معرفی و دانلود کتاب سفیر کبیر

عکس جلد کتاب سفیر کبیر
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفیر کبیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفیر کبیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفیر کبیر

با خواندن کتاب سفیر کبیر از نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی، سیدنی شلدون، شما از دفتر رئیس جمهور آمریکا به بوئنوس آیرس و بخارست می‌روید و لحظات عاشقانه‌ای را در شهرهای رم و پاریس سپری می‌کنید. مری اشلی استاد جوان مطالعات اروپای شرق در زمان جنگ سرد سفیر آمریکا در کشور رومانی می‌شود؛ اما یک گروه قدرتمند، آدمکشی حرفه‌ای را برای به‌قتل‌رساندن او استخدام می‌کند.

درباره‌ی کتاب سفیر کبیر

شخصیت اصلی کتاب سفیر کبیر (Windmills of the gods) مری اشلی زنی معمولی است که در خانه‌ای زیبا در کانزاس سیتی به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می‌کند. او تحصیل‌کرده، خوش‌برخورد و نسبتاً موفق است و در دانشگاه درس می‌دهد. رئیس‌جمهور آمریکا در پی برنامه‌اش برای ارتباط با کشورهای بلوک شرق، مری اشلی را برای جایگاه سفارت کشور رومانی انتخاب می‌کند. او که به زندگی معمولی خود خو گرفته، در ابتدا پیشنهاد رئیس‌جمهور را قبول نمی‌کند؛ اما همسر او در یک تصادف رانندگی مشکوک کشته می‌شود و مری برای فرار از تنهایی خود، سمت جدید را می‌پذیرد.

کمونیست‌ها پس از اعزام یک سفیر زن به کشور رومانی، فکر می‌کنند رئیس‌جمهور می‌خواهد متفقین را وارد کشورهای بلوک شرق کند و قدرت را در دست بگیرد. مری فقط در رشته‌ی مطالعات اروپای شرق تحصیل کرده و پایان‌نامه‌ی خود را در این حوزه نگاشته است؛ به همین دلیل دانش عملی اندکی درباره‌ی روابط با کشورهای کمونیستی دارد. سیدنی شلدون (Sidney Sheldon) در فصل‌های مختلف کتاب به جلسات مخفیانه‌ای اشاره می‌کند که در آن سرنوشت افراد زیادی رقم می‌خورد. هر کس که سعی می‌کند متوجه رابطه‌ی این سازمان با برنامه‌های بزرگ سیاسی شود، سریعاً به قتل می‌رسد.

مری همراه با دو فرزندش به کشور رومانی می‌روند و اوضاع در ابتدا آرام به نظر می‌رسد؛ اما وضعیت کشور رومانی بی‌ثبات است و احتمال دارد هر لحظه کودتایی در آن رخ دهد. آیا مری می‌تواند مأموریت خود را با موفقیت پشت سر بگذارد؟ سازمان مخفی با قاتلان حرفه‌ای خود، چه ارتباطی با مری دارند؟

جالب است بدانید که سیدنی شلدون برای نوشتن رمان سفیر کبیر با ریچارد هلمز، رئیس سابق سیا مصاحبه و به کشورهای رومانی و آرژانتین سفر کرد. ممکن است در آغاز کتاب سفیر کبیر، تعدد شخصیت‌ها و مکان‌ها شما را گیج ‌کند؛ اما بعد از همراه شدن با داستان، همه چیز برایتان عادی خواهد شد. اگر دیگر کتاب‌های سیدنی شلدون را خوانده‌اید، می‌دانید که هیجان‌ مهم‌ترین مؤلفه در کتاب‌های اوست. چنانچه به داستان‌های هیجان‌انگیز، معمایی و جنایی علاقه دارید،‌ رمان سفیر کبیر را با ترجمه‌ی مهگونه قهرمان بخوانید. این اثر به‌همت انتشارات لیوسا چاپ و منتشر شده است.

نکوداشت‌‌های کتاب سفیر کبیر

  • هیجان‌انگیز! بدون آن‌که متوجه شوید فصل‌های کتاب سفیر کبیر را پشت سر هم خواهید خواند. (یونایتد پرس اینترنشنال)

  • شخصیت‌پردازی سیدنی شلدون در کتاب سفیر کبیر عالی نیست؛ اما شما را درگیر می‌کند. این رمان هیجان‌انگیز پایانی غافل‌گیرکننده دارد. (پابلیشرز ویکلی)

  • سیدنی شلدون در کتاب سفیر کبیر از جذاب‌ترین و واقعی‌ترین قهرمانش رونمایی می‌کند. سبک شلدون در این کتاب متشکل از پاراگراف‌های کوتاه و گفتگوهای تک‌جمله‌ای است. کتابی که مطمئناً در لیست کتاب‌های پرفروش قرار خواهد گرفت. (مجله‌ی کرکوس)

اقتباس سینمایی از کتاب سفیر کبیر

در سال 1988 یک مینی‌سریال از روی کتاب سفیر کبیر ساخته شد که بازیگرانی چون رابرت واگنر و جاکلین اسمیت در آن حضور داشتند. سیدنی شلدون تهیه‌کنندگی فیلم را بر عهده داشت و لی فیلیپس آن را کارگردانی کرد.

کتاب سفیر کبیر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب سفیر کبیر را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به رمان‌های جنایی، معمایی و هیجان‌انگیز علاقه دارند.

با سیدنی شلدون بیشتر آشنا شویم

سیدنی شلدون متولد 1917 یکی از مشهورترین نویسندگان آمریکایی است که 300 میلیون نسخه از آثارش در سراسر جهان به فروش رفته. این نویسنده برای نوشتن کتاب «چهره‌ی عریان» که اولین رمان او بود، نامزد جایزه‌ی ادگار آلن پو شد. او نویسنده‌ی پرکاری بود که با وجود رنج بردن از بیماری دوقطبی در عرصه‌ی نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی فعالیت می‌کرد. نام او در کتاب گینس با عنوان نویسنده‌ی پرترجمه‌ترین کتاب‌های جهان ثبت شده است. وی در سال 2007 بر اثر ذات‌الریه درگذشت.

در بخشی از کتاب سفیر کبیر می‌خوانیم

استانتون راجرز، سیاستمدارى کارکشته و مورد توجه عموم مردم بود. با داشتن دوستانى قدرتمند که آماده‌ی حمایت از او بودند پیروزى در مبارزات ریاست جمهورى براى او حتمى به‌نظر مى‌رسید. اما، یک اشتباه کوچک آن موقعیت استثنایى را نابود کرد. راجرز که مردى ثروتمند بود، بسیار جذاب و خوش‌قیافه و شوهرى نمونه بود. على‌رغم در اختیار داشتن همه‌ی امکانات، هرگز به همسر خود خیانت نکرده بود تا اینکه به نحوى باور نکردنى دستخوش بازى روزگار شد. عاشق زنى شد که تازه پس از طلاقى پر سر و صدا از همسر خود جدا شده بود و از همه بدتر اینکه یک محافظه‌کار بود در حالى که استانتون راجرز از سوى لیبرال‌ها نامزد ریاست جمهورى شده بود! نصایح همه‌ی دوستان و هم‌مسلکان به گوش راجرز باد هوا بود و سرانجام هم با آن زن ازدواج کرد.همان گونه که انتظار مى‌رفت، مطبوعات و رسانه‌ها به این ماجرا دامن زدند و داستان‌هایى از روابط جنسى مخفى راجرز بر سر زبان‌ها افتاد و به زندگى سیاسى او پایان داد.

با کنار رفتن راجرز، پل الیسون بهترین انتخاب به شمار مى‌رفت. او نیز همانند راجرز، دانشگاه ییل را به پایان رسانده و فارغ‌التحصیل رشته حقوق بود. آن دو با یکدیگر دوست بوده و براى هم احترام زیادى قائل بودند. آلیسون مردى سلیم‌النفس و حقوقدانى برجسته و مردم‌پسند بود. در داخل کشور علیه حیف و میل‌هاى دولتى به مبارزه پرداخته بود و در سیاست بین‌المللى مدافع تشنج‌زدایى بود.اولین انتخاب آلیسون در مقام ریاست‌جمهورى ایالات متحده آمریکا، انتصاب راجرز به سمت مشاور ریاست جمهورى در امور خارجه بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفیر کبیر
نویسنده
مترجممهگونه قهرمان
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات380
زبانفارسی
شابک978-600-340-207-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفیر کبیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سفیر کبیر

برای دریافت کتاب سفیر کبیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.