معرفی و دانلود کتاب صوتی از خود بیزاری

عکس جلد کتاب صوتی از خود بیزاری
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از خود بیزاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی از خود بیزاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی از خود بیزاری

کتاب روشنگر و مفید دیگری از مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی. کتاب صوتی از خود بیزاری بر پدیده‌ای تمرکز کرده که امروزه بیش از پیش شاهد آن هستیم: نفرت از خود. آلن دوباتن، نویسنده‌ی کتاب، مانند یک حامی و مشاور، درکنارمان قرار می‌گیرد و به ما می‌گوید که چگونه می‌توانیم به چنین مشکلی غلبه کنیم.

درباره‌ی کتاب صوتی از خود بیزاری

صبح شنبه است. سعی می‌کنید لباسی برای پوشیدن پیدا کنید؛ اما با برداشتن هر لباس، فکر می‌کنید که هیچ چیز به شما نمی‌آید. بالاخره چیزی را انتخاب می‌کنید و سراغ صبحانه خوردن می‌روید؛ اما آن‌قدر عجله دارید که در حین چک کردن پیام‌هایتان، متوجه می‌شوید نان سوخته است و گوشی از دستتان می‌افتد. حالا همه چیز به هم ریخته و هیچ کاری از دستتان برنمی‌آید. در چنین شرایطی چه می‌کنید؟ احتمالاً مانند خیلی‌ها خودتان را سرزنش می‌کنید که چقدر دست‌وپاچلفتی هستید و از پس ساده‌ترین کارها هم برنمی‌آیید. به‌جای درست کردن کارها، دائماً به خودتان سرکوفت می‌زنید و فکر می‌کنید که یک بازنده‌ی به تمام معنا هستید. لازم است به‌جای این کارها، دست از خودآزاری بردارید و کمی تأمل کنید. شما کتاب‌های زیادی درباره‌ی اعتمادبه‌نفس و افزایش عزت‌نفس خوانده‌اید، دوستان خوبی دارید که همیشه به شما می‌گویند عالی هستید، خانواده‌تان خوب هستند و در کودکی آسیب روانی وحشتناکی به شما وارد نکرده‌اند. در این صورت باید احساس خوبی داشته باشید؛ اما این‌طور نیست. چه بلایی سر شما آمده؟ چرا این‌قدر عجیب هستید؟ در کتاب صوتی از خود بیزاری (On Self-Hatred)، متوجه می‌شوید که احساس بسیاری از افراد مانند شماست. پس نگران عجیب بودن رفتارتان نباشید.

آلن دوباتن (Alain de Botton) از همان ابتدا می‌گوید که شما بدترین چیزها را به خودتان می‌گویید و پتانسیل‌های خود را در زندگی نادیده می‌گیرید. با ظهور شبکه‌های اجتماعی، این معضل پیچیده‌تر شده است؛ زیرا ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه می‌کنید. در چنین شرایطی احساساتی مانند بی‌کفایتی، اضطراب و ناامیدی به شما دست می‌دهد و فکر می‌کنید موجودی منفورتر از شما روی کره‌ی زمین وجود ندارد. با کتاب صوتی از خود بیزاری می‌آموزید که چنین احساسی از کجا نشأت می‌گیرد، چطور می‌توانید با خودتان مهربان‌تر باشید و به خویشتن عشق بورزید، منتقد درونی‌تان را به چالش بکشید و سندرم خودویرانگری را متوقف کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی از خود بیزاری

کتاب صوتی از خود بیزاری شما را با خود حقیقی‌تان روبه‌رو می‌کند و واقعیاتی را به شما نشان می‌دهد که سال‌ها از رویارویی با آن‌ها اجتناب کرده‌اید. شاید شما به نفرت ورزیدن به خودتان عادت کرده باشید؛ اما لازم است که جایی متوقف شوید و با این احساس مقابله کنید. درست مانند زمانی که سگی به دنبال شما افتاده و می‌خواهید از دستش فرار کنید؛ اما هر چقدر که بدوید، آن سگ به دنبال شما می‌آید. زمان آن رسیده که متوقف شوید، برگردید و با آن سگی که از دستش فرار می‌کردید روبه‌رو شوید. شاید چنین کاری جرئت زیادی بطلبد؛ اما مطمئن باشید که ارزش دارد. هر جا که ناامید شدید، بدانید که آلن دوباتن با این کتاب راهنما در کنارتان است.

انتشارات جیحون کتاب صوتی از خود بیزاری را با صدای فرزانه فائزی تهیه و تدوین کرده است. برای خواندن نسخه‌ی متنی این اثر، به چاپ انتشارات کتاب‌سرای نیک و ترجمه‌ی بنفشه شریفی‌خو رجوع کنید.

درباره‌ی مجموعه مدرسه زندگی

در مدرسه‌ی زندگی جمعی از مربیان و متخصصین کارآزموده‌ی حوزه‌های روان‌شناسی، فلسفه و دیگر علوم جمع شده‌اند و با کتاب‌های خودیاری خود، مدارس و دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک را به چالش می‌کشند. آن‌ها درصددند تا فرهنگ و دانش را در خدمت زندگی روزمره‌ی مردم به کار گیرند.

مجموعه کتاب‌های مدرسه‌ی زندگی (The School of Life) با ارائه‌ی توصیه‌های عملی و تمرینات کاربردی، مسیری را به‌ سوی زندگی بهتر نشان می‌دهد. این مدرسه در سال 2008 توسط آلن دوباتن راه‌اندازی شده و امروزه در شهرهای زیادی همچون لندن، پاریس، آمستردام، ملبورن، برلین و... به فعالیت خود ادامه می‌دهد. کتاب‌های این مجموعه به دغدغه‌های روز مردم می‌پردازد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با رسیدن به خودشناسی، به برقراری ارتباط بهتر با دیگران دست یابند و در شغل خود نیز موفق عمل کنند.

نکوداشت‌های کتاب از خود بیزاری

  • کتاب صوتی از خود بیزاری شاید بهترین و ضروری‌ترین کتاب مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی باشد. این کتاب به ما یادآوری می‌کند که تنها نیستیم، چیزهای بسیاری هستند که ما را به هم پیوند می‌دهند و پذیرش خود یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. کتابی برای رسیدن به آرامش ذهنی. (اما تامپسون، بازیگر و فیلمنامه‌نویس انگلیسی)

  • راهنمایی زیبا، مفید و پندآموز برای این‌که بفهمیم وقتی علیه خودمان برمی‌خیزیم، چه مشکلاتی پیش می‌آید. (ویل استور، نویسنده‌ی کتاب «سلفی»)

  • این کتاب از مدرسه‌ی زندگی به موضوعی می‌پردازد که برای بسیاری از درمانگران مفید است. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب صوتی از خود بیزاری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی از خود بیزاری را کسانی باید بخوانند که همیشه روی عیب‌های خود تمرکز می‌کنند، از موفقیت‌هایشان هیچ‌وقت راضی نیستند، احساس بی‌ارزشی می‌کنند، به‌دنبال تأیید دیگران هستند و عزت‌نفس پایینی دارند.

در بخشی از کتاب صوتی از خود بیزاری می‌شنویم

واقعیت اساسی و مهم درباره‌ی کودکان این است که بعد از تولد، کاملاً وابسته به لطف و سخاوت دیگرانند. آن‌ها نه از خود قدرتی دارند، نه ذکاوتی و نه فایده‌ای. نه می‌توانند مقابله کنند نه شکایت. نه می‌توانند بگذارند بروند و نه می‌توانند استدلالی ارائه و از آن دفاع کنند. تنها ابزاری که برای بقا در اختیار دارند این است که با آن چشمان درشت و معصوم از گهواره‌ی خود به پدر و مادر خیره شوند و آن‌ها را مسحور خود کنند. قدرت آن‌ها در جذب عشقی است که تضمین می‌کند غذا و لباسشان فراهم، امنیتشان تأمین و از جانشان محافظت خواهد شد. کودکان در ازای این مراقبت‌ها به والدین یا سرپرست خود تحسین یا ستایشی بی‌قیدوشرط هدیه می‌کنند. بنا به طبیعتشان آن‌ها کسانی را که در آغوششان می‌گیرند، شست‌وشویشان می‌دهند، شیرشان را گرم می‌کنند و ملافه‌هایشان را تمیز می‌کنند، دوست دارند و به‌ شدت شیفته‌ و مفتونشان هستند. این انسان‌های غول‌پیکری که می‌دانند چطور ماشین لباسشویی را به کار بیندازند و چنان به توپ ضربه بزنند که تا بالای درخت برود، آن‌ها را حیرت‌زده می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
9 دقیقه
یک: مقدمه
5 دقیقه
دو: ارزیابی
25 دقیقه
سه: پیامدهای ازخودبیزاری - قسمت اول
24 دقیقه
سه: پیامدهای ازخودبیزاری - قسمت دوم
18 دقیقه
سه: پیامدهای ازخودبیزاری - قسمت سوم
17 دقیقه
چهار: ریشه‌های ازخودبیزاری - قسمت اول
28 دقیقه
چهار: ریشه‌های ازخودبیزاری - قسمت دوم
24 دقیقه
پنج: هنر پذیرش خود - قسمت اول
15 دقیقه
پنج: هنر پذیرش خود - قسمت دوم
25 دقیقه
پنج: هنر پذیرش خود - قسمت سوم
10 دقیقه
شش: حرکت به‌سمت زندگی همراه با پذیرش بیشتر خود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی از خود بیزاری
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی از خود بیزاری

farzaneh Bsh
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتاب خیلی خوبی بود. قطعا خیلیامون با آسیب های دوران کودکی که داشتیم آشنایی داریم اما این نویسنده از جنبه های متفاوت به این آسیب ها و تاثیرشون روی حس الان ما به اتفاقات اکنون نگاه میکنه و باعث میشه حتی ناخواسته دریچه هایی جدید از درونمون رو کشف کنیم که همیشه میدونستیم وجود دارن اما شاید سالی یک بار هم برای التیامشون قدم بر نمی داریم . برای من این کتاب حکم یک دوست مهربون رو داشت که مطالب ارزشمندی رو پشت سر هم بهم گوشزد کرد و یادم آورد که دوست داشتنی هستم .
Mahnaz ShE
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
اولین تجربه‌ی من با کتاب صوتی بود. کتاب بسیار التیام دهنده و روشن کننده بود. همه مون نیاز داریم که این کتاب رو بخونیم. بعد از خوندن و درکش احساس آرامش و عشق به خودمون و اطرافیانمون خواهیم داشت، چون درک میکنیم که همه مون زیر یک فشار ناعادلانه و نالازم بودیم و بخش زیادی از این فشار رو زمین میذاریم.
زهرارضایی
۱۴۰۲/۹/۲۱
همیشه دنبال مهارت‌های بیشتر، کار بیشتر، افتخار بیشتر و خیلی خواسته‌های بیشتری بودم، اما بااین حال میدونستم کافی و راضی از خودم نمیشم الان باخوندن این کتاب جواب این مشکلو پیدا کردم حتما مطالعه کنید بسیار ثمر بخش خواهد بود. ممنون از تمام کسانی در این کار عالی نقش داشتن. 🌷🙏
حمیده
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
بسیار عالی است در جامعه ما و با روش غلط فرزند پروری و رابطه نابهنجار زوجین و همسران این کتاب را سودمند می بینم تا زخم ها وآسیب های که به روح و روان وجود دارد متوجه و آگاه شوند و راه درمان را چه در این کتاب یا مسیرهای دیگر پیدا کنند و زندگی بهتری داشته باشند
بانو
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب خوبی بود اینکه کمک میکنه ریشه این احساس از خود بیزاری رو پیدا کنیم و به ما نشون میده چه عواملی دست به دست هم دادن تا این احساس بد رو به خودمون داشته باشیم و همین شناخت باعث میشه از احساس بد نسبت به خودمون کاسته بشه.
Kiki
۱۴۰۲/۹/۱۷
کاش می‌شد شخصا از نویسنده‌ی این کتاب تشکر کنم. سه فصل اول رو خیلی با بدبینی گوش کردم ولی واقعا این کتاب آرومم کرد. اگه آدم‌هایی هستید که از خودتون متنفرید، یک لطفی به خودتون بکنید و این کتاب رو بخونید.
مجتبی سلامی
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کتابی عالی برای رسیدن به این جواب که چرا حال خوبی نداریم و همیشه بی دلیل بی انرژی هستیم، قطعا شنیدنش رو به همه توصیه میکنم
ali rostami
۱۴۰۳/۱/۲۰
یکی از بهترین‌های آلن دو باتن، با ترجمه روان و خوب و خوانش عالی..... از دست ندین.
علی اصغر زمانپور
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
بنظرم همه کتابهای دوباتن رو بخونین قلم خوبی داره همه پسنده...
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی از خود بیزاری

برای دریافت کتاب صوتی از خود بیزاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.