معرفی و دانلود کتاب سفر در خود

عکس جلد کتاب سفر در خود
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر در خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر در خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر در خود

کشف هیچ گنجی چون کشف گنج درون خود شیرین و ارزشمند نیست. وحیدرضا حاجیوندی در تالیف کتاب سفر در خود کوشیده تا ما را از مسیری مستقیم به سمت خویشتن وجودی‌مان هدایت کند و یگانگی ما با کائنات و جهان هستی را به شکل عمیق و معناداری به تصویر بکشد.

درباره‌ی کتاب سفر در خود

کتاب سفر در خود شما را به سفری معناگرایانه می‌برد، جایی که با خودتان مواجه می‌شوید و خود را در برابر پهنه‌ی گیتی ذره‌ ناچیزی می‌بینید. اینکه در عین کوچکی، جزئی از این عالم به حساب می‌آید و حتی با نگاهی عمیق‌تر در می‌یابید که خویشتن ما، خود کائنات است.

شاید عجیب به نظر برسد اما هر آنچه به آن می‌نگریم یا بر آن قدم می‌گذاریم و احساس می‌کنیم از ما جدا نیست و این خود ما هستیم که در ساحت‌های دیگر جاری شده‌ایم. همه ما متشکل از عناصر زمین هستیم بنابراین کهکشان‌ها، ستاره‌ها، خورشید و زمین و همه آنچه بر روی آن وجود دارد، از هم جدا نیستند و این به خاطر یگانگی ما با خداوند است.

شاید پیش از این در علومی مثل فیزیک این مساله برای شما روشن شده باشد که همه عناصر متشکل از اتم هستند و تمامی اجسام از همین اتم ساخته‌شده‌اند. بنابراین تا دورترین کهکشان‌ها و نزدیک‌ترین چیز به ما حتی موبایل و یا کتاب در دستمان یکپارچه و یکی است و هر چیزی بر چیزی دیگری تأثیر می‌گذارد.

سفر ما در خودمان از بدو تولد آغاز می‌شود، تجربه‌های بازی و تجربه و درک خوبی و بدی توسط پدر و مادر و دوستان در جامعه شخصیت ما را شکل می‌دهد و آنچه را که من و من برتر می‌نامیم را شکل می‌دهد ما نه ‌تنها صحبت کردن، راه رفتن، غذا خوردن و تمیز کردن خود را از والدین خود می‌آموزیم بلکه حتی نحوه برخورد با زندگی ایمان باور و چگونگی مواجه شدن با زندگی را می‌آموزیم و این‌ها تماماً به جبر و بدون خواست ما انجام می‌شود.

بنابراین همه‌ی ما طبق یک پارادایم و برنامه ذهنی که پدر، مادر و جامعه به ما بخشیده‌اند، عمل می‌کنیم اما با این وجود ممکن است یک فرد در هفده یا هجده سالگی تصمیم به تغییر بگیرد و شخصی در هفتادسالگی سیر تحولات را تجربه کند.

در واقع این سفر از زمانی شروع می‌شود که شما با آگاهی و هوشیاری کامل مسیر خود را انتخاب کرده باشید و مسافر واقعی کسی‌ست که به نقاط ضعف و قدرت خود پی ببرد، هر کدام از آن‌ها را تقویت کند و طرح تازه‌ای در زندگی خود بیافکند.

کتاب سفر در خود نوشته‌ی وحیدرضا حاجیوندی شما را در این راه تا رسیدن به خود حقیقی همراهی می‌کند، پیچ و خم‌های این سفر را به شما نشان می‌دهد و تا مقصد نهایی و رسیدن به سیمرغ درون با شما خواهد بود. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با پذیرشی آگاهانه در این جهان زندگی کنیم و آرامش واقعی را در آغوش بکشیم.

کتاب سفر در خود مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان به سیر و سلوک معنوی و خودشناسی از این کتاب نکات ارزشمندی دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب سفر در خود می‌خوانیم

همه ما نیروهای جسمی و ذهنی متفاوتی داریم دلیل آن‌هم اتفاقاتی است که در زندگی تجربه کردیم ژنتیک، تغذیه و موقعیت‌های اجتماعی و فردی ما ذهن متفاوتی از ما ساخته این قضیه ثابت شده که خواب خوب و غذای سالم کارکرد بهتری برای مغز ما می‌سازد.

مغز ما اگر بی‌خوابی بکشد و یا غذای ناکافی به آن برسد عملکردش پایین میاید بیشتر حواس‌پرتی‌ها فراموشی‌ها ناامیدی‌ها به خاطر خستگی مغزی و ذهنی ماست که از کارکرد پایین مغز ما ناشی می‌شود.

بنابراین باید خواب بسیار مناسب و تغذیه کافی بهره ببریم تا بهتر عمل کنیم اما نیروهای ذهنی ما که نتیجه تربیت و اتفاقات زندگی است نیز نیاز به مراقبت دارد اگر ما شخص برون‌گرا و یا مهر طلبی باشیم ضربه‌های بسیاری از دنیای اطراف خود می‌خوریم که البته هر چند باعث رشد ما می‌شود اما در نهایت ما را افسرده و منزوی می‌سازد.

بنابراین ما باید در خرج کردن احساسات و رفتارهای خود مواظب باشیم باید بر روی روابطمان با دیگران با دقت بیشتری نظر بیفکنیم و نزدیک و دور شدن به‌موقع را در دستور کار خود قرار دهیم، متأسفانه بخش عظیمی از زندگی ما در ناخودآگاه می‌گذرد و ما فقط به خاطر نیازهایمان به دیگران بیش‌ازحد نزدیک می‌شویم و این تبعاتی برای ما در بر خواهد داشت.

مراقبت از نیروهای جسمی و روانی ما باید سرلوحه کارهایمان قرار گیرد تا این‌گونه در زندگی کمتر لطمه بخوریم البته نمی‌خواهم از شما فردی گوشه‌گیر بسازم اما با دقت بیشتری باید در روابطمان تأمل کنیم چرا که ضربه‌های ناشی از عدم ناآگاهی در روابط بسیار مخرب می‌باشد ما معمولا در مسایل مالی یا بدنی دقت نظر بیشتری داریم اما در روابط خود کمتر دقت می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سفر در خود
جهان دوگانه
قطار و زندگی
آگاهی و انتخاب
شناخت بدن و شناخت جهان
تسلط بر ماده
مراقبت از نیروها
هویتی جدید
فتح خویش فتحی پیروزمندانه
ذهن و چالش همیشگی
کارمای وجود
بازی ذهن
حساسیت و استرس
حفظ ارتعاش
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر در خود
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فرهنگستان ادب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات66
زبانفارسی
شابک978-622-7618-90-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر در خود

Someone Else
۱۴۰۲/۴/۱۳
مزخرف، بی محتوا، تکرار مکررات، شعاری، حرف جالبی برای گفتن نداشت. نویسنده فقط وقت خودش و وقت دیگران رو هدر داده.
امیر حسین
۱۴۰۲/۴/۱۴
کتابی عالی که واقعا راه زندگی واقعی رو به انسان نشون میده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سفر در خود

برای دریافت کتاب سفر در خود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.