معرفی و دانلود کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی

عکس جلد کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی
قیمت:
۶۲,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی

چند ساله بودید که فهمیدید با دیگران تفاوت دارید؟ کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی قصه‌ی زندگی زنی به نام کیکو است که به دلیل احساس طرد شدن از طرف جامعه، خودش را وقف کار در یک فروشگاه می‌کند. او از پنهان شدن میان قفسه‌های کوفته برنجی و ماهی دودی خوشحال است تا اینکه فشار خانواده برای ازدواج ادامه‌ی این شغل را برای او دشوار می‌سازد... . این اثر از سایاکا موراتا افتخارات متعددی از جمله پرفروش لس‌آنجلس‌تایمز و جایزه آکوتاگاوا را به دست آورد و تحسین منتقدان بسیاری را برانگیخت.

درباره‌ی کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی

داستانی پرپیچ‌وخم از سایاکا موراتا (Sayaka Murata) نویسنده‌ی جوان و مطرح ژاپنی که ما را با غافلگیری‌های متعدد حیرت‌زده می‌کند! کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی (Convenience Store Woman) درباره‌ی کیکو، زنی سی‌وشش ساله و ساکن توکیو است. کیکو در کودکی هرگز توسط خانواده و مدرسه پذیرفته نشده اما وقتی به‌عنوان کارمند فروشگاه زنجیره‌ای استخدام شد، بالاخره هدفی در زندگی‌اش پیدا کرد. حالا او کاری برای انجام دادن داشت، دستورالعمل‌هایی که برای هر لحظه‌اش قانونی تعریف کرده بودند و این که موقعیت‌های پیش‌بینی‌نشده خیلی کم اتفاق می‌افتاد به او آرامش می‌داد.

کیکو از زندگی جدیدش لذت می‌برد و چون نمی‌خواست دوباره به آغوش نامهربان جامعه برگردد با تمام قوا برای عالی بودن تلاش می‌کرد. نتیجه‌ی سال‌ها حضور در فروشگاه و اراده‌ی مصممش برای راضی ساختن مشتری‌ها، یگانگی عجیبی میان کیکو و محل کارش بود. بعد از هجده سال کیکو چنان با سوپرمارکت احساس یگانگی می‌کند که نیازهای آن را می‌شنود. با دیدن مشتری‌ها می‌فهمد برای خرید چه کالایی پا به آن جا گذاشته‌اند. از طرز راه رفتن خریدار شیوه‌ی پرداختش را حدس می‌زند و برای تخمین‌های اشتباه خودش را سرزنش نمی‌کند، چون راوی کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی (Conbini Ningen) صادقانه معتقد است هنوز درس‌های بسیاری برای آموختن درباره‌ی فروشگاه کوچک وجود دارد. هر چیزی که کیکو درباره‌ی مشتریان و فروشگاه نمی‌داند -البته اگر چیزی باقی مانده باشد- به‌نوعی نماد بخش‌های متمایز از هویت اوست که با هر روز بیشتر ماندن در سوپرمارکت محو و محوتر می‌شوند.

البته خود کیکو نمی‌توانست این وضعیت ناخوشایند و حتی خطرناک را ببیند. خانواده و دوستانش اما زودتر به آن پی برده بودند و حالا کیکو را برای یافتن همسر تحت فشار قرار دادند. آن‌ها از زن سی‌وشش ساله می‌خواستند به زندگی مجردی پایان دهد در حالی که هیچ نامزد یا محبوبی در کار نبود. در کمال تعجب حتی همکارانش در پروژه‌ی زوج‌یابی با دیگران همراه شدند تا آخرین گوشه‌ی امن کیکو آرام‌آرام از دسترس او خارج شود. شخصیت اول رمان سوپرمارکت شبانه روزی با ترجمه‌ی مسعود فقیه دیگر چاره‌ای جز تن دادن به نقشه‌های اطرافیانش نداشت و به‌همین ترتیب تلاش‌هایی ناامیدانه‌ای برای یافتن همسر را شروع کرد... .

در پایان باید گفت انتشارات کتاب کوله پشتی نسخه‌ی متنی این اثر تحسین شده را به چاپ رسانده و نشر صوتی ماه آوا نسخه‌ی گویای آن را تهیه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سوپرمارکت شبانه روزی

  • نامزد جایزه کتابفروشی (2017)
  • از پرفروش‌ترین‌های لس آنجلس‌تایمز
  • بهترین کتاب تابستانی مجله Elle Magazine
  • برنده‌ی جایزه‌ی آکوتاگاوا (مهم‌ترین جایزه‌ی ادبی کشور ژاپن)
  • حضور در لیست طولانی جوایز ادبی دوبلین، Believer و Warwick Prize
  • انتخاب به‌عنوان بهترین کتاب سال نیویورکر، بوستل، بوستون گلوب، Literary Hub، Electric Literature، Awareness و بسیاری دیگر از نشریات معتبر ادبی

نکوداشت‌های سوپرمارکت شبانه روزی

  • کتابی عالی و بی‌نقص و بیش از هر چیز عاشقانه! (Julie Myerson، گاردین)
  • داستان ظریف زنی که می‌فهمد اطرافیانش او را عجیب می‌بینند و برای تغییر وضعیت دست‌به‌کار می‌شود... . (Dwight Garner، نیویورک‌تایمز)
  • گوشه‌ای دیگر از زیبایی بی‌مانند فرهنگ ژاپن. (Lauren Christensen, CBS This Morning)
  • سایاکا موراتا روایت بازیگوشانه‌ای از زندگی یک فروشنده سوپرمارکت را به ما نشان می‌دهد که نمی‌توان آن را دوست نداشت. (Elle)
  • رمانی زیرک و غیرقابل پیش‌بینی درباره یافتن خوشبختی. (Newsday)

کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به علاقه‌مندان داستان‌های ژاپنی پیشنهاد می‌کنیم.

با سایاکا موراتا بیشتر آشنا شویم

او از خانواده‌ای فرهیخته در آگوست 1979 در شهر شیبا ژاپن متولد شد. موراتا که از کودکی به خواندن داستان‌های علمی علاقمند بود، در کلاس چهارم دبستان نخسین داستان خود را نوشت. وی پس از گذراندن دورۀ متوسطه به توکیو نقل مکان کرد و از دانشگاه نیشوگاکوشا و تاماگاوا فارغ‌التحصیل شد. سایاکا نخستین رمانش را به طور رسمی در سال 2003 منتشر کرد و در سال 2013 موفق به اخذ جایزه میشیما یوکیو، ادبیات ژاپنی شد. از دیگر موفقیت‌های این نویسنده توانا، می‌توان به دریافت جایزه Sense of Gender Award در سال 2014 اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی می‌شنویم

هرگاه صبح زود بیدار می‌شوم، ‌ یک ایستگاه زودتر از ایستگاه محل کارم از قطار پیاده می‌شوم و بقیه راه را تا فروشگاه پیاده طی می‌کنم. همین‌طور که قدم می‌زنم آپارتمان‌ها و رستوران‌هایی که احاطه‌ام کرده‌اند جایشان را به‌تدریج به ساختمان‌های اداری می‌دهند. این احساس که جهان به‌آرامی روبه‌زوال است حس خوبی به من می‌دهد. این نما از زمانی که کارم را در فروشگاه آغاز کرده‌ام دست‌نخورده مانده است. در این ساعات ابتدایی صبح هیچ جنبده‌ی دیگری دیده نمی‌شود به‌جز کارمندان کت‌و‌شلوارپوشی که شتابان از کنارت می‌گذرند.

این اطراف فقط دفاتر اداری به چشم می‌خورند، ولی با وجود این بعضی از مشتریانی که به فروشگاه می‌آیند به اهالی معمولی یک محله شباهت دارند و من همیشه متعجب هستم که آن‌ها کجای این محله سکونت دارند. آن‌ها را در حال خواب، جایی درون این جهان فراموش شده‌ی از جنس پوست جیرجیرک مجسم می‌کنم.

وقتی شب فرا می‌رسد پنجره‌های درخشان اداره‌ها، محله را به یک منظره منظم هندسی تبدیل می‌کنند. برخلاف محله مسکونی سرزنده‌ای که آپارتمان ارزان قیمت من در آن واقع شده است نور این حوالی سرد و بی‌جان با رنگ‌هایی یکسان است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
بخش اول
36 دقیقه
بخش دوم
57 دقیقه
بخش سوم
34 دقیقه
بخش چهارم
31 دقیقه
بخش پنجم
30 دقیقه
بخش ششم
32 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی
نویسنده
مترجممسعود فقیه
راویمرجان عابدینی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی

سیمین شمس
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
داستان زیبایی بودبا ایده برآمده از فرهنگ شرق دور؛ تعهد به شغل، انضباط وظیفه در قبال جامعه. فوروکاوا دختری با طرز تفکر متفاوت است، البته متفاوت بودن او یک ویژگی مثبت نیست بلکه از جنس روزمرگی، بی احساسی، تقلید و زندگی ماشینی است کمااینکه خودش نیز اعتراف میکند بیشتر از آنکه یک انسان باشد، یک حیوان یا یک موجود غریزی است و یا به عبارت بهتر در تمام عمرش یک کارمند فروشگاه شبانه روزی است! در مقابل او شیروهارا مردی یاغی نسبت به جامعه و باتفکر متفاوت از نوع خلاق ولی با خوی تنبل، طفیلی و حتی استثمارگر می‌باشد! هر آدم متفاوتی در معرض قضاوت جامعه است، دختر و‌ مرد نیز مدام در معرض قضاوت و سرزنش جامعه می‌باشند، دختر برای اینکه انحراف خود را از معیار جامعه کمتر کند از خواهرش چاره جویی میکند یا از فلان کارمند فروشگاه تقلید میکند یا از زن برادر شیروهارا درباره انتخاب‌های مهم زندگی سوال میکند ولی مرد ابایی ندارد ازینکه متفاوت باشد، نقش منفی جامعه خود را بازی کند و همچنان مسیر خود را طی کند! دختر حتی در قبال تحقیر و توهین‌های مرد و زن برادر او اندکی دچار خشم نمیشود، او فقط در قبال جسم و ذهن و روان خود خود تاجاییکه به شغل او در فروشگاه مربوط میشود احساس وظیفه میکند و در سایر مقوله‌ها گویی او انسان نبوده و هیچ ارزشی برای وجود خود قائل نیست! بعد از ۱۸سال کار در فروشگاه بالاخره او شغل خود را ترک میکند ولی نه به تفکر و خواست خود، بلکه با مجموعه دلایلی که مربوط به قضاوت جامعه و خواسته مرد می‌باشد اما درنهایت در می‌یابد که حتی برای شغل بهتر و یا درامد بیشتر ساخته نشده و دوباره میخواهد کارمند ساده یک فروشگاه باشد! هرچند داستان در اینجابه پایان می‌رسد ولی امیدوارم حداقل مرد استثمارگر داستان، دختر بینوا را ترک کند!
ضحی مختارزاده
۱۴۰۲/۹/۲
من به تازگی این کتاب را تمام کردم. کتاب به طرز عجیبی بامزه است. تاکید می‌کنم به طرز غیرمنتظره و عجیبی بامزه بود، اما به نظر من یک چیزی این وسط توضیح داده نمی‌شود، یا میشه این طور گفت که من اطلاعات ندارم، آیا این خانم مبتلا به یک نوعی از بیماری روانی، مثلاً اسکیروفرنی، نیست؟ من واقعا اطلاعات کافی به ندارم، ولی وضوح این خانم بعضی احساس‌های طبیعی را نشان نمی‌دهد و واکنش‌های یک انسان طبیعی را ابراز نمی‌کند. من متفاوت بودن را درک می‌کنم، اما این از متفاوت بودن فراتر رفته.
کاش یک نفر که از روانپزشکی یا روانشناسی اطلاعات داشته باشد، بیاید این داستان را نقد کند، که توجیه شوم 😅
پایان بندی نمی‌شد، این قدر باز نباشد؟
هانا پوربیژن
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
من همیشه عاشق کتاب‌هایی بودم که در مورد روزمرگی‌های یک نفر هستن بودم، اما این کتاب به مظر متفاوت میومد، توضیحات دقیق جزئیات به نظر یک صحنه‌ی واقعی و تجربه شده رو برام تداعی می‌کرد، از جمله کتاب‌هایی که واقعا از گوش دادنشون با صدای مناسب خانم گوینده لذت بردم.
شخصیت‌هایی برگرفته از انسان‌هایی که هر
روز می‌بینیم، و سختی‌های زندگی روزمره اقلیت‌های جامعه حین دست و پنجه نرم کردن با هنجار ها. برای من اموزنده بود.
Rahil najafi
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
شاید داستان روزمره و بدون هیجانی باشد اما بسیار زیبا است روان و دلنشین فکر نمیکردم یک کتاب روزمره اینقدر دلنشین باشد و عطش وجودت را فرو بنشاند واقعا استرس بدن را کاهش می‌دهد مثل کتاب من لوسی بارتون هستم روان و جاری سرشار از خود من بودن بزای خود زیستن و خود بودن
حتما این کتاب را گوش دهید
صدای بی
نظیر و گویش عالی راوی را که دیگر نگو
اگر از این کتاب لذت بردید حتما کتاب من لوسی بارتون هستم را نیز مطالعه فرمایید
مریم دولت ابادی
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
بسیار لذت بردم از شنیدن این کتاب صوتی، واقعا فرقی نمیکنه چه کاری انجام میدیم مهم اینه که حالمون با انجام اون کار خوب باشه و اونو به بهترین شکل انجام بدیم و انقدر حرف ادم‌ها برامون مهم نباشه، متاسفانه خیلی وقتها خیلی دیر متوجه میشیم که اونقدر‌ها هم نظر ادم‌ها مهم نیست
ماندانا ناظمی
۱۴۰۲/۴/۲۹
عالی بود
اینکه کسی بتونه با شغل خودش خوشحال باشه و عاشق شغلش باشه بدون توجه به عنوان شغل یکی از پایه‌های مهم موفقیت و خوشبختیه که متأسفانه تو ایران خیلی امکانش نیست
فاطمه فرحانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
زندگی ماشینی و اتوماتیک یک انسان بی هدف که تنها دلیل زندگیش را کارش است. فرهنگ متفاوت این شخص با ما باعث تعجب مخاطب میشود
احسان نظری
۱۴۰۲/۴/۳
داستان قشنگ بود ولی به نظر من پایان میشد چخته تر باشه و زیبا تر تموم بشه
شهلا صدری
۱۴۰۲/۳/۵
کتاب جالب بود. سبک خاصی داشت که انسان رو ترغیب میکرد تا آخر گوش کنه
Magnolia RP
۱۴۰۲/۷/۳
یکم برای من خسته کننده بود. اواسط داستان کند پیش میرفت.
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی

برای دریافت کتاب صوتی سوپرمارکت شبانه روزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.