معرفی و دانلود کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

عکس جلد کتاب صوتی تدفین مادربزرگ
قیمت:
۶۲۴۰۰ 43680 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تدفین مادربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تدفین مادربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

کتاب صوتی تدفین مادربزرگ اثر دیگری است از گابریل گارسیا مارکز که در ژانر رئالیسم جادویی به نگارش درآمده و قرار است روایتگر آخرین روزهای زندگی یک مادربزرگ باشد؛ البته، نه مادربزرگی عادی! طنز ظریف و نگاه تیزبین نویسنده در این اثر، از یک رخداد عادی طبیعت، یک شاهکار ادبی خلق کرده است. کتاب حاضر را می‌توان داستانی نمادین و البته فانتزی دانست.

درباره‌ی کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

اگر تابه‌حال رمان‌های «صد سال تنهایی»، «عشق سال‌های وبا» یا «پاییز پدرسالار» را خوانده و یا شنیده باشید، حتما می‌دانید که در کتاب صوتی تدفین مادربزرگ (Big Mamas Funeral) نیز قرار است با سبک شگفت‌انگیزی روبه‌رو شوید که تنها خود گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) توانسته به بهترین شکل آن را به کار ببرد. سبکی که با پیوند تخیل و واقعیت به وجود آمده و با آشنایی‌زدایی‌های خاص نویسنده درآمیخته است.

14 روز تا مرگ مادربزرگ باقی مانده و گابریل گارسیا مارکز قرار است این لحظات پایانی را برایتان ترسیم کند. این مادربزرگ که تمثیلی برای دیکتاتورهای بزرگ سیاسی و اجتماعی است، از بزرگان روستای خود به شمار می‌رود و توانسته با استفاده از سادگی مردم، برای خودش امپراطوری کوچکی دست‌و‌پا کند. او که بخش‌های بسیاری از این روستا را در تملک خود دارد، آن‌چنان بین مردم محترم و ارزشمند است که کسی باور نمی‌کند بالاخره این بانوی پیر هم روزی می‌میرد. مرگ مادربزرگ عجیب‌ترین اتفاقی است که این روستای دورافتاده شاهد آن بوده و ارزش آن را دارد که گابریل گارسیا مارکز، این نابغه‌ی نویسنده، آن را با جزئیات تمام برایمان روایت کند.

علاوه‌بر مرگ مادربزرگ که البته برای کسی باورپذیر نیست، اتفاقات عجیب دیگری هم در همین روزها رخ می‌دهند تا آخرین لحاظ حیات مادربزرگ را بیش از پیش شگفت‌انگیز کنند. کشیش صدساله‌ی روستا ادعا می‌کند که شیطان را به چشم خود دیده، پرندگان به سمت خانه‌ی مادربزرگ هجوم می‌آورند تا در کنار او بمیرند؛ دزدی که در این هیاهو گوی‌های بیلیارد را می‌دزدد تا اهالی روستا از تنها سرگرمی خود نیز محروم شوند، پاپ که به‌سرعت خود را به روستای «ماکوندو» می‌رساند تا از مراسم خاکسپاری مادربزرگ جا نماند و عزای ملی که به سبب مرگ مادربزرگ اعلام می‌شود، از وقایع عجیبی هستند که وقتی با لحن طنز نویسنده همراه می‌شوند این نکته را به ذهن متبادر می‌کنند که در حقیقت گابریل گارسیا مارکز قصد طعنه به برخی بزرگان سیاسی و اجتماعی تاریخ را دارد.

بعید است شنونده‌ی کتاب صوتی تدفین مادربزرگ به پایان داستان چشم بدوزد. از همان نخستین جمله‌های کتاب درمی‌یابید که ماجرا در نهایت به مرگ مادربزرگ ختم می‌شود، اما با این‌ وجود، چه چیزی شما را تا آخرین جمله‌ی کتاب میخکوب می‌کند؟ رفتار طبیعی شخصیت‌ها در غیرطبیعی‌ترین لحظات، اتفاقات کاملاً خیالی که اتفاقاً برای مخاطب قابل‌قبول و ملموس به نظر می‌رسند، ضرباهنگ تند وقایع و بررسی کردن یک رخداد واحد از زوایای مختلف، این اثر را نیز مانند کتاب‌های دیگر گابریل گارسیا مارکز به داستانی شنیدنی تبدیل کرده که هم شما را مجذوب خود می‌کند و هم برای همیشه در خاطرتان خواهد ماند.

کتاب حاضر را قاسم صنعوی به فارسی برگردانده و انتشارات پارسه به مرحله‌ی چاپ رسانده است. کتاب صوتی تدفین مادربزرگ را با خوانش متین بختی از سوی نشر صوتی ماه آوا می‌شنوید.

کتاب صوتی تدفین مادربزرگ مناسب چه کسانی است؟

برای هر کسی که به ژانر رئالیسم جادویی با رگه‌هایی از طنز و تخیل علاقمند است، شنیدن کتاب صوتی تدفین مادربزرگ سرگرم‌کننده و لذت‌بخش خواهد بود.

با گابریل گارسیا مارکز بیشتر آشنا شویم

گابریل گارسیا مارکز بدون تردید مهم‌ترین نویسنده‌ی کشور کلمبیا محسوب می‌شود و مردم این کشور از روی محبت به او لقب «گابو» را داده‌اند. مارکز در سال 1928 به دنیا آمد و کودکی خود را در دهکده‌ای به نام آراکاتاکا نزد مادربزرگش سپری کرد. او در دنیا صرفاً به عنوان یک نویسنده شناخته نمی‌شود بلکه در کسوت روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نیز جایگاه بالایی دارد. این نویسنده در سال 1982 توانست برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شود و از میان دیگر آثار او می‌توان به «سرگذشت یک غریق»، «عشق در زمان وبا» و... اشاره کرد. گابریل گارسیا مارکز سرانجام در 17 آوریل 2014 در مکزیکو سیتی فوت کرد.

در بخشی از کتاب صوتی تدفین مادربزرگ می‌شنویم

آن دوشنبه‌ی ملایم و بی‌باران زاده شد. دون آئوره لیواسکوبار، دندان‌پزشک تجربی و مرد سحرخیز، در ساعت شش صبح دفتر کارش را باز کرد. یک جفت دندان مصنوعی که هنوز در قالب گچی‌اش بود از ویترین بیرون آورد و یک مشت ابزار روی میز گذاشت و آن‌ها را، به ترتیب قد، مثل اینکه بخواهد نمایشگاهی ترتیب دهد، چید. یک پیراهن بی‌یقه‌ی راه‌راه که در بالا با یک تکمه‌ی طلایی بسته می‌شد و یک شلوار که بند شلواری نگهش می‌داشت به تن کرده بود. مردی خشک و استخوانی بود و نگاهش مانند آدم‌های کر، به‌ندرت با شرایط تطبیق می‌کرد.

همین ابزار را روی میز گذاشت، چرخ را تا صندلی راحتی مکانیک جلو برد و خودش روی صندلی نشست تا دندان مصنوعی را صاف کند. ظاهرش نشان می‌داد که بدون تفکر کار می‌کند، اما کارش را با سماجت اجام می‌داد و چرخ را حتی موقعی هم که مورد استفاده قرار نمی‌داد، از حرکت بازنمی‌داشت. پس از هشت ساعت مکثی کرد و از پنجره نگاهی به آسمان انداخت. در روی پشت‌بام خانه‌ی مجاور، دو لاشخور را دید که غرق در تفکر، در آفتاب خشک می‌شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
خواب نیمروز سه‌شنبه
8 دقیقه
روزى چون روزهاى دیگر
62 دقیقه
در این دهکده دزدى وجود ندارد
20 دقیقه
بعدازظهر شگفت بالتاثار
18 دقیقه
بیوه‌ی مونتی‌یل
62 دقیقه
یک روز بعد از شنبه
14 دقیقه
گل‌هاى مصنوعى
50 دقیقه
تدفین مادربزرگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تدفین مادربزرگ
نویسنده
مترجمقاسم صنعوی
راویمتین بختی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۲۴۰۰ 43680 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

A.asgari
۱۴۰۲/۳/۱۵
این کتاب در باره‌ی چندتا داستان بود که بعدا متوجه میشدی همه افراد فک کنم ماله یه دهکده بودن و شخصیت‌های داستان‌ها به هم ربط داشتن
من داستان این دهکده دزدی ندارد و خیلی دوست داشتم
داستان‌ها روان بودن ولی پی بردن به داستان واسم سخت بود یه جورایی واسم پیچیده بود
فک کنم‌اخر داستان‌ها باز بود
چون من
اصلا نفهمیدم چرا باید از اسمون پرنده بیوفته تو خونه و بمیره و بعدشم‌انداختن گردن یه یهودی
ولی این دهکده دزدی ندارد و دوست داشتم و داستان اول خیلی ناراحت کننده و جالب بود به نظرم زنی که رفته بود سر قبره پسرش که برا دزدی رفته و اونو کشتن
از جایی دلم گرفت که گف هر لقمه‌ی نونی که میخوردم یادم میومد که پسرم‌چقد مشت و لگد خورده تویه رینگ و اونجایی که میگفت تمام دندون هاشو مجبور شد بکشه
بخاطرخواهر و مادرش که براشون لقمه‌ی نونی بیاره
صدایه گوینده به نظرم عالی بود
میتونست یه نفره صدایه پیر زن دختر جوان یا زن میانسال و در بیاره
ممنونم از کتابراه
بهرو بهشادفر
۱۴۰۲/۵/۱۷
با سلام
این کتاب هم مثل نوشته‌های دیگر ماکز خیلی روان وسادست اما احساس میکنم مترجم کمی کلمات سنگین بکار برده که البته شاید در متن اصلی هم کلمات به همین گونه بودن. مارکز معمولا در کتابهاش از اسامی تقریبا یکسانی استفاده میکنه و همچنین به بعضی از سنتهای قدیمی همیشه اشاره میکنه مثل همین سنت ازدواج‌های
همخونها و به قول اسلام محارم با یکدیگر و از این اشاره‌ها لذت میبرم چون میشه فضای اون زمان رو با توجه به فضای سنتها درک کرد. وقتی نمیتونیم در جایی و در زمانی حضور داشته باشیم، خوندن درباره اش، ما رو میبره به همون جا و همون زمان. برای همین از خوندن داستانهای مربوط به زمانهای قدیم و کشورهای دیگه لذت میبرم. داستان آخر (تدفین مادربزرگ) خیلی تاثیرگذار بود. بعد از اون داستانهای اول، فکر نمیکردم آخرش به این نقطه برسه. واقعا لذت بردم. کتاب خوبی بود.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۳/۱/۳
وای گابریل گارسیا مرکز عجب کتاب جالبی نوشته، لحضه به لحظه آن لذت بخش، البته باید تشکر کرد از آقای قاسم صنعوی، داستان مادربزرگ جذاب دیکتاتور، اون مادربزرگ که همش دو هفته مانده به پایان زندگی، زندگی که خیلی جالب انگار امپراطوری شبیه به یک امپراطوری کوچک اما انگار واقعی، بیشتر شبیه استراتژی سیاسی تا‌ی رمان جذاب، مگه میشه این کتاب خواند و ازش لذت نبرد، مادربزرگی که با این سیاست‌های خود تمام روستا در تملق خورش قرار داد، کشیشی که به فکر مادربزرگ آن شخصیت جذاب و دیکتاتور، پرواز پرندگان، افسوس برای مردمی که انتظار و منتظر مادربزرگ قصه ما هستند. واقعا کسانی که رمان‌ها از همین قبیل را مطالعه میکنند، این اثر گارسیا مرکز حیف است مطالعه نشود امیدوارم واقعا لذت ببرید
M R
۱۴۰۲/۳/۱۸
کتاب صوتی تدفین مادربزرگ از گارسیا مارکز ظاهرا چند داستان کوتاهه اما در حقیقت بهم مرتبط وشخصیت‌های داستانهاش هرکدام در داستان‌های دیگه نقش فرعی دارند. جالبه بدونید بعد از این کتاب تصادفا کتاب صد سال تنهایی رو دوباره خوندم و در کمال تعجب متوجه شدم به بعضی داستانهای ذکر شده در این کتاب در اونجا هم و اشاره شده مثلا وقتی قهرمان اصلی میمیره مراسم تدفین انجام میشه نویسنده اشاره میکنه فقط ١٠٠ سال بعد تدفین مادربزرگ باشکوه تر از اون در ماکوندو برگزار میشه، علاوه بر این در کتاب ساعت شوم، مارکز شخصیتی بنام پدر آنخل رو معرفی میکنه و انگار هم در این کتاب و هم در کتاب صد سال تنهایی از پدر آنخل نامبرده میشه و این سه کتاب به طور نامحسوسی بهم مرتبط هستند.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
گابریل گارسیا مارکز را با داستان‌های بلند بیشتر می‌شناسید، اما چند داستان کوتاه یا مجموعه داستان‌های او را از کتابراه پیشتر خواندم و شنیدم. تدفین مادربزرگ گابریل گارسیا مارکز، ریز به ظرافت کاراکترهایش هر جا که نویسنده خوشش آمده پرداخته است و در برخی قسمت‌های داستان نیز کاراکترها بی‌هویت و رها اما شناساندن، شده‌اند. این توصیفات خاص مارکز است و در نویسنده دیگری کمتر آن‌ را می‌بینید. تدفین مادریزرگ، با نثری ساده نوشته‌ شده است اما در درک و همراهی با تم داستان پیچیدگی دارد. داستان‌ها از قشر متوسط و معمولی جامعه انتخاب شده است و بعضی از قصه‌ها سرانجام مشخصی دارند اما در تمام روایات این انتهای گویا وجود ندارد و پایان باز نیز دارد.
mohammad jaafaran
۱۴۰۲/۳/۲۰
آشنا نبودن با فرهنگ و تمدن کشور و یا قومی باعث میشه که شاید نتونیم با اون کتاب، اون ارتباط عالی رو پیدا کنیم ولی در اینکه این کتاب واقعی و اسامی واقعی و داستانی واقعی بود هم، همین بس که جایگاه انسانها بنا به شرایط زمان تغییر پذیر هستند و اگر آن شخص، جزو رده‌های بالای سیاسی و اجتماعی جامعه هم باشند، پس با مرگ آن کس، قوانین و دیدگاه‌ها هم قابل تغییر.. در کل کتاب بدی نبود، ولی هر کسی هم فکر نکنم با آن ارتباط بگیره..
و در آخر اینکه همه چیز و همه کس فنا پذیر و تغییر پذیر هستند و چ بهتر که با یاد آوری مردم، باعث خنده بر روی لب‌هایش شویم نه خشم و غضب بر روح و روان ایشان 🙏🌹
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۲/۳۰
به نام خدا سلام کتاب صوتی تزیین مادر بزرگ نوشته گابریل گارسیا فوق العاده روان و عالی نوشته شده بود. بعضی مسائل کوچک و پیش پا افتاده اینقدر زیبا بیان شده بود که انسان را به نگاهی دوباره دعوت می‌کرد مخصوصاً آخرین داستان آن یعنی تدفین مادربزرگ بسیار نقادانه و زیبا نگاشته شده بود در کل کتاب نفدی بود به دوران و زمانی که گابریل گارسیا زندگی می‌کرد. به بی عدالتی‌ها، بی نظمی‌ها و نادانی‌های جمعیت و کشوری که در بعضی جوامع وجود دارد. ترجمه آن بسیار خوب و روان بود و گوینده نیز با صدای زیبای خود آن را به بهترین شکل بیان کرده بود
Elhaam Tavallaa
۱۴۰۲/۳/۷
نه تنها تکه تکه‌های همین کتاب به هم مرتبط هست.
بلکه از اسامی و شخصیت‌هایی که توی کتاب صدسال تنهایی بودن هم در اینجا نام برده مثل سرهنگ خوزه آرکادیو بوئندیا. کتاب کاملا در فضای همان داستان صد سال تنهایی هست و در همان مکان داستان قبلی و این سبک رو من در نوشته‌های دیگه ندیدم. فقط چیزی که دوست ندارم
فضای نفس گیری هست که توی همه داستانهاش ترسیم میشه. یک حس غم و دلگیری داره تمام داستانهاش. اما در هر صورت نویسنده‌ای هست که باید حتما یکی دوتا اثر رو ازش خونده باشیم. اگر کتاب خون هستیم
سارینا نتاج
۱۴۰۲/۳/۳
از سری کتاب‌هایی است که به بینش عمقی عمقی نیاز دارد
درسته که خیلی روان بیان شده اما برای درک عمیق این داستان‌ها باید آن را با شرایط امروز جامعه (و یا جامعه گذشته و زمانی که نویسنده در آن زندگی میکرد) مطابقت داد
اگر اهل خواندن کتاب‌های سیاسی و فلسفی و درکل اهل خواندن کتاب‌هایی که به فکر کردن و و
عمیق نیاز دارد نیستید صرفا کتاب‌های داستان گونه رمان میخوانید توصیه نمیکنم که بخونین
ولی اگر اهل تفکر هستید کتابی واقعا زیباست
شقایق حسینی
۱۴۰۲/۶/۲۹
پیش از گوش دادن به کتاب تصورم این بود که با یک رمان مواجه هستم در حالی که داستان‌های کوتاه کوتاه بود که بنده فقط داستان‌های خواب نیمروز سه شنبه و در این دهکده دزدی وجود ندارد و بعد از ظهر شگفت بالتاثار پسندیدم و بقیه داستان‌ها به نظرم کمى گنگ بود به خصوص اون داستانی که پرنده‌ها میمردند و اصلا با که نتونستم بقیه داستان‌ها ارتباط برقرار کنم خصوصا زمانى اسم گابریل گارسیا به میان باشد انتظار آدم بالا میرود
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۲/۲۴
به نظر من که داستان‌هایش چنگی به دل نمیزنه، البته داستان اینجا دزدی وجود ندارد خوب بود، شاید داستان‌ها نیاز به تفسیر داره. یه هر حال اگه از طرفدارهای مارکز نیستین، ارزش خواندن نداره.
صدای راوی خوبه، اما ترجمه اشکالاتی داشت، می‌شد گفت توری به جای شبکه و یا پنکه به جای بادبزن برقی
مراسم مذهبی جمعه اول ماه؟؟ برای مسیحی‌ها،
فکر کنم یکشنبه بوده که مترجم سرخود تبدیل کرده به جمعه.
محمد حاجی زاده
۱۴۰۳/۱/۳
نمی دانم چرا برخلاف انچه که از نویسنده انتظار داشتم نتوانستم آن ارتباطی که باید با داستان برقرار کنم. این کتاب شامل داستان‌هایی هست که در نقاطی با هم اشتراک و تلاقی دارند اما انچه که برای من ناخوشنوندی را به ارمغان اورد فضای سرد و بی روح به تصویر کشیده‌ی مارکز هست و این که در انتها بیشتر روایت سرنوشت انسان‌هایی هست که در فقر و بدبختی و تفکرات خود غوطه ورند و چیزی به من از باب مضمون نداد ❤️♥️♥️
vahid jazayeri
۱۴۰۲/۲/۲۷
مجموعه داستان‌هایی اکثرا متوسط که به دلیل سبک نگارش نویسنده، یا ضعف ترجمه یا خاستگاه فرهنگی اجتماعی ناآشنای داستان‌ها، من نتونستم چندان راحت ارتباط برقرار کنم. بخصوص داستان تدفین مادربزرگ که به نظرم قطاری از توصیفات اغراق آمیز، آشفته و بی سامان بود که داستان رو تا حدودی تحمل ناپذیر کرده بود.
کیفیت صدای داستان دوم بد بود.
گویندگی خوب بود و چند تپق داشت که به نظرم به دلیل بافت کتاب و ترجمه بود.
Zohreh Rakh
۱۴۰۲/۳/۱
من اولش فکر کردم که همه‌ی کتاب ماجرای یک داستان رو روایت میکنه، ولی دیدم که هر بخش یک قصه‌ی مجزا هست.
من از مارکز کتابی نخونده بودم و خیلی نتونستم با ماجراهای این کتاب به خصوص تدفین مادربزرگ ارتباط برقرار کنم.
اسم مکانها، مراسم‌ها و حتی غذا و دسرهایی که پشت سر هم آورده میشد برام نامانوس بود.
از کتابراه و از خانم متین بختی برای توانایی در روایت کردن کتاب سپاسگزارم.
خاطره اسماعیل نژاد
۱۴۰۲/۲/۲۸
قطعا کتابی با نویسنده معروف باید خوب باشد با وجود صدای خوب راوی کتاب و موسیقی مناسب با جعرافیای کتاب اما انتظار‌ی که از این کتاب داشتم را بر اورده نکرد شاید نباید به ظاهر داستان توجه کنیم احتمالا هر کدام از شخصیت‌ها نمادهایی از رجال وهر کدام از اتفاق‌ها نمادی از وقایع اجتماعی سیاسی ان جامعه هستند با تمام احترام به قلم نویسنده وفکرشان برایم یک کتاب معمولی بود
مشاهده همه نظرات 96

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تدفین مادربزرگ

برای دریافت کتاب صوتی تدفین مادربزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.