معرفی و دانلود کتاب سوپرمارکت شبانه روزی

عکس جلد کتاب سوپرمارکت شبانه روزی
قیمت:
28800 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوپرمارکت شبانه روزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوپرمارکت شبانه روزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوپرمارکت شبانه روزی

کتاب سوپرمارکت شبانه روزی به قلم سایاکا موراتا، داستان زن سی ‌و‌ شش‌ ساله‌ای به نام کیکو فوروکاوا را به تصویر می‌کشد که از دوران کودکی خانواده‌ و اطرافیانش او را به‌ سبب ‌رفتارهایش، غیر عادی قلمداد می‌کنند.

این مسئله باعث سکوت و گوشه‌گیری کیکو می‌شود، تا اینکه نهایتاً در سن هجده ‌سالگی به کار در فروشگاه ‌اسمایل مارت شعبه‌ی هیراماچی مشغول می‌شود؛ این اتفاق زندگی کیکو را متحول می‌کند و به او می‌آموزد چطور همانند یک انسان عادی ‌رفتار کند.

کیکو فوروکاوا از این که میان مردمان عادی توانسته جایی برای خود باز کند بسیار خوشحال است و آرامشی عمیق زندگی‌اش را فرا گرفته ولی این آرامش با ورود ‌کارگری جدید به فروشگاه و دیدار کیکو با دوستان قدیمی‌اش چندان دوام نمی‌آورد.

او به دلیل بالا رفتن سن، بی‌فرزندی، تجرد و شغلی نه‌ چندان ‌مناسب، توسط اطرافیانش تحت فشار قرار می‌گیرد و خانواده‌اش اصرار دارند تا او شوهری برای خود پیدا کند. کیکو برای خلاص شدن از دست آن‌ها ‌تصمیم عجیبی می‌گیرد و مسیری پر فراز و نشیب برای خود انتخاب می‌کند.

سایاکا موراتا (Sayaka Murata) نویسنده‌ی ژاپنی که چهل‌ سال سن دارد، به کمک هجده سال سابقه‌ی کار نیمه‌وقتش در فروشگاه، نگارش کتاب سوپرمارکت شبانه روزی (Convenience Store Woman) را آغاز کرد. همین کتاب مهم‌ترین جایزه‌ی ادبی کشور ژاپن یعنی آکوتاگاوا را برای او به ‌ارمغان آورد.

افتخارات و جوایز کتاب سوپرمارکت شبانه روزی:

- برنده جایزه ادبی جهانی دوبلین
- از پرفروش‌ترین‌های لس آنجلس تایمز
- بهترین کتاب تابستانی مجله Elle Magazine
- برنده‌ی مهم‌ترین جایزه‌ی ادبی کشور ژاپن یعنی آکوتاگاوا
- عنوان بهترین کتاب سال نیویورک، بوستون گلوب و...

در بخشی از کتاب سوپرمارکت شبانه روزی می‌خوانیم:

بعضی‌ اوقات‌ حین مهمانی‌ تصور اینکه روز بعد باید سر کار بروم اذیتم می‌کند، اما تنها راه ارتباطی من با زنان هم‌سن‌ و سال خودم در دنیای خارج از فروشگاه، همین مهمانی‌ها و ملاقات‌هاست، به همین خاطر معمولاً دعوت‌های میهو را قبول می‌کردم. امروز یوکاری و بچه‌اش نیز آمده بودند، همچنین ساتسوکی متأهل که هنوز فرزندی ندارد. همه‌ کیک به مهمانی آورده بودیم تا با چای بخوریم.

یوکاری به علت انتقال شغلی همسرش مدتی از ما دور شده بود؛ بنابراین این اولین‌باری بود که می‌توانستیم او را درست‌ و حسابی ببینیم. یوکاری به ما نگاه می‌کرد و ابراز دلتنگی می‌کرد و ما می‌خندیدیم و در همین حین کیک‌هایی را که از فروشگاه ایستگاه مترو خریداری شده بود می‌خوردیم.

«هیچ‌ کجا مثل خانۀ آدم نمی‌شود. آخرین‌باری که همدیگر را دیدیم تازه ازدواج کرده بودم، این‌طور نیست کیکو؟»

با لحنی هیجان‌زده و با ترکیب طرز بیان خانم ایزومی و سوگاوارا گفتم: «بله. در آن مهمانی کباب‌خوری بود، درست است؟ بیشتر ما آن روز آن‌جا بودیم. چقدر خوش گذشت.»

«یک‌جورهایی عوض شدی.» او به من خیره شد. «قبلاً طرز حرف‌ زدنت عادی‌تر نبود؟ شاید به‌خاطر مدل موهایت است. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد یک چیزی‌ات تغییر کرده.»

میهو پرسید: «این‌طوری فکر می‌کنی؟» پرسشگرانه سرش را کج کرده بود. «من اصلاً حس نمی‌کنم او تغییر کرده باشد، شاید به این خاطر باشد که همدیگر را دیربه‌دیر می‌بینیم.»

پیش خودم فکر کردم حق با یوکاری است. من از جهان پیرامونم تأثیر می‌گرفتم و آن هم که همیشه در حال تغییر شکل دادن بود. همانند آبی که هنگام دیدار گذشته‌مان در بدنم جریان داشت و حالا جای خود را به آب تازه‌ای داده بود، خصوصیات تشکیل‌ دهندۀ من نیز باید تغییر کرده باشند. چندین سال پیش که با یکدیگر ملاقات کرده بودیم، اکثر کارکنان فروشگاه را دانشجویان خوش‌مشرب تشکیل می‌دادند؛ پس قطعاً طرز حرف زدنم نسبت به گذشته تغییر کرده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوپرمارکت شبانه روزی
نویسنده
مترجممسعود فقیه
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-600-461-353-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
28800 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوپرمارکت شبانه روزی

Farnaz Khoshvaght
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
با حجم خیلی کم کاملا مطلب رو میرسونه، جامعه فردی رو که مثل خودش نیست رو ترد میکنه و یجورایی مثل نظریه تکامل داروین اگر قابلیت همرنگ شدن و انعطاف نداشته باشی تنها میمونی و شانس بقا و تولید مثل ازت گرفته میشه، یکم هم انتقاد شده به تبعیض جنسی یک زن محکوم به بچه دارشدنِ و مرد محکوم به حمایت از خانواده، مثل غار نشینان که مرد مسئول شکار و زن مسئول نکهداری از خانه و فرزند
کامیار صفایی پور
۱۳۹۸/۱۲/۷
کتاب در مورد اینه که انسان هم مثل بقیه گونه‌ها که گله‌ای زندگی میکنن ارزش‌های گله‌ای برای خودش تعریف کرد که لازم تمام اعضا به اونا احترام بزارن و هرکس که از مسیر خارج بشه باید ترد بشه تا این مشکل گسترده تر نشه در مجموع ترجمه خوبی داره با توجه به حجم کمش ارزش خوندن داره.
بنفشه آریاراد
۱۴۰۲/۸/۵
داستان کتاب روان و ساده بود با اینکه پچیدگی روابط انسانها با یکدیگر را نشان می‌داد. وقتی یک فرد در جامعه‌اش هر چقدرم که کار وشغل و روابط اجتماعی و خانوادگی داشته باشد بازهم تنهاست و فرد است. ادبیات مدرن را بخوبی بازتاب می‌دهد این کتاب
Fateme Abdi
۱۳۹۹/۱/۸
واقعیت اینه که با یک کتاب خیلی خاص یا حتی خاص هم رو به رو نیستیم ٫ ساده ست ولی حجم کمش باعث میشه سادگیش اونقدر آزار دهنده نباشه ک نصفه ولش کنیم. در کل میتونست جذاب تر نوشته بشه و این یک سلیقه شخصیه
Masstooreh Amirhosseini
۱۳۹۹/۱۰/۱۲
بسیار ساده و روان، کتابی بسیار سلده، روایت زندگی دختری معمولی که کارمن یک سوپر مارکت است، و جالب بودن این کتاب همین بس که این ادم جسارت معمولی بودن رو داره و از معمولی بودن خودش کاملا راضی.
محمد علی نیک روان
۱۳۹۹/۸/۲۳
ترجمه کتاب خوب و روان بود ولی داستان خیلی جذاب که خواننده را مجذوب نماید نداشت ولی خسته کننده هم نبود
Mari
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتاب خوبی بود دلم میخواست کمی ادامه دار تر باشه تا میفهمیدم عاقبت نقش اصلی چی میشه.
I
۱۴۰۲/۱۱/۲۷
رمان‌های ژاپنی زیبا هستن
فرحناز گلناری
۱۴۰۱/۸/۲۰
خوب بود خسته کننده نبود اصلا
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب سوپرمارکت شبانه روزی

برای دریافت کتاب سوپرمارکت شبانه روزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.