معرفی و دانلود کتاب سور و سات در سوراخ موش

عکس جلد کتاب سور و سات در سوراخ موش
قیمت:
۴۵۵۰۰ 22750 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سور و سات در سوراخ موش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سور و سات در سوراخ موش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سور و سات در سوراخ موش

چه به سر کودکی می‌آید که در کنار خلافکارهایی حرفه‌ای بزرگ می‌شود؟ خوآن پابلو ویلالوبوس در کتاب سور و سات در سوراخ موش با به کارگیری طنز تلخ در قلم خود، از روحیات و آرزوهای پسربچه‌ای می‌گوید که در میان بزرگ‌ترین قاچاقچی‌های مواد مخدر بزرگ شده است. این اثر نامزد بهترین کتاب اول یک نویسنده در گاردین شد.

درباره کتاب سور و سات در سوراخ موش:

داستان کتاب حاضر که دومین جلد از مجموعه کتاب برج بابل به‌شمار می‌رود، درباره پسری به نام توچتلی است. او در یک قصر بزرگ زندگی می‌کند و پدرش یکی از قاچاقچیان بزرگ و ثروتمند مواد مخدر است که می‌خواهد کارتل خودش را راه اندازی کند. او علایق عجیبی مانند کلاه‌، سامورایی‌ها، گیوتین و دیکشنری دارد. توچتلی عادت دارد هرشب کلماتی را از فرهنگ لغات بیاموزد و به واسطه‌ی حافظه‌ قوی‌اش آن‌ها را به خاطر بسپارد. هدف او از این کار این است که با به کارگیری این لغات در صحبت‌هایش تحسین اطرافیانش را برانگیزد.

شخصیت اول داستان ما با وجودی که امکانات رفاهی کاملی برای زیستن دارد و هرآنچه می‌خواهد برایش در دسترس است، اما می‌داند که به بهانه‌ی حفظ جان و امنیتش در قصر پدرش زندانی شده است. همین مسئله موجب به وجود آمدن علاقه‌مندی‌هایی عجیب در او شده. به طوری که می‌خواهد یک اسب آبی کوتوله را به سرپرستی گرفته و در میان دیگر حیواناتش از آن نگه‌داری کند.

نویسنده در کتاب سور و سات در سوراخ موش (Down The Rabbit Hole)، اسب آبی را نمادی قرار داده است که بگوید؛ بودن در جایی که مناسب یک موجود و یا انسان نیست، چیزی جز نابودی و مرگ برایش در پی ندارد و این دقیقا همان کاری است که پدر توچتلی در حق او می‌کند. شما در طول مطالعه‌ی کتاب حاضر، گاه برای پسرک داستان دل می‌سوزانید و گاه از او بیزار خواهید شد که این مسئله، شجاعت نویسنده را در به تصویر کشیدن شخصیت اصلی داستان نشان می‌دهد.

درباره مجموعه برج بابل:

این مجموعه کتاب در پی تلاشی برای گرامیداشت هم‌دلی است که در قالب داستان‌های بلند و یا به عبارتی نوولا منتشر شده‌اند. در طبقه‌بندی این مجموعه، مناطق جغرافیایی معیار بوده و به شکلی نمادین، اسم یکی از شخصیت‌های داستانی معروف آن اقلیم بر هر دسته نهاده شده است؛ همانند «رمدیوس» برای ادبیات آمریکای لاتین و «شوایک» برای ادبیات اروپای شرقی. کتاب‌های «برج بابل» را می‌توان درطول یک سفر کوتاه، یک نشست، یک آخر هفته مطالعه کرد.

نام کتاب‌های این مجموعه «بچه‌های سبز» و «سور و سات در سوراخ موش» است.

جوایز و افتخارات کتاب سور و سات در سوراخ موش:

- نامزد دریافت جایزه بهترین کتاب اول یک نویسنده در گاردین

- نامزد دریافت جایزه بهترین کتاب ترجمه شده به زبان انگلیسی در جشنواره PEN Translation

نکوداشت‌های کتاب سوروسات در سوراخ موش:

- کاملا بی‌نقص... اگرچه می‌توان این کتاب را به راحتی در یک نشست به پایان رساند اما باید پس از آن مدتی طولانی مورد بررسی قرار گیرد. (روزنامه گاردین)

- نشان دادن این مسئله که کودکان بدون آن‌که متوجه باشند خشونت را می‌پذیرند، کار ساده‌ای نیست اما آقای ویلالوبوس به خوبی انجامش داد. (روزنامه نیویورک تایمز)

- ویالوبوس دنیای نیمه بی‌گناه و نیمه گناه‌کاری را از توچتلی به تصویر می‌کشد که خیلی هوشمندانه با بارقه‌ای از طنز آن را خلق کرده است. (روزنامه دیلی میل)

کتاب سور و سات در سوراخ موش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات داستانی و کمدی تاریک با موضوعات سیاسی و اجتماعی علاقه دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با خوآن پابلو ویلالوبوس بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده مکزیکی متولد سال 1973 بوده و به تحصیل در رشته‌های بازاریابی و ادبیات اسپانیایی پرداخته است. خوآن پابلو ویلالوبوس (Juan Pablo Villalobos) موفق شده است با انتشار اولین اثر ادبی خود توجه‌های بسیاری را ابتدا در مکزیک و سپس در آمریکا و سراسر جهان به خود جلب کند. او همچنین برای کتاب «از هیچ‌کس توقع ندارم که باورم کند» برنده جایزه ادبی اسپانیا شد. از دیگر آثار ویالوبوس می‌توان به «کسادیّا» و «بهت یک سگ می‌فروشم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سور و سات در سوراخ موش می‌خوانیم:

امروز اخبار تلویزیون می‌گفت: ببرها در باغ‌وحش گوآدالاخارا یک زن را کامل خورده‌اند، غیر از پای چپش. شاید پای چپش خیلی خوشمزه نبوده. یا شاید ببرها دیگر سیر شده بوده‌اند. من هیچ‌وقت باغ‌وحش گوآدالاخارا نرفته‌ام. یک‌بار از یولکائوت خواهش کردم من را ببرد، ولی عوض آن‌که ببرد حیوان‌های بیش‌تری به قصر آورد. همان موقع بود که برایم شیر آورد. برایم از مردی گفت که نمی‌توانسته به کوه برود و برای همین کوه پیش او رفته است.

زنِ خورده‌شده، سرنگهبان باغ‌وحش بوده و دوتا بچه و یک شوهر و پرستیژ بین‌المللی داشته. پرستیژ؛ چه لغت قشنگی. می‌گویند شاید قتل یا خودکُشی بوده باشد، چون زن هیچ‌وقت توی قفس ببر نمی‌رفته است. ما هیچ‌وقت از ببرهای‌مان برای خودکُشی یا قتل استفاده نمی‌کنیم. میستلی و چیچیلکوآلی با سوراخ‌های گلوله‌ها قتل‌ها را انجام می‌دهند. نمی‌دانم ما چه‌طور خودکُشی می‌کنیم، ولی به‌هرحال از ببر استفاده نمی‌کنیم.

از ببرها برای خوردن جنازه‌ها استفاده می‌کنیم. از شیرمان هم استفاده می‌کنیم. ولی بیش‌تر از آن‌ها برای تماشا کردن‌شان استفاده می‌کنیم، به خاطر این‌که حیوان‌های قوی و واقعاً خوش‌هیکلی هستند و تماشای‌شان خیلی کیف می‌دهد. من قرار نیست این چیزها را بفهمم، چون این کارها را میستلی و چیچیلکوآلی مخفیانه شب‌ها انجام می‌دهند. ولی فکر می‌کنم در این زمینه تیزهوشم، در زمینه‌ی کشف کارهای مخفی.

آخرِ گزارش، مردِ توی اخبار خیلی غمگین به نظر می‌رسید و گفت امیدوار است روح سرنگهبان قرین آرامش شود. چه احمقانه. چون سرنگهبان آن موقع دیگر به حالت جویده‌جویده توی شکم ببر بوده است. سرنگهبان فقط می‌توانسته همان جا بماند تا ببر هضمش کند، و آخرش هم به تپاله‌ی ببر تبدیل شود. زکی، قرین آرامش. تهِ تهش فقط پای چپش قرین آرامش می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سور و سات در سوراخ موش
نویسنده
مترجممحمدرضا فرزاد
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات106
زبانفارسی
شابک978-622-01-0692-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۵۰۰ 22750 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سور و سات در سوراخ موش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سور و سات در سوراخ موش

برای دریافت کتاب سور و سات در سوراخ موش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.