معرفی و دانلود کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر

عکس جلد کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر

کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر نوشته‌ی منصور نوذری داستانی واقعی است که از زبان پدر یک بیمار کرون روایت می‌شود. نوذری در این کتاب به شرح تمامی اتفاقات پیش آمده از بروز علائم بیماری تا تشخیص و درمان آن می‌پردازد.

در این کتاب با روند بیماری «سیاوش» آشنا می‌شوید؛ از ابتدا تا سرانجام ماجرا. منصور نوذری به عنوان پدری دلسوز و مهربان هفده سال در کنار فرزند خود با این بیماری مبارزه می‌کند و اکنون وقایع آن سال‌ها را شرح می‌دهد.

در طول داستان به رغم تمام ناملایمات پیش آمده برای نویسنده و قهرمان داستان، صبر، بردباری و جنگجویی وسیله‌ای برای تحمل و در نهایت پیروزی بر بیماری کرون می‌شود. نویسنده امیدوار است تا با ارائه‌ی تجربیات خود در کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر، راهی میان‌بر در تشخیص این بیماری توسط کادر درمانی گوارش شکل گرفته تا سبب امیدواری و درمان انسان های درد کشیده و بردباری همچون سیاوش (قهرمان داستان) باشد.

در بخشی از کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر می‌خوانیم:

مطب دکتر فوق تخصص غدد در کرج بود. منشی برای سه ماه بعد به ما نوبتِ ویزیت داد. برای اولین‌بار که نزد دکتر غدد رفتیم، هفت ساعت در انتظار بودیم. این معطلی در هر بار مراجعه اتفاق می‌افتاد و یک امر عادی شده بود. در اولین روز حضور در مطب، پزشک غدد، یک آزمایش خون پنج مرحله‌ای برای سیاوش نوشت. به همین خاطر، او را برای آزمایش خون به آزمایشگاهی در فردیس بردم. پنج بار خون هر نیم‌ساعت یک بار از او نمونه گرفته شد. پس از اتمام کار آزمایش، سیاوش از شدّت ضعف، توان ایستادن روی پاهایش را نداشت.

جوابِ آزمایش نشان می‌داد، که سیاوش دچار کمبود ترشح هورمون رشد است. دکترِ غدد قرص و آمپول برای او تجویز کرد. آمپول‌ها، ساموتروپین نام داشتند؛ هر ماه، هشت عدد. پس از تشکیل پرونده‌ی پزشکی در مرکز اسناد پزشکی، برای تهیه دارو بر اساس سهمیه به هلال‌احمر می‌رفتم.

سیاوش آموخته بود که خودش آمپول‌های ساموتروپین را تزریق کند. تقریباً هر آمپول برای پنج روز با دوز مشخص بود. متأسفانه این درمان برای تشخیص بیماری سیاوش و بهبود او چاره‌ساز نبود. این‌که رشدش کم بود، قابل‌فهم بود، ولی پس از یک سال استفاده از داروهای پزشک غدد، وزن او هیچ تغییری نکرده بود. تنها مقداری به قدش اضافه شد، که آن‌هم می‌تواند به‌دلیل شرایط سنّی‌اش بوده باشد. به همین دلیل، ادامه‌ی درمان توسط پزشک غدد را متوقف کردیم.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
فصل اوّل: نشانه‌های بیماری
دورانِ کودکی
افزایش نشانه‌ها
غدد
آی بی اس
بی‌اشتهایی عصبی
فصل دوّم: تشخیص بیماری
بخشِ داخلی
بخشِ گوارش
تولّدی دیگر
فرار از زندان
فصل سوّم: تسلیم
روان‌تنی
بیماری کرون
بستری دوباره
فصل چهارم: بیم و امید
دارودرمانی
بهبود نسبی
تردید در عمل جراحی
آشفتگی
امید
کاهش التهاب روده
فصل پنجم: نبرد پایانی
بازگشتِ بیماری
آمادگی برای جراحی
عمل استومی
خاموشی نشانه‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ارشدان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-622-251-401-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر

Ali Mosavi
۱۳۹۹/۴/۲۴
من خودم بیمار کرون هستم و نسخه چاپی این کتاب رو خریداری کردم واقعا عالی بود به همه بیماران ibd توصیه میکنم حتما این کتاب رو تهیه کنن
Soraya Nozari
۱۳۹۹/۴/۲۳
کتاب فوق العاده و آموزنده‌ای بود. در عین جذاب بودن به انسان بردباری وصبور بودن رو یاد میده. مطالعه شو توصیه میکنم.
sheyda nozari
۱۳۹۹/۴/۲۱
من نسخه چاپی این کتاب رو مطالعه کردم خیلی مفید بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر

برای دریافت کتاب سیاوش: مبارزه با بیماری کرون و تولدی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.