ ایران باشیم کتاب تاریخ ایران دکتر زرین‌کوب خیلی کاملتر و منطقی تر است و اگر کسی با جزئیات و مو شکافانه به دنبال تاریخ ایران است به نظر من کتاب روزگاران دکتر زرین‌کوب بهترین گزینه ست.
جعفر جمشیدی
۱۳۹۹/۱/۱۵
درود در کل کتاب آموزنده‌ای است ولیکن در اواخر کتاب در موضوع جنگ ایرانیان و یونانیان نویسنده جانبداری محسوسی از جنگجویان یونانی انجام می‌دهد و یونانیان یا همان جهان غرب آن روزگاران را در جنگ و آرایش جنگی و صلاح‌ها برتر از ایرانیان می‌داند... بنظرم من ضعف اعتقادی سپاهیان و عدم انگیزه و بی‌هدفی در از حکومت هخامنشی باعث بسیاری شکست‌ها در این سلسله جنگها بوده است... سپاس از پدیدآورندگان و ایجاد کنندگان این کتاب صوتی...
Ali Karimi Hosseini
۱۳۹۷/۴/۱۵
این کتاب با جزئیات تنها سلسله هخامنشیان رو تشریح کرده. مابقی تاریخ ایران رو به صورت خیلی خلاصه تا حال حاضر تیتر وار توضیح داده. در کل از شنیدنش لذت بردم با اینکه منابع آن اکثرا از نویسندگان ضد و دشمن آن زمان ایران بودند ولی باز هم مطالب بزرگی داریوش و کوروش کبیر بازگو شده بود. لذت بردم
Ali Heydari.music
۱۳۹۸/۳/۹
واقعا وقتی سرگذشت با شکوه کشور بی‌مرزم رو میشنوم اول به خودم میبالم و دوم متاسفم برای اون خائنین غرب گرایی که خاک و نام و اصالت و ناموس خودشونو میفروشن به غربیهای تازه به دوران رسیده بدون تاریخ، مثل این اپوزوسیون کنونی... دوستان با خواندن تاریخ میفهمی که باید جانتو برای ایران و دفاع از سپاه که همان پاسداران ارتش گارد جاویدان هخامنشی هستند بخاطر اقتدار موشکی و پهیادی ایران داد و اختلافات داخلی را در درون کشور درست کرد و به هیچ بیگانه‌ای اجازه دخالت نداد
کیوان لطفی
۱۳۹۶/۸/۱۳
کتاب خوبیه. همیشه برای من سئوال بوده. چرا غربی‌ها بهتر از خود ما تاریخمون رو مینویسن؟
صفرعلی محب الحسینی
۱۳۹۷/۱/۱۳
متاسفانه هیچگونه منبع قابل اطمینانی که روایتگر گدشته ایران باستان باشد موجود نیست آنچه موجود است از جانب دیگران که بعضا خیلی مختصر و مغرض بیان شده بنابرین کتابی که از تاریخ گذشته ما روایت شده باشد متاسفانه زیاد نیستند بنابرین کتابهایی که صادقانه حقایق را بیان نمایند ارزشمند هستند.
رکسانا رضامند
۱۳۹۸/۱/۲۹
خیلی خیلی خوشحالم که میتونم همزمان با انجام کارم کتابهای خوب گوش کنم و این کتاب با اینکه خلاصه‌ای از کتاب‌های دیگه تاریخ بود اما باعث چند اتفاقی که در کتابهای دیگه نبود رو متوجه بشم و چقدر خوب میشه که کتابهای تاریخی بیشتری رو صوتی اراءه بدهید
غلامعلی طیاری
۱۴۰۱/۷/۷
من به شخصه ازمطالعه کتابهای تاریخی همچون سرزمین جاویدکه درچهارجلدنوشته شده وتوسط استاد عزیز ذبیح اله منصوری به زبان فارسی ترجمه شده کمال استفاده را نموده وخیلی لذت بردم ومطاله این کتاب چهارجلدی را به دوستانم توصیه مینمایم. دوستدارشما غلامعلی طیاری از اصفهان سهروفیروزان
موسی رحیمی
۱۳۹۸/۹/۹
کتاب خوبی بود گرچه مختصر بود اما خیلی چیزا بود که نمیدونستم ولی تو این کتاب آگاه شدم و به تاریخ کشورم قبل از میلاد میبالم. لعنت به اسکندر و خیلیهای دیگه که کتابهایی که نشون میداد اون زمان ایران چه بود و چه کسایی توش زندگی میکردنند و چه قومهایی بومی بودند و سوزوندند
رضابهرامی
۱۴۰۲/۳/۸
این کتاب طوری نوشته شده، که جنگهای ایران ویونان، انطوری که طرفه به قاضی رفته، که انگار دختر صدام از جنگ ازادی خرمشهر بگوید، واقعا اجداد ما در فلات ایران اینقدر یتیم شدن، که تمام روشنفکران ما شاهان هخامنشی را قدرت طلب و یونانی‌ها را مظلومین عالم میدانند.
مجید امین
۱۳۹۹/۶/۲۰
همه میدونن که یونانی‌ها و رومی‌های برای ایجاد ترس در دل رقباشون اغراق دهشتناکی میکردن از تاریخشون هم مشخصه همه اعداد گفته شده مورخاشون همش دروغ و با اغراق فراوان نوشته شده. اقای سلطان زاده هم که نیازی به تعریف نداره
ali mollsalehi
۱۳۹۸/۲/۳
تالیف و گردآوری این کتاب آن هم به شکل فایل صوتی جدا شایسته ستایش است.
اطلاعات این کتاب کاملا قابل هضم و درک است و جذابیت آن به واسطه راوی مجربش، دو چندان آن را به تافته‌ای جدا بافته در میان اثر‌های مکتوب و یا صوتی تاریخی مبدل مینماید.
رضا خلیل نژاد
۱۴۰۱/۸/۸
نود و پنج درصد مربوط به هخامنشیان بود یا جلدهای دیگه باید میداشت یا اسمش و عوض میکرد. بعد هر کس صدای زیبایی داشته باشه قصه گوی خوبی نیست با احترام به اقای سلطان زاده کل کتاب و با یه ریتم خوند مثل گویندگان خبر
سید حامد شجاع‌الدین
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
با سلام. کتاب عمدتا در مورد تاریخ هخامنشیان هست با این حال مطالعه‌ی این کتاب توصیه می‌شود چرا که قطعا به معلومات تاریخی خواننده اضافه خواهد نمود. ضمنا خوانش کتاب هم بسیار خوب بود.
مشاهده همه نظرات 129

راهنمای مطالعه کتاب صوتی امپراطوری ایران

برای دریافت کتاب صوتی امپراطوری ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.