معرفی و دانلود کتاب سفر به حالا: استفاده از ذهن آگاهی برای کاهش استرس

عکس جلد کتاب سفر به حالا: استفاده از ذهن آگاهی برای کاهش استرس
قیمت:
۵۵۰۰۰ 27500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر به حالا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر به حالا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر به حالا: استفاده از ذهن آگاهی برای کاهش استرس

کتاب سفر به حالا نوشته‌ی سید وحید تولایی و پیمان رضایی مرام، با ارائه‌ی تمریناتی کاربردی در زمینه‌ی تقویت مهارت ذهن آگاهی، به شما کمک می‌کند تا با کاهش استرس‌های درونی و بیرونی، کیفیت زندگی‌تان را ارتقا دهید و از زیستن در زمان حال لذت ببرید.

درباره‌ی کتاب سفر به حالا:

همه ما با واژه «استرس» آشنا هستیم. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم استرس جزو پرتکرارترین واژه‌ها در گفتگوهای روزمره ماست. در واقع، استرس بخشی غیرقابل انکار زندگی بشر در قرن بیست و یکم به شمار می‌رود و کیفیت زیستن ما را به طور جدی کاهش می‌دهد. در حالت پریشانی ما ارتباط مؤثر و تنگاتنگ خود را با اتفاقات لحظه حال از دست می‌دهیم. مثلاً شاید شما هم این تجربه را داشته‌اید که در حال خوردن غذا هستید، اما درست متوجه نمی‌شوید که چه چیزی می‌خورید؛ با فرزندتان صحبت می‌کنید، بدون اینکه این تجربه ناب را با همه وجود حس کنید، در حال رانندگی هستید، اما محیط اطرافتان را درست نمی‌بینید. گویی استرس‌های زندگی، ما را به سرزمینی دوردست در گذشته یا آینده تبعید کرده و از وطن خویش، یعنی لحظه حال، دور افتاده‌ایم.

یکی از این روش‌ها ذهن‌ آگاهی (Mindfulness) نام دارد که طی چند دهه اخیر پژوهش‌های پرشماری، سودمندی آن را نشان داده‌اند. به طور خلاصه، در تمرینات ذهن‌آگاهی یاد می‌گیرید که آنچه را استرس و رنج‌های درونی از زندگی‌تان ربوده، دوباره بازگردانید. در این روش می‌آموزید که خود را از زندانی که در ذهن‌تان ساخته‌اید، رها و با لحظه‌ی حال ارتباطی دوباره برقرار کنید.

این کتاب سعی دارد تا با تمرین‌های کاربردی این مهارت را در شما تقویت کند تا بتوانید با استفاده از آن استرس‌ و اضطراب‌های درونی و بیرونی زندگی‌تان را کاهش دهید و اثرات مخرب آن‌ها را از بین ببرید. طبق پژوهش‌های چند سال اخیر، هر چه حالت ذهن‌آگاهی در ما افزایش یابد، استرس کمتر، کیفیت زندگی بالاتر و رفتارهایی سودمندتر خواهیم داشت. اما این ذهن‌آگاهی به چه معنا است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات حتما کتاب سفر به حالا را مطالعه کنید.

کتاب سفر به حالا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که از مشکلاتی نظیر استرس، اضطراب، زودرنجی، تنش، فرسودگی شغلی، بی‌علاقگی، بی‌قراری، ناراحتی معده، مشکل در تمرکز، کار زیاد، سیگار کشیدن و یا اختلال در خواب رنج می‌برید، این کتاب برای شما مناسب است. همچنین اگر این استرس در زندگی شما با بیماری، درد مزمن، شرایطی از قبیل سردرد، آسم، اختلالات گوارشی و یا فشار خون بالا همراه است، این کتاب می‌تواند در کاهش و کنترل این استرس و عواقب ناشی از آن به شما کمک کند.

در بخشی از کتاب سفر به حالا می‌خوانیم:

امروزه ما می‌دانیم که افکار و هیجانات ما، بر بدن ما اثرگذار هستند. پژوهش‌های چند سال اخیر نشان داده‌اند که هشیار بودن ما نسبت به ارتباط ذهن و بدن به کاهش استرس‌مان کمک می‌کند. اما سوال اینجا است که چگونه؟

انسان در گذشتۀ دور مرتباً با شرایطی همچون حمله حیوانات وحشی، سیل، توفان و خطراتی از این قبیل سر و کار داشته است. خب، در چنین موقعیت‌هایی انسان‌ها نیاز به واکنش سریع نسبت به یک خطر مشخص داشته‌اند. استرس و اضطراب این آمادگی را در فرد ایجاد می‌کند که سریعاً نسبت به خطر مشخصی که او را تهدید می‌کند واکنش نشان دهد. بنابراین استرس و اضطراب برای اجداد ما سودمند بوده، و به دفع خطرات کمک می‌کرده‌ است. اما آیا شرایط زندگی کنونی ما نیز چنین است؟ آیا هنوز هم خطرات این چنینی در طول روز ما را تهدید می‌کند؟

امروزه ما در شبانه‌روز با عوامل استرس‌زای زیادی روبه‌رو هستیم که بسیاری از آن‌ها اجتناب‌ناپذیر هستند. مثل گیر کردن در ترافیک، نگرانی‌های مالی و اقتصادی، مشغله‌های شغلی و... . بنابراین، جنس عوامل استرس‌زا در زندگی ما، نسبت به اجدادمان، فرق کرده است. با این وجود، بدن ما هنوز مثل انسان‌های قدیم کار می‌کند. در واقع، عملکرد بدن ما به گونه‌ای است که نمی‌تواند بین این موقعیت‌ها با موقعیت‌هایی که در گذشته وجود داشته است تفاوت قائل شود. بنابراین مثلاً وقتی در ترافیک هستیم هم مثل موقعی که یک حیوان وحشی به ما حمله می‌کند دچار استرس می‌شویم، با این تفاوت که این استرس جدید کمکی به رفع خطر نمی‌کند. نتیجه آن می‌شود که امروزه ما در اکثر اوقات با استرس‌هایی زندگی کنیم که برای ما فایده‌ای ندارند. نه تنها این استرس‌ها سودی ندارند، بلکه ما را دچار تنش عضلانی، سردرد، بی‌خوابی، ناراحتی معده و مشکلات به مراتب بیشتر نیز می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
این کتاب برای چه کسانی مفید است؟
مزیت‌های این کتاب آموزشی درمانی نسبت به دیگر درمان‌ها در چیست؟!
چگونه از این کتاب استفاده کنم؟
استرس و زندگی بشر
ذهن آگاهی چیست؟
ذهن آگاهی به عنوان یک روش زندگی
فصل 1: چه شد که این کتاب را انتخاب کردید؟
استرس چیست؟
استرس‌های شما چه هستند؟
برنامه ریزی و مرور تمرین‌ها
فصل 2: ارتباط میان ذهن و بدن
پاسخ سنجیده به استرس به جای واکنش عادتی به استرس
برنامه‌ریزی و مرور تمرین‌ها
فصل 3: ذهن‌آگاهی و مراحل آن
انسان و ذهن سرگردان او
ذهن آگاهی چگونه باعث کاهش استرس می‌شود؟
تله‌های ذهنی
برنامه‌ریزی و مرور تمرین‌ها
فصل 4: فواید ذهن آگاهی برای بدن
نحوه کار با درد فیزیکی
پاندولِ احساسات
موانع آگاهی از احساسات
برنامه‌ریزی و مرور تمرین‌ها
فصل 5: تمرینات خود را عمق ببخشیم
الگوهای همیشگی
برنامه‌ریزی و مرور تمرین‌ها
فصل 6: ذهن آگاهی در طوفان‌های زندگی
کشتیرانی در طوفان
آشتی با احساسات
سفر اکتشافی
قضاوت‌ها و قوانین درونی
برنامه‌ریزی ومرور تمرین‌ها
فصل 7: تبدیل ترس از طریق مراقبۀ عشق و مهربانی
شفقت به خود
ذهن آگاهی در روابط بین فردی
هنر گوش دادن آگاهانه
شنیدن در مقابل گوش دادن
ذهن آگاهی در روابط کاری
برنامه‌ریزی ومرور تمرین‌ها
فصل 8: جادۀ ذهن آگاهی: به سوی زندگی بهتر
غذا خوردن آگاهانه
ورزش آگاهانه
موهبت استراحت
ارتباط: ما جزیره نیستیم
استرس‌های شما چگونه هستند؟
برنامه‌ریزی ومرور تمرین‌ها
تمرینات خود را ادامه دهید...
سخن پایانی
پیوست 1: تمرینات جسمانی (1)
تمرینات جسمانی به حالت خوابیده
پیوست 2: تمرینات جسمانی (2)
تمرینات جسمانی به حالت ایستاده
پیوست 3: جداول
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر به حالا: استفاده از ذهن آگاهی برای کاهش استرس
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-600-7849-49-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ 27500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر به حالا

دنیا تفرشی
۱۴۰۱/۶/۲۰
با سلام
کتاب خیلی کاربردی وخوبیه، هم در مورد ذهن آگاهی بهتون دید میده هم میتونید گام به گام از تمریناتش استفاده کنید. در واقع‌ی جور کتاب خود یاری به سبک مایندفولنسه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سفر به حالا

برای دریافت کتاب سفر به حالا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.