معرفی و دانلود کتاب سرگذشت کرونای من: مشاوره فلسفی با تکیه بر بیماری و رنج

عکس جلد کتاب سرگذشت کرونای من: مشاوره فلسفی با تکیه بر بیماری و رنج
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت کرونای من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت کرونای من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت کرونای من: مشاوره فلسفی با تکیه بر بیماری و رنج

مریم پورآقا در کتاب سرگذشت کرونای من، روزهای سخت بیماری‌اش را روایت می‌کند و می‌کوشد نگاهی فلسفی و روان‌شناختی را نسبت به مفهوم درد و بیماری ارائه دهد. دکتر پورآقا که در اوج دوران کرونا به این ویروس مبتلا شد، به خاطر وخامت حال مدت‌ها در بیمارستان بستری بود. او این دوران را دست‌مایه‌ای قرار می‌دهد که به کمک آن تلاش می‌کند با طرح کردن پرسش‌های فلسفی و ارائه‌ی تمرین، خواننده را با رنج و دردش مواجه کند.

درباره‌ی کتاب سرگذشت کرونای من

صبح روز 8 مهرماه سال 99، مریم پورآقا با گلودرد از خواب بیدار شد. او تصور می‌کرد احتمالاً تأثیر سرمای پاییزه است و مسأله‌ی مهمی نیست. در طول آن روز کمی بدن‌درد پیدا کرد. عصر کتفش درد گرفت و درنهایت شب‌هنگام حس کرد تب و لرز دارد! آن روزها اوج کرونا بود ولی او تلاش می‌کرد این تصور را که به بیماری کرونا مبتلا شده است، از خود دور کند. روز بعد که حالش بدتر شد، فکر کرونا در او قوت گرفته. پس از چند روز استراحت و درمان‌های خانگی به پزشک مراجعه کرد. اسکن ریه نشان می‌داد که ریه‌هایش تا حدی درگیری دارد. وقتی نتیجه‌ی آزمایش را به پزشک متخصص نشان داد، دکتر به او هشدار داد که احتمالاً روزهای سختی در پیش خواهد داشت و حالش از این هم بدتر خواهد شد. پیش‌بینی دکتر متخصص درست بود و او طی روزهای بعدی دچار تنگی نفس و سردردهای شدیدی شد که لحظه‌ای رهایش نمی‌کردند. این‌چنین کابوسی که هرگز انتظارش را نمی‌کشید کم‌کم به واقعیت تبدیل می‌شد؛ بستری شدن در بیمارستان. آن هم در زمانی که تعداد تخت‌های موجود برای بستری کم و تعداد بیماران بدحال بسیار زیاد بودند. روز یازدهم بیماری همین اتفاق افتاد و او با حال بد در بیمارستان بستری شد...

کتاب سرگذشت کرونای من، روایتی شخصی از بیماری و درد است. دکتر مریم پورآقا که سخت بیمار شده بود، از این دوران استفاده و تلاش کرد تا نگاهی دوباره به مفهوم رنج و درد بیندازد. کتاب او درواقع از دو قسمت تشکیل‌شده؛ بخش اول روایتی داستانی است و بخش دوم به مشاوره‌ی فلسفی او اختصاص دارد. پورآقا در بخش ابتدایی، بیماری‌اش را روزبه‌روز و با جزئیات بازگو می‌کند و در کنار اتفاقاتی که پشت سر گذاشته، از احساسات و افکارش هم می‌گوید. نویسنده در پایان هر قسمت، پرسش‌هایی فلسفی مطرح می‌کند و عقاید یا رفتارهایی را به چالش می‌کشد. در ادامه نیز تمریناتی را به خواننده ارائه می‌دهد و از او می‌خواهد او نیز روایتش را از درد و رنج بگوید یا پرسش‌هایی را که به ذهنش متبادر می‌شود، مطرح کند. پورآقا که خود مشاور است، می‌کوشد مخاطبش را درگیر این موضوع کند تا این‌چنین او نیز با رنج‌ها و دردهایش مواجه شود.

مریم پورآقا بخش دوم کتاب سرگذشت کرونای من را به مشاوره‌های فلسفی اختصاص داده و تلاش کرده برخی از مفاهیم پیچیده‌ی زندگی را تحلیل کند. اینکه بیماری اساساً چه معنایی دارد، معاینه چیست و رنج بیماری چه مفهومی برای ما خواهد داشت. در ادامه نیز به مفهوم تسلی و راحتی می‌پردازد و آن‌ها را تفسیر می‌کند. پورآقا درنهایت از خوانندگانش می‌خواهد آن‌ها نیز روایتشان را بنویسند و بگویند، تا رنج‌شان دیده شود و به این شکل تسکین یابند.

کتاب سرگذشت کرونای من را انتشارات تیمورزاده چاپ کرده است.

کتاب سرگذشت کرونای من برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به بحث فلسفه‌ی بیماری و رنج علاقه‌مندید یا کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی،‌ مشاوره و همچنین زندگی‌نامه را می‌پسندید، این کتاب گزینه‌ی مناسبی برای مطالعه خواهد بود.

در بخشی از کتاب سرگذشت کرونای من: مشاوره فلسفی با تکیه بر بیماری و رنج می‌خوانیم

ارائه مشاوره از‌ سوی فلاسفه نیمه اول قرن بیستم به شکل ارائه تحلیل زبانی برای مفاهیمی اساسی صورت می‌گرفت. مفاهیمی چون خوب‌و‌بد و باید‌ها و نباید‌هایی که افراد در زندگی روزمره خود با آن مواجه می شدند. همچنین این مشاوره‌ها از سال 1960 درباره مدیریت امور زندگی با توجه به چشم‌اندازهای اجتماعی، سیاسی، تکنولوژیکی و اخلاقی که در حال تغییر بودند، نیز صورت می‌گرفت.

فلاسفه‌ای چون کوهن و میلز به ارتباط متقابل فلسفه، مشاوره، روان‌درمانی و مشاوره فلسفی معتقدند و بر ایجاد و تدوین متون مشاوره فلسفی تأکید می‌کنند؛ زیرا فلسفه سهم بسزایی در مباحث روان‌درمانی و مشاوره‌ای دارد. مشاوره فلسفی برای رسیدن به اهداف مشاوره‌ای خود دارای ابزار‌های شناختی، چون مهارت تجزیه و تحلیل مفهومی و تفکر انتقادی است و به مراجع کمک می کند تا با تفکر انتقادی درباره مسائل، به وضوح برسد چون اعتقادات و احساسات به هم نزدیک هستند و تغییر در اعتقادات به تغییر در احساسات منجر می‌شود و چنین چیزی ب هطور طبیعی اثر درمانی دارد.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و سپاس
مقدمه
بودن یا نبودن
درمان با دارو‌ها
روز نخست در بیمارستان
از ایران‌مرز تا تخت شماره هشت ایران‌شهر
من با خواندن کتاب طاعون آلبر کامو چنین نوشتم
مشاوره فلسفی
تاریخچه
بنیاد‌های مشاوره فلسفی
ماهیت مشاوره فلسفی
بدن
تحلیل مفهوم بیماری
تحلیل دنیای بیماری
تحلیل مفهوم معاینه
تحلیل زیست جهان از زاویه بیماری و سلامت
تحلیل مفهوم رنج
تحلیل مفهوم راحتی و تسلی رواقی
داستان به‌مثابه بخشی از درمان
تشویق مراجع به نوشتن داستان خود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت کرونای من: مشاوره فلسفی با تکیه بر بیماری و رنج
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-348-007-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت کرونای من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت کرونای من

برای دریافت کتاب سرگذشت کرونای من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.