معرفی و دانلود کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری

عکس جلد کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری

کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری، روش‌های نقشه‌برداری و تفکیک مناطق دگرسانی با استفاده از تکنیک‌های سنجش از دور در ذخایر مس پورفیری را شرح داده و کاربردهای دیگر سنجش از دور را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سنجش از دور دانش و فن جمع‌آوری داده‌ها از عوارض سطح زمین، بدون مالش فیزیکی با آن‌ها است. داده‌های سنجش از دور، قدرت زیادی برای شناخت ناحیه‌های دگرسان شده مرتبط با توده‌های کانسار و در نهایت اکتشاف ذخایر معدنی دارند و به عنوان یک شیوه‌ی استاندارد در عرصه‌ی اکتشافات معدنی شناخته می‌شوند.

ماهیت رقومی داده‌ها موجب شده است که سیستم‌های کامپیوتری بتوانند این داده‌ها را به طور مستقیم استفاده کنند. دسترسی سریع به نقاط دور افتاده و دقت بالای آن‌ها از امتیازات خاص این فناوری محسوب می‌شود.

در فصل اول این کتاب مقدمه‌ای از تعاریف و نحوه کارکرد روش‌های سنجش از دور بیان شده‌ است. در فصل دوم به برخی از ویژگی‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس ذخایر مس‌ پورفیری با تاکید بر دگرسانی‌های این نوع ذخایر اشاره شده است. کاربردهای روش‌های سنجش از دور در علوم زمین مانند کاربرد‌ آن در اکتشاف ذخایر نفتی، نقشه‌برداری ساختاری، منابع آب و... بسیار متنوع است.

یکی از کاربردهای روش‌های سنجش از دور، کاربرد آن‌ها در اکتشاف ذخایر معدنی با استفاده از نقشه‌برداری و تفکیک دگرسانی‌ها است که در فصل سوم به توضیح این روش و اشاره به کاربرد‌های سنجش از دور در علوم زمین پرداخته می‌شود.

در فصل چهارم به توضیح انواع روش‌های تلفیق اطلاعات مربوط به سنجنده‌های مختلف پرداخته می‌شود. در فصل آخر نیز به بررسی سه مورد مطالعاتی که از سنجنده‌ها و روش‌های مختلفی برای تفکیک و نقشه‌برداری از دگرسانی‌ها استفاده کرده‌اند پرداخته می‌شود و در پایان جمع‌بندی و نتیجه‌گیری ارائه شده است.

آنچه در این کتاب می‌خوانید:

- مقدمه‌ای بر سنجش از دور
- کلیات در مورد مس پورفیری
- سنجش از دور در علوم زمین
- چگونگی تحلیل و بازرسی دگرسانی‌های مس پورفیری

در بخشی از کتاب سنجش از دور می‌خوانیم:

توده‌های نفوذی پورفیری شامل شکل‌های بسیار مختلفی هستند که این توده‌ها در قبل (اولین پورفیری‌ها)، در طی (پورفیری‌های مابین)، در پایان (آخرین پورفیری‌ها) و یا بعد از کانی‌سازی و دگرسانی‌ها ایجاد می‌شوند که اولین پورفیری‌ها و سنگ میزبان مرتبط به آن‌ها دارای بالاترین و بهترین نوع کانی‌سازی در میان اکثر ذخایر است، البته در برخی مناطق ممکن است که این پورفیری‌ها شامل کانی‌سازی‌های بسیار قوی نباشند. پورفیری‌های مابین و آخرین پورفیری‌ها نیز عمدتا دارای کانی‌سازی‌های قوی نیستند.

پورفیری‌های اولیه با نفوذ رخساره‌های دیگر تخریب نمی‌شوند بلکه فقط از هم جدا می‌شوند که این موضوع باعث تورم سرتاسری توده سنگ می‌شود که در طول بوجود آمدن دایک‌ها ایجاد می‌شود. از برخی از نسبت‌ها مثل نسبت مقادیر مس، طلا و مولیبدن و میزان دگرسانی‌ها و مقادیر فلز موجود برای تشخیص سن نسبی توده‌های نفوذی استفاده می‌شود.

برخوردها و تماس‌های بالایی توده مس پورفیری عمدتا توسط سولفیدی شدن در یک جهت خاص (UST) مشخص می‌شود. توده‌های نفوذی پورفیری شامل مقادیر بسیار زیادی هورنبلند و یا بیوتیت است. رخساره‌های پورفیری در برخی از ذخیره‌های پورفیری منفرد دارای اختلاف‌های مشخص در ترکیب آن‌ها و مشخصات بافت‌های آذرین است اما در برخی از ذخایر پورفیری طلا و یا مس-طلا دارای اختلافات کمی از نظر ترکیب و بافت هستند و علاوه برآن محو شدن بافت‌های آذرین در پورفیری‌های اولیه بسیار معمول است بنابراین مشخص کردن آن‌ها از سنگ دیواره بسیار مشکل است.

استفاده از نسبت‌های ایزوتوپی نشان می‌دهد که تشکیل سیستم‌های پورفیری مس در حدود 80000 سال طول می‌کشد و بعلاوه آن رابطه مشخصی بین اندازه ذخیره‌های پورفیری و مدت زمان فعالیت توده نفوذی وجود ندارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: مقدمه‌ای بر سنجش از دور
فصل سوم: خصوصیات سیستم‌های مس پورفیری
فصل چهارم: کاربرد سنجش از دور در علوم زمین
فصل پنجم: ادغام داده‌ها در سنجش از دور
فصل ششم: موارد مطالعاتی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری
نویسنده، ،
ناشر چاپی صفرتاصد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات131
زبانفارسی
شابک978-622-6770-24-8
موضوع کتابکتاب‌های جغرافیا و زمین شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری

متین دهقانی
۱۴۰۱/۷/۲۴
کتاب بسیار عالی با توضیحات دقیق و قابل درک برای مبتدیان
اطلاعات مفیدی داره که انواع روش‌ها و ابزار‌ها و ماهواره‌های مختلف رو در بر میگیره.
یک ایراد خیلی مهمی که به نگارش وارد هست استفاده از ممیز بجای خط کسری (در مبحث نسبت‌های باندی) هست که باعث میشه خواننده دچار سردرگمی بشه و صورت و مخرج کسر رو
اشتباه تشخیص بده مخصوصا که متن انگلیسی به همراه ترجمه فارسی هست
همچنین ترتیب باند‌های مورد استفاده در ترکیب رنگی کاذب مبهم هستند.
این کتاب نسبت به زمان انتشار خودش مرسوم‌ترین روش‌های پردازش رو گرد آوری کرده و بصورت کاربردی و به همراه مثال‌های کاربردی توضیح داده که بسیار ارزشمند هست.
در مجموع ارزش خوندن داره و به همه کسانی در این حوزه فعالیت دارن توصیه میشه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری

برای دریافت کتاب سنجش از دور: تفکیک زون‌های دگرسانی مس پورفیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.