معرفی و دانلود کتاب سلیمان

عکس جلد کتاب سلیمان
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلیمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلیمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلیمان

کتاب سلیمان تریلر جاسوسی به قلم پریسا تیموری، در مورد خانواده‌ای پرنفوذ در جمهوری اسلامی است که همه‌ی اعضای آن از مقامات بلندپایه و امنیتی نظام به‌شمار می‌روند. حاج سهراب، پدر و بزرگ این خانواده، روزشماری می‌کند تا نوه‌اش سلیمان پس از سال‌ها به کشور بازگردد و او را ببیند. اما سلیمان به قصد دیدار با خانواده نمی‌آید، بلکه هدف دیگری را در سر می‌پروراند که هیچ‌کس انتظارش را ندارد.

درباره‌ی کتاب سلیمان

رمان‌های جاسوسی یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین انواع ژانرها محسوب می‌شوند. این قصه‌ها اساساً محصول قرن بیستم و خصوصاً دوران جنگ سرد هستند. ولی نمونه‌هایی از آن را در قرن‌های پیش‌تر هم می‌توان یافت. برخی منتقدان اولین نشانه‌های قصه‌های جاسوسی را در کتاب مقدس می‌بینند. در بخش دوم کتاب یوشع، این پیامبر دو جاسوس را به شهر اریحا می‌فرستد تا وضعیت آنجا را بررسی کنند اما وقتی پادشاه شهر به حضور آن‌ها پی می‌برد، این دو خود را پنهان کرده و فرار می‌کنند. در ابتدای قرن نوزدهم، برای اولین‌بار در تاریخ چندین داستان با موضوع جاسوسی نوشته شد اما کمک نکردند که این گونه‌ی داستانی فراگیر و محبوب شود. اتفاق مهم این قرن قضیه‌ی دریفوس بود که موضوع جاسوسی را به سطح جامعه و بحث روزمره کشاند. این قضیه بر ادبیات هم تأثیر قابل‌توجهی گذاشت و باعث شد این موضوع به شکل درون‌مایه وارد برخی داستان‌ها شود. در قرن بیستم، با وقوع جنگ‌های جهانی و پس‌ازآن شکل‌گیری دو ابرقدرت آمریکا و شوروی، جاسوسی از درون‌مایه به یک ژانر تمام‌عیار تبدیل شد و طرفداران زیادی پیدا کرد. ترکیب شدن این ژانر با ژانرهایی مثل جنگی، جنایی و معمایی بر پیچیدگی آن افزود و آن را عمیق‌تر و چندلایه‌تر کرد.

ژانر جاسوسی در ایران همیشه محبوب بوده. پس از انقلاب و با بالا گرفتن تنش‌های بین ایران و غرب، آثار متعددی با موضوع جاسوسی و خرابکاری غربی‌ها نوشته شد. از اواخر دهه‌ی 1380 و با ترور چندین دانشمند هسته‌ای، اسرائیل به‌عنوان عامل تروریستی مطرح شد و درگیری بین ایران و آن‌ها به حداکثر خود رسید. به‌تبع آن سمت‌وسوی قصه‌ها و فیلم‌ها و سریال‌های جاسوسی هم به سمت اسرائیل رفت. یکی از آخرین آثاری که در این زمینه خلق شده، رمان سلیمان نوشته‌ی پریسا تیموری است. این رمان حول خانواده‌ای بلندپایه می‌گردد که همه‌ی اعضای آن به نحوی در نظام جمهوری اسلامی سمت دارند؛ از دانشمند هسته‌ای تا فرمانده‌ی سپاه و افسر امنیتی. یکی از اعضای خانواده هم شهید شده. پسر این شهید، سلیمان، در خارج از کشور زندگی می‌کند. همگی منتظر بازگشت او هستند تا پس از سال‌ها او را ببینند. اما سلیمان همان پسربچه‌ای که می‌شناختند نیست. او آدم دیگری شده و برای اهداف هولناکی به ایران می‌آید...

ویژگی رمان سلیمان این است که جاسوس را خودی و نزدیک به ارکان قدرت نشان می‌دهد. پریسا تیموری سعی می‌کند در مقابل موضوعی که برای رمانش انتخاب کرده با جسارت برخورد کند و نشان بدهد که برای یافتن عامل نفوذی نباید راه دوری رفت. گاهی غیرقابل‌انتظارترین فرد، ممکن است جاسوس خطرناکی باشد و امنیت کشور را به خطر بیندازد.

داستان سلیمان را انتشارت نارون دانش به چاپ رسانده است.

کتاب سلیمان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تریلرهای جاسوسی و پرهیجان علاقه دارید، می‌توانید این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب سلیمان می‌خوانیم

حاج‌ سهراب‌ پشت‌ در‌ سالن‌ ایستاده‌ بود. دست‌ چین‌خورده‌ی پیرمرد‌ روی‌ دستگیره‌ی در‌ می‌لرزید‌ و‌ لب‌های‌ او‌ بی‌اراده‌ باز‌ و‌ بسته‌ می‌شد‌ و‌ گویا‌ ذکر‌ «لاهول» که‌ در‌ ذهنش مرور‌ می‌شد‌ در‌ زبانش نمی‌چرخید.

با‌ حسرت‌ چشم‌هایش‌ را‌ بست‌ و‌ پیشانی‌اش‌ را، ‌روی‌ در‌ گذاشت. از‌ بالای‌ راه‌پله‌ها چشم‌های نم‌زده‌ی سلیمان‌ حالات‌ او‌ را‌ زیر‌ نظر‌ داشت‌ اما‌ هنوز‌ قادر‌ نبود‌ قدمی‌ بردارد‌ همچنان‌ که‌ برای‌ دیدن‌ عمو‌یش‌ حتی‌ نتوانسته‌ بود‌ از‌ اتاق‌ خارج‌ شود. اما‌ قائله‌ را‌ باید‌ خواباند‌ چرا‌ که‌ در‌ این‌ گرد‌ و‌ خاکی‌ که‌ کینه‌ها و‌ کدورت‌ها به‌ پا‌ کرده‌ بودند‌ هیچ‌ پله‌ای معلوم‌ نبود‌ تا‌ پسر‌ حسین‌ از‌ آن‌ پایین‌ بیاید.

آن‌ بالا‌ سلیمان‌ دست‌های‌ مشت‌شده‌اش‌ را‌ پشت‌ کمر‌ قفل‌ کرده‌ بود‌ و‌ بی‌اختیار‌ ناخن‌هایش را‌ در‌ کف‌ دستش‌ فرو‌ می‌برد. ‌قسمتی‌ در‌ وجودش ‌از‌ آنجا‌ بودن‌ زجر‌ می‌کشید‌ و‌ قسمتی‌ دیگر‌ می‌جنگید‌ که‌ قائله‌ را‌ سرکوب‌ کند. ‌برای‌ دومین‌ بار‌ به‌ سختی‌ چشم‌هایش را‌ بر‌ در‌ و‌ دیوار‌ خانه‌ چرخاند. هیچ‌ خاطره‌ای! حتی‌ خاطره‌ای از‌ سر‌ خوردنش ‌از‌ نرده‌های راه‌پله‌ها یا‌ شنا‌ کردن‌ در‌ آن‌ استخر‌ بزرگ‌ در‌ حیاط، ‌هیچ‌ در‌ هیچ. اما‌ آخرش‌ که‌ چه؟ باید‌ بر‌ پاهایش‌ قالب‌ می‌شد‌ و‌ شد.

حاج‌ سهراب‌ صدای‌ گام‌های سنگین‌ کسی‌ را‌ از‌ سمت‌ راه‌پله‌ها شنید. ‌آرام‌ به‌ سمت‌ صدا‌ برگشت. ‌سلیمانش ‌را‌ می‌دید‌ که‌ در‌ دل‌ طوفان‌ خاک‌ و‌ خون، ‌دلی‌ که‌ به‌ پاهایش‌ داده‌ بود‌ او‌ را‌ تا‌ میان‌ پله‌ها رساند.

محو‌ در‌ موهای‌ سفید‌ حاج‌ سهراب‌ شد. بعد‌ از‌ سکته‌اش‌ سمت‌ راست‌ صورت‌ او‌ کمی‌ تغییر‌ کرده‌ بود. سلیمان‌ به‌ سختی‌ بغضش ‌را‌ قورت‌ داد. ‌در‌ دل‌ از‌ خود‌ بیزار‌ می‌شد. همیشه‌ با‌ خلق‌ عصبی‌اش‌ کار‌ دست‌ خود‌ و‌ اطرافیانش ‌داده‌ بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلیمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نارون دانش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات446
زبانفارسی
شابک978-622-276-461-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلیمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلیمان

برای دریافت کتاب سلیمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.